روايات

رواية أحببته عاجز ولكن الفصل السادس عشر 16 بقلم نونا جمال

رواية أحببته عاجز ولكن الفصل السادس عشر 16 بقلم نونا جمال

رواية أحببته عاجز ولكن البارت السادس عشر

رواية أحببته عاجز ولكن الجزء السادس عشر

رواية أحببته عاجز
رواية أحببته عاجز

رواية أحببته عاجز ولكن الحلقة السادسة عشر

نهال كانت تريد الخروج ولكن خايفه أن تجد حازم في الخارج. ولكن يخبط الباب لتنتفض
جاسر في ايه يانهار مالك
نهال لا ابد مفيش حاجه
نهال بصوت واطي مين
سليا أنا يا طنط نهال
نهال سليا حبيبتي وتقوم تفتح
يحس بقلق داخله جاسر من خوف نهال هل احد ضيقها ممكن حازم ثم يقول لنفسه لا لا حازم لا بس لا ليه مش عمل كدا قبل كدا لو حازم مش هرحمك تاني
نهال جاسر جاسر
يفوق جاسر من شروده بتقولي حاجه يا حبيبتي
نهال فينك
جاسر معاكي اهو
نهال طيب يلا نطلع نقعد بره عشان الاولاد
سليا يلا يا خالو
نهال ياحبيبتي صحي اخوكي جاسر عقبال ما نطلع بره ونجي
سليا حاضر يا طنط وتضع قبله علي خدها وتذهب
نهال تضع يديها علي خدها وتبتسم
جاسر ايه مش يلا نطلع
نهال ايوه ايوه يلا
نروح عند مديحه التي كانت تجلس تفكر

 

 

 

 

وتكلم نفسها يعني ايه كدا خلاص يامديحه ولا ايه
لا طبعا أنا لازم اروح وبقي موجوده عشان لما يتكلم يعرف اني موجوده و سبتش ابنه العاجز والتاني
ثم تقول التاني وتفكر والله فكره البت سميره بنت انتصار اختي لو لفت عليا هو كمان يمكن تقع زي المصيبه نهال كدا وبقي خت أنا ابوهم وهي خدت ابنه السليم وبنت ابراهيم مطلش حاجه خالص خليها هي مع العاجز دا وتبتسم وتمسك هاتفه تكلم اختها انتصار
انتصار بتقولي ايه. سميره بنتي
مديحه ايوه ياختي بنتك ايه مالك
انتصار بس ياختي انتي ناسيه البت مخطوبه
مديحه ودي الخطوبه ياختي دي خطوبة الندامه
انتي مش شايفه البت بنت ابراهيم عايشه عيشه محدش يحلم بيها هانم. وتكرهي لبنك كدا
انتصار والله ما كرها لكن البت بتحب خطيبها
مديحه حب ايه وكلام فاضي ايه
يأتي محمود وأمه بتكلم اختها مديحه
محمود بتكلمي مين ياما
انتصار دي خالتك مديحه
محمود طيب هاتي اكلمها
انتصار طيب خدي ياختي الواد محمود عايزك يكلمك
محمود ايوه ياخالتي
مديحه ايوه يا محمود
محمود ايه ياخالتي يعني قولتي شويه وتطلق وتكون ليك فين محصلش يعني
مديحه جره ايه ياولد هو عدي وقت قد ايه ابوه سافر واول ما يجي هتطلق ولو مطلقهاش هطلقهالك أنا خلاص ياخويا
محمود يعني هي وهو لوحديهم في الفيلا دي
مديحه لا ياواد وأخو جوزها وجوز أخته والعيال
محمود جوزها متقوليش جوزها
مديحه مالك ياض
محمود في اني مش حابب كدا ولا قادر اتحمل
مديحه استي واللي بيتحمل بينول في الاخر
محمود خليني وراكي ياخالتي لمه اشوف ولكن في باله موال اخر
نروح عند نهال تاني يوم
وهي تستعد للذهاب اللي الكليه
جاسر جاهزه
نهال بنفس عميق ايوه أن شاء الله ادعيلي
جاسر متقلقيش انتي زكرتي وعملتي اللي عليكي
نهال طيب انا همشي بقي عايز مني حاجه قبل ما امشي

 

 

 

جاسر كان نفسي اوصلك
تنزل نهال اللي مستوي جاسر خليك دايما عارف انك احلي حاجه حصلت في حياتي ❤️
جاسر انتي اصلا حياتي ❤️
يخبط الباب
سليا طنط نهال احنا خلصنا
نهال بخجل طيب يلا
ينظر إليها جاسر ثم يغمز لها
تأخذ نهال معها الاطفال لتوصلهم اللي المدرسه
وبفعل تذهب اللي كليتها
بسمه ايه يابنتي التاخير دا كله قلنا هنراجع سوي
نهال معلش والله اصلي وصلت الاولاد الاول
بسمه اولاد هو انتي روحتي عند بيت باباكي
نهال ايه يابنتي ولاد فريده
بسمه اها ماشي ماشي المهم طمنيني عليكي
نهال هو ايه مش هنراجع
بسمه خلاص نراجع لكن بعد الامتحان تقعدي معايا تحكيلي والتفصيل انتي عارفه اني بحب التفاصيل.
نهال بي ابتسامه ماشي ياختي يلا
وبعد انتهاء الامتحان نهال ايوه انا عملت كدا وانتي
يوجد شخص أمام نهال
نهال أنا عايز اتكلم معاكي
نهال ترفع وجهه بصمه محمود 😳
محمود ايوه ممكن اتكلم معي
نهال بي ارتباك معلش يا محمود أنا اتاخرت ولازم امشي
وكانت تذهب ليمسكها من يديها
نهال ايه دا انت اتجاننت
تذهب مسرعه بسمه لتنادي الي شخص يسعدها
وتجد دكتور. ماجد أمامها
بسمه أقوله ولا لالا بقي أقوله دكتور ماجد ممكن دقيقه
ماجد ايوه اتفضلي
بسمه تعالى معايا بس
ماجد علي فين ،
نهال انت مجنون ولا ايه انا مش عايزه اتكلم معاك وبحب جوزي ولا عمري هحبك سامع
محمود هتحبيني حتي لو غصب
نهال ابعد عني
يمسكها محمود من يديها
نهال ابعد ايدك دي
ماجد لا انت اكيد مش مجنون انت قليل الادب
محمود ومين دا كمان
ماجد أنا هقولك ويضربه براس يقع أرضا محمود ويأتي الأمن ياخذوه
دكتور ماجد انتي كويسه يا نهال
نهال بي ارتباك ايوه الحمد الله يادكتور
بسمه بفرحه شكرا جدا يادكتور
ماجد لا ابد أنا موجود دايما يا ويسكت
بسمه اسمي بسمه
ماجد ايوه انسه بسمه
ويبتسم ويذهب.

 

 

 

ماجد موعيد في الجامعه شاب وسيم ذات بشره خمري وشعر اسود عيون سودا وجسم رياضي متناسق طويل القامه يعجب بيه اي فتاه
بسمه يلهوي شفتي حلاوته
نهال انتي مجنونه يابسمه في حد يعمل كدا
بسمه عملت ايه
نهال ليه روحتي جبتي الدكتور
بسمه كان لازم حد يسعدنا و لقيته قدامي معرفش قولته علي طول بي بصرحه جامد قمر ابن الايه
نهال طيب بس
بسمه ليه خليني اقول اللي في قلبي
نهال طيب بس ياماما
ليجد من خلق بسمه ويخبط علي كتفها بهدوء ويقول انسه بسمه
تلتفت مسرعه بسمه ايوه مين
ماجد أنا
بسمه دكتور ماجد
ماجد كنت عايز اقولك أنا موجود في أي وقت لو حد ديقك
بسمه شكرا جدا جدا ليك بس انا محدش ديقني
ماجد لا اي حد يعني ثم يقول طيب انا همشي
بسمه تقف وتقول اتفضل
ثم قبل أن يذهب
ماجد انسه بسمه ممكن اقبلك بره ونشرب حاجه . بسمه بصدمه نعم
ماجد ايه علي العموم أنا بعد ساعه بقعد في الكافيه ويقول لها اسم الكافيه اتمني اقبلك هناك. بعد أزنكم
بسمه بفرحه انتي سمعتي
نهال ايوه يا مجنونه بس اهدي
بسمه تفتكري اروح ولا اتقل
نهال ودي فيها تقل روحي طبعا
بسمه طيب تفتكري عايز مني ايه
نهال انتي هتفكر يلا طيري غيري وروحي
بسمه صح عندك حق يلا ياقلبي سلام
وتذهب مسرعه أما عن نهال يأتي لها السائق و يخذها اللي الفيلا
جاسر ها الامتحان ايه أخباره
نهال الحمد الله ياحبيبي كويس
جاسر نهال فيكي حاجه
نهال لا ابد ابد

 

 

 

نروح عند بسمه التي كانت متلهفها تريد أن تعرف لماذا طلب منها ماجد المجياء
وتذهب وهي ترتدي فستان طويل بلون الزهري
الجميل
ماجد كان في انتظارها
بسمه دكتور ماجد
ماجد اهلا اتفضلي
بسمه. خير يادكتور معلش أنا مش هقدر اقعد كتير عشان يعني
ماجد فاهم والله فاهم بس اول حاجه ممكن بلاش دكتور كدا واحنا لوحدنا. وتأني حاجه عشان متفهميش حاجه غلط انتي في حد في حياتك بصرحه كدا انا معجب بيكي
بسمه تحاول أن تستوعب كلامه وتقول نعم
ماجد ايه. بسالك انتي في حد في حياتك
بسمه أنا حياتي لا خالص اها في نهال
ماجد بي ابتسامه. مش قصدي كدا اقصد مرتبطه
بسمه اها لا لا ليه حضرتك
ماجد اصل بصراحه كدا انا معجب بي حضرتك وحابب اني ارطبت بيكي يعني لو مش عندك مانع
بسمه بصمه لا معلش ثانيه واحده استوعب بس قول كدا تاني
ماجد ايه انا بقولك اني حابب اني ارتبط بيكي
بسمه اها وبعدين
ماجد ايه اللي بعدين رايك ايه
بسمه لا معلش اديني وقت افكر
ماجد طيب دقيقه استني
بسمه ايوه خدي دا رقم تليفوني عشان بس اعرف ردك لو ممكن رقم تليفونك
بسمه أنا أنا هرن علي حضرتك بعد أزنك
وتتركه وتذهب وهي طيره من الفرح
وتكلم نهال تخبرها
نهال بجد والله انا كنت حاسه مبروك يا بسبوستي
بسمه تفتكري هيحصل
نهال طبعا ومحصلش ليه مبرووووك
وكأنة سعداء جدا جدا
طيب ياحبيبتي هقفل عشان اروح لجاسر الدواء بتاعه
بسمه ماشي ياحبيبتي.
نهال كانت مبسوطه وتصحك ضحكه خفيفه
جاسر يارب دايما كدا
نهال ايه

 

 

 

 

جاسر لا انتي مش معايا خالص
نهال معلش اصل كنت بكلم بسمه يلا عشان نتعشي ونشوف الاولاد
ويخرجه لتجد حازم أمامهم
حازم ايه دا اهلا
نهال لا تنظر له وكانت تمسك الكرسى لجاسر وتحريكه
حازم مسرعا يمسك يديها من علي الكرسي اوعي انتي بانهال أنا أنا اللي تحرك اخويا حبيبي
لتنتفض يديها سريعا
وتبتعد عنه ليلاحظ جاسر
جاسر لا يا حازم أنا عاوز نهال
حازم عادي أنا قولت اسعد بس
جاسر احني ريحين نتعشي جي معانا
حازم ايه عشاء لا لا روحه انتم
ينظر حازم اللي نهال ويطلع.
ويذهب لتناوله الطعام وبعد أن يتناوله الطعام يذهب الاطفال اللي النوم وجاسر ونهال اللي غرفتهم
جاسر نهال
نهال ايوه
جاسر ممكن اعرف حازم عمل ايه
نهال بي ارتباك حازم عمل ايه معملش حاجه
جاسر بصي كدا في عيني وقوليلي
نهال تمسك دموعها في عيونها ولكن تخونها وتنزل
جاسر وهو يمسح دموعها ايه اللي حصل
نهال توعدني متعملش حاجه
جاسر قولي
نهال تقول له ما فعله حازم
جاسر بغضب حازم كان عايز اها ياكلب
ويخرج بي الكرسي لوحده وهو يقول حازم
حازم كان ينزل الدرج
حازم ايوه ايوه ياجاسر
جاسر مراتي ملكش دعوه بيها سامع
حازم بصتناع مراتك ليه دي زي اختي زي فريده بظبط

 

 

 

جاسر اختك طيب انا بقولك اهو ملكش دعوها بيها عشان أنا بعد كدا مش هسكت ياحازم وهنسي الأخوي زي ما انت نسيتها
حازم ينظر إليهم ولا يتكلم ويخرج
يمسك جاسر الفاظه ويكسرها أرضا
نهال تذهب إليه مسرعه جاسر جاسر
جاسر أنا لو مكنتش عاجز
نهال هتخف والله هتخف وتجلس علي ركبتيها. تسند بي وجهه علي قدميه
وهي تبكي
يطبط جاسر علي شعرها

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببته عاجز ولكن)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!