رواية أحببته من رواياتي الفصل الخامس 5 بقلم رحمة سكيكر
رواية أحببته من رواياتي الجزء الخامس
رواية أحببته من رواياتي البارت الخامس
رواية أحببته من رواياتي الحلقة الخامسة
. دخل الشخص الي الباب
رعد بصوته الطفولي: ماما ماما فين ماما
ميدو بصدمه: انتي بتقول اي
رعد ببكاء: مامي فين ماميي
ميدو بستغراب: بس في اي
فتحت وتين باب غرفتها وهي تدعك عينيها وشعرها المبعثر ثم امسكت بخيمار لبستو علشان تشوف مين علي الباب
وتين بنوم: مين علي الباب
جري عليها رعد: مممااامممااا
وتين بستغراب: ماما مين ثم تذكرت انه رعد
ثم قالت بهزار: معقول وحشتك ياراجل تعالي في حضن اخوك يافواز
احتضنها رعد بشده
ميدو بستغراب: ممكن افهم اي الي بيحصل دلوقتي ومين رعد دا ايكنشي رعد السيوفي
وتين بتمثيل الصدمه: ادي انتا عرفتها لوحدك
ميدو بشلل: يعني دا رعد السيوفي احي
وتين بضحك: مالك يا ببلاوي في اي
ثم اعت نظرها الي رعد
وتين ببتسامه: انتا جيت لوحدك يا رعود
رعد بهمس في اذنها : لا بابي دابني هنا علسان انتي وساني اوي يا مامي (لا بابي جابني هنا علشان انتي وحشاني اوي يامامي)
دخل فهد من الباب بهيبه وقوه
فهد بصرامه: رعد
نظر كل من ميدو ووتين الي فهد
وتين بضحك: بيبهرني بدخلتو يا ميدو ولله
ميدو بصرامه: انتا ازي تدخل كده اي وكاله من غير بواب
فهد بجديه : معاد استلامك للشعل كان من ساعه و 15دقيقه كنتي فين حلتها
ميدو بزعيق: لا كلامك معايا انا ملكش كلام معاها ابدا انتي فاهم
فهد بجديه ومتجاهل كلامه : كل دقيقه عندي لها اهميه وضروره يله علشان معاد شغلك بدا ثم اضاف يله يا رعد
رعد: لا انا عايز مامي
وتين بهزار: يله بينا يا رعود نلبس ونروح الشغل
نزل فهد وترك حراسه هلي باب الشقه
وكل هذا تحت انظار ميدو المستغرب
ميدو بستغراب اشد: شغل اي يا وتين
وتين بهزار بمحاوله انها تخبا الموضوع: اسيكت مش انا اشتغلت بسمله علي مقامك يا ميدو
ميدو بحزن: عارف انك بتعملي كده علشان مش عايزه تقوليلي بعدين اضاف تشتغلي لي انا حرمتك من حاجه قولي الي نفسك في وانا وعلي هنجبهولك قوليلي انا هكملك درست وتبقي مهندسه قد الدنيا ونفرح بيكي
وتين بحزن ودموع احتضنت اخيها: متزعلش مني ابدا بس هو كان هيموتكو لو موفقتش متزعلش ابدا مني
ميدو بحنيه: بس بس متعيطيش انا جمك مخدش يقدر يازينا
اضافت وتين بمرح
وتين بضحك وهي تمسح دموعها: اي يعم جو العشق الممنوع دا يله علشان توصلني
ميدو: بس انتي مش هتروحي يا وتين
رعد ببكاء: لا مامي ذهب الي ميدو وامسك يدهو وقال: اعمو ممتن تسيب مامي تيتي معايا انا بحبها اوي (عمو ممكن تسيب مامي تيجي معانا انا بحبها اوي)
نظر ميدو الي وتين بمعني اي
رفعت يدها ان هيه متعرفش رد ميدو عليه: انتا بتحبها اوي
رعد ببكاء: اوي اوي
ميدو بحب: ماشي يا حبيب عمو يله
جهزت نفسها برتداء (فستان ابيض اللون علي خيمار ابيض واسنكرس بيضه وطبعا العدسات والنظاره في الشنطه)
وتين ببتسامه: يله يا حبيبي
وحدت وتين علي وميدو لبسين وقفين علي الباب
وتين ببتسامه بلاهاء: انتو لبسين لي
علي وميدو في نفس واحد: جين معاكي
وتين بضحك: جين معاكي فين
نظر علي وميدو الي بعض وقالو في صوت واحد: المكان الي انتي رايحه في
وتين بضحك: دا احنا هنهربها يله بينا
علي جه بعد ما ميدو عرفو كل حاجه
رعد بضحك لا كل من ميدو وعلي يلعبان معه وهذا حديد عليه علشان هو متعود علي النظام والترتيب جدا بس معزقدش هيفضل كده مش كده
نرجع تاني نزل كل من وتين واحمد وعلي الي باب العمار
نظر فهد عليهم من تخت لفوق كده وقال
فهد بجديه: انتو ريحين فين
رد الاربعه ومن ضمنهم رعد بضحك: جاين معاك
ركبت وتين وقالت بصوت عالي: يله اركبو علي الملاهي يسطا يله ضحك رعد بصوت عالي: ههههههه يله يا امو ازيز يله (يله يا عمو عزيز)
اضاف علي بضحك: يله بينا يا صحبي
نظر فهد عليهم بصدمه وقال:……….
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببته من رواياتي)