روايات

رواية أحببت بنت الأكابر الفصل الثالث 3 بقلم روان عماد

رواية أحببت بنت الأكابر الفصل الثالث 3 بقلم روان عماد

رواية أحببت بنت الأكابر الجزء الثالث

رواية أحببت بنت الأكابر البارت الثالث

رواية أحببت بنت الأكابر الحلقة الثالثة

**لا حول ولا قوة الا بالله
عند زهره: انتي ياداداه طيب ازاي
الداداه سعاد: بصي يابنتي انا عارفه اني غلطانه اني محكتش ليكوا حاجه خالص بس هي حلفتني بعيالي مقلش حاجه لكن لما تظلموها وتقوله عليها انانيه يبقا لازم تعرفوا الحقيقه هي في الصعيد عند اهلها علي فكره وهي كل يوم بتسأل عليكوا وانتي اكتر واحده يازهره
زهره بعياط: طيب ليه هي متجيش وتسأل عليا بدل ماتسألك انتي ليهه
الداده: اهدي يابنتي وانتي روحي ليها واسمعيها متظلمهاش
يوسف: زهره مس هتروح الصعيد
الاب بهدوء: سيبها يايوسف تروح
يوسف بعصبيه: بس يابابا
الاب بمقاطعه: يوسف قلت سيبيها
زهره: انا هطلع اجهز شنطتي عشان انزل الصعيد واسأل واشوف فين البيت
يوسف: بس انتي متعرفيش حد هناك
زهره: هسأل واشوف انا مش صغيره
يوسف بعصبيه: انا ماشي سلام
الاب: اطلعي اجهزي وهخلي عربيه توصلك يازهره
زهره: بابا انت كويس
الاب محمود: ايوا كويس متقلقيش
الداده سعاد :هطلع اساعدك يابنتي تعالي
زهره :مش عاوزه حد معايا هجهز وأنزل
——————–
** لا حول ولا قوة الا بالله
في مكان تاني
شهاب :الو سلام عليكم يابوي
الأب محمد الحديدي:وعليك السلام ياولدي فينك دلوقت
شهاب:انا نازل دلوقت وجاي خلصت شغل وجاي
الأب محمد الحديدي :ماشي ياولدي خلي بالك من السكه
شهاب:حاضر ياابوي
إلاب محمد الحديدي :لا إلا اله الله
شهاب:محمد رسول الله
بتكلم مين ياشهاب
شهاب:فكر معايا كدا بكلم مين ياخويا
عمر بضحك :اكيد المزة
شهاب :ياعم اتنيل قال مزة اعمل حسابك هتقعد معايا لحد مانرجع
عمر :من غير ماتقول كنت هقعد بس أقف أجيب أكل عشان جعان
شهاب:طيب ياخويا
________________
**لا حول ولا قوة الا بالله
استوووووووب الحاج محمد الحديدي اشهر واحد في الصعيد يبقا راجل طيب ويبقا والد شهاب عنده 56 سنه وهنعرف في الأحداث الجايه كل حاجه عنهم
شهاب الحديدي عنده 27 سنه بيأسس شغل لي نفسه في جميع أنحاء العالم طويل وابيضاني وعيونه عسلي غامق وطويل
عمر صاحبه الانتيم قده وداخلين مع بعض شرك في الشغل الاتنين بيحبوا بعض اكتر من أخوات الأتنين
__________________
**لا حول ولا قوة الا بالله
عند زهره
زهره :بابا انا جهزت وماشيه
الأب :تمام يابنتي
يوسف بحزن :استني يازهره
زهره :نعم
يوسف :خدي الورقه دي أو ماتنزلي الصعيد اسألي علي العنوان دا وهيوصلوكي ليهم
زهره :حاضر يوسف ممكن مدايقش نفسك انا هرجع تاني والله بس مش هرجع غير لما اعرف الحقيقه
يوسف :براحتك يازهره مع السلامه
زهره :طيب انا ماشيه علي فكره هتوحشني رخامتك
يوسف بدموع :متمشيش أو اجي معاكي انتي اختي نن عيوني بنتي اللي مااقدرش استغني عنها
زهره بدموع :هرجع تاني والله متقلقش
يوسف : خلاص ياحبيبتي هستناكي وممكن كمان أخلص شغلي واخد اجازه واجيلك على طول
زهره : اشطا سلام بقا سلام يابابا
__________________
** لا حول ولا قوة الا بالله
عند شهاب :عمر بقولك آي
عمر :سامعك ارغي
شهاب :يابني خلي اسلوبك حلو شويه
عمر :حاضر ياابيه شهاب قول
شهاب :خليك جد شويه يابني
عمر :شكل الحوار شيق رسيني يابوص
شهاب : انا عاوز أنزل استقر في الصعيد
عمر :ازاي وشغلك
شهاب ماانت هتظبط بقا الدنيا وانا هبقا اجيلك كل أسبوعين مره وانا هسافر مرتين في الشهر الشركات اللي برا
عمر :خلاص يبقا نظبط الدنيا ونشوف وفجاه عربيه ظهرت قدامهم حااااااسب خد بالك وعربية دخلت في الشجره
شهاب : أنت كويس
عمر :ايوا أنزل بسرعه نشوف العربيه اللي فيها كويسين
شهاب :يلا ونزالوا من العربيه
عمر :اطلب الإسعاف بسرعه لازم ناخدهم علي المستشفي بسرعه
شهاب :الراجل شكله عايش والاصابه قليله عنده البت لازم ننقذها
الراجل بتعب :ودوها بسرعه علي المستشفي
عمر :يلا بسرعه ياشهاب
__________________
**لا حول ولا قوة الا بالله
عند محمود :الو
الشخص :***********
محمود بصدمه :انت بتقول أي ازاي
_____________________
هنكمل البارت الجاي ان شاء الله

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت بنت الأكابر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى