رواية أحببت تلك السمراء الفصل الثامن 8 بقلم حورية مصطفى
رواية أحببت تلك السمراء الجزء الثامن
رواية أحببت تلك السمراء البارت الثامن
رواية أحببت تلك السمراء الحلقة الثامنة
براء بصدمه:- بابا..
يوسف بعد الطفل بهدوء وبعدين قال لاميره مين ده يا اميره..
اميره : – ده ابنك يا يوسف..
يوسف بهدوء:- ابني ازاي انا مش فاهم حاجه..
اميره باستهزاء:- مش فاهم حاجه ازاي اللي حصل في شقه الزمالك نتجيته طفل..
يوسف بعصبيه:- وجايه بعد خمس سنين تعرفيني ان عندي طفل انتي هتستعبطي يا بت انتي ولا ايه..
براء:- اهدي يا يوسف واكيد هنلاقي حل..
يوسف:- دماغي هتنفجر يا براء بعد خمس سنين اكتشف ان عندي طفل بعد ما شوفت حياتي واتجوزت فرح..
اميره:- كان لازم تعرف ان عندك ولد وخاصه بعد اما اتجوزت وياريت اتجوزت واحده عدله لا دي سمرا كمان..
يوسف بعصبيه:- احترمي نفسك يا زبا*له فرح دي انضف منك ولما تتكلمي عنها تتكلمي باحترام فاهمه..
اميره بخوف من عصبيته : – فاهمه..
براء:- ايه رايك يا يوسف تعمل تحليل DNa..
يوسف بغموض:- ما ده اللي كان هيحصل..
اميره:- طيب انا عايزه مكان اقعد فيه انا وابني..
يوسف ببرود : – اقعدي في الزر*يبه اللي انتي جايه منها لحد اما نعمل التحليل واتاكد اذا هو ابني ولا لا..
اميره:- تمااام.. وفي نفسها بكره اندمك علي كلامك ده.. وبعدين قالتله هنعمل التحليل امته..
يوسف:- بكره الساعه 10 الصبح..
اميره:- اوكي…
يوسف:- اتفضلي..
اميره جات تقعد يوسف قالها اتفضلي بره عندي شغل..
اميره:- تمااام يلا يا سيف..
سيف ببراءه:- بس انا عايز افضل مع بابا..
اميره:- هو مشغول دلوقتي..
سيف ببكاء:- لا انا عايز بابا..
يوسف بحنان:- روح يا حبيبي مع ماما وبكره انا هيجلك..
سيف:- ماسي..
براء بضحك:- مش مصدق بقيت بابا يوسف..
يوسف بعصبيه:- اخرس يا ز*فت..
اتفضل روح علي مكتبك وشوف شغلك..
براء بضحك:- كنت رايح يا بابا يوسف ..
✰ــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
عند فرح في الجامعه..♡︎
ساره بتعب:- خلاص معتش قادره محاضره تلات ساعات يا مفتري*ين.. انا فرهدت 🥺
فرح بضحك:- امال لو بتحضري من اول السنه زي باقي الطالبه كنتي عملتي ايه..
ساره بغيظ:- اسكتي يا بت انا اصلا مليش في التعليم و الكلام ده الواحده مننا يا اختي مش ليها غير بيت جوزها قره عينها..
فرح باتسامه:- ما هو واضح اوووي..وانتي بترفضي العرسان اللي بتجيلك..
ساره بضحك:- بحسهم اخواتي 😂فرح:- طيب يلا يا لمضه عشان نمشي..
ساره:- يلا..
♥︎ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ♥︎
خلاص كده قررت تسافر وتسبيني يا امير..
اميره بحزن :- مش قادر يا أمي افضل هنا اكتر من كده انا هسافر ادرس بره وان شاء الله هرجع يا أمي..
صفاء ببكاء :- افضل يا حبيبي هنا وانت اكيد هتنسها مع الوقت بس مسبينيس لوحدي في بيت كبير زي ده…
أمير بحزن :- تعالي معايا يا أمي ونستقر في أمريكا..
صفاء بحزن:- مقدرش اسيب اامكان اللي عيشت فيه واتجوزت فيه يابني..
امير ببكاء:- عشان خاطري يا امي سافري معايا..
صغاء:- خلاص يا حبيبي هسافر معاك بس اوعدني اننا هنرجع مصر تاني..
امير:- اوعدك يا امي..
ꨄ︎ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــꨄ︎
في بيت فرح..☘︎
فرح بحب:- ميرنا يوسف حدد ميعاد جلسه العلاج مع الدكتور بكره…
ميرنا بسعاده:- شكرا اووي يا فرح مش عارفه من غيرك كنت هعمل ايه..
فرح بحب:- انتي اختي يا غب*يه مفيش شكر ببنا..
ادهم:- فرح اجهزي انتي وميرنا عشان معزومين علي العشا عند يوسف..
فرح وميرنا:- حاضر يا بابا …
❁ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ❁
في فيلا البحيري.. 𑁍
احمد بحب :- اتاخرت كده ليه يا يوسف ..
يوسف :- الشغل كان كتير النهارده يا بابا…
احمد :- ولا يهمك يا حبيبي..
يوسف :- طيب انا هطلع ارتاح شويه…
احمد :- متأخرش عشان عيله فرح انا عازمهم علي العشا النهرده..
يوسف:- تمااام عن اذنك يا بابا
احمد:- اتفضل يا حبيبي..
✰ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
بعد مرور الوقت فرح وعيلتها وصلوا فيلا البحيري..
احمد بحب:- نورتنوا يا جماعه..
ادهم:- البيت منور باصحابه..
احمد بابتسامة:- اذيك يا بناات..
فرح وميرنا :- الحمد لله يا عمو..
احمد:- اتفضلوا يا جماعه في غرفه اللفينج..
بعد مده نزل يوسف.. ♡
يوسف:- اذيك يا عمي..
ادهم:- الحمد لله يا بني..
يوسف:- يدم حمدك..
يوسف لفرح:- عامله ايه يا فرح..
فرح:- الحمد لله تمااام يوسف..
الداده:- الاكل جاهز يا احمد بيه..
احمد:- تمااام اتفضلي انتي..
ومر الوقت وعيله فرح رجعت بيتها.. ♡
♡ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ♡
في صباح اليووم التالي♡
فرح:- صباح النووور يا بابا..
ادهم بابتسامة:- صباح الورد والياسمين يا حبيبه بابا..
ميرنا بضحك:- خيانه بابا وفرح بباكلوا من غيري..
ادهم بحب:- بطلي لماضه واقعدي كلي..
ميرنا:- حاضر..
فرح بهمس لميرنا:- بعد اما ايجي من الجامعه هنروح للدكتور عشان الجلسه بتاعتك..
ميرنا بهمس:- تمااام..
♕ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ♕
عند يوسف.. ♡
يوسف ببرود:- اركبي..
اميره:- حاضر..
سيف:- وحشتيني قد البحر يا بابا..
يوسف بحنان:- وانت اكتر يا حبيبي..
وبعد وقت وصلوا المستشفي..
يوسف ببرود:- انزلي يلا..
اميره نزلت و رزعت باب العربيه وراها..
يوسف بعصبيه:- انتي ازاي ترزعي الباب كده..
اميره بتوتر مكنتش اقصد..
يوسف:- تمااام حاسبك معايا بعدين..
الدكتور:- اهلا يا يوسف باشا..
يوسف ببرود:- اهلا كل حاجه جاهزه..
الدكتور:- ايوه يا يوسف باشا اتفضل..
وفعلا عملوا التحليل..
يوسف:- النتجيه هتظهر امته يا دكتور..
الدكتور:- بعد 3 ايااام يا يوسف باشا لان حاجه زي دي بتاخد وقت..
يوسف:- تمااام
يوسف لاميره:- مش عايز اشوف خلق*تك غير لما نتجيه التحليل تظهر فاهمه..
اميره بغيظ:- اوكي..
✰ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
ومر 3 ايااام علي خير دون احداث تذكر غير ان ميرنا بدات جلسه العلاااج بتاعتها…
اميره:- يوسف حبيبي وحشتيني..
يوسف بقر*ف:- ابعدي كده 😒..
في المشتسفي…. ♡
يوسف بخوف: – هاااا يا دكتور النتجيه ايه..
الدكتور: …..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت تلك السمراء)