رواية أحببت صعيدي الفصل الأول 1 بقلم شروق مصطفى
رواية أحببت صعيدي الجزء الأول
رواية أحببت صعيدي البارت الأول
رواية أحببت صعيدي الحلقة الأولى
خبر عاجل ….
لقد تم القبض علي أكبر شبكات ما’فيا دوليه
وكان السبب في نجاح المهمه النقيب نوح السيوفي وفريقه …..
نوح اخد اخر بق من كوبايه الاقهوه بتاعته وحطها بضحك علي مكتبه ولف بكرسيه وكان الفريق متجمع
نوح بضحك:جاهزين يا اسود؟..
الكل بص لبعضه بضحك وقال جاهزين يا ….. وغمزوله
نوح ضحك وقام سحب سلا’حه وعَمره وقال بدايه جديده مع شهر جديد وسنه جديده بالمهمه الجد … ياراجل الصعيد..
بس ميعرفش انه مع بدايه السنه الجديدة هيبقي بدايه حياه جديده ليه هو .
نروح القاهره بحي ف المعادي حي راقي جداً
في فله عامر الاسيوطي
بتصحي بنت جميله جداً ملمحها اوربيه بشرتها بيضاء
شعرها اصفر طويل وعيونها اخضر ممزوجه مع اللون العسلي..
(تالين عامر الاسيوطي )
متخرجه قسم جرا”حه وهي بتكون دكتوره…جرا”حه قلب…
وعايشه لوحدها اهلها ف اوروبا وهي بتحب مصر جداً لكن جنسيتها اوربيه وقررت تتعلم اللغه العربيه وتعيش ف مصر….
تالين قامت ولبست هدومها وراحت علي المستشفى وصلت ودخلت مكتبها ولسه هتعقد دخلت عليها زميلتها هاجر
هاجر:صباح الخير دا مبدأيا
بس هو مش خير دا تاني مبدأيا
احنا هنشوف مرار طافح هو دا المبدأ
تالين :مبشره الدخله دي طمنتيني اصل لو هاجر مجاش من وراها نصيبه بقلق بصراحه
هاجر:معانا بعثه الصعيد ياعسل جهزي نفسك
وقالت بضحك وهي ماشيه جزره وجطمها جحش
وهوب اتشنكلت وقعت
تالين:طول عمري اسمع عن الجحش اول مره اشوفه بيقع
هاجر قامت ونفضت هدومها وقالت مقبوله منك يابنت الاوربيين
فاكره لما اتعرفت عليكي وفضلتي تقولي وات وبط وكنتي عاوجه لسانك
تالين بضحك:اظهري يابيئه أظهري
هاجر بضحك: تربيتشي والله تربيتشي
وجه الدكتور يونس بغضبه كالعاده ونئير دكتوره هاجر فيه
يونس بغضب:دكتوره هاجر جايه تهزري وسايبه شغلك
هاجر :متعصب بس عسل
يونس ابتسم وخفي الابتسامه وقال:يله يادكتورة ورانا عمليه
هاجر:لو اتأخرت اطلبي الإسعاف يا تالين وقالت الشهاده ومشيت مع دكتور يونس
تالين:البت دي عبيطه يا أما عبيطه وضحكت وكملت متابعه للشغل
وبعدين دخل المدير
تالين اهلا بحضرتك
المدير نادر:اهلا بيكي ياتالين جهزي نفسك انتي والدكتوره هاجر والدكتور يونس والدكتوره ريم هتسافروا الصعيد محافظه (اسيوط)
ف مستشفى كبيره اوي في الصعيد تبع الحكومه ك فتره تدريب
وتكسبوا شهاده منها وخبره برضوا هتقعدوا حوالي ٤ شهور ولو قدرتوا تثبتوا نفسكم هيجلكم فرص حلوه اوي ربنا معاكم
تالين بفرح:شكرا ليك اوي انك رشحتني للبعثه
نادر:انتي دكتوره شاطره وبرغم انك مبتدئه لكن الناس بتيجي تطلبك ب الاسم وانتي تستاهلي كل خير عن اذنك يا تالين
تالين بفرحه وابتسامه؛اتفضل
خرج نادر وتالين اخدت نفس طويل وقالت الرحله طويله بس هنكمل ❤️..
وف الصعيد ف مقر المخابرات المصريه… للعمليات الخاصه…
اللواء:المهمه القادمه الاسبوع الجاي يوم ١/١/٢٠٢٤
وف القاهره
البعثه الاسبوع الجاي يوم ١/١/٢٠٢٤
جهزوا نفسكم يا ابطال♡.
ف بيت تالين كانت بتعمل كيك وفجأه الباب خبط
اما ف الصعيد دخل نوح بيتسحب
داده فاطمه جابته من ودانه وقالت داخل تتسحب زاي الحراميه لي
نوح بتوتر:ها لاء اه يعني
فاطمه:يعني عملت النصيبه وسافرت المهمه ولا أكن حاجه حصلت
نوح: قصدك انهي واحده فيهم؟؟
فاطمه:نصيابك كتير يابن فايزه
نوح :قصدك علشان هربت من فرحي يعني
فاطمه؛نوح
نوح:وعرفتوا انهم نصابين
فاطمه:نوح
نوح:وان ابوها تاجر سلا’ح
فاطمه؛يااانوح
نوح:اي يابطوط بقا
فاطمه:يابني نفسي اشوفك عريس وافرح بوالدك روح ربنا يرزقك ببنت الحلال يانوح يابن السيوفي
نوح باس ايديها وقال انتي الي مربياني من وانا حته لحمه حمرا وعمري م احب اشوفك زعلانه كدا وبعدين ياست الكل الي بيحب حد بيدعيله مش بيدعي عليه
فاطمه ضحكت وقالت:يله يابكاش اطلع علي اوضتك
نوح طلع علي اوضته ودخل اخد شاور ولبس تيشيرت بكت
اسود وبنطلون أسود ونزل يعمل قهوه وكان شعره مبلول لسه
… وكان مديه مظهر حلو وقعد ف الجنينه يشربها لكن كان فيه عين عليه ومرقباه بكل حب وشوق
*نوح السيوفي أحببتك بكل قلبي وسأمتتلك بكل عشقي يا وحش المخابرات وضحكت*
جه الصبح وكله صحي علي صوت عالي اوي في الاقصر و
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت صعيدي)