روايات

رواية أحببت حلوفا الفصل الثالث 3 بقلم سلوى عصام

رواية أحببت حلوفا الفصل الثالث 3 بقلم سلوى عصام

رواية أحببت حلوفا الجزء الثالث

رواية أحببت حلوفا البارت الثالث

أحببت حلوفا
أحببت حلوفا

رواية أحببت حلوفا الحلقة الثالثة

 قفنا المره للي فاتت ان بسنت بعتت رساله لسهيله وكان محتواها (لازم بكره نتقابل ضروري، عندي حاجه مهمه لازم تعرفيها )
سهيله صحت وقرت رساله بسنت، كنت متردهه تروح، بس قرتت تروح تشوف ايي
زين حدف طوبه = اصحي يا بومه اتاخرنا
فوزيه :هي مشت راحت الدرس يا زين
زين =بجادد غريبه يعنى البومه صحت بدري ومشت من غيريي اممم، ماشي
فوزيه :شكلها زعلانه من حاجه من امبارح
زين=نا نازل اهو وهشوف
زين راح لقي سهيله واقفه لبعيد وبسنت لسه موصلتش
زين =مشيتي ليي من غيري
سهيله :بعد كدا كل واحد هيعمل كل حاجة لوحدو يا زين
زين =اول مرهه تقوللي يا زين، اول مرهه تتعاملي معايا بالاسلوب دهه اساسا، ممكن اعرف السبب
سهيله :من غير سبب، هو كدا، انت اتغيرت اويي
زين =ناا متغيرتش يا سهيله، تقدري تقوليي اتغيرت في ايي
سهيله :حاجات كتير اويي يا زين
زين =ناا لحد الان مش متوقع انك قولتي كل واحد يعمل للي هو عايزو، من امتي أصلا في بينا الكلام دهه، طول عمرنا واحد
سهيله :كنت مفكره ان احنا واحد، بس عادى انت هتفضل اخوياا
زين =اخوكي!
سهيله :اهه مش ناا اختك بردو
لسه هيتكلم بسنت جات
بسنت :صباح العسل على احلى زين، ازيك يا سهيله
سهيله مردتش عليهاا
زين =صباح الفل يا قمري
سهيله جات تمشي
بسنت =استني يا سهيله
سهيله :خيرر
بسنت =قولتك اني عايزه اتكلم معاكي
سهيله :مفيش بينا كلام
بسنت =تعالي معايا بس، وتفهمي كل حاجه
سهيله :امشي لما نشوف اخرتها
بسنت =زين راح فين؟
سهيله: مش عارفه 🙂
بسنت =مش مهم يلا
بسنت =استني حطي ديي على عينك
سهيله :احط ايي، لا طبعا
بسنت =اسمعي الكلام بس
سهيله :هاتي لما نشوف اخرتها
بعد شويه وصلوا
سهيله :ناا مش شايفه حاجه من البتاعه دييي، اشتلهاا بقا
بسنت مش بترد
سهيله :بسنت انتي فين، نااا هشتلهاا، وبعدين اشتلتها
…………………………………………………………………………………
سهيله فتحت عينها لقت نفسها في يخت في البحر وفي بلابنين كتير،والبخت متزوق بطريقه حلوهه جدااا
زين =زين عجبتك
سهيله بدموع :حلوه جدآ جدآ، اوع تقول ان كل دهه عشان بسنت وجايبن هنااا تتحفلوا بحبكوا
زين ضحك =غبيه طول عمرك، دهه عشانك انتي
سهيله :بجد عشاني بس اييي المناسبه
زين =اني بحبك يا سهيله وبحبك جدا كمان
سهيله :ايداا انت قولت اييي، طب وبسنت، لا ناا عايزهه افهم
زين =اقعدي وناا هفهمك كل حاجه، زين رح ماسك ايد سهيله، وقالها فاكرهه يوم ما كنا قاعدين مع بعض ورحتي تعملي فشار فونك كان على. جمبي ففتحتو واخدت رقم بسنت، ورنت عليهاا وقولتها اني عايزه اتكلم معاها، ونزلت قبلتني، المهم لما نزلت قبلتني قولتها اني بحبك جدآ، بس مش متأكد من حبك لياا، هي قالتي انك بتحبني من زمان وناا مكنتش مصدق انك بتبدلني نفس الشعور، فالمهم اتفقنا انناا هنمثل اننا بنحب بعض ناا وهي، هي كنت رافضه نهائي، بس ناا اقنعتهاا صراحه كنت عايز استفزك واخليكي تغيريي بايي طريقه وانتي عارفهه ان بسنت بتحبك جدا وبتمنلك كل خير، وآدم ساعدنا من بعيد لبعيد ، بس حقيقي قلببي وجعني اويي لما عيطتي مكنش قصدي ان اكسرك، بس والله كنت عايز اشوف حبك لياا بجد زيي ولا، بس عايزك تعرفي اني محبتش حد قدك والله
سهيله :قامت واقفت
زين =للدرجه ديي مش عارفه ولسه هيتكلم
سهيله جرت حضنت زين :ششش ممتكلمش مسامحك والله، بحبكك اويي يا زين
زين حضن سهيله اوييي :ونااا بحبك اكتر يروحي (شويه محن من حقهم بقا🙂😂)
بسنت =ما كفايه يا ست اننتي ما صدقتي
ادم :انت ما صدقت يا سطا ما خلاص
سهيله جرت حضنت بسنت :يا كلبه عاا انتي عارفه ناا مستنيه قد ايي اعرف انو بيحبني، وانتي خبتي علياا يا حيوانه، وقاعده تحبي في الواد يا بغله
بسنت =متزعليش والله، مكنتش متقنعه هو اقنعني، وبعدين يا ستي عايزهه ايي اتعداك مفاجاه عنب اهي، بلابنين وورد وحاجات كتير اهوو
سهيله :بلاش حسد من اولها
زين =شكرا يا آدم
ادم:علي ايي، دهه واجبي، همشي ناا وبسنت بقاا
بسنت =يلا، ومشوا
ادم وطلع سلسلة وشكولاته وحاجات كتير
زين =ممكن البسك السلسة ديي
سهيله :اكيدد، الله حلوهه اويي
زين =لبسهاا السلسه وقالها نص القلب التانى معايا وهلبسوو، هفضل لبسهاا طول ماا ناا عايش
سهيله :ربنا يخليك ليا، دهه انت مدلعني علي الاخر والله، شكولاته من للي بحبهااا عااا
زين =بعوضك، ما ناا عارف انك طافسه فجبتلك الحاجات ديي
سهيله :عليا النعمه انت عيل فصيل يا كلب البحر
زين =ناا يا بومه، متعرفيش تبقي رومانسيه لآخر
سهيله :لا يا كلب البحر
زين =ماشي يا بومه، يلا نروح لسه باقيه المفاجاه
سهيله:ايداا دهه ناا كدا هتغر وشكلي معتش هقول عليك حلوف، وانى حبيت حلوف😂😂🙂
زين =ايداا دهه انتي مسميني حلوف!
سهيله :اهه كنت بقول دايما عليك حلوف
زين =روحي وإنتي طالق
سهيله :طب اتجوزني اول يا سطاا وبعدين طلقني
زين =من عيني حاضر، يلا بقا
…………………………………………………………………………………
بعد شويه وصلوا بيت سهيله
سهيله دخلت هي وزين
سهيله :ايدااا دهه البيت شكلو حلو اويي
شوقيه مامت زين =سهيله ازيك يا حبيتي
سهيله :ازيك يا طنط، وحشتني كتير
شوقيه =طنط اييي بقا، خليها ماما وحضتنها، وانتي وحشتني اكتر
فوزيه :سيبي البت بقااا، فرمتيهاا ما صدقتي يا ختي
شوقيه =وانتي مالك يا وليه انتي، ديي هتبقي مرات ابني
سهيله :نااا عايزهه افهم فى ابيي
زين =مش بقولك غبيه، ناا طالب ايديك من مامتك من زمان اويي بس طبعا انتي متعرفيش، فاحناا هقراء الفاتحه الوقتي، والشبكه لما نستقر في الكليه والفرح بعد الكليه، بس قراء الفاتحه ديي عشان الكل يعرف انك لياا ناا وبس، فاهمه
سهيله :ناا نفسي اعرف بتتخطط لكل دهه امتي
فوزيه :من زمان اويي يا اوختي
شوقيه =كلنا عارفين انو بيحبك من زمان، وانك بتحبيه
سهيله :وناا اخر من يعلم، اهه يا عالم يا وطيه
شوقيه =في وحده تقول لحماتهاا يا واطيه
سهيله :خليكي فرش يا شوقيه
شوقيه :عليه العوض ومنه العوض
زين =هنقراء الفتحه يعنى في اليوم دهه
كلهم قرو الفاتحه
شوقيه وفوزية =بيزغروط، مبروك يا ولاد، عقبال الشبكه والفرحه الكبيره يارب
زين =يارب، هاخد البومه بتاعتي نتفرج شويه
فوزيه وشوقيه:ماشي
زين مسك سهيله من اي هاا وشدها
زين =فرحان اوييي يا بومه حياتي 😂♥️
سهيله :وناا اكتر يا حلوف قلببي 😂♥️
تمت بحمد الله

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية أحببت حلوفا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى