روايات

رواية أحببت أحدهم الفصل الثالث 3 بقلم دنيا حسن حفني

رواية أحببت أحدهم الفصل الثالث 3 بقلم دنيا حسن حفني

رواية أحببت أحدهم البارت الثالث

رواية أحببت أحدهم الجزء الثالث

رواية أحببت أحدهم
رواية أحببت أحدهم

رواية أحببت أحدهم الحلقة الثالثة

خالد: أنتِ اية اللي جابك هنا
رنا: ومجيش ليه عشان ست الحسن والجمال متشوفنيش صح..؟
خالد: لما تيجي تتكلمي على كارما تتكلمي باسلوب احسن من كده مهما كان دي بنت خالتي
رنا بضعف: وأنا ياخالد.. انا أيه بالنسبالك؟
انت معلقني شوية بحسك بتحبني وشوية و لا انت عاوز مني ايه لو مش بتحبني عرفني بلاش تعلقني انا مبقاش عند حجج اقولها لاهلي صدقني..
خالد: طيب روحي دلوقتي ياحبيبتي وبليل نتكلم لما تروحي طمنيني عليكي
رنا مسكت ايده: خالد ممكن متبعدش عني أنا حبيتك..!
خالد: متقلقيش ياحبيبتي يلا عشان متتأخريش
كارما: واقفه متابعه كل دا وقفلت الشباك بهدوء وصمت ونامت
فريدة: كوكوووو كااااارماااا يلا اصحي عشااان نفطر
وزي اي ام مصرية فتحت الشباك
كارما: صباح الفل يفوفا ياست الكل ياست الناس ياست الستات ابوس ايدك خليني احس اني في اجازة واصحى براحتي انا جايه اتفسح ولا اصحى بدري
فريدة: اصطبحي على الصبح ياراديو يلا قومي
قامت كارما وحضرت الفطار وفطروا وخالد معاهم وكارما اتجاهلتو خالص
خالد: ماما كنت عاوزك في موضوع كده
فريدة: اتفضل
خالد: أنا عاوز اتقدم لـرنا
فريدة: نعم؟
خالد: اية اللي نعم عاوز اتقدم لرنا هفضل معلقها معايا؟؟
فريدة: اللي يريحك
خالد: هحدد معاهم ميعاد وابلغك ياست الكل
كارما: الف مبرووووك يا ابيه خالد مقدمًا
فريدة وخالد: ابيه؟؟؟؟
كارما باستغراب: ايوة ابيه مش ملاحظ فرق السن بينا ولا ايه؟
خالد بصدمه: فرق سن..؟؟؟؟
كارما: فوفا ياثكر انتي انا هنزل الساعة 5 هااا هروح اجيب كارنيه بتاعي وهاجي
خالد: هه كارنيه
كارما: قولتي اي يافوفا
فريدة مش عاوزة تزعلها: ماشي ياحبيبتي بس متتاخريش
كارما بفرحة: قامت باستها حبيبتي يافوفا ودخلت اوضتها
خالد: هتسبيها تنزل لوحدها
فريدة: هيخصك في ايه استأذنت مني وانا وافقت
خالد: مش فاكرة يخصني او لا انا خايف عليها مش اكتر هي زي اختي
فريدة: هه اختك، أنت بتحب رنا؟
خالد: ايوة طبعًا اومال هخطبها ليه
فريدة: مممممم ربنا يهديك يابني البت دي انا مش مرتاحة ليها بس طالما انت مرتاح يبقى خلاص تمام ربنا يسعدكم
تليفون كارما بيرن
نادية: اية ياست كارما من لقى احبابه نسى امه ولا ايه كده يابت متساليش على امك من ساعة ماسافرتي لخالتك
كارما بضحك: دودو اللي وحشاني
نادية: بصي البت بتاكل بعقلي حلاوة
كارما: بالله يامامتي جيت اكلت ونمت زي الفرخة الدايخة واختك ياختي مصحياني من بدري عشان افطر
فريدة دخلت على سهوة وزي أي ام مصرية استخدمت السلا ح الطاير (الشبشب) انا غلطانه اني صحيتك تطفحـ ـي
كارما: انتو جايبني تهزقوني هنا ولا اية كده ياخالتشي؟
فريدة: خالتشي؟؟؟ جايبة بتك منين يانااادية
كارما فاتحة السبيكر
نادية: لازم نعرفها الحقيقة ان احنا لقيناها عند باب الجامع
كارما: طيب واخدوتني ليييي ماكنت سبوني يمكن حد احسن يتبناني
فريدة فعلت نظام الاخ وعطتها قفا
كارما: اااه ياما الحقيني اختك بتعذ بني وبتطفي السجاير في (قفايا)
نادية: تستاهلي عشان لسانك طويل
كارما: مااشي ياست الكل ماااشي هسيبك مع اختك الرغاية وهروح اعمل قهوة
فريدة: انا رغاية يام شبر ونص
كارما طلعت لسانها: اها رغاية انتو اصلا عيلة راديو
وراحت كارما المطبخ وهي بتعمل القهوة بتغني
(غيرك حاااول بس اتزااول) أه هي سرسج
خالد: ذوقك اتغير في الاغاني
كارما: بتقول حاجة مأخدتش بالي
خالد: مممممم هنفضل نتعامل كده كتير
كارما: بعاملك ازاي
خالد: مش شايفة اسلوبك انا مش متعود انك تبقى جد كده معايا
كارما: كل خاجه وليها وقتها وسيب لكل حاجه وقتها.. انا مش بكر’هك ولا بقيت بحبك انت بجد بالنسبالي بقيت اخ
خالد بابتسامة: وانتي اختي الصغننه يابتاعت فرق السن
كارما: ابتسمت اوومال مفكرني عجوزة ولا ايه
خالد: قصدك ايه يابت
كارما: مقصدش اصل
تليفون خالد رن.. ثواني ياكارما
خالد: اية ياحبيبي عاملة اية مكلمتنيش امبارح ليه
رنا: روحت تعبانه ونمت
خالد: طيب ياقلبي عرفي بابا ان يوم الخميس هجيب والدتي واجي اتقدملك
رنا: بجد ياخالد
خالد: اه ياقلب خالد
كارما: نينينينينييييييييي ولا ياخالد روح اتلزق برا ايه التلزيق دا
رنا: مالها دي وانت واقف معاها ليه
خالد: صبرك عليا اما اخلص بس
رنا: والله هو انا مش بكلمك
خالد: بت انتي كمان نكد مش عااااوز بقولك هتقدملك
رنا: اممممم خلاص سامحتك
خالد: ايوة كده
فريدة: عاوزة اكلمك في موضوع
نادية: هاااا خير ايه المصيـ ـبة
فريدة: خالد عاوز يخطب رنا
نادية: اممممم طيب ايه المشكلة
فريدة: البت دي كل مابيجبلي سيرتها قلبي بيتقبض يانادية
نادية: عشان انتي مش حباها بس
وكنتي عاوزة خالد لكارما بس ياحبيبتي دا نصيب افرحي لابنك وفرحيه
فريدة: هحاول يانادية
نادية: خلي بالك من ام لسانين اللي عندك دي
فريدة: عيب عليكي بتوصيني علي بنتي
نادية: ربنا يخليكي لينا يارب
فريدة: خدي ياختي تليفونك ربنا مايحوجنا لحد
كارما: وووووه بعد ساعة رغي بتقولي كده
فريدة مش انتي نازلة ادخلي البسي يلا الساعة 4
كارما اوبسسس صدقي نسيت
كارما لبست ونزلت وراحت الكافيه ولقت حسام هناك ومستنيها
حسام: مممم مواعيدك مظبوطه
كارما: طول عمري
حسام: ثقة ولا غرور
كارما: لا تناحة
ضحك حسام خفة يابت
كارما: بت في عينك اسمي كارما عامل ايه
حسام: اسمي حسام كويس الحمدلله وانت
كارما: هنهزر بقى هنهزر
حسام: ومنهزرش ليه ياختي
كارما: فين الكارنيه
حسام: تشربي ايه
كارما: عصير مانجا
حسام: لو سمحت 2مانجا
كارما: الللله طالبلي2 كرم اخلاق
حسام: لا ال2ليا انا
كارما: بخل دا بخل
حسام: اه انا جلدة عاوزة ايه
كارما: هعوز منك انت ايه يعني عاوزة الكارنيه واخدته ازاي
حسام: رغاية اوي
كارما هه
حسام: كارنيه بتاعك اهو ياستي وبالنسبة اخدته ازاي بعد ما القطر وقف وخلاص كلكم بتنزلو كنت انا مع العساكر وبعدها جيت عشان اخد شنطتي ولقيت كارنيه بتاعك واقع اهو ربنا حب يخلينا نتقابل تاني مثلا..؟
كارما: اما قصة عبرة بصحيح
حسام: يخربيت فصلانك ياشيخه
اطـ فـحي العصير اطـ فحي
كارما: اها هو عشان عازمني هتعايرني بقى ولا ايه
حسام: كارما ممكن نبقى صحاب
كارما: هـاا
حسام: اي اللي ها ممكن نبقى صحاب
خالد: وانت مين بقى ان شاء الله
كارما: خالد؟
حسام: مين دا..؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت أحدهم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى