روايات

رواية عشقت منتقبه الجزء الثاني الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم وفاء رشدي

رواية عشقت منتقبه الجزء الثاني الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم وفاء رشدي

رواية عشقت منتقبه الجزء الثاني الجزء الثالث والعشرون

رواية عشقت منتقبه الجزء الثاني البارت الثالث والعشرون

رواية عشقت منتقبه الجزء الثاني الحلقة الثالثة والعشرون

$$$$$$$
اخدت رحمه هيثم وطلعوا ع البيت القديم بتاعهم وسلم ع الحجه عليه وباس ايدها هو بيعتبرها ف مقام والدته واكتر كمان
رحمه :-هحضر الغدا
عادل:-حضري ويلا اجهزي انتي والحجه عشان نسافر
رحمه :-بسرعه كدا
هيثم:-بصلها ليكي شهرين هنا ايه هناك ماوحشكيش
رحمه:-لا مش هسافر النهارد ف حاجات كتير عايزه تترتب الاول وظبطها
عادل:-زي ايه مافيش غير المستشفي وكمان دكتور يوسف هياخد باله منها يبقي ايه تاني
رحمه:-ارتباطي بالاطفال دي لا امهد الاول دي اطفال
هيثم:-سيبها ياعادل هي شكلها خلاص بعتنا بجد انا مش هتكلم تاني وتسمحولي انا هسافر حالاً
رحمه:-بس ياهيثم اقعد وماتقفش انا ماقولتش اني مش هسافر انا هسافر بس يومين كدا
هيثم:-ولو ماكناش هنيجي كنتي جيتي
رحمه:-كنت متفقه انا والحجه بعد عشر ايام نكون ف مصر زياره بس
هيثم:-زياره بس طاب كويس اننا لحقناكم ع كدا
رحمه :-بصتله بصه استنكار
هيثم:-ههههههههه اه هو دا
عادل:-طاب يلا لدينا احنا عشان نرجع
رحمه :-من عنيه
هيثم:-تسلملي ها العيون
رحمه:-انت قبلت خليجي ليه 😒
هيثم:-يلا جعاااااان
الحجه عليه :-والدتك عامله ايه
هيثم اتصدم من السؤال
رحمه :-رد والدتك اخبارها ايه
هيثم:-معرفش عنها حاجه ول عايز اعرف
رحمه:-لا انا مش معاك ف كدا دي والدتك لازم تشوفها وتشوف طلباتها ول انت مستعر منها
هيثم:-مش موضوع مستعر منها انا زعلان بس منها وانتو عارفين السبب
رحمه:-اياً كان السبب دي والدتك
هيثم:-انتي بتقولي كدا وانتي اكتر واحده مضرورة منها
رحمه:-انضريت اه بس سامحت لان ربنا بيسامح هنيحي ايه احنا وربنا يجعلنا ديما مظلومين مش ظالمين ارجع من هنا شوف والدتك
هيثم:-المسأله دي مرفوضه
رحمه:-عشان خاطري اعمل بال قال عليه ربنا بر الوالدين
هيثم:-انا بستعجب عليكي كل يوم بتزيدي ف نظري اكتر
رحمه:-هيثم الحاجات دي ال امرنا ربنا فيها ف الشرع واحنا كمسلمين مأمؤرين اننا نعمل بيه وبعدين عشان ربنا يباركلك والدتك ست كبيره
هيثم:-اذ كان هي كبيره ماعملتش ليه بكبر السن دا واحترمت نفسها
رحمه:-مسمحلكش انك تتكلم ع حد غايب بالطريقه دي وقبل مايكون غايب دي والدتك اعقل ياهيثم وارجع شوف والدتك تعبانه يمكن محتاجه حاجه مش هتبقي انت ةالزمن عليها ماتحسسهاش انها نكره ومنبوذه حتي من ابنها كلنا بنخطأ بس الشاطر ال بيتعلم من خطأه وهي اتعلمت
هيثم:-واقف منبهر بكلام رحمه ال كل يوم بتزيد اكتر ف عيونه
$$$$$$
اتغدوا مع بعض بالفعل ال رحمه وسافر عادل وهيثم ورحمه بالفعل ظبطت شويه حاحات كدا قبل ماتسافر وهيثم سمع كلام رحمه وراح شاف والدته ال فرحت اوووي بيه اول ماشافته شافها لقيها اد ايه ضعيفه وهزيله وتعبانه لعن نفسه انا فعلا ازاي عملا كدا دي مهما كان امي واخد عهد ع نفسه انه هيزورها وهيشوف طريقه تخرج بيها من السجن او يتخفف الحكم عليها
$$$$$$$$$$
هند ولدت جابت بنوته زي القمر وسمتها رحمه عشان تطلع زي رحمه بقي معاها كريم ورحمه اما عادل ووليد فلسه ربنا ماردش بالخلفه دلوقتي
#رجعت. رحمه مصر هي والحجه كان هيثم ف استقبالهم واول ماشاف حببته كان عايز ياخدها ف حضنه ضحكت رحمه
هيثم:-هانت والله هانت. هحضنك قدام الكل وابقي قولي هيثم عملها
رحمهه؛ -بس يا مجنون
هيثم:-مجنون بيكي وانتي عارفه
$$$
عرفت رحمه ان هيثم راح لوالدته عنبر وفرحت جداً بيه وبال عمله
اتحدد يوم الفرح وكله عرف واتسعد له
#رانيا عرفت بالخبر ف سجنها ان هيثم ورحمه هيتجوزوا تعبت جامد جداً وجتها حاله نفسيه ونقلوها ا المستشفي ومعرفش لحد دلوقت اذ كانت ماتت ول لسه عايشه ماجنيش اي خبر عنها لو ماتت يبقي الله يرحمها ولو لسه عايشه يبقي روايتنا لسه فيها #جزء_تالت
$$$$$$$$$$$$
#يوم_الفرح
رحمه موجوده ف البيوتي سنتر بعد ماخلصت كل حاجه ولبست فستانها الابيض الجميل ونقابها الابيض بس المرة دي فرحانه اد ايه غير المرة ال فاتت ال كانت خايفه فيها واقفه ومديه ضهرها للباب والبنات واقفين قدامها وفجأه البنات ابتسموا لحد تاني ورا رحمه رحمه مش عارفه هم بيبصوا ع ايه
رحمه :-مالكم ف ايه
البنات بيضحكوا بس بتبص وراها رحمه تشوف البنات بيضحكوا ع ايه مالقيتش حاجه
رحمه؛ -الله مافيش حاجه اهو بترجع بعيونها تاني اتفاجات بهيثم ال قدام منها واقف شهقت وكانت هتقع وراه بس لحقها هو ومسكها من ايديها هيثم ركب ياخد عروسته من فوق بعد ماكتب الكتاب هو وعادل تحت وكان سمير هو ولي امر رحمه لانه الكبير ويعتبر كبير العيله ووائل ووليد كانو الشهود وعادل هو ال جاب موافقه رحمه
……
شدها عليه وهو ماسك ايديها ومسكها من وسطها ورفعها فوق وفضل يلف بيها وهو مبسوط وبيضحك ع رفعها مش تخينه عرف يشيلها ويلف بيها وهي بتقوله يا مجنون نزلني وهو بيرد عليها انسي انتي خلاص بتعتي انا وبس
وفرحه ف المكان كله والبنات بيصوروه هو وعروسته وع فرحته بيها وفرحتها بيه خلاص اخيرا قدر يمسك ايديها من غير قيود اخيراً عرف يحضنها
نزلها بعد مالف بيها وحضنها حضن السنين ودموع ف عيون كل واحد فيهم حتي هي حضنته كانها مشتاقه لحضنه دا وحست بالامان معاه الاتنين فضلوا اكتر من ربع ساعه وهو ضاممها لصدره وحاضنها وهي كذلك كانهم بيقولوا لبعض احنا محدش هيفرقنا تاني عن بعض هيثم من كتر الفرحه عيط ف حضن رحمه رحمه التانيه عيطت بس مسكت نفسها ومسحت دموع هيثم بايدها ال مسك ايديها وباسها فيهم
تدخل عادل وندا عشان خلاص يلا كفايه وائل اخد هيثم ومن الباب التاني وعادل اخد اخته وحط ايده ف ايدها كانه هو العريس وع عينه فراق اخته بس لازم عايز يفرحها
نزل كل واحد فيهم من ع سلم والموسيقي تضرب هادي جداً ف نص السلم عادل سلم حببته وقلبه لقلبها وحب عمرها وحب عمرها اخدها وباس ايديها وباسها من دماغها واخدها ونزل من ع السلم وصلوا لحد مكان الكوشه ال معملوله لهم بس قبل مايوصل فاجأ الكل انه طلع ع الاستيدج واخدها ف حضنه قدام الكل فتره طويله وباسها من دماغها وهمس ليها انا قولتلك ان هحضنك قدام الكل واديني عملتها وحضنها ولف بيها قدام الكل وهي محرجه جامد جدا قالها انسي اي حاجه وانتي معايا قلبت الموسيقى ع رومانسي وهو وحاضنها وعيونهم متعلقه ف بعض وحاطين له مايك ف البدله كل ال ف القاعه سمعه وهو بيقول عشقه كله لرحمه
هيثم:-اخيراً حب. عمري معايا اخيراً جه اليوم اال هقدر امسك ايدك فيه واحضنك قدام الكل اخيراً جه اليوم ال هتكوني فيه ملكي انا بحبككككككككككككككك لا بعشقككككككككككككككك بكل حاجه فيكي من غير ماعرف حتي شكلك حبيت روحك الحلوة ال بتسامح حبيت احساسك بيغيرك حبيت خجلك حبيت حيائك حبيت كل حاجه فيكي حبيت التزامك حبيت تدينك حبيت مساعدتك للغير انا مش عارف لو. ماكنتش اتجوزت كان هيحصلي ايه كداب ال بيقول ان بحب عشان الشكل يبقي دا ماحبش ول داق طعم الحب الصادق الحلال يبقي عمره كله ماقلبه دق
وانا قلبي دق مش. بس دق دا داب واتخلع من مكانه عشان يروح لك حبيتك من غير ماعرفك حبيت نقابك وشكله عليكي ولما عرفتك عشقتكككككك انتي الدنيا ال الواحد يتمني يعيش فيها انتي كل حاجه حلوه انتي اااااااااااااااااااااااااااااااه منك انتي انتي حبي وعمري وكل دنيتي
القاعه هس هس كله بيسمع كلام هيثم لرحمه وفهم ال مندمج بالكلام وبيعيط وفهم ال مستمتع بيه وفيهم ال بيحسدها ع مب هيثم وهم لحد دلوقت ماعرفوش حب رحمه ليه ايه
رحمه بتحب هيثم اكتر من. كدا بكتير
هيثم :-بعتذرلك عن العمر ال فاتت وانتي مش معايا فيه واقدملك عمري ال جاي كله ملك اييكي
بعدها وقف وفرد دراعاته الاتنين وباعلي صوت انااااااااااااااااااااااااااا #عشقت_منتقبه
اخيرا اخدها وقعد بيها ف الكوشه واجمل الاغاني الرومانسيه ال تلين الحجر اتغنت واتقالت وهو ايده ف ايد رحمه ال ماسبهاش لحظه واحده ولا هسيبها وكل شويه يهمس ليها
هيثم:-ماتيجي نسيب الناس دي ويلا بينا
رحمه:-بس يا مجنونه هي ساعه ول اكتر وهنكون مع بعض
هيثم:-ساعه ايه كفايه عليهم كدا بقولك يلا نهرب وهم مع نفسهم هنا
رحمه:-ههههه يابني بس كله بيبص عليك
هيثم:-لا دول بيبصوا عليكي انتي هقوم اكسر القاعه عليهم انتي بتاعتي انا وبس ملكي
رحمه :-والله مجنون بس بقاااااا
هيثم:- بسيت اهو لما اوشوف اخرتها ايه
$$$$$$$$$$
اخيرا انتهي الفرح وهيثم ع نار عايز ياخد عروسته ويخلع واخدها بالفعل ومشي ف عربيته ع فندق كان حاجز جناح فيه وبعدها تاني يوم كان هيسافر معاها لاحلي الامكان ف العالم
اخد عروسته وع جناحه فتح الباب لسه هتدخل
هيثم:-استني
رحمه :-بتركيز
هيثم من ع الباب وشالها ودخلها جوه الاوضه
رحمه:-والله مجنون
هيثم:-والله بيكي عاجبني فيكي جسمك الرفيع دا شلتك خفيفه اوووي يعني مافيش تعب عليا
رحمه:-طاب نزلني
هيثم:-الله هو انا لسه شايلك
رحمه :-اه والله تصدق
هيثم:-طاب ماخليكي كدا
رحمه:-هيثم
هيثم:-وهو بينزل فيها عيون سمسم وقلب سمسم من جوه وحضنها
مش هتشيلي النقاب ول ايه انتي قولتلي مش هخلعه غير جوة اوضته نومي وادينا اهووووو بعيون بتلمع
رحمه :-هشيله من غير ماتقول بس
هيثم:-هي فيها بس انا جوزك يعني خلاص دلوقت
رحمه:-اخد سلفي معاك بيه الاول بفستان الفرح
هيثم :-بس كدا طلع الفون بتاعه واتصور كذا صورة وهم مع بعض
هيثم:-ها
رحمه:-بخجل حاضر
بدات تفك فيه وهو ساعدها وقلعته
هيثم نسي انه شافها قبل كدا من غير نقاب كان لسه اول مره بيشوفها اتفاجا بالجمال الشرقي والعيون البنيه الفاتح وقف قدامها وتنح
رحمه:-هيثم
هيثم :-ف دنيا تانيه اسمها رحمه بس خلاص هي معاه دلوقت
رحمه:-هيثم سلفي يلا من غير النقاب بس بالحجاب
هيثم:-من عنيه ياعنيه
رحمه:-بابتسامه ال خلاص شافها دلوقت تسلملي عيونك
هيثم:-تاه اكتر ف الابتسامه هو ف كدا ول كمان الصوت الحنين الرقيق يالهوي هو ف كدا بجد
اخد كذا سلفي بردوا معاها بالحجاب
واخيرا هتفك رحمه الحجاب ساعدها هيثم وفكه معاها واول ماشالت الحجاب طبعاً شعر رحمه بينفرد وحده من غير اي حاجه بمجرد انها شالت الحجاب من عليه انفرد ودا ال جنن هيثم اكتر من جماله ونعومته وخلاه تنح اكتر وفتح بقه وبعدها حط ايديه الاتنين ع وشه
هيثم:-يالهووي هو ف كدا بجد
رحمه :-دا ع اساس اول مره تشوفني
هيثم:-انا مش فاكر اي حاجه ف اي حاجه مش فاكر غير ان الجمال دا كله كنتي هتحرميني منه
رحمه :-قربت منه اكتر وحطت ايديها ع وشه عمري ماكنت هبعد عنك في حد بيبعد عن. روحه
مسك ايديها وباسهم الاتنين وانا عمري ماكنت هسيبك ابداً بعيون كلها حب وشوق ورغبه…. ها هتاخدي سلفي كمان
رحمه؛ -اكيد
هيثم:-بس دا مايخرجش لحد
رحمه:-وهي بين ايديه من غير ماتقول وانت تعرف عني كدا
قرب منها هيثم وانا معرفش غير ككدا قرب منها اوووي………….
$$$$$$
خرج بالفعل الفون واخدوا سلفي مع بعض بشعرها وهو حاضنها حضن كله حب
رحمه:-عايزين نصلي
هيثم:-اكيد هتقلعي الفستان
رحمه:-اه وهي بتبص عليه
هيثم :-طاب يلا
رحمه:-اطلع برا
هيثم:-😳 انا جوزك
رحمه:-عارفه اطلع برا
هيثم:-رحمه
رحمه:-اطلع برا
هيثم:-ماشي انا هخرج برا بس خلي بالك انا سايبك دلوقت بس بعد شويه لو عملتي ايه ماهسيب امك انتي فاهمه
رحمه :-وهي بتزق فيه برا اططلع برا
$$$$$
خرج هيثم برا الاوضه وهو التاني غير هدومه وهي غيرت ولبست اسدال صلاه وخرجت لهيثم
ال انبهر بجمالها ع كدا من غير مكياب
هيثم:-هو ايه دا
رحمه:-ايه ف
هيثم:-هو القمر نزل من السما وجه عندي هنا
رحمه:-هههههههه يابكاش
هيثم:-قرب منها والله مابكاش دي حقيقه انا ماكنتش اعرف انك كدا ول ف الجمال دا ول ف الطعامه دي
رحمه:-يلا نصلي
هيثم :-يلا صلي وانا بعد منك
رحمه :-بصتله لا انت هتأمني يلا
هيثم:-لا مابعرفش
رحمه:-لا تعرف ومن طول مع بعض يبقي هنصلي جماعه مافيش حد وحده يلا
هيثم:-ياحبيت قلبي والله مابعرف
رحمه:-انت مش بتصلي
هيثم:-ايوه
رحمه:-زي انتي مابتصلي بس فرق واحد هتعلي صوتك وعند التشهد مش هتعليه وانا ورا منك بس
هيثم :-بس كدا
رحمه :-بس كدا
هيثم :-طاب يلا
اخدها وصلي بيها بالفعل وبعد الصلاه قعدو هم الاتنين ع المصليه وعيونهم متعلقه ببعض اووواي ومسك ايدها ودعا ربنا انه تكونه لزوجه صالحه وهو كمان يكون زوج صالح معاها وربنا يبارك لهم ف حياتهم الجايه وان ربنا ربنا يرزقهم من بعضهم زريه صالحه وعاهدها انه هيكون زوح صالح وان مهما حصل وطال الزمن بيهم هيفضل يحبها وحبها هيكبر ف قلبه
هيثم:-طاب ايه
رحمه :-ايه ف ايه
هيثم:-ايه يعني النهارد ليله فرحنا ول انتي مش واحده بالك
رحمه:-جعانه انا يا هيثم
هيثم:-بحاجب واحد جعانه انا اقولك ايه وانتي تقولي ايه
رحمه :-ههههه اه جعاااااااااااااااااااااااااااااانه
هيثم:-ياخراشي يانا جعانه ياقلبي كدا كدا العشا جاهز برا يلا تعالي
اخدها وخرجوا برا عشا معتبر جداً
هيثم:-طاب مش هتغيري هدومك
رحمه:-هغيرها انا هدخل
هيثم:-وانا هاجي ورا منك بالعشا
رحمه دخلت الاوضه وهو قلع هدومه فضل بس بفنله كات وبوكسر واخد العشا ودخل بس هي مش موجوده ف الاوضه مافيش لحظه وخرجت من الحمام اول ماشافها اتسمر مكانه بمسامير ومش عارف يعمل ايه عايز يجري ياخدها ف حضنه ويعيش معاها اجمل ليله ف عمره ول هيقعد مستمتع بالنظر ليها وهي ااتكسفت من نظراته دي خرجت لابسه روب طويل سيتان لونه ابيض وفارده شعرها ووشها الجميل دا ال زي الاطفال وحاجات تاني كتير
راح عليها ومسكها من ايدها واخدها ف حضنه
رحمه:-مازهقتش من كتر الاخضان دي
هيثم:-عمري مازهق ولو عمري كله هعيشه وانتي ف حضني هعيشه
رحمه:-وانا عمري الجاي بتاعك انت وبس هعيشه تحت رجليك
هيثم:-هتعيشيه جوة قلبي وبين عيوني وباس…….
هيثم:-تعالي يلا ناكل
اكلو مع بعض وبدا ياكلها انما هي فاكلته قبل منه وبعدها وقفت مسك ايديها
هيثم:-راحه فين
رحمه:-هروح فين
هيثم:-امال قمتي ليه وشدها عليه والعيون متعلقه ببعض وبتقول كلام كتييييييير
رحمه:-مافيش حاجه معاها غير ان هي باصه لهيثم وكانها بتقوله اوعي تسيبني تاني ضمها ليه كاننه بيقولها وانا عمري ماهسيبك وشالها واتجه بيها ناحيه السرير ……….والباقي عيب يتقال…
$$$$$$$$$$$
#بعد_خمس_شهووور
هيثم:-ياحببتي هو دا عادي
رحمه:-ياحبيب قلبي عادي ازاي انا حامل ف. تلت شهور ازاي بطني كدا
هيثم:-وفيها ايه يعني المهم انك قمر ف كل الحالات وانا بعشق امك
$$$$$$$$$$$$$
…………..
$$$$$$$$$$$$
انتهت روايه عشقت منتقبه
#ملحوووووووووووووووظه
رانيا معرفش عنها حاجه غير ان هي تعبت
رحمه جبت تلت تؤام كريم واياد ومريم ودا طلب هيثم انهم يتسموا كدا
ندا جابت ولد سمته كرم وعادل جاب بنوته سمها رهف
$$$$$$$$
انتهت روايتنا علي كده استنوني في روايه جديده

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت منتقبه الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى