رواية أحببته دون قصد الفصل الرابع 4 بقلم إنجي محمود
رواية أحببته دون قصد البارت الرابع
رواية أحببته دون قصد الجزء الرابع
رواية أحببته دون قصد الحلقة الرابعة
نواره:مرات عمي مرات عمي
جليله:خير يا نواره في ايه
نواره:بصي أنا ماكنش قصدي إني اسمعهم بس اهو حصل
جليله بتركيز:ايه اللى حصل
نواره:كنت طالعه على السلم عادي وسمعت أحمد ومرته صوتهم عالى وبتقوله انت مالكش ذنب تجوزني ومش هقول لأي حد على اللى بينا
جليله:وه وياتري ايه اللى بينهم
أحمد أحمد
نواره:والنبي يا مرات عمي ماتجببش سيرتي
أحمد:نعم يا حاجه
جليله:انت اتعرفت على مرتك كيف وفين أهلها وماعزمتناش على فرحك ليه
أحمد:امي قلتلك هقولك كل حاجه بس ماينفعش لسه جاي من السفر
جليله بصوت عالي:لا قول كل حاجه دلوقت
أحمد بنرفزه:حاضر اللى عايزه تسمعيه إني بحب مراتي ومش هسيبها تحت أي ظرف وياريت تخلى عصافيرك يسكتوا لقصص ريشهم سامعه يا نواره
نواره: وأنا مالى أنا روح شوف مرتك عريسها الأول سابها ليه وانت اللى ادبست
أحمد بصفعه على وجهها:اخرسي مراتي أحسن منك مائه مره ونفسي اسمعك بتجيبي سيرتها سامعها
جليله: كيف تضرب بت عمك كده ويكون في علمك البت اللى فوق دي يا أنا يا هي في الدار
أحمد: وأنا مش هتخلى عن مراتي وانتي يا أمي ماسمعتيش الحكايه كلها
مهران:في إيه صوتكوا عالى كده ليه
جليله:مافيش حاجه بس كنت بقول مش لازم نعمل لولدي فرح يتحاكي بيه الناس كلها
أحمد: فرح ايه أنا مش عايز
مهران:امك عندها حق إحنا مافرحناش بيك ولازم نعملك ليله يا عريس
فريده:ايه ده أحمد خلاص هيتجوز
مهران: مبروك يا بتي
فريده:بارك بقي لنواره مش هي العروسه
مهران:كيف ده انتي عروسه ابني الغاليه وهتفضلى دايما في نفس المكانه يا بنتي
فريده بفرح:يعني ده فرحي
أحمد: أيوه يا ديده
نواره:عشنا وشوفنا
أحمد:يابت ماتخلنيش اكسر راسك وبعدين انتي هنا ليه ماتروحي
نواره: أنا جايه لمرات عمي علشان تعبانه
أحمد: انتي اللى جايبه التعب صدقيني امشي بس وكل حاجه هتبقي تمام
مهران:مايصحش كده يا ولدي
نواره:بعد إيه أنا ماشيه
فريده:في داهيه
نواره:انتي هتشطري عليا انت وجوزك ولا ايه
فريده:اذا كان عاجبك وتحبي اوريكي ازاي
مهران: خلاص يا ولاد يلا علشان العشا
فريده: الله أنا جعانه موت
مهران:بالهنا والشفا
جليله: إلا قوليلى اومال اهلك فين او ماجوش هنا ليه
فريده: اهلى في القاهره وماجوش علشان أنا مش مطوله هنا وهنرجع تاني
جليله:اه إن شاء الله ترجعي ومانشوف وشك واصل
فريده:بتقولى حاجه يا طنط
جليله:بقول سلامتك
بعد إنتهاء العشاء
مهران: بكره يا ولدي اخوك جاي وعايزه تقابله في المطار
أحمد:حاضر يا بوي أنا كلمته وقولتله اني هاجي اخده
فريده:هاجي معاك
أحمد:لا
فريده: علشان خاطري
أحمد بإبتسامه: ماشي
وفي الاعلى
فريده: أنا مش مرتاحه للبت اللى اسمها نواره دي وعايزه اقتلها
أحمد:اهدي كده وفكك منها
فريده:يعني تسمعنا وتنزل تقول ده أنا هربيها
أحمد: والله تستاهل عايز اشوف الوش التاني
فريده:هتشوفه إلا قولى يا احمد اخوك اسمه ايه
أحمد:عمر
فريده: وكان فين
أحمد:بيدرس في فرنسا
فريده:وااو أنا كمان كنت بدرس في فرنسا
احمد:بجد وبتدرسي ايه
فريده: اداره أعمال
أحمد:يعني مش نصب تلاقي ولا سرقه
فريده:بضحك لا
في الصباح
فريده.احمد احمد
الخادمه.خرج يا هانم يجيب استاذ عمر من المطار
فريده.وماخدنيش معاه طب والله ماشي
نواره.ايه يا نوغه زعلانه ليه
فريده.وانتي مالك
نواره.بلاش الطريقه دي معايا انتي عارفه
فريده.وهتعملى ايه يعني
نواره.لا اعمل كتير وهتشوفي
بعد قليل
كانت فريده تنزل من على السلم وكان فيه زيت على السلم
نواره.يلا بقي خلصينا وانزلى
وكان أحمد يدخل السرايا ثم سمع صوت صريخ عالى
أحمد.فريدههههه
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببته دون قصد)