روايات

رواية أحببته بالخطأ الفصل السادس 6 بقلم إيمان محمد

رواية أحببته بالخطأ الفصل السادس 6 بقلم إيمان محمد

رواية أحببته بالخطأ الجزء السادس

رواية أحببته بالخطأ البارت السادس

رواية أحببته بالخطأ
رواية أحببته بالخطأ

رواية أحببته بالخطأ الحلقة السادسة

فجأه الباب اتفتح
حور بصدمه : خالد
خالد : ايوه خالد وحشتني يا بنت عمي
حور: و ده من امتى
خالد : ايه يا حور ميبقاش قلبك اسود
حور : بجد ميبقاش اسود ده السواد اللي في قلبي اتعلمته منكم
خالد: حقك عليا
ضحكت حور بسخافه : و ده من امتى
خالد : من دلوقتى
حور : و كانت فين الحنيه دي لما طردونا من بيتنا
كانت فين لما عمك مات مجتيش حتى تطمن علينا كانت فين الحنيه لما ماما ماتت كانت فين حرام عليكم 😭

 

 

خالد : انا اسف ليكي ياستي انا جاي اتجوزك و اعوضك
حور قربت منه و قالت : بجد هتتجوزني مش مصدقه و ده من امتى منا زمان قولتلك اني بحبك و ساعتها رفضتني
خالد : انتي كنتي صغيره
حور : اطلع بره
خالد : حور عيب
حور : انتا اصلا مين قالك ان انا هنا
خالد : مش لازم تعرفي يلا تعالي هنروح نتجوز و مسك ايدها
سحبت حور ايدها بعنف : انتا اهبل هو ايه اللي نتجوز
خالد : واضح انك ادلعتي ذياده عن اللزوم
________
تحت العماره
عمر : هي اتأخرت ليه اطلع ليها مش عارف؟
طلع عمر وجد الباب مفتوح دخل لقى
________
حور : خالد امشي من هنا مشوفش وشك تاني
مشك خالد ايد حور و و ضربها بالقلم شاف عمر المنظر و راح ضرب خالد بعنف
حور بخوف: عمر خلاص عمر
قام عمر و خرجه بره الشقه و قفل الباب و اخد حور و عاد اللي القصر
__________
في القصر
حور : عمر ياريت. اللي حصل حمزه بيه ميعرفوش
عمر : بس انا لازم اقول
حور : عشلن خاطري
عمر : انا اسف ليكي ده شغلي
ذهبت حور بفقدان امل
___________

 

 

في المساء عاد حمزه من الشركه و ذهب لمكتبه و قام مكالمه هاتفيه
حمزه : الو جان
جان : هاي حمزه
حمزه : الشحنه جاهزه بس لازم ناخد بالنا المره دي
جان : طبعاََ التسليم امتى
حمزه : بعد ٣ ايام
جان : المكان
حمزه :……….
كانت حور تستمع للمكالمه و عرفت مايكفي من المعلومات
_________
خبطت حور و دخلت
حور : العشاء جاهز
حمزه : روحي و انا يا حبيبي
حور ماشي و بصت لعمر اللي كان داخل بعد ما استأذن
ذهبت حور لتختبأ بغرفتها
_____&
عمر : حمزه بيه في حاجه حصلت انهارده
حمزه : في ايه
عمر : و قد حكي له ما حدث
حمزه بغضب جحيمي : اسمه ايه
عمر : معرفش يا بيه
حمزه : اطلع انتا
________-

 

 

ذهب حمزه بغضب فهو يعلم أين تكون
في غرفه حور خبط حمزه الباب برحله مما افزع حور
حمزه بغضب : مين ده مين ضربك انتي مش قولتي معندكيش اهل
حور في نفسها : يا ترى لعبتك هتنكشف اكيد لو عرف اسمه هيعرف اخويا و أهلي و هيكشفني
حمزه بصوت عالي : قولي مين ده
حور : دي حاجه خاصه مش لازم تعرف
مسكها حمزه جامد من ايدها كادت تكسر و قرب منها و قال بغضب جحيمي : انتي من يوم ما دخلتي هنا و انتي خاصه بيا انا و مفيش حاجه اسمها خاصه بيكي انا لو عايز اعمل ايه هعمله فقولي بالذوق مين الك…. ده
حور بألم : مش لازم تعرف و بعدين انا مش ملك حد انا حره ادخل في حياتي اللي انا عايزاه و مدخلش اللي انا عايزاه و انتا مش هتقدر تيجي جمبي
حمزه بغضب : انا اعمل اللي انا عايزه فيكي لان انتي بقيتي بتاعتي انا قولي مين ده
حور زقت حمزه بعيد : ده ابن عمي
حمزه تعالي معايا لازم اخليه يتأسفلك
حور : مش لازم انا مش عايزه اروح هناك
حمزه : ورايا
_______________
في السياره يجلس حمزه و حور أمامهم السواق و عمر
حمزه : المكان فين
حور : بس ده بعيد
حمزه: فين
حور :…………. هناك
حمزه : يلا
حور في نفسها : يارب ميكون عارفه
________

 

 

خالد : اه ياما
والدته : معلش ياحبيبي
خالد : ده انا لو شوفته لهقتله.
والدته : تب هو مين ده
خالد : مش عارف بس ده مش من قريبها
والدته :، طبعاََ مهو ابوها و امها و اخوها ماتو فهي هدور على حل شعرها
فجأه لقو الباب بيتفتح

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببته بالخطأ)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى