رواية أحببت تلك السمراء الفصل السابع عشر 17 بقلم حورية مصطفى
رواية أحببت تلك السمراء الجزء السابع عشر
رواية أحببت تلك السمراء البارت السابع عشر
رواية أحببت تلك السمراء الحلقة السابعة عشر
اميره بجنون.. وهي موجهه مسدسها علي فرح.. اخد رو’ح فرح..
شهقه خرجت من الجميع..
يوسف ببرود:- اللي عندك اللي اعمليه..
فرح بصدمه:- يوسف..
اميره بضحك هستري: ما هو ده اللي هيحصل يا حبيبي..
سيف ببكاء: ماما..
اميره بغضب: اخرس خالص انا جبتك من الملجأ ومش استفدت منك في حاجه غو’ر بقا و وقعته علي الارض..
في الوقت ده كان براء مبلغ البوليس..
_اثبتي مكانك وارمي سلا’حك علي الارض حالا..
أميره بجنون:- اووه لحقتوا تبلغوا البوليس..
الضابط: بحده خدها يا عسكري..
اميره بصراخ: مستحيل ادخل السجن انتوا فاهمين وفي وقت قياسي كانت اطلقت النا’ر علي نفسها..
الضابط بام: شوفها كده لسه فيها نفس يابني..
العكسري:- لا يا باشا هي ما’تت..
بعد وقت ليس بطويل وصلت سياره الاسعاف.. وخدوا ج’ثه اميره معاهم..
سيف ببكاء: سبيني يا عمو انا عاوز بااابا..
العسكري بحده :- امشي يالا بهدوء ..
يوسف بعصبيه:- انت واخده علي فين..
العكسري بخوف:- هنوديه دار الايتاام يا باشا..
يوسف بعصبيه:- سيبه مكانه واتفضل امشي هو هيفضل معاايا…
ميرنا بخوف: فرررح..
يوسف بخضه:- فرح فووقي وشلها طالعها الجناح بتاعتهم اللي في الفندق..
بعده فتره قصيره وصل الدكتور..♡
الدكتور بعمليه: انهيار عصبي حا’د..
يوسف بخوف:- طيب هي كويسه دلوقتي..
الدكتور بابتسامه :-هي كويسه متقلقش وكمان سااعه هتفوق بعد ما مفعول المخد’ر ينتهي..
يوسف:- شكرا يا دكتور..
الدكتور بعمليه.. مفيش داعي للشكر ده واجبي..
ادهم بود: اتفضل يا دكتور عشان اوصلك..
احمد: احنا هنمشي يا يوسف وهاخد سيف معايا وبكره الصبح ابقا ارجع انت وفرح..
يوسف:- حاضر يـ بابا..
وفعلا الكل مشي..♡
✰ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
في فيلا الاسيوطي..
هدي بحب:- ده الجناح بتاعك انتي وحمزه يا حبيبتي..
ميرنا بابتسامة: حاضر يا تيتا عن اذنك..
هدي بحنان: اتفضلي يا حبيبتي..
في جناح ميرنا وحمزه.. ♥”
ميرنا: كنت فين لحد دلوقتي يا حمزه..
حمزه بحب: اسف يا حبيبتي كنت بعمل اجراءات التبني عشان سيف يفضل مع يوسف وفرح..
ميرنا: تماام..
حمزه بتوهان: بس ايه الحلاوه دي يا حبيبتي..
ميرنا بغرور: انا طول عمري حلووه بس انت اللي مش واخد بالك..
حمزه بخبث:- لا انا بعد كده لازم اخد بالي كويس اوووي..
ميرنا بخجل: احترم نفسك احسنلك انا بقولك اهو..
حمزه بضحك:- ما انا محترم اهو انا عملت حاجه يابنتي انتي اللي تفكيرك بيروح لبعيد.. مش ذنبي ده..
ميرنا بتغير الموضوع: انا عاوزه انااام تصبح علي خير..
وراحت نااامت علي السرير.. وحمزه راح نااام جمبها واخدها في حضنه..
ميرنا بخجل:- انت بتعمل ايه يا قليل الاد’ب..
حمزه بنوم: هششششش سيني انااام لان النهرده كان يووم متعب 😩..
✰ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
في الصباح التالي..♡”
عند يوسف وفرح..♥”
فرح صحت لقت يوسف نايم وحضنها جااامد..
يوسف: سيبني انااام يا فرح معرفتش انااام طول الليل من خوفي عليكي..
فرح بخجل: طيب..
بعد مرور ساعتين..
فرح: يوسف اصحي انا جعااانه..
يوسف بحب: صباح الورد والياسمين يا فرحتي..
فرح بابتسامة: صباح الورد.. يلا قوم عشان انا جعااانه اوووي..
يوسف بحب:- حاضر ياروحي..
فرح بخجل: طيب اوع كده عشان اقووم.. انتي مساكني كانك ماسك حراامي..
يوسف بضحك:- قومي يا لمضه..
فرح بغيظ: متزوقش طيب..
✯ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✯
بعد مرور 5 شهور..♡”
يوسف بحب: انا اشتريت الفيلا اللي جمبنا.. عشان هنفتحها هي والفيلا دي علي بعض عشان حماايا العزيز يقعد فيها..
فرح بسعاده: بجد يا يوسف بابا هيقعد فيها وهيبقي قريب مني واشوفه ع طول..
يوسف: بجد يا روح يوسف..
فرح من سعادتها حضنت يوسف ويوسف ضمها لحضنه اكتر..
في المساء..♡”
في جناح يوسف وفرح..
يوسف كان نايم وحاضن فررح فجاه لقي حاجه بتوقع عليه..
يوسف: ينفع كده يا حبيبي كااان ممكن تتأ’ذي..
سيف ببراءه: عاوز انام جمبك انت وفرحتي..
يوسف بغيره: اسمها فرح يالا ..
سيف بعند:-لا فرحتي زي ما هي فرحتك..
فرح بضحك: يا روحي تعالي يلا عشان تنام..
سيف: حاضر يا ماما..
فرح بدموع: انت قولت ايه يا حبيبي..
سيف ببراءه: ماما..
فرح بسعاده:- اخيرا قولتها كنت عاوزه اسمعها منك اوووي..
يوسف بغزل: عقبال ما تسمعيها من بنتنا هي كمان..
فرح…
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت تلك السمراء)