رواية أحببته عاجز ولكن الفصل الخامس 5 بقلم نونا جمال
رواية أحببته عاجز ولكن البارت الخامس
رواية أحببته عاجز ولكن الجزء الخامس
رواية أحببته عاجز ولكن الحلقة الخامسة
وتعدي عددت أيام. وكانت نهال تذهب كل يوم اللي الفيلا. الي جاسر
كان تجلس نهال وجاسر في الحديقه. تحت عيون احمد وفريده
جاسر غريب انتي كل يوم بتروحي وتجي
نهال ايوه طبعا
جاسر وليه مش بتقعدي هنا يعني زي الممرضات اللي كأنه هنا قبلك
نهال. معلش لمعلوماتك. أنا مش ممرضه
جاسر عارف انك دكتوره. لكن أنا بتكلم يعني
نهال أنا عارفه قصدك ايه بس انا ليه اخوات ملزمين مني ومينفعش ابات بره البيت
احمد مش ملاحظه حاجه
فريده حاجة ايه يابابا
احمد جاسر
فريده ايوه شيفها أنه اتغير كتير جدا جدا عن الاول والبركه في نهال
احمد نهال دي بنت ناس ومحترمه.
ولكن يحس بتعب
فريده بابا انت كويس
احمد ايوه ايوه ولكن تعب أكثر ويمسك رأسه. ثم يقع علي الارض
فريده بابا
جاسر ونهال ينظرو
جاسر بابا
نهال تذهب مسرعه إليهم وهي تقوم تحريك جاسر اللي ماكن احمد
وتكشف عليه
احنا لازم ننقله الي المستشفي حالا
وتكلم دكتور خالد لي تخبره وتطلب منه سيارت إسعاف
وبفعل يتم نقل احمد اللي المستشفي
وكان جاسر لا يقدر علي الذهاب معهم لذلك. يمسك كل شياء يطوله ويكسره ويلعن نفسه وعجزه لعدم قدرته علي الحركه
أما عند نهال وفريده كأنه مع احمد
خالد. يخرج بعد الكشف علي احمد
فريده عمو خالد بابا في ايه
خالد أنا قولت أنه كان لازم يقولكم
فريده هو ماله طيب هو كويس
خالد متقلقيش يا بنتي شويه كدا وهيفوق اكيد هو هعرفك كل حاجه لوحده
نهال كانت تنظر للدكتور خالد و تشك أنه احمد به مرض خطير
فريده طيب ممكن اخش ليه
خالد طبعا تقدري
تدخل فريده اللي احمد
لكن نهال تذهب اللي خالد
دكتور خالد.
خالد ايوه يا نهال.
نهال هو. احمد بيه تعبان بي ايه
خالد هقولك الانك معاهم في البيت وتقديري تخدي بالك منه وكمان لازم يكون حد عارف الحاله
ويخبر نهال
يفوق احمد.
وكانت فريده تجلس بجواره وهي تبكي كثيرا
احمد ينظر حوله يجد ابنته
احمد بصوت ضعيف فريده
فريده بابا انت كويس
احمد. بصوت متعب الحمد الله أنا فين
فريده احنا في المستشفي
احمد مستشفي
يخبط الباب. بي دخول خالد ونهال
نهال حمدالله علي سلمت حضرتك يا احمد بيه
احمد بتعب الله يسلمك يابنتي.
خالد حمدالله علي السلامه يا احمد
احمد الله يسلمك يا خالد
فريده دكتور خالد هو بابا في ايه ماله تعبان من ايه انا من ساعة ما جيت محدش عايز يقوليه حاجه خالص حتي حضرتك ياعمو خالد
خالد ينظر اللي احمد
احمد. أنا هقولك يابنتي
خالد هو دا الصح يا احمد
هسبكم أنا برحتكم
نهال و استاذن أنا هروح اطمن علي استاذ جاسر وروح
احمد شكرا ليكي يابنتي
تذهب نهال اللي المنزل. لتجد جاسر مكسر كل شياء وداخل غرفته و قفل علي نفسه
نهال استاذ جاسر استاذ جاسر
جاسر نهال أنا مش هعرف افتح
تطلب نهال المساعدة من العاملين في المنزل
وفعل يتم فتح الباب
لتجد جاسر ملقي علي الارض ويده مجروحه
نهال جاسر انت عاملت ايه
جاسر بابا بابا ايه كويس
نهال استاذ احمد بخير
جاسر بجد
نهال تنظر إليه بشفقه ايوه بخير
ممكن بقي تسبني اعالج الجرح وتطلب من العملات أن ينقله جاسر اللي السرير
كانت نهال تمسك يد جاسر لتقوم بتطهير الجرحه
جاسر ينظر إليها نهال أنا عايز أخف عايز أخف لو سمحتي ساعديني
نهال إن شاء الله هتكون كويس
نروح عند احمد وفريد
فريد بصدمه بابا انت بتقول ايه
احمد يابنتي أنا مش عايز حد يعرف وخصوصا جاسر
فريده ازاي ازاي يا بابا انت لازم تتعالج
احمد يابنتي أنا مش هعمل حاجه قبل ما جاسر يتحسن وطمن عليه
فريده بدموع بابا عشان خطري جاسر كويس لكن انت كدا
يخبط الباب
يدخل خالد ايه يا احمد عامل ايه دلوقت
فريده تجري علي خالد
فريده عمو خالد اقنعه اقنعه يعالج
احمد فريده عشان تتعالج العلاج بره وانا مش هينفع اسيب جاسر
فريده احنا معا وانا مش هسيبك
خالد أنا بحاول اقنعه يابنتي لكن ابوكي
احمد اسمعني بس يافريده اي حد بسالك ماله تقولي ضغطي علي شويه ويلا يلا بينا نروح علي البيت
فريده يابابا
احمد خلاص انا قولت خلاص
خالد كدا مش صح يا احمد
أنا هروح اعمل إجرائة الخروج
يأتي حازم ووليد
حازم بابا مالك فيك ايه
احمد بي ابتسامه خفيفه لسه فاكر
حازم بي ارتباك اصلي معرفتش غير دلوقتي
احمد اها اها ما أنا عارف
وليد الف سلامه عليك ياعمي
احمد الله يسلمك
فريده تستغل الفرصه انشغالهم وتذهب اللي خالد
تخبط علي الباب
خالد ادخل
فريده ممكن اخش يا عمو
خالد اتفضلي يابنتي
فريده عمو خالد انا عايزه اطمن علي حالة بابا
خالد أنا مش هكدب عليكي يابنتي احمد لازم يعمل عمليه في المخ المرض علي المخ
فريده تنزل دموعها
خالد اقنعي يا فريده اقنعي أنا حولت معا لكن هو رافض
فريده لازم ياعمو يعملها
خالد علي فكره نهال عرفت يعني تقدر تسعدك
نروح عند مديحه
مديحه كانت تجلس هي واختها انتصار وابنها محمود
مديحه أنا مش هفضل سكته كدا علي بنت ابراهيم دي أنا لازم اخد الأرض قبل ما تبقي دكتوره وتقوي نفسها بشغلها لازم تجاوزها يا محمود انت سامع لازم
وانا هقولك ازاي
وبعد أن تقول لهم مديحه
محمود أنا يا خالتي لا يمكن اعمل كدا في نهال نهال دي
مديحه لا اسمع لتعمل كدا لا مفيش جواز منها وعمرها ما هتوافق عليك يا نن عين خالتك
انتصار ما تسمع الكلام يابني دي خرها كتير واللي جي اكتر
مديحه باعني عليكي يا انتصار ياختي فهمه ونصحه
نروح عند احمد في الفيلا
الدادا نعمه نورت بيتك يا احمد بيه
احمد بصوت ضعيف الله يسلمك يا ام محمد
تذهب مسرعه دادا نعمه اللي جاسر الخبره عن مجياء احمد بيه
نعمه تخبط علي الباب
نهال ايوه
نعمه احمد بيه جه يا جاسر بيه
جاسر بابا لو سحمتي وديني عنده يا نهال
نهال حاضر تأخذ نهال جاسر اللي احمد
جاسر بابا بابا انت كويس
احمد ايوه انا كويس جدا اهو مش باين عليا
حازم ايه اهلا بي انسه نهال. مش انسه برده
نهال تحفظ ايوه
جاسر تقدري تتفضلي انتي يانهال
جاسر تحبي اوصلك
احمد لا عن عبدالله بره هو اللي هيوصلها
نهال مالهوش لازم أنا هعرف امشي
حازم ودا تجي أنا. اوصلك
جاسر خلاص يا حازم عم عبدالله هيوصلها اتفضلي يا انسه نهال
نهال عن أزنكم
وتذهب
وليد يقوله ايه شكلها مش نافعه
حازم وحياتك لتقع
تذهب نهال اللي المنزل
مديحه حلو اوي اوي دا كل يوم عربيه جيباكي
نهال قصدك ايه ياطنط
مديحه قصدي يعني ايه عربيه كل يوم يجبوكي
نهال مش احسن ما كنت جيت مواصلات كتر خيرهم الناس
مديحه اسمعي بقي النظام دا مش عجبني
نهال لو سمحتي نتكلم بعدين عشان تعبانه وعايزه انام تصبحي علي خير
مديحه اهربي اهربي ياختي
مديحه أنا هوريكي
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببته عاجز ولكن)