رواية أحببت تلك السمراء الفصل الثالث عشر 13 بقلم حورية مصطفى
رواية أحببت تلك السمراء الجزء الثالث عشر
رواية أحببت تلك السمراء البارت الثالث عشر
رواية أحببت تلك السمراء الحلقة الثالثة عشر
فاطمه: تعالي يـ حبيبتي.. دي نورا بنت خالتك يا براء..
براء بجر*اءه: هو انا عندي بنت خاله قمر كده..
قاسم: اتحشم يا ولدي..
براء بطاعه: حاضر يا ابوي..
فاطمه بحب: الاوكل جهز يا ضنااايا شكلك خاسس من واكل البندر الغير صحي..
براء : مفيش احلي من اكل البندر..
نورا بتدخل: غلطان يابن خالتي ما في احلي من واكل الصعيد..
قاسم بجديه:- جرى ايه عاد الاوكل هيبرد..
بعد فتره انتهوا من تناول الطعام..
✰ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
في فيلا البحيري.. ♡
يوسف بحب: اخبارك ايه يـ بابا
احمد بحنان: بخير الحمدلله يا بني المهم انت..
يوسف: بخير طول ما انت بخير يـ بابا..
احمد: ربنا يديمك نعمه يـ حبيبي..
يوسف:- ويديمك يـ بابا..
_ يوسف بيه استاذ حمزه بنتظرك في غرفه المكتب تحت..
يوسف بجديه: تماام روحي انتي يا هنيه..
هنيه باحترام: حاضر يا بيه..
يوسف: عن اذنك يـ بابا هشوف حمزه وايجي..
احمد: طيب يا حبيبي..
في غرفه المكتب.. ✰
يوسف بضحك: اخيرا افتكرت ان عندك صاحب اسمه يوسف..
حمزه بمرح: مشاغل يا بيبي مشاغل..
يوسف بضحك: انا هلقيها منك ولا من براء..
حمزه بجديه:- انا روحت لبراء بيته عشان اعزمه علي خطوبتي مكنش موجود هنا..
يوسف: ما براء في الصعيد وبعدين انت هتخطب ومعرفتنيش..
حمزه باسف: كل حاجه جيت بسرعه انا لسه كنت متقدملها امبارح والحمد لله كان فيه قبول.. والخطوبه يوم الخميس..
يوسف: مين تعيسه الحظ اللي هتخطبها..
حمزه: ميرنا..
يوسف بصدمه:- هااا
حمزه بضحك: ايوع ميرنا اخت فرح..
يوسف بحزن لما افتكر فرح: الف مبروك يا صحبي وربنا يتمملك علي خير..
حمزه: الله يبارك فيك يا يوسف..
♡ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ♡
في منزل فرح.. ♡
ادهم بحب: صباح الخير يا بنات..
فرح وميرنا:- صباح النور يـ بابا..
ادهم:- روحوا النهرده هاتوا فساتين الخطوبه يا ميرنا انتي وفرح..
ميرنا:- تمام يـ بابا..
فرح: اشطاا هتصل بساره تيجي معانا..
ادهم بضحك:- تمام بس ياريت مش تتاخروا..
ميرنا: ان شاءلله هنيجي بدري..
في احد المولات الشهيره.. ✰
ساره: ايه رايك في الفستان ده يـ ميرنا..
ميرنا:- لا لونه مش عجباني..
فرح: وكل الفساتين اللي قبلهم كانوا مش عجابينك..
ميرنا: ايووه مفيش حاجه عجباني اعمل ايه يعني…
ساره بتعب:- يا شيخه انا مني لله انا مش عارفه انا جيت معاكوا ليه..
ميرنا بضحك: خلاص هنشوف اخر حاجه لانكو تعبتوا..
فرح وساره:- تماام..
وفعلا اشتروا الفساتين اخيرا.. ♡
فرح اشتريت فستان لونه كشميري..
وساره لونها اسود.. وميرنا فستان لونه احمر ناري..
🤎ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ🤎
مر اليومين علي خير وجيه يوم الخميس..
ميرنا بخووف: انا بفكر الغي كل حاجه..
فرح بضحك: بس يا هبله انتي عاوزه حمزه يموتك..
ساره بمرح: فتاه تهرب يوم خطوبتها بسب خوفها..
ميرنا: اه فعلا انا ههرب هو ده الحل..
ساره وفرح بضحك:- ابقي اهربي يوم الفرح احسن..
ميرنا بغيظ:- اخرسوا..
بعد مده وصل حمزه وجدته..
هدي بحب:- يلا يا حمزه عشان تلبسوا الدبل..
حمزه:- لا انا هستني لحد ما يوسف يجي هو وعمو احمد..
بعد مده ليست بطويله وصل يوسف واحمد..
يوسف : اسف علي التاخير يا حمزه بس كان في زحمه في الطريق..
حمزه بحب: ولا يهمك يا چو..
وفعلا لبسوا الدبل وطول فتره الخطوبه يوسف منزلش عينه من علي فرح..
✰ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
في صباح اليوم التالي.. ♡
فرح:- صباح الخير يـ بابا..
ادهم بحب: صباح الورد والياسمين يا حبيبه يـ بابا..
فرح: هي ميرنا لسه نايمه..
ادهم: ومن امته وميرنا بتصحي دلوقتي..
فرح بضحك:- معاك حق..
ميرنا بنعاس:- بتجيبوا في سيرتي ليه..
ادهم بجديه:- مفيش حاجه اقعدوا عشان تاكلوا..
وهم علي الاكل ميرنا ناامت..
فرح بضحك:- ربنا يكون في عون حمزه..
ميرنا بغيظ:- ع فكره بقا انا صاحيه..
ادهم بضحك:- ما هو واضح اهو..
فرح بضحك:- انا اتاخرت علي الجامعه سلام..
ادهم:سلام..
꧁꧂
في كليه الهندسه.. ♡
ساره بغضب: اتاخرتي كده ليه يا فرررح..
فرح بضحك:- اني اسف بس كنت بفطر ايه ما فطرش..
ساره:- لا ازاي ست فرررح مش تفطر قبل ما تيجي..
فرح بضحك:- ايوه..
ساره بغيظ:- انجري قدامي اتاخرنا علي المحاضره…
فرح بضحك:- بقيتي بيئه اوووي يا ساره…
ساره بقرف:- مش هرد عليكي يا حيو*انه…
✰ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
مر شهرين علي خطوبه ميرنا وحمزه والنهرده يوم كتب الكتاب.. ♥
ساره بحب: زي القمر يا ميرنا..
ميرنا:- تسلمي يا سوسو..
فرح:- ماشاء الله انتي طالعه حلوه اوووي يا ميرنا..
ميرنا بحب:- انتي احلي يا فرحتي..
ادهم بحب:- يالا يـ ميرنا الماذون بره..
ميرنا بتوتر: حاضر يـ بابا..
وتم كتب الكتاب وسط جمله الماذون الشهيره..
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير..
الماذون كان ماشي..
يوسف بمقاطعه:- استني يا شيخنا عشان هتكتب كتابي اناا كمان..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت تلك السمراء)