رواية أحببت تلك السمراء الفصل التاسع عشر 19 بقلم حورية مصطفى
رواية أحببت تلك السمراء الجزء التاسع عشر
رواية أحببت تلك السمراء البارت التاسع عشر
رواية أحببت تلك السمراء الحلقة التاسعة عشر
زي ما حضرتك سمعتني المدام فرح حامل..
فرح ضحكت بسعاده: انا حامل..
وبعدين بصت ليوسف: انا حامل يا يوسف..
يوسف بسعاده: يعني انا هبقا اب .. انا هيتقلي يا بابا..
الدكتوره بمقاطعه: لازم نعمل عمليه اجهاض للجنين في اسرع وقت ممكن..
يوسف وفرح بصدمه.. نعم..
الدكتوره باسف: الحمل خطر علي حيااه مدام فرح وممكن بعيد الشر يحصل مضاعفات وتمو’ت هي والجنين وقت الولاده..
فرح ببكاء: مستحيل امو’ت ابني يـا يوسف..
يوسف بدموع متحجره:- اهدي يــا فرح ان شاءلله خير..
الدكتوره بتدخل: ياريت تتفقوا علي معاد العمليه في اسرع وقت..
يوسف ببرود: انا مش عايز الطفل ده يــا فرح والعميــــــــله هتحصل بكره باذن الله..
فرح بدموع:- مستحيل انا اعمل كده يــا يوسف ، مستحيل اقتل ابني انت فاهم.. وسبته ومشيت..
يوسف بهدوء للدكتوره: حددي موعد العميــــله واحنا جاهزين.. الدكتوره بجديه: العمليه في اي وقت ممكن بس الاهم مدام فرح تكون موافقه عليها لان ده بعد كده هياثر علي حالتها النفسيه وومكن تدخل في حاله اكتئاب لانها متمسكه بالطفل ده..
يوسف ببرود: تماام.. عن اذنك يا دكتوره..
الدكتوره: اتفضل يا يوسف بيه…
✰ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
في فيلا البحيري..♡
احمد بحزن: لازم الطفل ده ينزل عشان حياتك فرح..
فرح بدموع: عشان خاطري يا بابا انا عايزه الطفل ده خلي يوسف يتراجع عن قراره وانا والله هكون كويسه..
احمد بدموع: اسف يا فرح الطفل لازم ينزل لو مش عشانك عشانا احنا محتاجينك..
فرح بانهيار: بس انا عايزاه يـ بابا..
يوسف بعصبيه: اخرسي انتي فاهمه الطفل هينزل وده اخر قرار انا مكتفي بيكي ومش عايزه مش عايزه اخسر’ك عشانه..
فرح بدموع:- تماام يا يوسف اللي انت عايزه اعمله..
يوسف بدموع حضنها: افهمي يا فرح انا مش عايز اخسر’ك انتي كل حيااتي مقدرش اعيش من غيرك لو حصلك حاجه.. انا اسف يا حبيبتي بس ده لمصلحتك..
✰ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
في فيلا الاسيوطي..♡
ميرنا بحب: هههههه خلاص بقااا يا حمزه معتش قادره..
حمزه بضحك:- هقولك واحده كماان..
ميرنا بضحك: اوكي قول..
حمزه بمرح: مرة واحدة اسمها ساندي دخلت هندسة بقت ساندي متر مربع..
ميرنا بغيظ: صدق ضحكت..
حمزه بغرور: مبحبش اتكلم عن نفسي كتير..
ميرنا باستفزاز: تبا لتواضعك يا رجل..
وهما بيتكلموا الداده قاطعتهم..
الداده بحب: الاكل جاهز يا حمزه يابني..
حمزه: تمااام يا داده انزلي انتي وانا هيجي وراكي..
الداده هند: حاضر يا بني..
بعد فتره حمزه وميرنا نزلوا لتناول الافطار..
هدي بحنان: صباح الخير يا ولاد
حمزه وميرنا: صباح النور يا تيتا..
هدي بحب: اقعدوا يالا عشان تفطروا..
حمزه وميرنا: حاضر..
بعد الانتهاء من تناول الافطار..🤍
ميرنا لحمزه: حمزه انا عاوزه اروح ازور فرح لاني برن عليها من امبارح بترد..
حمزه بحب:- تماام يا حبيبتي قومي البسي وانا هيجي اوصلك..
ميرنا: تماام ..
✰ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
في شركه البحيري جروب.. ♡
براء بحزن: انت كويس يـــــا يوسف…
يوسف بتعب: ايوه يا براء الحمدلله..
براء:-ياريت متكنش مخبي عني حاجه يا يوسف احنا اكتر من اخوات مش مجرد اصحاب بس..
يوسف بدموع: فرح حامل وهتعمل عمليه اجهاض بكره..
براء بصدمه: هاا..
يوسف بتكمله :في خطر علي حياتي فالطفل ده لازم ينزل..
براء بحزن: كل ده اختبار من ربنا مش اكتر يا صحبي انت اصبر بس وشوف فرج ربنا وحكمته من ده..
يوسف بتعب: الحمدلله علي حال…
براء :ونعمه بالله… هروح اخلص شغلي وبعدين ايجي عشان نروح سوا…
يوسف بهدوء: تمام….
✰ــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
في منزل ساره.. ♥
ساره بمرح: صباح الخير يا نبع الحنان..
هبه: صباح الز’فت علي دماغك يا حيو’انه..
ساره بضحك : بتحبني اوووي انا عارفه..
هبه بقر’ف: اخلصي قولي انتي عايزه ايه مش من عادتك دي انك تصحي بدري غير لو عايزه حاجه…
ساره بضحك: احبك وانتي كشفاني يا هبه..
هبه بعصبيه:- هبه كده حاف يا تربيه وس’خه..
ساره بمرح: لا بالجبنه..
هبه بغضب: عايزه ايه يا ساره من علي الصبح..
ساره: عايزه اخرج ازور فرح عشان مش بترد عليا انا وميرنا..
هبه بحنان: تماام روحي بس متتاخريش عشان خالتك جاايه النهرده..
ميرنا بحب: حاضر..
✰ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
في فيلا البحيري..
_ اخبارك ايه يا عمو..
احمد بحب: بخير الحمدلله يا ميرنا وانتي اخبارك ايه..
ميرنا: انا فل الحمدلله..
ساره بحب: امال فين فرح يا عمو مش ظاهره ليه..
احمد: في الجناح بتاعها فووق..
ميرنا وساره: تماام احنا هنطلعها عن اذنك يا عمو..
احمد: اتفضلوا يا قمرات..
وفعلا طلعوا لفرح وكانت منهاره من العياط..
ساره وميرنا بخضه: مالك يا فرح في حد زعلك يا حبيبتي..
فرح بدموع: لا مفيش حاجه انا كويسه..
ساره بخوف: احكيلنا يا حبيبتي انتي شكلك زعلانه من حاجه..
فرح ببكاء: انا حامل..
ميرنا وساره بسعاده:- الف مبروك يا حبيبتي..
فرح بتكمله: هعمل عمليه اجهاض بكره..
ميرنا وساره بصدمه:- انتي بتقولي ايه يا فرح..
فرح بحزن: مش بايدي والله انا عايزه الطفل ده بس يوسف مصر اني اجهاضه وحكتلهم اللي حصل في المشتشفي..
ساره بحزن: ان شاءلله خير يا حبيبتي ربنا عمره ما هيجيب حاجه وحشه ابدا امسحي دموعك وقومي اتوضي وصلي يلا..
فرح بتعب: حاضر..
ويمر اليوم في حزن الجميع دون احداث تذكر..
✰ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
في صباح اليووم التالي..♥”
في المستشفى..🤍
الدكتوره بجديه: جاهزه يا مدام فرح..
فرح بدموع:- ايوه يا دكتوره..
يوسف بحب: امسحي دموعك يا حبيبتي الطفل ده مش لينا نصيب فيه مش هنعترض علي حكمه ربنا..
فرح: ونعمه بالله..
ميرنا ببكاء: يلا يا فرح ادخلي مع الدكتوره..
ساره حضنت فرح وقالت: خليكي قويه يا فرحتي ده اختبار من ربنا..
وفعلا فرح دخلت غرفه العمليات وكان مسطير علي الجميع حاله من القلق والفزع…
في غرفه العمليات..
الدكتوره بجديه: جاهزه يا فرح..
فرح ببكاء..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت تلك السمراء)