روايات

رواية أحببتها صدفة الفصل العاشر 10 بقلم رحمة محمد

رواية أحببتها صدفة الفصل العاشر 10 بقلم رحمة محمد

رواية أحببتها صدفة الجزء العاشر

رواية أحببتها صدفة البارت العاشر

رواية أحببتها صدفة
رواية أحببتها صدفة

رواية أحببتها صدفة الحلقة العاشرة

ادهم : تعالي بسرعه ي حمزه
حمزه بستغراب : تمام انا جاي سلام
قفل حمزه مع ادهم ورجع للبنات
حمزه : انا همشي عيزين حاجه مني (وبص لرغد) اياكي تجيبي الفستان دا
رغد بخبث : باي
مشي حمزه وسابهم
ليان لرغد : انا مش مرتاحه ليكي
هنا وهي بصه لحمزه : هو لي مركز معاها اوي كدا
ليان : مش عارفه بس ياريتك كنتي هنا وشوفتي خناقتهم
رغد : واحد رخم اصلا
هنا بضحك : طب يلا نروح نشوف فساتين
رغد : روحو انتو وانا شويه وجايه
ليان : هتجيبي الفستان برضو
رغد : ايوا
ليان : ماشي متتاخريش
ليان وهنا مشيو وسابو رغد
رغد بتفكير : هو لي ركز اوي و مش موافق اشتري الفستان… بس انا هجيبو برضو وهو هيعرف منين اصلا وبعدين ملوش دعوه
رغد اشترت الفستان وراحت لليان وهنا وكانو اشترو فساتين
حمزه راح شغلو ودخل مكتب ادهم
حمزه : اي ي ادهم في اي
ادهم : كنت فين

 

 

 

حمزه : كنت في المول
ادهم غمز : عند رغد
حمزه بتوتر : هاا… لا…. انت عرفت ازاى
ادهم ضحك : كنت بكلم الى مكلفينو يراقب اسر وقالي انك كلمتو ولما عرفت ان اسر راح المول هو وبنتين روحت ليهم المول وهو شافك وانت داخل وواقف مع البنات
حمزه ضحك : هو انا مكلفو يراقب اسر ولا يراقبني ويجبلك اخباري
ادهم ضحك : طب عندي ليك مفاجأه
حمزه : اي هي
ادهم : بكرا هيكون خطوبة بنت العميد محمود الدمنهوري وقالي انو عايزنا موجودين
حمزه بستغراب : الف مبروك ليها بس اي المفاجاه في كدا
ادهم : ما هو انت متعرفش بنتو دي تبقا مين
حمزه بتفكير : مين
ادهم : هنا صحبة ليان ورغد.. ورغد هتبقا موجوده
حمزه بفرحه : احلف
ادهم بخبث : وانت فرحان اوي كدا لي
حمزه بفرحه : بصراحه مش عارف… بس فرحت اني هشوفها تاني
ادهم ضحك : ماشي ي روميو…. يلا نروح نتغدا سوا
حمزه : ماشي يلا
وخرج ادهم وحمزه من المكتب وراحو مطعم… طلبو اكل
ادهم : عمرو جالي انهارده المكتب
حمزه : قالك كل حاجه
ادهم بحزن : ايوا عرفيني كل حاجه عن اهل ليان
حمزه : طب وانت زعلان لي
ادهم : ليان بتحب اسر… والمفروض اسر لما يتمسك هيتسجن وهي هتكون زعلانه وهكون انا السبب
حمزه : انت السبب في اي هو انت الى خليتو يبقا تاجر سلاح
ادهم : هكون السبب في زعل ليان ي حمزه
حمزه : انا مش بشوف في عين ليان الحب لاسر
ادهم بتركيز : ازاى
حمزه : نظرتها لي مفيهاش حب تقدر تقول اعجاب او تعود انو ابن عمها وعلطول موجود معاها بس مفيش حب
ادهم : ممكن
حمزه : فكرت هنجيب سالم مكان التسليم ازاي
ادهم : ايوا بص………..
وليد : ها قولتي اي
الممرضه : تدفع كام
وليد : مليون كويس
الممرضه عيونها لمعت : موافقه طبعا
وليد : تمام يبقا تعملي الي قولتلك عليه
وطلع دفتر الشيكات
وليد وهو بيكتب الشيك : دا شيك بنص المبلغ ولما تخلصي مهمتك هديلك شيك بباقي
المبلغ
الممرضه خدت الشيك : عيني ي وليد بي
وخرجت من المكتب
الممرضه : دا اي الاخوات الى بياكلو في بعض دول واحد يديني نص مليون عشان اخلص من اخوه والتاني يديني مليون عشان اراقب اخوه بس انا مالي…. مليون ونص شكلها هتحلو معاكي ي بت ي اسماء
اسر : انتي واقفه بتعملي اي عندك

 

 

 

اسماء بخضه وتكلمت بدلع : حد يخض حد كدا ي اسر بي
اسر قرب منها : معلش ي قمر واقفه هنا بتعملي اي
اسماء بدلع : كنت بدي العلاج لوليد بي
اسر حط ايدو علي وسطها : يعني فاضيه دلوقتي
اسماء بدلع وحطط ايديها علي كتفو : ايوا.. حضرتك عايز حاجه
اسر قربها اكتر لي : عايزك في الاوضه بتاعتي شويه
اسماء ضحكت بدلع : ومالو ي بي يلا
وطلعو الاوضه اسر الي في فيلا بتاعت وليد الهواري
رغد : ليان الفستان يجنن عليكي
هنا : حلو اووي
ليان : اهه عجبني بس انا اشتريت فستان هجيب دا اعمل بي اي
هنا : مش مشكله (وغمرت ليها) البسي التاني في خطوبة رغد و حمزه
رغد : نعم يختي… هاتي الفستان اولع في ي ليان هاتي
ليان وهنا ضحكو جامد
هنا بضحك : بهزر والله
رغد : طب خلاص… اشتري ي ليلو
ليان بتفكير : خلاص هشتري والتاني هبقا البسو فعلا في…. (رغد بصت ليها بنظرات شر)
ليان بخوف : في فرح اي حد
رغد : يلا ي بت روحي غيري و اشتري عشان نمشي
ليان ضحكت : حاضر
وسابتهم ومشيت
هنا : انا مش مطمنه لتغير اسر المفاجا دا حسه انو بيفكر في حاجه
رغد : ولا انا مطمنه بس ليان مش مصدقه
هنا : زعلانه عليها اوي
ليان : زعلانه علي مين
هنا مكنتش عارفه ترد
رغد : اصل ماما تعبانه شويه
ليان بقلق : طنط ايمان.. طب هي كويسه تعالي نروح ليها
رغد ابتسم : هي في الكويت عند بابا..وهي بقت كويسه جدا
ليان : طب الحمدلله
هنا : طب يلا نمشي
ليان : لا عايزه اجيب هديه لاسر الاول

 

 

 

هنا ورغد بصو لبعض بحزن… ومشيو مع ليان
وشافت ساعه رجالي عجبتها جدا واشترتها لاسر وخرجو من المول
ووقفو تاكسي
رغد وصلت العماره الى في شقتها وركبت الاسانسير ولما خرجت شافت قدام شقتها بوكيه ورد
قربت منو بستغراب وشافت عليه كارت
رغد : (شكلي كدا حبيتك)…. مين الى جاب دا وكتب كدا
وشالت بوكيه الورد ودخلت بي الشقه وسط تفكير وحيره
واول ما دخلت اوضتها اتصدمت

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببتها صدفة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى