روايات

رواية آيتي العاشقة الفصل السابع 7 بقلم ميرا أبوالخير

رواية آيتي العاشقة الفصل السابع 7 بقلم ميرا أبوالخير

رواية آيتي العاشقة الجزء السابع

رواية آيتي العاشقة البارت السابع

رواية آيتي العاشقة الحلقة السابعة

اية بغضب: تتعذ*ب وانت شايف اخوك يلي كان جوزي ف حضن مراتك دا جزتييي بس هقول اي انتو صنـ. ـف واحد.
مسكها من شعرها: اخرسييي.
اية بالم ودموع: طلما موجوع اوي كدا وشايف اني بحن لاخوك طلقني.
نزار بغضب: عشان ترجعي له تاني يبقا خد يارا مني و خدك انتي كمان بعد اما حبيتك.
اية بصدمة: حبتني.
نزار سابها و ضر”ب بايده المريا كسرها: اه حبيتك اعمل ايه انا تعبان والله العظيم تعبان دا اخويا لحـ. ـمي ود*مي عارفة يعني اي اخوكي يكر*هك و يمرمط شر”فك ف الارض اااه.. قعد ع رجله ف الارض اية جريت عليه.
نزار بانهيار: اسف حقك عليا انا موجوع اوي وطلع كله عليكي حقك ع عيني.
اية بدموع خدته ف حضنها: ششش اهدا انا جنبك مش هسيبك يا نزار.
نزار كان بيعيط و اية حضناه وبتهديه…
عند محمد.
خرج من الحمام لاقي سهير ع الارض وبوقها بيطلع د*م جري عليها بسرعه: سهير مالك.
طلع تليفونه بسرعه وطلب الاسعاف وكلم نزار اتخض وقاموا جري نزلوا تحت.
بقلم ميرا ابوالخير.
الاسعاف بتيجي وكلهم بيروحوا المستشفى.
بعد شويه.
يارا بتيجي هي وطارق حد من الجيران قالهم.
طارق بخوف ع امه: هي فين حصل ايه.
محمد لارد ودموعه نازلة..
طارق بزعيق: ردوا عليا حصل ايه لامي.
نزار بجمود: الدكتور لسه عندها من ساعة.
يارا بخبث ف نفسها: حلو اوي اللعبة هتحلو واحب اودعك يا يويو.
اية كانت وقفه جنب نزار وماسكه ايده.
الدكتور خرج.
نزار: هي مالها يا دكتور.
الدكتور بهدؤء: مفيش شوية تعب بسيط والحمدلله هي بخير دلوقتي.
يارا اتصدمت.
محمد: الحمدلله طب ممكن ندخل نشوفها.
الدكتور: شوية كدا.
طارق: تمم.
الدكتور مشي وهو مبتسم.
فلاااااااش باااااك.
سهير بتعب: ااه انا فين.
الدكتور: انتي ف المستشفى حصل لك حالة تسـ. ـمم كان ف سـ.ـم ف العلاج بتاعك بس الحمدلله لحقناكي ف اخر لحظة.
سهير بتعب: ارجوك متقولش لحد يلي حصل.
الدكتور باستغراب: ليه انتي كنتي هتمو”تي.
سهير بتعب: ابو ايدك البيت مش مستحمل اعتبرني زي الولدة.
الدكتور بتنهيدة: تمم.
سهير ف نفسها: انا عارفه مين السبب ماشي يا يارا انتي وطارق انا هربيكم من الاول لولا اني بلغت نزار يلحق اية من رقم غريب وبلغت البوليس كان زمان الاتنين ممو”تين بعض بس انا غبية عشان قولت له انه اخوك… اتنهدت بهدؤء… اقوم بس وكل حاجه هتتحل.
باااااااااااااااااك.
بقلم ميرا ابوالخير.
تاني يوم بيكونوا الكل متجمعين حولين منها.
محمد بحنان: سلامتك الف سلامة.
سهير بهدؤء: الله يسلمك.
اية: انا رايحه الحمام.
نزار بهدؤء: تمم.
خرجت و طارق خرج وراها نزار خد باله لسه هيخرج اتفجى بالعمدة: جدي.
العمدة زقه ودخل: هي كلمة عاد ولادك بدلوا مرتاتهم يابن الغالي.
محمد بتوتر: عرفت منين.
العمدة ببرود: الحرباية دي… وبيشاور ع يارا… بعتت لي رسالة و جالت لي انه اية لعبت ع نزار فاكراني اهبل اياك وهصدج.
يارا اتصدمت انه عرفها و كمان مصدقهاش.
نزار بجمود: دي مشاكل عائلية يا جدي.
العمدة: اجتلها يا مرعي.
يارا بخوف: الحقني يا نزار.
نزار ببرود: عاوزك تقرب منها محدش هيرحمك من تحت ايدي.
مرعي بخوف و ظهر العكس: ايه مش طلقتها واخوك اتجوزها.
يارا ومستخبيه ورا نزار: ميخصكش يا مرعي ايدك متلمسهاش.
محمد: خلاص يا حج بعد اذنك عاوزك ف كلمتين.
العمدة بجمود: حصلني.
بقلم ميرا ابوالخير.
خرجوا و نزار بص بقرف ل يار: عملتك وقعت عليكي احمدي ربنا اني حميتك اوعي تكوني فاكرة انه العمدة كان هيصدق لعبتك اكيد راح لاهل اية وسالهم ع يلي حصل و شاف الرقم يخص مين واتاكد او عمل اي حاجه ابقي العبي ع قدك المرة الجاية.
سابها وخرج.
برا.
اية كانت رايحه الاوضة لاقت 🐶 صغير بيجري ناحيتها اتخضت دخلت الاوضة يلي جنبها استنت شوية وفتحت الباب لاقت طارق ف وشها رجعت لورا دخل وقفل الباب.
طارق بضحك: خايفة من 🐶.
اية بحنق: لا مش خايفه بدليل اني ماشية جنبك وسع كدا.
بتفتح الباب مش رضي يتفتح: يالهوي اتحبسنا هنا
طارق باستغراب: اوعي كدا.
بتفتح مش رضي يتفتح: اوبس اتحبسنا بس خير بردو.
اية بغضب: خرجني من هنا يا طارق وايلا واقسم بالله هصوت خاليك راجل وخرجني.
طارق برفع حاجب: لولا اننا محبوسين ف اوضة واحدة كان هيبقا لي تصرف تاني.
اية ببرود: ولا تقدر تعمل حاجه.
طارق بخبث شدها لحضنه: اقدر.
ضر”بته تحت الحزام و صرخت: اعااااا افتحوا ليييي.
الباب حد فتحه من برا اية طلعت تجري و طارق بغضب: ماشي يا اية.
بقلم ميرا ابوالخير.
برا محمد كان قاعد مع العمدة.
العمدة: بس اكده غلط عيالك متربوش.
محمد بغضب: يابا الحج انا عيالي اتربينا هنا ومعملوش حاجه غلط.
العمدة : عيالك مين فيهم عاد انت ناسي الحجيجه ولا شكل بنت البندر نسيتك اصولك اياك.
محمد بص له بصمت…
بليل نزار روح هو واية وكذلك طارق ويارا.
اية كانت نايمة نزار ابتسم بخبث وراح عندها: ايتي بسس بت انتي يابه.
اية عاملة نفسها نايمة.
نزار بمكر: انا عارف اي هيصحيكي… قرب با”سها شهقت وزقته.
اية بكسوف: ا انت ق قليل الادب.
نزار بضحك: عشان تمثلي كويس.
اية بصت له بغضب وسكتت.
نزار بحب: تعالي معايا.
اية ب استغراب: ع فين.
نزار شالها: ششش هتعرفي.
خدها لاوضة الضيوف وفتح النور اتصدمت كلها بلونات حمراء و شموع و ورد ع الارض و كلمة بحبك بالانجليزي.
اية بدهشة: اي دا كله ليا.
نزار لافها له بقا وشهم قصاد بعض: بحبك يا اية معرفش امتي وازاي بس حبيتك لاول مرة احس بمعنى الحب الحقيقي معاكي كنت فاكر اني بحب يارا بس طلعت غلطان.
اية دموعها نزلت بفرحه: نزار انا مش هقولك اني بحبك لانه لسه بدري عليها بس انا بجد مبسوطه معاك.
نزار بهيام: وانا هعوضك عن كل حاجه.
قرب عليها بحب وهي ابتسمت…
بقلم ميرا ابوالخير.
تاني يوم.
نزار كان فرحان انه اية بقت معه وحاسس بفرحه كبيرة اتململت بنوم: صباح الخير.
نزار بحب: صباحية مباركه كل دا نوم.
اية بخجل: احم يلا عشان ننزل لماما.
نزار بحب: يلا.
عند طارق.
طارق للمحامي: انا عاوز اعرف ازاي اخد انا كل حاجه.
المحامي بخبث: لو قولت لك الحل هتديني ايه.
طارق بمكر: يلي انت عاوزوا.
المحامي بخبث: انه ابوك يمو*ت واخوك يتسجن وانت تبقا الوريث الوحيد.
طارق بصدمة: انت عاوزاني اقتـ. ـل ابويا.
المحامي: هسيبك تفكر سلام.
قفل معه وطارق قعد يفكر لابس وراح لامه هو ويارا وهو بيفكر..
بعد شوية.
العمدة: احنا هنعاود كليتنا الصعيد.
نزار: مش هينفع ياجدي شغلنا كله هنا.
سهير بهدؤء: معه حق عاوزين ننزل البلد شوية.
طارق بيدخل هو و يارا: ست الكل عاملة اي.
سهير بحنان: الحمدلله.
يارا بحنق: اومال فين اية.
العمدة بقرف: حسابكم معايا ف البلد هركبكم الحمار بالشقلوب.
يارا خافت هي وطارق.
سهير: اومال اية منزلتش ليه.
نزار كان هيرد سمعوا صوت صراخها جاي من فوق كلهم طلعوا يجروا.
نزار فتح باب الشقة واتصدم صدمة عمره: ايةةةةةةةةةة.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الروية كاملة اضغط على : (رواية آيتي العاشقة)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى