روايات

رواية أحببت حبك لي الفصل الرابع 4 بقلم ريهام رفاعي

رواية أحببت حبك لي الفصل الرابع 4 بقلم ريهام رفاعي

رواية أحببت حبك لي البارت الرابع

رواية أحببت حبك لي الجزء الرابع

رواية أحببت حبك لي
رواية أحببت حبك لي

رواية أحببت حبك لي الحلقة الرابعة

خالد وريم راحوا البيت و جريت ريم علي باباها
ريم : بابا لو سمحت قوله إن أنا مش هتجوزه ّ
باباها وهو مش مديها أي اهتمام: اتفضل يا خالد يابني اقعد تشرب ايه يا حبيبي
خالد : تسلم يا عمي والله مش قادر
باباها : لا والله ما يحصل لازم تشرب اخليها تعملك قهوة ولا شاي ولا تعملك عصير احسن
خالد : لا لا شاي حلو
باباها : يالا ياريم روحي اعملي لخطيبك كوباية شاي يالا
ريم : يا بابا
باباها : يالا بقي يا حبيبتي عشان عايزين نقعد نتكلم أنا وهو شويه
ريم : يا بابا أنا مش موافقه مش عايزاه
باباها بزعيق : يالا ياريم روحي اعملي الشاي
مشيت ريم وعينها مليانه دموع و صعبت عليها نفسها ازاي باباها بيعمل كده ازاي اتغير بالشكل ده
راحت ريم تعمل الشاي وكانت مامتها ف المطبخ
ريم :والنبي يا ماما اعملي أي حاجه انا مش عايزه اتجوز البني آدم ده انا مش بحبه
مامتها : وأنا مالي يا بنتي الرأي راي ابوكي ف النهايه
ريم : يعني ايه راي أبويا طب و الحماره الي هتتجوز ديه محدش هياخد رأيها اشمعنا يعني اخواتي هما الي اختاروا عرسانهم
مامتها : أنا مليش دعوه اتفاهمي انتي مع ابوكي متدخلنيش ف مشاكل
ريم : حتي انتي مش هتقفي جنبي،تمام تمام اوي
خلصت الشاي و راحت توديه لخالد وباباها و وهي بتديه لخالد زقت الكوبايات عليه
ريم : أنا اسفه جدا جدا مقصدش بجد
باباها بزعيق : ايه ياريم الهبل ده ، قوم يا حبيبي اشطف الحرق بالمايه بسرعه
خالد :تمام تمام متقلقوش ، الحمام منين
باباها : روحي ياريم معاه وريله مكان الحمام
ريم وهي متضايقه : حااضر ، اتفضل معايا يا دكتور
خدته ريم توريله مكان الحمام و دخل وقبل ما يقفل
قلها : انا عارف انك قاصده توقعي الصنيه عليا بس هعديها ، وخلي ف دماغك اني مستحيل الغي الجوازه
وبعدين قفل خالد الباب في وشها
ريم : ربنا ياخدك يارب واخلص منك
خالد : سمعتك علي فكره ، بعد الشر عليا
ريم : وأنا قاصده انك تسمع علي فكره وبعدين متخافش الوحشين مبيحصلهمش حاجه
خالد : الوحشين بقي ، ريم معلش ممكن تجيبيلي حاجه البسها من عند باباكي عشان مش هينفع امشي كده
ريم : تمام يا دكتور
خرج خالد من الحمام ولبس باباها واسع عليه اوي
باباها : اللبس بتاعي كحكه عليك
خالد : يالهوي جدا مشوفتش اجمل من كده بجد امشي أنا بقي قبل ما ريم تقتلني
باباها : عيب عليك يا بني وأنا موجود
خالد : لا بهزر بس بجد لازم امشي دلوقتي
باباها : تمام يا بني ، علي معادنا بكره ان شاء الله
خالد : اه ان شاء الله أنا هاجي اخودكوا بالعربيه ونروح للصايغ الي تختاروه
ريم بصدمه : نعم صايغ
باباها : طبعا اومال عايزه تتجوزي من غير شبكه ولا ايه
ريم : لا أنا مش عايزه اتجوز اساسا ومش جايه معاكوا ف حته
باباها : مش مشكله احنا هنخترلك الشبكه
ريم : طبعا ماهو من الواضح أن حضرتك هتتجوز مكاني
باباها : احترمي نفسك ياريم وانتي بتتكلمي معايا
دخلت ريم اوضتها وهي بتعيط و مش قادرة تسيطر علي دموعها وقفلت الباب عليها و خالد مشي
و ف اليوم التالي جيه و كلهم صحيوا وبدأوا يجهزوا عشان ينزلوا يشتروا الدهب وراحت مامت ريم علشان تصحيها و خبطت علي الباب
مامتها : ريم يالا اصحي يا بنتي علشان ننزل نجيب الدهب يارييم
باباها : فيه مبتردش عليكي ، تلاقيها مقموصه
مامتها : بس ملهاش حس خالص
باباها وهو بيخبط علي الباب : ياريم يالا متستعبطيش احنا كده كده هنجيب الدهب يعني هنجيبه ، ريييم
مامتها : لا أنا بدأت أقلق اوي اكسر الباب
باباها : باب ايه الي اكسره هي تلاقيها نايمه يمكن ومش سامعه
مامتها : لا اكسر الباب أنا خايفه تكون عملت ف نفسها حاجة
باباها : طب وسعيلي كده
كسر باباها الباب ودخل لقاها…….ّ..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت حبك لي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى