روايات

رواية أحببتها صدفة الفصل الخامس 5 بقلم رحمة محمد

رواية أحببتها صدفة الفصل الخامس 5 بقلم رحمة محمد

رواية أحببتها صدفة الجزء الخامس

رواية أحببتها صدفة البارت الخامس

رواية أحببتها صدفة
رواية أحببتها صدفة

رواية أحببتها صدفة الحلقة الخامسة

ليان خرجت من الاسانسير ودخلت الشقه
سمعت اسر بيتكلم مع حد في الاوضه بتاعتو
قربت من الاوضه
اسر : ايوا هجيلك بلليل
ليان بصدمه : مين دي
اسر قفل المكالمه : شغل
ليان : شغل؟ وهتروح ليها بلليل
اسر ببرود : وانتي مالك
ليان بزعيق : يعني اي انا مالي انا مراتك
اسر : علي الورق وبس
ليان : يعني اي
اسر ببرود : يعني انا بس اتجوزتك لسبب و هيخلص قريب وهطلقك
وسبها ومشي…
وهي مصدومه من كلامو
ليان بدموع وصوت ضعيف : اسر
ملقتهوش في الاوضه… خرجت ودورت عليه في الشقه ملقتهوش
جريت علي البلكونه شافتو ركب عربيتو ومشي..
قعدت علي الارض وفضلت تعيط

 

 

 

ادهم كان بيشتغل علي القضيه بجديه ومركز فيها جدا سمع صوت حد بيعيط استغرب
ادهم : هو الصوت دا جاي منين
بص للبلكونه وقرب منها…. ودخلها بص حوليه
شاف ليان قعده علي الارض وبتعيط
ادهم بقلق : حضرتك قعده كدا لي في حاجه
ليان بصت ليه وعيطت اكتر
ادهم بحزن عليها : طيب ممكن تهدي
ليان بدموع : لي بيحصل معايا كدا لي احب واحد مش بيحبني وياذيني كدا انا تعبت.. حتي ماما الله يرحمها سبتني وانا صغيره
ادهم حاول يهديها : بلاش تعيطي لو سمحتي
ليان بصت ليه بدموع : حتي العياط زهق مني
ادهم : لي بتقولي كدا طيب انتي عارفه لي بيحصل معاكي دا كلو
ليان بتركيز : لي
ادهم ببتسامه : عشان ربنا بيحبك
ليان مسحت دموعها ووقفت
ادهم ابتسم : ربنا اذا احب عبدا ابتلاه بس بيبعت ليه فرحه كبيره هيعوض بيها كل حزنه وكسرت قلبو.. هيبعت لي حاجه كان بيتمناها وهيفرح قلبو
ليان ابتسمت وبصت للسما
ادهم : لما توجهك اي مشكله صلي وادعي ربنا وهيقف جنبك
ليان ابتسمت لادهم : شكرا ليك جدا
ادهم ابتسم : شكرا علي اي محصلش حاجه
ليان : كنت محتاجه اسمع كلام زي كدا يقويني
ادهم بضحك : خلاص اي خدمه
ليان ضحكت : ماشي متشكره

 

 

 

ادهم ببتسامه : ماحنا بنعرف نضحك وضحكتنا حلوه اهي طيب لي وش الخشب الى بشوفو علطول دا
ليان ضحكت : ماهو مش اي حد يقولي كلمتين اتكلم معاه
ادهم ضحك : ماشي ياعم التقيل يلا روحي نامي
ليان : ايوا عشان الجامعه
ادهم بتفكير : ايوا صح لسه لغايت الان معرفش اسمك
ليان ببتسامه : اسمي ليان
ادهم : اسمك حلو اوي
ليان : شكرا ي…….
ادهم : لحقتي تنسي اسمي ادهم
ليان بضحك : معلش مركزتش يلا تصبح على خير
ادهم ابتسم : وانتي من اهل الخير
ليان دخلت الشقه واتوضت وصلت
ليان ببتسامه : ادهم دا طلع كويس اوي وشكلو عارف ربنا كويس حقيقي كلامو جددلي روحي وقواها من جديد
ادهم دخل شقتو : رقيقه اوي واسمها جميل ونبي عاش ليك ي واد ي ادهم عرفت تضحكها ربنا يحميك
ولسه هيكمل شغلو تليفونو رن (كان حمزه)
ادهم بقلق : اي ي حمزه
حمزه ضحك : اي ي عم القلق دا افتح انا قدام باب شقتك
ادهم بستغراب : من امتي
وقام فتح الباب وقفل المكالمه
حمزه وهو داخل الشقه : بقالي شويه قدام الباب كنت نايم
ادهم : لا كنت في البلكونه
حمزه : وصلت لحاجه في القضيه
ادهم : لسه بشتغل عليها اهو
حمزه : وصلتلي معلومات ان ابن سالم الهواري هو الى هيستلم شوحنت السلاح
ادهم : تمام
عمرو وهنا بيتكلمو علي التليفون
عمرو : يبنتي بطلي كلام عايز انام

 

 

 

هنا : زهقت مني من دلوقتي ي عمرو
عمرو بضحك : لا ي حبيبتي مزهقتش كملي كلام
هنا : لا ما انت عايز تنام بقا
عمرو : طيب يلا سلام
هنا : والله
عمرو : يختاااي خلاص مش سلام
هنا : كان من الاول
عمرو : خلاص ي حبيبتي هفضل معاكي بس بشرط
هنا بستغراب : شرط اي
عمرو : في كلمه مسمعتهاش منك لغايت الان
هنا : كلمه… كلمة اي
عمرو : بحبك مثلا
هنا : طب يلا تصبح على خير
عمرو : هنا
هنا بكسوف : نعم
عمرو : قوليها
هنا : ب… بحبك اوي
وقفلت بسرعه
عمرو ضحك : يخربيت جنانك
ليان كانت نايمه بس صحيت علي صوت حاجه بتتكسر
ليان اتفزعت : بسم الله في اي
وخرجت من اوضتها بسرعه… شافت اسر واقف وفي كوبايه مكسوره تحت رجلو
ليان جريت عليه : اسر انت كويس
اسر :………

 

 

 

ليان مسكت ايدو لقتها بطلع دم
ليان : اسر ايدك بطلع دم
اسر : ابعدي عني بقا
زقها ووقعت علي الارض…. اتخبطت في دماغها
ليان حطت اديها مكان الخبطه وشافت دم
ليان بخوف : دم

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببتها صدفة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى