روايات

رواية أحببته وهو لا يبالي الفصل الخامس 5 بقلم ملك وائل

رواية أحببته وهو لا يبالي الفصل الخامس 5 بقلم ملك وائل

رواية أحببته وهو لا يبالي الجزء الخامس

رواية أحببته وهو لا يبالي البارت الخامس

احببته وهو لا يبالي
احببته وهو لا يبالي

رواية أحببته وهو لا يبالي الحلقة الخامسة

ملكه خرجت من الاوضه ووشها كلو منفوخ من العياط
لقيت باب الشقه بيتفتح ويدخل عمر
عمر. اتفضلي ي عروسه
ملكه شافت عمر وبنت دخاله معاه
اغم عليها مره وحده
عمر كان واقف بلا مبالاه بس العروسه جريت علي ملكه وحاولت تفوقها بس مكنتش عارفه جابت مايه وسندتها وكانت بتنقط علي وشها مايه
ملكه بدءت تفوق براحه
حاولت تستوعب اي حصل بصت لقيت عمر واقف وهي دماغها علي راس البنت
ملكه قامت بصت ليهم بحزن ودخالت الاوضه وقفلت الباب بلمفتاح
وهي لسه بتحاول تستوعب اي بيحصل مبقتش عارفه تفهم عمر قربت من السرير وهي لسه مصدمه ومش مصدقه ان في وحده بره مع عمر لا وكمان مراته
قعدت علي السرير ونامت بحزن وصدمه من غير م تنزل دمعه وحده…
تاني يوم ملكه صحيت قعدت شويه علي السرير تفكر هتعمل اي بس قامت بدون مبالاه وقالت عمر صفحه وانتهت من حياتها خلاص
قامت دخالت الحمام ولبست حطت روچ خفيف وفردت شعرها ولبست عبايه بلون الاحمر وخرجت بره تعمل فطار ليها
اول م خرجت مكنش في حد ف الشقه وشافت باب اوضه عمر مقفلو عرفت انو لسه نايم
راحت تعمل فطار ليها بهدوء
بعد شويه خلصت وقعدت علي السفره تأكل ومسكت الفون بتاعها كان علي السفره عرفت ان عمر سايبه
اول حاجه عملتها كلمت مامتها
ملكه. ايوا ايوا ي ماما عامله اي وحشتيني اوي
_الحمد الله ي روحي انتي عامله اي كل م اكلمك عمر يقولي انك نايمن فيكي ي يروحي تعبانه ولا اي
ملكه. لا ي ماما انا كويسه متخافيش عليا
باب اوضه عمر اتفتح ملكه بصت عيه لقيت البنت طالعه
كملت مع مامتها بدون مبالاه
_عمر عامل اي ي بنتي

 

 

 

ملكه بحزن.عمر عمر كويس اوي ي ماما
_طيب ي حبيبتي ديما ي رب انا هاجي اخر النهار اقعد معاكم شويه قولي لعمر ميخرجش بقي
ملكه بحزن.تشرفي ي ماما لا متخافيش عمر كده كده مش خارج
هي ف نفسها.انهرده اول يوم مع عروسته الجديده ي ماما.
_طيب ي حبيبتي سلام ي روحي اشوفك بليل.
ملكه بحب.سلام ي حبيبتي..
قفلت الفون وكلت وقامت تدمل الاكل جوا من غير م تبص لورد العروسه الجديده وعملت شاي بنعناع وحطت طرحه علي راسها ودخالت البلكونه
بقالها كتير مدخالتهاش
كانت وقفه وبتشرب الشاي وبتتفرج علي الناس الي رايحه والي جايه شافت واحد ماسك ايد وحده شكلهم مخطوبين ابتسمت
وشافت واحد ماسك بنتو الصغير وهي بتعيط حضنها وسكتت ومامتها طلعت من السوبر ماركت مسكتها البنت كانت بتضحك شافت بنت ماشيه تذاكر شكلها رايحه امتحان
_ربنا معاها ومعاكم ي رب ومعايا.
كلنت سرحانه ف الناس
_احم احم
ملكه بصت علي الصوت لقيتها ورد بصت قدامها تاني
ورد بحزن علي حالتها
ورد.انا عارفه انك مجروحه بس انا مليش زنب انا مش وحشه زي م انتي فاكره علشان خت منك جوزك
ملكه بصتله بدون مبالاه عادي
ملكه.عادي مش فارقه معايا انا اصلاا مبحبش عمر واحنا خلاص كام يوم وهنطلق يعني مش فارقه معايا
ورد بحزن.انا السبب صح
ملكه.لا احنا من اول يوم واحنا اتفقنا هنطلق بعد سنه من جوازنا وخلاص اول شهر اتنين هنطلق
ورد بحزن.لا لا خلاص خليكي معاه وانا هطلق
ملكه.انتي عايزه تطلقي دي حاجه تخصك انتي انا كده كده هطلق ف براحتك
ورد. طب خلاص ممكن نكون صحاب؟
ملكه. تمم
ورد بحب. انا ورد
ملكه. وانا ملكه
ورد. اتشرفت بيكي

 

 

 

ملكه. الشرف ليا
_عمر صحي بص ملقاش ورد قام براحه علشان مكنش سامع صوت افتكر ملكه عملت حاجه ف ورد
طلع بره الاوضه وبص ملقاش ورد مشي شويه ف الشقه وهو بيبص سمع صوت ضحك ف البلكونه
اتسحب علي البلكونه وكان واقف بيسمع بيقوله اي
ورد بضحك. بجد انتي دم.ك عسل
ملكه. انتي بس الي سكر
ورد. بضي عايزه اسئالك علي حاجه بس متزعليش
ملكه بتوتر. قولي
ورد. انتي وعمر اي هتطلقو
ملكه بضحك. اقولك الحق ولا ابن عمو
ورد. ابن عمو
ملكه. طيب ي ستي اتجوزنا واحنا مكنش نعرف بعض او بمعني كنا مغصوبين علي بعض هو بيحبنيش ولا انا واتفقنا بعد م نتجوز علي طول نطلق
ورد بحزن. طب هو محبكيش والله انا حبيتك اول م شوفتك وانتو عايشين مع بعض محبتوش بعض
ملكه بضتلها بحزن. انا كنت بحب عمر وقلتله ناخد فرصه ليا ولي بس هو موفقش
ورد.ولسه بتحبيه
ملكه بصت بحزن لورد. عايزه اقولك انتي لو سئالتيني انا اكتر حد بكر.هو في حياتي هقولك اي
ورد. اي
ملكه. هقولك عمر اكتر انسان بكر.هو ف حياتي
ورد بحزن. للدرجادي
ملكه. واكتر كمان
ورد بضحكه. اي بقي اضحكي ورجعي الضحكه علي وشك كده
ملكه بضحك. حاضر ي ستي تعالي ندخل علشان نعمل الاكل
ورد يلاا
الاتنين دخاله وكانو بيضحكو بس ملكه شافت عمر واقف يسمع بيقوله اي واتحرج لمه هما شافوت ملكه بصت لمعمر وبصت لورد
ملكه. انا هدخل ي ورد جوا اجهز وارتاحي انتي انتي لسه عروسه.
ومشيت من غير م تسمع رد ورد
ورد. كنت بتسمع اي ي عمر
عمر. وانتي مالك
ورد اتحرجت ومشيت من قدامه
عمر. ورد
ورد. نعم
عمر. جهزي الحمام
ورد. حاضر ودخالت اول م عمر عرف انها دخالت
دخل علي المطبخ لملكه

 

 

 

عمر قرب منها براحه وحضنها
ملكه اتخضت وبصت لعمر
ملكه بغضب. اوعا
عمر. مش همشي عرفت انك بتكر.هيني قولت اكر.هك فيا اكتر
ملكه بصتله بصدمه. انت بتقول اي
عمر. زي م سمعتي
قرب من ودنها انهرده هنكون مع بعض طول اليل يعني روقي علي حالك كده وافضلي قمر كده لحد بليل بقي علشان نجيب البيبي 😉
ملكه بصتله بق.رف
انا بكر.هك ي عمر بكر.هك وعمري م افكر اني اخلف منك وابعد عني ومتلمسنيش تاني وكلامك معايا يبقي بحدود
عمر. هههه والله المفروض انا الي اقول الكلام ده علي العموم انا مش عايز امد ايدي عليكي علشان بليل ها
ملكه زقت عمر جامد وجريت علي اوضتها
عمر طلع عادي جدا وراح عند ورد
عمر. ها خلصتي
ورد. اه اتفضل ادخل
عمر. اه حابب اقولك حاجه لو ملكه خرجت من الشقه لاي سبب انتي الي هتزعلي فهما
ورد بخوف. ها ط طيب
عدا ساعتين وملكه لسه ف الاوضه ومش عايزه تطلع
الباب بتاع اوضتها خبط
ملكه. مين؟
ورد. انا ورد افتحي
ملمه قامت وفتحت الباب ورد دخالت وملكه قفلت الباب تاني
ورد. انا عملت الاكل هو عمر عملك حاجه علشان كده خايفه
ملكه بحزن. عمر مش عايز يطلقني وعايز نخلف وياخد ابني ويطلق عمر
ورد بحزن.طب هتعملي اي ملكه.ماما جايه لمه تاجي هحرج عمر وهقوله اني عايزه اروح معاها
ورد. عمر لسه بيقولي ملكه متخرجش من باب الشقه
ملكه بصدمه وحزن. يعني م هخرج من هنا غير بمو.تي او لمه اخلف 😞
ورد بحزن. ان شاء الله خير ربنا معاكي
الجرس رن ملكه قامت تجري علشان عرفت ان مامتها جت فتحت باب الاوضه وخرجت جري علي باب الشقه اول م فتحت
ملكه بصدمه.
عمر مسكها. لزم يعني اعمل كده علشان تخرجي بره الاوضه
ملكه كانت عايزه تجري بس مش عارفه عنر زقها جوا وقفل باب الشقه
وبص لملكه بس الجرس رن ملكه اتحركت علشان تفتح بس عمر مسكها وفتح هو
_عمر عامل اي ي حبيبي
عمر. بخير الحمد الله
كان ماسك ملكه بس ملكه قربت من ايده وعض.ته ف عمر سابها ملكه طلعت تجري علي مامتها
ملكه بدموع. وحشتيني اوي ي ماما
_حطت ايدها علي راس ملكه وحضنتها وانتي كمان ي بنتي عامله اي .
ملكه. كويسه ي حبيبتي تعالي

 

 

 

عمر كان واقف وهو مش طايق نفسه
_طب هدخل من غير م تشوفي جبت معايا اي؟
ملكه. اي مش فهما
مازن. افهمك انا
ملكه اول م شافت مازن طلعت تجري عليه وحضنته جامد
عمر بغضب. ملكااااااااااااه….
البارت السادس
استغفرو الله
مين مازن ده واي رد فعلهم لمه يعرفه ان عمر اتجوز وملكه هته.رب ازاي مل ده ف البارت الي جاي..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية احببته وهو لا يبالي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى