رواية أحببت حلوفا الفصل الأول 1 بقلم سلوى عصام
رواية أحببت حلوفا الجزء الأول
رواية أحببت حلوفا البارت الأول
رواية أحببت حلوفا الحلقة الأولى
“نا سهيله في تالت ثانوي، بحب زين من احنا وصغيرين، هو جاري وابن عمتي ، ناا وهو أصحاب جدا بنعمل ايي حاجه هبله مع بعض، كل دروسنا مع بعض، بيخاف عليا جدآ، بحس انو بيحبني وافعالوا بتبيان كدا بس احساسي مش هبيان انو بيحبني فعلا ولا، بنحكي لبعض كل حاجة، مفيش أسرار بينا”
زين =حدف طوبه في باب البلكونه عشان سهيله تخرج (هو متعود علي كدا ديما)
سهيله: بهوايااا
زين =انتي قاعده معاياا
سهيله: عينكي ليه يا مرايا
زين =يا جمال مريه العين
سهيله :الناس صحت 😂👀
زين :مهو بسببك يا بومه
سيهله :ناا بومه يا كلب البحر
زين=بت هجي اجيبك من شعرك
سهيله :تصدق خوفت نينيييي
زين حدفهاا بالشبشب
سهيله بتطلع لسانها لزين :مجاش فيااا
زين =ادخلي من البلكونه احسنلك عشان مولعش فيكي
سهيله :علياا النعمه انت عيل فصيل يا عم، كنت بتفرج على كرتون وحاجه اخر فل، ناا غلطانه اني خرجت اكلم اشكالك، امشي يا مهزء
زين =كرتون يا طفله، وبعدين احترمي نفسك يا بيرهه، شكلك عايزه قلم خماسي الأبعاد على وشك
سهيله :نعم نعم يا عمر قلم مين ياض، امشي كدا وانت عيل توتو، وبعدين ناا طفله، دهه انت لسه كنت بتتفرج معايا امبارح علي توأم وجيري 😂👀
زين =ايي قصف الجبهه دهه، وبعدين ايي عيل توتو ديي بتجبي الألفاظ ديي منين يا بيئة
سهيله :من عند عم محمد نيهاهاااا
زين =حدفهاا بالشبشب بس المره ديي راشق في منتصف الجبهة
سهيله :اهه يا حيوان يا متخلف، صعبه إلهي يا شيخ وانت رايح تنام كدا تنام عليك حيطه يا بعيد، حسبي الله فيك
زين =امشي يا بت من هنا يلا هنرش مياه، روحي اتخمدي يا بومه عشان هتقومي بدري
سهيله :وحياه امي هردها ليك يا زين
زين =انتي بوق، ويلا شطبنا غوري
سهيله :ماشي يا زين يا ابن شوقيه
زين =ماشي يا بنت فوزيه ، يلا تصبحي على خير
سهيله :وانت من اهلي
زين =قولتي اييي؟
سهيله :بقول وانت من اهلو، ايي مش بتسمع
زين =امشي يا دبش حسبي الله يا شيخه
سهيله :غور يلا اشوفك الصبح ودخلت وقفلت البلكونه
سهيله دخلت لقيت رساله الواتس
بسنت =فينك كل دهه يا هانم، بتكلمي مين، بتعملى ايي، كل دهه فين هااا انطقي ؟
سهيله : ايداا كل دهه عشان قفلت خمس دقايق، كنت بكلم زين من البلكونه يا اوختي
بسنت =اممم زين، ماشي يا كلب البحر وسايبه صحبتك الوحيده مش لقيه حد تكلموا
سهيله :ميبقاش قلبك اسود بقا، وبعدين ما ناا فتحت اهو
بسنت =طب وهتفضلي تحبي زين كتير كدا وهو مش عارف!
سهيله :هعمل ايي يعني، ناا للي هروح اقولو اني بحبو اكيد لا طبعا ، هو المفروض يحس من نفسو
بسنت =وافرضي هو حلوف مش بيحس!
سهيله :بت انتي محدش يشتمو غيريي فاهمه، هو فعلا حلوف، ما ناا احبتت حلوف فعلا، سيبها بظروفها
بسنت =يا ختي بيضه بتغيري، ناا راحه نام، اشوفك بكرهه، تصبحي على خير
سهيله:وانتي من اهلو، سلاام
…………………………………………………………………………………
زين خبط على الباب
زين =انتي يا بت، يلاا يا زفتهه اتاخرناا
فوزيه :هي لسه بتلبس، وبعدين مفيش صباح الخير يا عمتو ولا ايي حاجه، دك نيله وانت شبهه امك
زين =وناا اقول بنتك لسانها طويل لمين
فوزيه :قصدك ايي يا معفن
زين =ولا حاجة يا عمتو، اندهي للي جوا ديي عشان هولع فيهاا
سهيله :ناا جيت اهو، منا عادي اهو
زين =انتي لسه هتغني، امشي قدامي، دك قرف في حلاوتك
سهيله :في حد بيقول لحد دك قرف في حلاوتك
زين =مش ناا قولت
سهيله :اهه
زين :يبقي فيه، ويلا امشي
سهيله :ضربت زين حتته قلم
زين :اييي للي عملتيه دهه، تعالى هنااا، وحياه امي منا سيبك يا بومهه
سهيله مستخبيه وراء مامتها :عايز تضرب بنتي يا ابن شوقيه، يلا يا ياض من هناا
زين =بتطرديني يا عمتو، مكنش العشم
فوزيه :بلاش تمثيل دهه نا حافظك، يلا يا سهيله روحوا الدرس عشان اتاخرتوو
سهيله :ماشي، يلا يا زين، قلبك ابيض بقا
زين ماسك سهيله من هدومها :بقاا ناا تعملي فياا كدا يا بومه، ماشي حسابك بعدين، امشي اقدامي
سهيله مشت زيي الفار المبلول وبتقول في سرها”حلوف حلوف فعلا”
بعد شويه وصلوا السنتر ولسه هيدخلوا
المستر :برااا مفيش دخول
زين :لي بس يا مستر كدا، مش مهم هيا، المهم ناا، دهه ناا بحبك والله
سهيله :اهه يا وطي
المستر :كل بعلقي حلاوه، اتاخرتوا لي ها؟
سهيله :هو للي اخرني يا مستر والله
زين :يا كذابه، ناا للي اقعدت البس ساعتين
المستر :بس كفايه، ادخلوا واخر مرهه
سهيله وزين:حاضر يا مستر
بسنت =شكلك انتي وهو مسخره واقسم بالله، مش قادرة امسك نفسي من الضحك
سهيله :بس يا حيوانهه، حسابك بعد الدرس
وبعد شويه الدرس خلص
ادم صاحب زين :البت سهيله ديي مسخره وربي
زين =في ايي يسطاا، اظبط كدا
ادم :يا ختي بيتغيريي يا قمر
زين وضرب ادم علي قفاهه =بس يا مهزء، يلا ناا ماشي عشان اروحهاا
ادم:مكنش العشم يا سطا والله
زين =يلا غور من هناا، هبقي اشوفك بعدين
زين=سهيله يلا
سهيله :حاضر، باي بسنت
وهما ماشين
زين =لا بس بسنت صحبتك ديي عسل اخر حاجه
سهيله :لا يا شيخ، تحب اظبطلك معاها
زين =ياريت والله
سهيله :تصدق انت بارد ومستفزز
زين =لي بس كدا، غيرانه
سهيله :وناا هغير من اييي
زين =يعني مش غيرانه
سهيله بخنقه :لا
زين =اومال مخنوقه لي؟
سهيله :يعني في ملقتش في كل البنات الا بسنت
زين =ومالها بسنت
سهيله :مفيش
زين =هتكلميها عشاني بقا صح
سهيله وخلاص جبت آخرها :ان شاء الله، وصلت هطلع بقاا ومشت وسابتو
…………………………………………………………………………………
سهيله طلعت ودخلت اوضتها علطول وقعدت تعيط وتقول معقول يكون فعلا بيحب بسنت، صحبه عمريي، لاا لا مستحيل
بسنت رنت على سهيله :فينك، بتعملى ايي
سهيله :موجوده، مش بعمل
بسنت =مالك يا سهيله
سهيله :مفيش
بسنت =لا فيه
سهيله وحكت كل حاجة لبسنت
بسنت بتضحك
سهيله :بتضحكي على ايي
بسنت =علي غبائك اكيد بيهزر
سهيله :وافرضي لو مش بيهزر
بسنت =معتقدش والله يا سهيله
سهيله :مش عارفه، ناا هروح انام تعبانه
بسنت =طب متضيقش نفسك
سهيله :ماشي
سهيله صحيت صوت زين بينده من البلكونه
سهيله لسه بتفكر ترد ولا
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية أحببت حلوفا)