روايات

رواية أحببتك رغم اختلافك الفصل السادس 6 بقلم هدير بدر

رواية أحببتك رغم اختلافك الفصل السادس 6 بقلم هدير بدر

رواية أحببتك رغم اختلافك الجزء السادس

رواية أحببتك رغم اختلافك البارت السادس

رواية أحببتك رغم اختلافك
رواية أحببتك رغم اختلافك

رواية أحببتك رغم اختلافك الحلقة السادسة

كريم اتخض من شكلها وشالها ونزل يجري يجيب العلاج حطها في بؤها وحاول يخليها توصل لداخل بؤها

وبالفعل نجح وجري جاب الميه وحاول يشربها

رنين كحت وفاقت اتعدلت في قاعدتها وبصتله بدموع ووشها كان باهت اوي وباين عليها الإرهاق: م ممكن تجبلى العلاج

كريم مد ايده بالعلاج وادهولها

رنين خدت حبايه علشان عارفه انها محتاجه من العلاج جرعه تانيه

خدتها وبدأت تاخد نفسها بالراحه وفضلت ماسكه قلبها

كريم بقلق: اجيب الدكتور

رنين بتعب : ل لا انا بقيت احسن الشغل فاضل ملف بالله روحني النهارده وبكره هاجي من بدري اخلصه

كريم كان خايف عليها جامد : تمام قومي وانا هاوصلك

رنين : ل لا انا هامشي

كريم بحده: قلت هاوصلك والا اقولك رني علي جوزك يجي ياخدك

رنين بخوف : لا انا هاروح

كريم : قلت ترني يالا علي جوزك يجي ياخدك

رنين بصدمه: لا لا اقولك وصلني انت

كريم استغرب من رد فعلها : تمام اتفضلي

نزلت ركبت معاه وفضلت باصه من الشباك وعماله تفكر في اللي مستنيها بعد كدا

كريم مقاطعا تفكيرها: اتفضلي وصلنا

 

 

رنين نزلت من العربيه

كريم مشي ورنين فضلت واقفه باصه لاثره لسه هاتطلع لاقيت احمد في وشها حاطط ايده في جيبه

احمد ببرود : ايه وحشك لدرجه دي

رنين اتخضيت : انت هنا

احمد قرب منها : امال هناك وضحك

وبعدين مسك وشها جامد بايده : هاصبر عليكي يومين بعد كدا هاوريكي في عز النجوم وقام ضاربها بالقلم ودا بقا تصبيره للهايحصل فيكي بعد كدا وعلي دخولك البيت متأخر وجايه مع راجل حسابك معايا كمان يومين وبعدين زقها علي السلم ومشي

رنين قعدت علي السلم فضلت تعيط وبعدين قامت دخلت بيتها

اطمنت علي امها

وبعدين دخلت تصلي وفضلت تعيط لحد ما ميعاد الشغل جيه

رنين اتصدمت لما لاقيت وقت الشغل جيه وهي مالحقتشي تنام

رنين لنفسها : ياتري هاقدر اشتغل ربنا يستر ومايحصليش حاجه

دخلت عملت الفطار وصحيت امها

مني صحيت وبصيت لبنتها بابتسامه : ايه دا ياحبيبتي انتي جيتي

رنين بابتسامه : ايوا ياست الكل ماقدرتيش اغيب عنك اكتر من كدا انتي وحشتيني اوي وحضنت امها

مني مسكت وشها بين ايديها:ربنا يخليكي ليا ياحبيبتي ويبعد عنك الاذي (تقصد احمد)

رنين حاولت تغير مجري الحديث : طاب يالا ياست الكل عملتلك الفطار ا بتحبيه علشان تاخدي علاجك وامشي انا

مني بزعل : تعبتي نفسك ليه بس ياحبيبتي

رنين باست ايدها بحب : تعبتيني اي بس لو علية اجبلك الدنيا كلها يالا ياحبيبتي

وقعدوا يفطروا

 

 

رنين بابتسامه : امشي انا بقة الا المدير يعلقني

وودعت والدتها ومشيت

…………………

مروان بزعيق : انتي ازاى تقولى كدا مراتي خط أحمر انتي فاهمه علشان ماتشوفيش مني رد مايعجبكيش

مي بصدمه : انت بتزعقلى انا علشان دي

زينب محاوله إنهاء الخلاف قبل مايزيد اكتر هي عارفه مدي كره مروان ل مي : خلاص بقة انتو دايما قط وفار كدا

اطلع يامروان شوف مراتك وانتي يا مي يالا نغير علشان ننزل نتغدا

مروان طلع لهدوء : لقاها نايمه علي السرير بتعيط

مروان باسف : اتمني ماتزعليش من الكلام

هدوء وكان فاض بيها وفجأه اتكلمت بعصبيه وانهيار وصوت عالي: مازعلشي هي جات عليها انت دايما بتعايرني علي حاجه مش بايدي ها دا ابتلاء من ربنا اعترض واقول ليه يارب والا اقول الحمدلله انت اللي أعجبت بشكلى وبس لاقيت حتت سكرتيره اكيد عمرها ماترفض مديرها مثلت عليا انك بتحبني بالرغم اني قلتلك اني اتعرضت لحادث انت ايه يا اخي ارحمني بقا انت ماعندكش دم كل يوم بتقل مني خلتني كرهت نفسي ماعنتيش ببص لنفسي في المرايه حتي بسبب كلامك انت حتي بتتقرف انام جنبك

قعدت في الارض وضمت رجليها وفضلت تعيط بهستيريا

مروان حزن عليها وقرب منها وخدها في حضنه فضلت تعيط وبعدين حس بانتظام نفسها

شالها ونيمها علي السرير وشال شعرها من علي وشها وفضل يتاملها بحزن

فضل علي الحال دا نص ساعه كانت هدوء بدأت تصحي

 

 

هدوء فتحت عينها وبصتله بحزن وبعدين غطيت جسمها لما لاقيته باين

مروان بهدوء : اتفضلي انزلى علشان نتغدا

هدوء : تمام اتفضل وانا هاجهز وانزل

مروان نزل وهدوء كانت جهزت وكلهم قعدوا علي السفره هدوء لسه هاتقعد جنب مروان

مي باشمئزاز : دا مكاني

هدوء قعدت في الكرسي اللي جنبها

مي بقرف : ايه دة انتي هاتقعدي جنبي انا مقروفه وكدا مش هاعرف اكل ياريت تبعدي عني

وبعدين مش مكسوفه تاكلى معانا مش المفروض تراعي اننا مقروفين ومش هانعرف ناكل كدا

هدوء بحزن : اللي زيك تفكيره راجعي كدا انا مش هارد عليكي علشان انتي مش من مستوايا ولو راديت كدا هاقل مني بس حابه اقولك الحرق اللي فية احسن ميت مره من اني اكون زي واحده زيك كفايه قلبك الأسود

مي قامت بعصبيه ضربتها بالقلم

 يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببتك رغم اختلافك

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى