رواية أحببتها وليس بيدي الفصل الثالث 3 بقلم نادية محمود
رواية أحببتها وليس بيدي الجزء الثالث
رواية أحببتها وليس بيدي البارت الثالث
رواية أحببتها وليس بيدي الحلقة الثالثة
..ليدق الباب بشدة لـيستيقظا بفز”ع
رحيم: .. حاضر
.. بااااباااا
رهف بصدمه: ايه.. با.با از.اي
رحيم: ايه يـ يزن يحبيبي مالك
يزن: أنا خايف انام لوحدي.. أنا بخاف من الضلمه
لـينام يزن بين رهف و رحيم
ولكن لم يرتاح رحيم في النوم.. بعدما تأكد أن يزن و رهف ناموا أنتقل إلي الطرف الذي يوجد به رهف وأحتضنها من ظهرها.. وذهب في ثبات عميق
ليستيقظ رحيم قبلها ويظل يتأملها
رحيم بإبتسامة: ياااه إللي يشوفنا كده يقول أب وبنته.. ههه
ليشعر بها تستيقظ ليمثل أنه نايم
رهف بنوم: صباح الخير ي رهوفة.. ايه إللي جاب أبيـه هنا لـتُلمس علي ذقنـه القصيرة الظاهرة… الله شكلك حلو أوووي ي أبيـه بس أنت بتخوف جامد لما بتصحى
(لتنظر تجد يزن).. بس ايه حكايتك انت كمان يصغنون انت
رحيم: صباح الخير
رهف: صباح النور
يزن: مفيش ليا صباح الخير
ليذهب رحيم إلي الحمام يأخد دش
رهف: ازاي بقاا صباح الورد والياسمين ي رووحي.. مش هتقولي أنت عند كام سنه يصغون انت
يزن: عندي خمس سنين.. وانتي بقاا
رهف: عندي 15 سنة.. صحاب
يزن بفرح: صحاب.. هتلعبي معايا
رهف: هنلعب ونتكلم ونعمل حاجات كتير اوووي بس بشرط نسمع كلام بعض
يزن: اشطا
ليخرج رحيم بالشورت فقط
رهف بصدمه: اعاااا.. وتضع يديها علي عينيها.. إلبس حاجه ي أبيه عيب كده
رحيم: لا إكده كتير.. بصي ي بنت الناس أنا متعود أقعد إكده علي راحتي.. اتعودي علي إكده بقااا
رهف بكسوف: حا.ضر.. تعالي ي يزن اوديك اوضتك
رحيم بغضب: تروووحي فييين إكددده
_______________
ترن ترن ترن
غـزل: يلهووتي.. إلحقني يايسو
ياسين: الناس الطبيعية بتقول ألوو.. السلام عليكم.. لكن ازاي الجمو”سة تقول كده… عملتي مصيـ”بة ايه
غـزل: أخوك اتعلم عليه النهارده.. بقيت رد سجون يايسو
ياسين: ههههه الناس بتدخل شرطة علشان الكل يحترمها لكل إنتي مهز”ءه طول عمرك هههه.. حصل ازاي
تحكى غـزل
ياسين: اممم.. انتوا عملين أكل ايه
غـزل: بقا أنا بقول ايه وهو بيقول ايه.. هزعلك يايسو
استنى كده شكل سوسو عامله محشي ورق عنب
ياسين: أنا جاي اقعد معاكوا ونتكلم في الحوار ده
غـزل: تقعد معانا برضوا.. تعالي ي طفس”
..
أيهم: يعني كل إللي هيجي معايا وجوه جديدة
اللواء: بالظبط كده كل رجالة الدمار الشامل وإعصارA,S,R
أتكشفوا لمافيا المخد”رات والاعضـ”ـاء البشرية
أيهم: يعني عايزني أطلع مهمه كبيرة بمبتدئين
اللواء: أنا واثق فيك أنت فهد المخابرات.. وهيكونوا تحت إشرفك شكلهم زي ما أنت عايز
أيهم: امم.. هشوفهم ازاي وامتى
اللواء: في جيم** الساعة 7مساء هنتقابل هناك هعرفك عليهم وهعرفهم علي كل حاجة
أيهم: وأمان
اللواء: اتفقت مع صاحب المكان إنو لينا النهارده كله
أيهم: تمام.. نتقابل هناك
…
غـزل: قوم يلا بقااا خلينـا نلحق التمارين.. أهي اي حاجة بتساعدني بدل م أنا عضم في افـه كده
سوسن(والدة غـزل): براحه علي الواد ي بت
ياسين: انتي إللي ليا واللهي ي سوسو
آسر: هاتي بوثـه ي زوزو
غـزل: رووح قلب زوزو
غـزل: هو إحنا دخلنا مكان غلط ولا ايه.. ايه الهدوء ده
للتفاجأ غـزل وياسين باللواء وثلاث أشخاص أخرين يتنظروهم
غـزل بهمس: هو إحنا بقينا مهمين ولا ايه
ياسين بهمس: شكله كده
اللواء: ده القائد بتاعكوا.. الرائد أيهم
أيهم بصدمه: انتي
غـزل: أنت
أيهم: علي جثتي” لو اشتغلت معاها
غـزل: ……
_______________
محسن: اهي الهانم ماجتش من امبارح.. ومجبتش الفلوس اصرف عليكم النهارده منين
حمزة بقلق: أنا خايف عليها أوووي.. أنت أهم حاجه عندك الفلوس فكر فينا شويه حرا”م عليك بقاا أنت أب ازاي
سمـا: سيبك منه عمره ماهيتغير.. أهم حاجه أختنا دلوقت أنا قلقا”نة عليها أووي.. تعالي نروح نسأل عليها
حمزة: يلاااا بسرعة
.. في المستشفى
تفيق ريناد وهـي تشعر بآلم شديد.. لتتذكر ما حدث لهـا
ريناد ببكاء هستيري: لااااا.. لاااا.. ليييه يااارب لييه هو ده إلي فضلت سنين أحافظ عليه
لـيل: هااا ي دكتور عامله ايه
الدكتور: هي فاقت وبقت كويسه بس خدتت مهدء دلوقت
ليتطمئن لـيل ثم يقوم بتسديد الحسابات وترك ظرف به مبلغ من المال وأكد أن يعطوها إليها عندها تستيقظ
.. في الشركة
مارد: الملف إللي قولت عليه اهو ي صحبي
لـيل: اممم.. 19سنة.. أمها ماتت وهي 11سنة
ليقرأ الملف فـ كان معلومات عن ريناد
مارد: مين دي ي صحبي (حكى لـيل)
مارد: وهتعمل معاها ايـه ي صحبي
لـيل: سبتلها قرشين ينفعوها
مارد: قلقان عليك ي صحبي
.. أمام Night club
هدخل اسأل أنا اوعي تتحركي من هنا هاجي علي طول
سمـا بقلق: حاضر
حمزة بقر”ف: مش عارفه مستحمله ده كله ازاي.. لوسمحت
ممكن أعرف فين ريناد
واحده ما”يصة: اممم.. هتدفع كـام وأنا أقول
حمزة بقر”ف: خدي.. قولي بقا
البنت: بص ي برنس هي كانت مع واحد تقيل اوي ومتريش إمبارح وشكله كان جامد وهي مستحملـ”تش هيهيهيهي (لتضحك ضحكة خلـ”يعه).. وأخدها و راحوا المستشفى
لتنزل علي حمزة كـ الصا”عقة:….
سمـا بقلق: هااا ي حمزة ايـه إلي حصل
حمزة: لا رد
سمـا بدموع: حمزة في ايـه… قولي ارجوك
ليقوم حمزة بإحتضانها ويبكي هو ايضا
بعد كثير من الوقت يصلوا إلي المستشفى التي بها ريناد
حمزة ل موظفة الاستقبال: في بنت جت إمبارح عندها حوالي 19 سنة
موظفة الاستقبال: ايوا.. غرفة رقم 245
حمزة وسمـا بصدمة: ر يـ.. ـنا..د
لـيمر إسبوع علي هذه الحادثـة وأخبرت ريناد محسن بـ أن سيارة صدمتها ولـم تذهب إلي النادي فـ هي كانت تخبئ بعض الاموال من وراء محسن.. لتصرف بها علي اخواتها
سمـا بقلق: ريناد.. أنتي شكلك مصـ”فر أووي كده ليه ومش بتاكلي خاالص.. وبقالك اسبوع تعبانه
حمزة: يلاا لما اوديكي لدكتور
ريناد: بس
حمزة: من غير كلام كتير يلاا ساعديها ي سمـا يلا
حمزة: مالهـا ي دكتور طمنينـا
الدكتورة: ألـف مبروك المدام حـامل
ريناد بصدمـة: ا.. يـ.. ــه…
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببتها وليس بيدي)