رواية أحببت صعيدي الفصل الرابع 4 بقلم شروق حسام
رواية أحببت صعيدي الجزء الرابع
رواية أحببت صعيدي البارت الرابع
رواية أحببت صعيدي الحلقة الرابعة
نجمة بسخرية “انت جيت يا بابا عشان تودعني ولا ايه”
ليل من وراه بسخرية “لا يروح أمك جاي يرجعك لجوزك وأقسم بالله المرة دي بجد هوريكي الويل يا سليطة اللسان”
_” تصدق خوفت”
ليل بشر وهو بيشلها علي كتفه زي شكارة البطاطس “ما انتي لازم تخافي من اللي جاي انتي خليتي صبري يخلص وشغل بقي اني مش فهمك بتقولي ايه ده خلاص بح خلص”
…………
بعد شوية خرجوا برا المطار ولسه هيركبها العربية
نجمة بخبث وصراخ “ياااا ناااس سااااعدوني خاطفني الحقوووووني”
الناس اتجمعوه حواليهم
_”ابعد عنها يا جدع انت”
_'”واخد الآنسه وموديها علي فين”
_”سيبها والا هنتصل بالبوليس”
لسه ليل هيوضح لهم أنها مراته نجمة زودت الموضوع وهي بتحط الزيت علي النار “ياا جماعة خلوه يبعد عني كان عايز يخطفني ويعمل فيا …. مش قادرة أقولها حتي 😭 ”
الناس اتلمت علي ليل ومسكته طحنته وهو بالرغم أنه عنده عضلات ورياضي بس الكترة تغلب الشجاعة
نجمة بصت لليل بصة أخيرة وهي بتضحك بشر وسابته ومشيت
ليل ساعتها حلف أنه مش هيرحمها بجد ومش هيرأف بيها
……..
بالليل في ملهي ليلي معروف
بترقص في نص الملهي وهي لابسه فستان قصير جدا مبين كل تفاصيل جسمها وكل شوية عمالة ترقص مع راجل شكل وهي سكرانة ومش حاسة بنفسها
نجمة بفرحة وهي بتغني ” اخيرا رجعت لحياتي هههه yes ”
_”123 drink 123 drink هههه هشرب لحد ما “انسي زين الكلب أخيرااا مش هشوفك تاني ههه
_”وأنا قدامك أهو ومش هتعرفي تخلصي مني”
نجمة بصدمة وهي بتفرك عينيها “لا مستحيل يكون هو”
_”ههه مش موجود شكلي تقلت في الشرب هروح أحسن”
نجمة بصوت عالي “Guys أنا ماشية أشوفكم بكرا علي معادنا”
واحد من صحابها بسكر “هههه رايحة فين بس يا نجومة لسه السهرة طويلة”
_”سوري يا آسر مش هقدر أكمل هروح أنام see you later ”
…………
بعد فترة كان الأوبر وصل بيت نجمة اللي في زايد
دخلت الشقة وهي عمالة تترنح يمين وشمال ومش قادرة تسند طولها
نجمة بغناء غير مفهوم “هههههه أنا بحب نفسي ومش بحبكم هههه عالم غبية انا برنسيسة امريكا اتجوز زين الفلاح هههه انا لازم اتطلق انا هههه هتجوز الممثل الكوري بيون وو سيوك”
نجمة لسه هتقعد اتخضت لما لقت ليل قاعد علي الكنبة وهو حاطط رجل علي رجل بكبرياء وغرور
_’اعععععع انت انت مين”
_”علي طول لحقتي تنسي جوزك يا نجمة الكلب وبتفكري تتجوزي هههه واحد حتي مش هيبص في خلقتك”
_”هههه جوزي هههه وانا بقي جوزي متبهدل كده هههه وشكلة يعر ويخلي الكلب يقرف يبص في شكله ههه ”
كملت بغرور “وبعدين ده أنا نجمة وأي حد بتمني بس ابص له بصة”
_”امممممم وبعدين”
_”هو انا ليه بتكلم مع خيال الفلاح ده أصلا مش موجود شكلي بدأت اكلم نفسي كتير هههه هدخل أخد شاور حلو كده زي”
_”لسانك ده هيوديكي في داهية في يوم”
……….
في قصر عيلة السلاطنة
_”أما حضرتك مشفتيش أبيه بجي له يومين مش باين من وجت ما نجمة هربت”
رباب بحدة “داهية تشيلها هي وأمها الحرباية قليلة الحيا والرباية”
سما بشك “أما حضرتك جولتي حاجة لنچمة عشان تقول أكده”
رباب بتوتر “بت انتي بتجولي ايه”
_”أما”
_”قولتلها تيجي تغسل رجلي أعترضت”
سما بصدمة “بتهزري صح ياماما احنا من أمتي واحنا بنعامل حد كده”
رباب بالمصري “يابنتي انا كان قلبي محروق علي أخوكي فعملت كده”
_”بس مكنش ينفع اللي عملتيه يا ماما”
_”عارفة عمري في حياتي ما كنت كده بس هي كمان غلطانة لما شتمتني وشتمت اخوكي”
سما برزانة “ماما حبيبتي نجمة عايشة طول حياتها بأمريكا ولسه جاية مصر من 6 شهور فمش هتلحق تتعود علي عادات مصر وتقاليدها هي غلطت بس انتي المفروض كنتي تحتويها وتفهميها الصح من الغلط علي العموم حصل خير وبكرا تبقي انتي وهي صحاب مش بنت وحماتها وبكرا تقولي سما قالت”
…………..
بعد 10 دقائق كانت نجمة طالعة من الحمام وهي لابسه الروب
ليل أول ما شافها قالها بخبث “شكلك حابة نكمل جوازنا يا نجمة”
_”اعععع انت بجد موجود”
_”سيبك من كل ده بس ايه الحلاوة دي”
_”انت انت عايز ايه ابعد عني والا هتصل بالبوليس وهقولهم حرامي ومتحرش اقتحم بيتي بالغصب”
_”ده لو عرفتي أصلا”
_”ايه ده انت بتعمل ايه اعععععع لا ابعد”
…………
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت صعيدي)