رواية أحببت تلك السمراء الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم حورية مصطفى
رواية أحببت تلك السمراء الجزء الثالث والعشرون
رواية أحببت تلك السمراء البارت الثالث والعشرون
رواية أحببت تلك السمراء الحلقة الثالثة والعشرون
السواق بتعب: الحقني يا يوسف بيه في ناس هجمت علينا وخطفوا الاطفال..
يوسف بصدمه: انت بتقول ايه..
السواق بخوف: هو ده اللي حصل بيه صدقني حاولت انقذنهم بس كانوا اقوي مني..
فرح بدموع: انا عايزه ولادي يا يوسف..
يوسف: اهدي يا فرح الولاد هيرجعوا باذن الله..
وهم بيتكلموا فون فرح رن برقم مجهول..
يوسف لفرح: مين ده يا فرح..
فرح بدموع: مش عارفه رقم مجهول..
يوسف: ردي وافتحي المكبر بسرعه..
فرح بدموع: حاضر..وفعلا فرح ردت وقالت.. مين..
_ حبيبه ماما يا سمرا… هندمك علي كل لحظه عذ”اب عيشتها في السجن وانتي مرتاحه برا
فرح بصدمه: ماما..
نوال بشر: مفجاه مش كده..
ادهم بغضب: ليه بتعملي كل ده رجعتي حياتنا تاني ليه انا مصدقت خلصت منك ومن قر’فك..
نوال بضحك: ابو بنتي تعرف لولا انك ابو بنتي كان زمان ليا تصرف تاني معاك..
ادهم بغضب: صدقيني هرميكي تاني رميه الكلا’ب في السجن تاني يا نوال..
نوال بضحك هيستري: ولا تقدر تعمل حاجه لان حياه احفادك في ايدي انا..
فرح ببكاء: عاوزه ايه وترجعي الاطفال..
نوال بخبث: كنت منتظره السؤال ده منك يا حبيبه ماما انا مش عايز كتير يعني هما شرطين مش اكتر..
فرح بدموع: ايه هما..
نوال بشر: تتطلقي من السنيور..
فرح بصدمه: ايه..
يوسف بغضب: مستحيل اطلق فرح يا نوال واعملي ما بدالك لان يوسف البحيري مبيتهددش انتي فاهمه..
نوال بضحك: هههههههه تصدق تضحكتني عموما ده شرطي الاول.. شرطي التاني هيكون مفاجاه ليكم..
وقفلت الخط..
فرح بدموع: ليه.. انا ليه بيحصل فيا كل ده.. وبعدين قالت بصر”اخ انا عملتها ايه عشان تعمل فيا كده…
احمد بحزن: اهدي يا فرح ده اختبار ليكي مش اكتر يا حبيبتي..
فرح بدموع: انا عارفه انو اختبار بس ده اختبار صعب اوى دول ولادي يـ بابا.. صدقني انا تعبت معتش قادره استحمل اكتر من كده..
يوسف بدموع خدها في حضنه وقال: خليكي واثقه فيا يا فرح ولادنا هيرجعوا ومش هيحصلهم حاجه يا حبيبتي..
فرح بدموع: انا واثقه فيك يا يوسف بس انا خايفه عليهم منها لانها ممكن تاذيهم..
مره اليوم في حزن الجميع.. 🥺
✰ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
في صباح اليوم التالي..♥”
في جناح يوسف وفرح.. 💜
فرح بدموع: بالله عليك يا يوسف خدني معاك..
يوسف بهدوء: مستحيل اخدك يا فرح لان هيكون فيه خطر علي حياتك..
فرح بحزن: بالله عليك يا يوسف.. انا مستحيل اسيبك تروح لوحدك هي ممكن تاذيك..
يوسف: متخافيش يا حبيبتي ان شاءلله خير وبعدين كمل بغضب صدقيني يا فرح لو فكرتي مجرد تفكير تخرجي برا الفيلا دي هتشوفي وش مش هيعجبك انتي فاهمه..
فرح بدموع: فاهمه يا يوسف..
يوسف بحزن مسح دموعها وقال… هرجع انا و ولادنا عشان فرح وبس..
في مخزن علي الطريق الصحرواي..
يوسف بشر : الخطه زي ما اتفقنا يا حمايا ..
ادهم بضحكه شر هو الاخر : تمااام اوووي..
هي بغضب: انتو مكتفيني كده ليه..
ادهم بغموض: اهدي يا ميـــرنا هتفهمي كل حاجه بعدين..
يوسف ببرود: حط دي علي رقبه ميــرنا يا عمي..
ميرنا ببكاء: ينهار اسوح قن”بله.. يا حظك المنيل يا ميرنا.. يعني لما ايجي امو’ت يا ربي امو’ت متفجره علي ايد ابويا وجوز اختي..
ادهم بغضب: انتي غبيه يا ميرنا امال لو مكناش متفقين معاكي..
ميرنا بغباء: اسفه يا بابي بس كان نفسي اتخطف من زمان زي ما باقي البنات..
يوسف ببرود: اول ما ترن انتي تنفذي ع طول يا ميرنا..
ميرنا بحزن: تماام..
ثواني معدوده كان فون يوسف بيرن برقم مجهول..
نوال بضحك: قررت ايه يا سي يوسف حياه ولادك ولا تطلق فرح..
يوسف بضحك هو الاخر: براحه شويه يا نوال.. شوفي مفاجاتي الاول وبعدين قرري انتي..
نوال بتسؤال: مفاجاه ايه..
يوسف فتح كاميرا الفون وجهه علي ميرنا وقال: دي..
نوال بصدمه: ميـرنا..
يوسف بخبث: مفاجاه حلوه مش كده..
نوال بصدمه: انتي عملت ايه فيها يا حيوا’ن..
يوسف بهدوء: زي ما انتي شايفه كده..
ميرنا كان مغمي وفي قن”بله علي رقبتها..
نوال بصراخ: صدقني لو حصلها حاجه..
يوسف ببرود: ششششششش انتي هتسمعي شروطي الاول..
نوال بغضب: ايه هو..
يوسف ببرود: تيجي علي الطريق الصحرواي خلال ساعه وتجيبي الولاد معاكي اي حركه غدر منك القن” بله هتت”فجر فيها..
نوال بشر : تمااام.. وفي نفسها صدقني هتندم يا يوسف..
✰ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
بعد مرور ساعه..♡”
نوال كانت واقفه قدام يوسف ومعها الولاد..
نوال بشر: ولادك اهم..
يوسف اخد ياسين وتين وقالهم يبقفوا في مكان بعيد عنهم عشان مش يشوفوا اللي هيحصل.. وبعدين قال بنتك اهي…
ميرنا ببكاء: ماما انا خايفه اووي ساعديني بالله عليكي..
نوال بخوف: متخافيش يا حبيبتي.. صدقني يا يوسف هتندم وهتشوف..
يوسف بهدوء: اللي عندك اعمليه..
نوال بخبث: انا هعمل وهعمل حاجه هتفضل محفوره في ذاكرتك طول عمرك..
_ يوسف..
يوسف بصدمه: فرح انتي جيتي هنا ازاي..
فرح بدموع: انت اللي بعتلي المكان وقولتلي تعالي علي المخزن اللي في طريق الصحراوي..
يوسف بصدمه: انا مش بعتلك حاجه.. وبعدين بص لنوال..
نوال بضحك رفعت مسدا”سها وجهته علي دماغ فرح وقالت: مفاجاه حلوه مش كده ايه رايك اعجبك صح..
ادهم بخوف: نزلي المسد” س يا نوال بلاش تعملي حاجه تندمي عليها بعد كده..
نوال بشر: اهلا بطليقي العزيز لو كنت اعرف انك هنا كنت عملتلك مفاجاه انت كمان.. وبعدين كملت بشر وقالت بس انا دلوقتي في بنت فريده..
يوسف بخوف: فرح لو حصلها حاجه صدقيني هقت’لك يا نوال..
فرح بدموع: يوسف انا بحبك اوووي خلي بالك من ولادنا لو حصلي حاجه..
نوال بشر: المفروض تكوني مبسوطه يا فرح عشان هتشوفي فريده مامتك يا حبيبتي امسحي دموعك يلا عشان تقبليها بابتسامتك الحلوه..
صوت إطلا’ ق الن”ار عم المكان صمت رهيب حل عليهم انفاسهم اللي مسموعه..
ميرنا بدموع..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت تلك السمراء)