روايات

رواية أحببته بالخطأ الفصل العاشر 10 بقلم إيمان محمد

رواية أحببته بالخطأ الفصل العاشر 10 بقلم إيمان محمد

رواية أحببته بالخطأ الجزء العاشر

رواية أحببته بالخطأ البارت العاشر

رواية أحببته بالخطأ
رواية أحببته بالخطأ

رواية أحببته بالخطأ الحلقة العاشرة

حور بصدمه : بس انا موفقتش
حمزه : مهو مش بمزاجك هتجوزك انهارده بليل
حور : لا طبعاً مش موافقه
حمزه : بس انا مش بخيرك ده امر
حور : لو سمحت اطلع بره
حمزه مسكها من ايدها جامد : بصي يا حور انتي هتبقي مراتي بمزاجك غصب عنك هتجوزك
حور بكسره : عايزني اتجوز اللي قتل اخويا عايزني اتجوزك يا حمزه
حمزه بحزن : انا طالع و هجبلك الدكتوره تشوفك و بعدين هنمشي
_________
حور بدأت بالبكاء و دخلت الدكتوره
الدكتوره : مالك في ايه
حور : مفيش حاجه بس ممكن اطلب منك طلب
الدكتوره : اتفضلي
حور : ممكن اعمل مكالمه
الدكتوره : ممكن بس باين ان الشخص اللي بره ده بيأذيكي انا ممكن اساعدك
حور : لا شكرا مش عايزه اتعبك معايا انا بس عايزه اعمل مكالمه
الدكتوره : اتفضلي
اخذت حور الهاتف و اجرت مكامله
_______
انتهت حور و خرجت الدكتوره و دخل حمزه
حمزه : يلا نمشي لان الشغالين بينظمو الحافله
حور ظلت صامته
ذهب حمزه ليمسك يدها و لا ابتعدت حور سريعا
حمزه بعصبيه هاتي ايدك ثم امسك يد حور و ذهبو للخارج
تسريع احداث

 

 

__________
في القصر بدأ الجميع في تجهيزات الحفله و كان الجميع في دهشه كيف حمزه بيه يتجوز حور
عندما وصلو الي القصر أسرعت حور الي غرفتها و اسرع حمزه خلفها لاكن حور كانت اسرع اغلقت حور باب غرفتها بالمفتاح
حمزه : حور افتحي الباب
حور : لا مش فاتحه و ابعد عني بقى
حمزه و يكتم عصبيته : حور افتحي الباب هو انتي صغيره
حور بدأت في تعبئه أغراضها في حقيبتها كادت تنتهي حتى سمعت صوت الباب يفتح أسرعت بتخبئه حقيبتها تحت السرير و كان شئ لم يكن
دخل حمزه بمفتاح إضافي و قفل الباب بالمفتاح
خافت حور كثير و رجعت للخلف قرب حمزه منها حتى التصق بها ووضع كفيه حول وجها و قال بصوت هادي و مرعب : حور الميكب ارتست هتجيلك و انا هجبلك الفستان و بليل الاقيكي جاهزه و قبلها من مقدمه رأسها و خرج
كانت حور في حاله صدمه و خوف و حزن على ما أصابها
حل المساء مازلت حور في غرفتها و جاءت الميكب ارتست و اخد تضيف لها لمسات الجمال
البنت : انا خلصت تقدري تلبسي الفستان لان الفرح هيبدأ
حور بحزن : ماشي هاتي الفستان
اخذت حور الفستان و ذهبت لغرفه الملابس كان الفستان اقل ما يقال عليه روعه كان هادي وليس منفوش و كان من فوق مغطي بطبقه دانتيل و من الأسفل التل الهادي و كان مفتوح من الظهر
ارتدت حور الفستان و كانت مثل الملاك حيث فردت شعرها
و خرجت
البنت : مشاء الله تبارك الله دي القمر
حور بإبتسامه خفيفه : شكراََ انا هروح المطبخ
البنت ثواني عشان حمزه بيه قال متخرجش غير لما هو يجي
حور بيأس : ماشي
جلست حور و هي في حاله خوف
صعد حمزه و فتح الباب و عندما رأها صدم من جمالها و اقترب منها و قامت فيروز من ع الكرسي و حمزه وقف قدمها
حمزه و هو يلمس وجها بيده : مشاء الله
حور و ابعدت يده عنها : لو سمحت ابعد عني
حمزه شال ايده : يلا عشان ننزل
لم ينتظر ردها و امسك يدها و ذهبو للأسفل

 

 

عندما هبطو بدأت الموسيقى الهادئه كانت حور تحاول أن تتماسك بدأو في رقصه اسلو و كان حمزه يستغل الفرصه و يقترب منها و هي ظلت صامته حتى انتهو من الرقص
حور : انا هروح الحمام و جايه
حمزه : ليه حصل ايه
حور : مفيش حاجه بس عايزه اروح
حمزه بشك : ماشي
ذهبت حور الي الحمام و أخرجت هاتفها و تحدثت مع شخص : انا خارجه حالا
و ذهبت حور للمطخ و خرجت من بابا الخادمين و كادت تفتح الباب حتى وجدت جسد صلب يلتصق بها و يغلق الباب مره اخرى

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببته بالخطأ)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى