روايات

رواية أحببت تلك السمراء الفصل السادس والعشرون 26 بقلم حورية مصطفى

رواية أحببت تلك السمراء الفصل السادس والعشرون 26 بقلم حورية مصطفى

رواية أحببت تلك السمراء الجزء السادس والعشرون

رواية أحببت تلك السمراء البارت السادس والعشرون

رواية أحببت تلك السمراء
رواية أحببت تلك السمراء

رواية أحببت تلك السمراء الحلقة السادسة والعشرون

وهم بيتكلموا سمعوا صوت مألوف بالنسبالهم..
الف مبروك يا عريس..
براء ويوسف بصدمه: امير..
امير بابتسامه: ايه مفيش حمدالله علي السلامه..
يوسف باستفزاز: حمدالله على سلامتك يا ميرو..
امير بغيظ: مقبوله منك يا چو..
براء بهمس ليوسف: في ايه ياعم انت و هو انتوا حابين تبوظوا فرحي ولا ايه..
يوسف بنفس الهمس: ما انت عارف اني مش بطايقه وانت رايح تعزمه..
براء بغيظ: انا معزمتش حد..
ادهم بحنان: حمدالله علي سلامتك يا امير..
امير بحب: الله يسلمك يا عمي.. احب اعرفك علي مراتي تقي..
ادهم بحب: تشرفت بمعرفتك يا بنتي..
تقي بابتسامه: الشرف ليا يا اونكل..
ادهم قرب من تقي لقي طفله صغيره عمرها حوالي 5 سنين مستخيبه ورا تقي..
ادهم بحنان: بسم الله ماشاء.. اسمك ايه يا جميلتي..
تقي بابتسامه: اسمها حوريه يا اونكل..
ادهم بحب: اسمي علي مسمي وهي فعلا حوريه.. وبعدين قال امال فين صفاء يا امير مجيتيش معاك ليه..
امير بابتسامه حزن:امي توفها الله من سنيتين عشان كده قررت انزل مصر تاني لان دي كانت وصيتها..
ادهم بحزن:ربنا يرحمها ويجعل قبرها روضه من رياض الجنه..
امير بحزن: اللهم آمين..
احمد بحنان: ادخلي يا بنتي عند البنات جوا لان المكان هنا كلوا شباب..
تقي بابتسامه: حاضر يا اونكل..
احمد بحنان: تعالي يا امير اقعد هنا يابني..
امير بابتسامه: حاضر يا عمي..
وفعلا تقي دخلت عند البنات واتعرفوا علي بعض..
فرح بابتسامة:ده ابني الكبير سيف وابن ياسين ووتين تؤام..
تقي: ربنا يبارك فيهم..
فرح بحب: يارب..
ميرنا بود: انا ميرنا اخت فرح ودي بنتي فريده..
ساره بابتسامه: وانا شيماااااء..
ميرنا وفرح بضحك: كدابه يا رمضان..
ساره بضحك: قصدي ساره.. ودول كتاكيتي ميرا و ادهم..
تقي بضحك: تشرفت بمعرفتك يا شيماااااء.. قصدي ساره..
ساره بابتسامه: شكلنا هنبقا اصحاب جامدين اووووي يا اختشي وبعدين قالت من الجميله دي..
تقي بابتسامه: دي حوريه بنتي..
الكل بابتسامه: ربنا يباركلك فيها..
تقي بحب: امين يارب..
وينتهي اليوم بفرح الجميع..
✰ـــــــــــــــــــــــــــــ✰
في اليوم التالي.. ♡
الكل كان بيستعد عشان يرجع القاهره تاني ومن ضمنهم براء و نورا..♥”
فاطمه بدموع: هتوحشيني جوي يا بنتي..
نورا بحزن: وانتي كمان والله يا ماما..
فاطمه بحزن ودموع: خلي بالك منها يـا براء..
براء بحب: دي في عيوني ياما..
قاسم بحزن: ابقي زورنا يابني احنا مالناش غيرك انت ونورا..
براء بدموع: حاضر يابوي..
احمد بحب: لازم نمشي عشان نوصل قبل ما الدنيا تليلل..
وفعلا بدوا يجهزوا عشان يمشوا.. ♡
بعد مرور عده ساعات اخيرا وصلوا القاهره..
✰ـــــــــــــــــــــــــــــ✰
في فيلا الاسيوطي..♥”
هدي بابتسامه بشوشه: البيت مكنش ليه حس من غيركوا ومن غير نقركوا في بعض يا حبابيبي..
ميرنا بحب:وحشتيني جوي جوي يا تيتا..
هدي بضحك: شكل قاعدتك في الصعيد اثرت عليكي يا ميرنا..
حمزه بضحك: هي اي حاجه بتاثر فيها يتيا..
ميرنا بتكشيره: هي الحفله عليا ولا ايه لا انا كده ازعل واجيب ناس تزعل..
هدي وحمزه مع بعض: ايوه..
فريده بغيظ: هو انا مش وحشتك ولا ايه يا ست تيتا..
هدي بضحك: وحشتيني طبعا يــا حبيبه تيتا..
فريده ببراءه: وانتي كمان وحشتيني قد البحر وسمكاته…
فريده بحنان: يـــا روحي.. 💜
حمزه بتعب: احنا هنطلع نرتاح يا تيتا عايزه حاجه..
هدي بحنان: سلامتك يا حبيبي..
حمزه بحب: يلا يا فيري عشان انتي كمان تنامي..
فريده بطفوله: لا يا بابي انا هنام مع تيتا النهرده..
ميرنا بحب: طيب يا حبيبتي بس بلاش تتشقي..
فريده ببراءه: حاضر..
✰ـــــــــــــــــــــــــــــ✰
في فيلا البحيري.. 💜”
ادهم بتعب: انا هطلع ارتاح لان الطريق كان طويل..
احمد بابتسامه: وانا كمان هطلع انااام تصبحوا علي خير..
الجميع: وانت من اهل الخير..
وتين ببراءه: استني يا دومي ايجي معاك لاني تعتب من السفر وعايزاك تحكيلي حدوته..
فرح بضحك: جدو هينام يا وتين عشان تعبان من الطريق..
ادهم بحنان: تعالي يا حبيبه دومك وانا هحكيلك حدوته..
وتين بطفوله: يلا..
ادهم شال وتين وطلعوا فوق..
فرح ليوسف: خد ياسين وطلعه ينام فوق عشان مش يتعب يا يوسف وانا هطمن علي ماما وهيجي..
يوسف بحب: تماام..
فرح كانت راحه تشوف نوال لقيته نايم علي الاريكه ونعسان..
فرح بحب: سيف حبيبي قوم نام فوق عشان جسمك مش يتعب يا حبيبي..
سيف بحب: حاضر يا ماما.. تصبحي علي خير..
فرح بحنان: وانت من اهل الخير يا حبيبي.. وبعدين قالت مش تنسي تتغطي كويس لان الجو برد..
سيف بابتسامه: حاضر يا ماما..
فرح بحب: يحضرلك الخير يا حبيبي..♡
في غرفه نوال..
_ نوال كانت عيونها بتدمع وكانت بتبص علي كاسه الميه لانها عطشانه ومش قادره تجيب والممرضه نايمه..
فرح بعصبيه للممرضه: انتي ازاي نايمه وسايبها عشطانه كده..
الممرضه بخوف: اسفه يا مدام يا فرح راحت عليا نومه والله مقصدش اللي حصل..
فرح بهدوء: ياريت اللي حصل ده مش يتكرر انتي فاهمه..
الممرضه بخوف: فاهمه..
فرح مسكت كوب الميه وشربت نوال وبعدين راحت المطبخ سخنت الاكل عشان تاكلها..
الممرضه بجديه: عنك يا مدام فرح وانا هاكلها..
فرح بابتسامة: لا خليكي انتي وانا هاكلها..
وفعلا فرح بدات تاكل نوال..
فرح خلصت اكل نوال وبعدين قالت للممرضه وانا هودي الاكل في المطبخ وهطلع ارتاح ياريت تخلي بالك منها..
الممرضه: حاضر يا مدام فرح..
في جناح يوسف و فرح..♥”
يوسف بحب: اتاخرتي ليه يا فرحتي..
فرح بابتسامة: كنت باكل ماما يا يوسف وفكرت هطلع القيك نايم..
يوسف بابتسامه: معرفتش انااام من غيرك يا فرحتي..
فرح بحب: هغير هدومي وايجي عشان ننام يا قلب فرحتك..
يوسف بحب: طيب..
وفعلا فرح غيرت وراحت عشان تنام..
يوسف بغيظ: نايمه بعيد..
فرح بضحك: عشان تعرف تنام..
يوسف بتكشيره: وانا مبعرفش انام غير في حضنك وشدها لحضنه..
فرح بحب: تصبح علي جنه يا چو..
يوسف بحب: وانتي مناهلها يا قلب چو..
✰ـــــــــــــــــــــــــــــــ✰
في صباح اليوم التالي..💙”
في منزل الدمنهوري..♡
ساره بصراخ: محمد الحقني يالهوووووي…
محمد بخضه: مالك في ايه يا ساره.. في حاجه بتوجعك..
ساره بخوف: لا انيل والله..
محمد بغيظ:امال في ايه..
ساره بصراخ: انت لسه بتسال الحق سيد صرصور وراك..
محمد بصدمه: هااا..
ساره بعصبيه: انت لسه هتتصدم مو’ته يالا..
محمد بعيظ: انا مش هتكلم ولا هعمل حاجه وبعدين ناد علي ادهم..
ادهم ببراءه: نعم يا بابي..
محمد بغيظ: مامي خايفه من الصرصور اللي وراك يا ادهم..
ادهم بضحك: ههههه مامي الكبيره خايفه من الصرصور..
محمد بضحك هو الاخر: ايوه شوفت بقا..
ادهم راح داس علي الصرصور مو’ته..
ساره بسعاده: بطل يا حبيب مامي..
ميرا بنعاس: مامي انا جعانه..
محمد بحب: اخيرا حبيبه بابي صحت..
ميرا ببراءه: صباح الورد يا بابي..
محمد بحب: صباح الورد والياسمين يا عيون بابا..
ادهم ببراءه: يلا نساعد ماما في الاكل..
محمد بحب: يلا..
وفعلا ساعدوا ساره في الاكل في جو يملؤه الحب والبهجه..
✰ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
بتمر سنه ورا سنه لحد ما مر 10 سنين..
النهرده كان عيد ميلاد ياسين و وتين وكلموا 14 سنه..
كان فيه احتفال كبير بمناسبه عيد ميلادهم
_الجميع كان موجود في الاحتفال
براء واهله ويوسف ابنه اللي سمه علي اسم صاحب عمره
_بدات الحفله والكل كان بيعيد ياسين ووتين بمناسبه عيد ميلادهم…
فرح بحب: كل سنه وانتم طيبين ي حبايب قلبي
ياسين ووتين: وانتي طيبة ي مامي..
فرح بحنان: روحوا سلموا علي تيتا يا حبابيبي..
ياسين ووتين: حاضر
وفعلا ياسين و وتين علي سلموا علي نوال..
سيف بحب مسك المايك وقال مش وقته كلامي بس انا شايف ان ده الوقت المناسب له..
سيف بحب اخوي قال كل سنه وانتي طيبين وبخير يا قلب اخوكم.. انا بفضلكم ماما وبابا بقا عندي عيله تحبني وتخاف عليا انا من غيركوا ولا حاجه سيف من غيركوا يتيم.. انا بحبكوا اوووي ربنا يديمكوا في حياتي نعمه..
يوسف بدموع: ايه كلامك ده يا سيف انتي ابني وانت مش يتيم يا حبيبي انت سيف البحيري ومن بعدي هتمسك شركات البحيري..
سيف بدموع: ربنا يطول في عمرك يا بابا..
فرح بدموع: مش عايزه اسمع كلامك ده تاني انت فاهم والا فرح هتزعل منك..
سيف بسعاده: وانا مستحيل ازعل فرحتي تاني..
يوسف بغيره : هي فرحتي انا بس ومصدر سعادتي..
وتين بحب: يلا يـا بابي كفايه كلام عشان نطفي الشمع..
يوسف بحب: حاضر يا عيون بابي..
وهم بيطفوا الشمع فرح همست لـ يوسف: بحبك يا چو.. ♥
يوسف: ويوسف احب تلك السمراء وبعدين بعشقك يا فرحتي..
تمت..

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت تلك السمراء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى