روايات

رواية أحببت صعيدي الفصل الرابع عشر 14 بقلم لوليتا التركي

رواية أحببت صعيدي الفصل الرابع عشر 14 بقلم لوليتا التركي

رواية أحببت صعيدي الجزء الرابع عشر

رواية أحببت صعيدي البارت الرابع عشر

رواية أحببت صعيدي الحلقة الرابعة عشر

الحجه رابحه : حمد لله على سلامتك يا بتى منهم لله بيت الهلالى
حسن : مش هما يمه دا ولد الشيخ مهران
القناوي : تشوفوا خلجتوا تجول ولد محترم وزين ومن جواه سواد
غرام: عندك حق يا جدو اهو فهد كان عايز يجوزوا نواره عشان بس تعرفوا انو فكروا متخلف
فهد: هعمل نفسي مسمعتش شكلك تعبانه روحى ريحى
غرام: ولا تقدر تعمل حاجه اصلا
ليجذبها من زراعها ويصعد الدرج ويدلف الى غرفتها قائلا : عيدي اكده جولتى اى
غرام بتلعثم : اطلع بره
فهد: اطمن عليكى الاول وجعتى جلبي متعانديش وياي تانى بعد اكده انا هوصلك واجيبك
غرام: شكرا لحضرتك مش عايزك توصلنى مش انا اخر اولوياتك ومش فاضي تنزل تجبلى فستاني هتفضي توصلنى الجامعه
ليقترب فهد منها ويجذبها لتصتدم بصدره ويرفع وجهها بانامله : تؤتؤ حبيبي يامر ها تحبي تنامى ولا بلاش انا بقول بلاش احسن
فهد بتوتر وخجل : فهد اطلع بره عايزه انام
ليبتسم ويقبل جبينها ويتركها
بعد مرور اسبوع مليء بالتجهيزات وبدات الاستعدادات لجواز فهد وغرام مع وجود فرحه تغمر الجميع باستثناء غرام انتهوا من تحضر كل التجهيزات ولم يرئ فهد غرام طيله الاسبوع الماضى
فى يوم الحنه صباحا دلف فهد الى غرفه غرام
ظل يعبس بانفها وشعرها
غرام: يا نواره الكلب سيبينى نايمه
فهد: قومى بقى يا عروسه اى الكسل دا
غرام: لا يا زف ولم تكمل جملتها. قامت بفزع
واردفت قائله كنت فكراك نواره
فهد: ولا يهمك عادى بصي بقي يا ستي دا فستانك وده كل شي خاص بيكى
غرام: هشام جابلى فستان
فهد: مليش دعوه بهشام انتى مراتى انا ومسئوليتى انا مش اخويا
غرام: هههه ما من اسبوع مكنتش فاضيلى وقبلها كنت هتتجوز غيرى يعنى هى فارقه معاك اطلع يا فهد عايزه انام
فهد: اه طبعا تفرقى معايا واوى كمان
غرام: انت كسرتنى كسره فرحه انى اختار فستانى مع جوزى كسرتنى يوم ما بعت واشتريت فيا كسرتنى لما حسيت انى مش من اولوياتك اطلع بره يا فهد وجوازنا صورى وقدام الناس انت جوزى بينى ما بينك انت اخويا وبن عمي وبس
فهد: هسيبك عشان عارف انى غلطان وضايقتك كتير بس لحد ما تتعودى مده اسبوعين بس يا غرام
غرام: بتحلم
فهد: انا احلم وانتى تحقيقى وتقولى حاضر وبس
غرام: طلبك مش عندى دور سي السيد الى عايز تعيشه تنساه
—————–
مر يوم الحنه فرح وسعاده للجميع ووجع وكسره قلب لها
فى مساء اليوم التالى ( يوم الفرح)
الحجه رابحه : اطلعى يا نواره يا بتى هاتى العروسه
نواره: حاضر يا سيتى
عند الرجال كان فهد يمتطئ جواده ويرقص والجميع ملتفون من حوله يصفقون يهنئونه
الحجه رابحه: بسم الله ، الله اكبر ، جمالك فى بلدنا كلتها محدش زيك
ناهد: الله اكبر حصوه فى عين اللى يشوفك وميصليش على النبي
كانت غرام ترتدي فستان ازرق ضيق من عند الصدر مرصع بالؤللؤ حتى خصرها وينزل باتساع وكان شعرها البنى مفرود على ظهرها يزينه تاج فمن يراها ينبهر بشده جمالها فهى تشبه الاميرات
شاديه: مبروك يا بتى هتاخدى زينه شباب عيله الحناوي وزينه شباب البلد كلتها اسد الصعيد
غرام: الله يبارك فيكي يا عمتوا
سعاد: يالا يا بنات سمعونا زغروته ورجصونا النهرده كتب كتاب اول حفيد لجدى الجناوي ولولولولى
سعاد: مالك يا عروسه مفرحناش اياك
غرام بتوتر وحزن: هااا لا ابدا
سعاد: طيب جومى اتحزمى وارجصي خلي الناس تشوف عروستنا مفيش فى جمالها واصل
غرام: لا هتحزم ولا هرقص انا مش عروسه المولد جايين يتفرجوا عليا
وبعد ساعات انتهى الفرح ورحل الجميع وظل الاقارب
شاديه: الله اكبر ، الله اكبر ، سبحان من صورك يا ولدى زينه الشباب كلتها ومن شر حاسد اذا حسد
فهد: تسلميلى يا غاليه
الجناوي : يالا يا ولدى كفايه اكده اليوم كان تعب وفرحك كان زين جوى احلى فرح حوصل فى الكفر كلتها
حمل فهد غرام وصعد بها الى غرفته وهى تحاول كبت دموعها وترتجف من شده توترها
وتعالت الزغاريد فى القصر
دلف الى حجرتهم وانزلها واردف قائلا: خدى راتحتك كانى مش موجود
غرام: انت فعلا بالنسبالى مش موجود
فهد: يا الله هنبدا وصللت النكد
غرام: ومش هتشوف غيره طالما اخر اولوياتك يبقى استحمل بعد اذنك جعاانه عايز اكل وشوف هتنام فين
فهد : انتى مجنونه صح
غرام: اه مجنونه وعاجبه نفسي
وتوجهت نحو منضده موضوع عليها الطعام وشرعت فى تناول طعامها وابدلت ملابسها وذهبت نحو الفراش وذهبت فى ثبات عميق كل ذلك يحدث تحت ذهوله واتجه الى المرحاض لينعم بحمام بارد لعله يطفئ لهيب قلبه وخرج واتجهه الى الاريكه ونام من شده التفكير
فى صباح اليوم التالى
سمع طرقات على باب الغرفه
اردف فهد قائلا: مين؟!!!
ناهد: انا يا ولدى الوكل جاهز عشان تفطروا
فهد: حاضر يمه
اتجه فهد نحوها لييقظها بصوت منخفض غررام ، غرررام فوقى غيرى هدومك امى بره
غرام: عايزاك انت انا مالى
فهد: جايبه الاكل قومى اخلصى
غرام: مش جعاانه سيبنى نايمه ويا ريت متعملش شوشره عشان انا مش هصحى قبل الساعه 2
فهد: يا غراام قومى وارجعى نامى تانى
غرام : مش هخلص منك اوووف حاضر
دلفت غرام الى المرحاض لتبدل ملابسها وخرجت وجدت جدتها ومرات عمها
الحجه رابحه : صباحيه مباركه يا زينه البنته
غرام. الله يبارك فيكي يا تيتا
ناهد: يوم ما يزعلك يا بتى جوليلى وانا هربيهولك
غرام: مزعلنى ديما والله 😂😂
ناهد: وااه اوعى تزعلها واصل يا ولدى هزعل منيك
فهد بذهول: حاضر يمه
تمر الايام وخناقاتهن لم تنتهى والظاهر للعيان انهم اسعد زوجين

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت صعيدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى