روايات

رواية آيتي العاشقة الفصل الثالث عشر 13 بقلم ميرا أبوالخير

رواية آيتي العاشقة الفصل الثالث عشر 13 بقلم ميرا أبوالخير

رواية آيتي العاشقة الجزء الثالث عشر

رواية آيتي العاشقة البارت الثالث عشر

رواية آيتي العاشقة الحلقة الثالثة عشر

اية بسخرية: هستنا اي من واحدة ر”خيصة كانت متجوزه وبصت لاخو جوزها و لما زهق منها رمها و جاية تتسمح فيه يلي خانته.
يارا وقفت قدمها ببرود: عملت اي عادي يعني محدش مبيغلطش.
اية مسكتها من شعرها نزار زق اية وقعت ع الارض وو….
بتصحى من النوم مفزوعة بتدور ع نزار حولين منها مش بتلاقيه.
اية بتاخد نفسها: الحمدلله طلع حلم لا حلم اي دا كابوس للدرجة دي خايفه منها معقولة مش واثقه ف نزار لا لا انا واثقة انه مستحيل يبص لها بس مش واثقه ف الحربو”قة يارا.
قامت غسلت وشها و عدلت نفسها ونزلت عند حماتها.
اية ب استغراب من وجود تمارا: انتي مين.
تمارا بابتسامة: انا تمارا بنت خالة نزار انا وخالتي جينا نشوفه.
اية بعدم فهم: خالة اي و مين انا مش فاهمه حاجه.
سهير جت: انا هفهمك يا اية تعالي معايا.
اية: تمم.
تمارا بابتسامة: هو فين نزار وانتي بنت عمه ولا مين.
اية بغيرة: لا يا حبيبتي انا مراته و ام ابنه.
تمارا بحزن: احم طيب عن اذنكم.
سابتهم ونزلت….
بقلم ميرا ابوالخير.
سهير حكت كل حاجه ل اية واية فهمت لي نزار اتاخر عليها: طب هو نزار فين دلوقتي.
سهير بتنهيدة: معرفش وخايفة عليه.
اية لسه هتتكلم فونها رن ب اسم حب عمري: الو ياحبيبي انت فين.
نزار بصوت شبه باكي: تحت البيت هاتي شنطة هدومك وتعالى هنسافر يومين نرتاح.
سهير كانت سامعه وهزت راسها ب انها تروح معه لانه اكيد محتاجين راحه.
اية بحنان: حاضر هطلع اجيب الشنط وجاية.
نزار بهدؤء: بصي بلاها شنط تعالي بطولك انا هتصرف انزلي يلا عشان مش قادر اطلع.
اية بحنان: حاضر مش هتاخر.
طلعت تجهز نفسها بسرعة و نزلت وهو قفل معها و رجع بضهره لورا ع الكرسي وغمض عينه بحزن..
اية نزلت ركبت جنبه وهو فتح عينه.
اية بحماس: هنروح فين بقا.
نزار بحب: هنبعد عن العالم كله يومين هنروح مارينا نعيش وننسى كل حاجه.
اية بفرحة: هييييي يلا.
ابتسم وهي ف نفسها: هحاول انسياك وجعك يا نزار صدقني.
عند ياسين.
كان بيعمل مقابلات للشغل بتدخل هي بابتسامة خبيثة.
ياسين بجدية: اتفضلي اقعدي وهاتي السي ڤي.
تمارا بدلع: معنديش سي ڤي.
ياسين: افندم وجاية لي.
تمارا قامت راحت وقفت قدمه وشدته عليها و فجاءة بدءت تصرخ وتقول: الحقووونيييي متحررررررر”شش حرررام عليككك الحقونييي ياناااااس.
ياسين اتصدم من يلي بتعمله و الناس اتلمت ودخلوا جري.
تمارا بتمثيل زقته وبعدت: يا حيو”ان بقا انا جاية اقدم ع شغل تحاول تعتد”ي عليااااا.
ياسين بغضب: محصلش انتي بتقولي اييي.
تمارا بدموع تمثيل: لا حصل انا مش هسيبك انا هسجنك شوفوا يلي عامل انه راجل اعمال و محترم طلع بيشغل البنات هنا عشان نفسه بجد اخص.
طلعت تجري و هو بغضب: بتتفرجوا ع ايههه يا بها”يم كله برررررراااا.
بقلم ميرا ابوالخير.
خرجوا جري وهو بغل: وحياة امي م هسيبك لا انتي ولا يلي باعتك عندي .
تمارا نزلت جري كان ف حد مستنيها ركبت معه ومشيوا.
تمارا وبتاكل لبانة: كدا شغلي خلص اتفضح ع الاخر.
الشخص: ودي فلوسك.
تمارا خدت منه الفلوس: من ايد منعدمهاش يا باشا نزلني بقا هنا.
الشخص: تمم.
نزلت وبصت للفلوس بحزن واتنهدت….
بليل…
وصل نزار و اية قدم السويت بتاعهم و اية كانت نايمة ملس ع خدها بحب: ايتي القمر اصحي وصلنا.
اية بنعاس: بجد.
نزار بحب: اه يا حبيبي يلا تعالي السويت بتاعنا.
اية نزلت بفرحة..
نزلوا وخدها عرفها المكان وكان قدم البحر.
اية بفرحة: الله المنظر حلو اوي يا حبيبي.
نزار بص لها بهدؤء راحت حضنته: احنا هننسى كل حاجه هنحاول نعيش.
نزار رفع دماغها له: هنحاول تعالي ارتاحي عشان النونو.
اية باست خده: يلا.
تاني يوم.
صحي نزار ملاقاش اية جنبه نزل يشوفها سمع صوتها ف الحمام بترجع فتح ودخل قعد جنبها.
اية بتعب: دخلت لي اخرج.
نزار بحنان وحط ايده ع بطنها و بيملس ع شعرها: هفضل جنبك ف كل لحظة.
اية لسه هتتكلم رجعت تاني هو فضل جنبها سندها تقوم غسل وشها وشالها خدها برا نزلها ع الكنبة.
نزار بحنان: احسن دلوقتي.
اية بارهاق: شوية بس دا عادي.
نزار: ماشي هقوم اجيب الفطار وناكل ونبدء رحلتنا.
اية هزت راسها ب ماشي.
فطروا و اية لابست درس و نزار بنطلون ابيض و قميص اسود.
نزار ماسك ايديها و قعدين ع الرمل: تحبي ننزل المياه ولا اقولك تعالي.
اية ب استغراب: ع فين.
نزار شالها: هنغوص تحت المياة.
اية بشهقة: ازاي.
نزار بحب: هقولك.
بعد شويه كانوا ف غواصه ازاز شفافة و ف نص المياه نزلت وهم الاتنين جواها.
اية بانبهار: الله.
شافوا الشعب المرجانية و اجمل انواع الاسماك و اشكال روعة.
نزار بص لها بحب وباسها وهي حضنته بفرحه.
شوية و بيطلعوا و بياخدها ويقعدوا ع طرف المركب و رجليهم ف المياه.
اية بهدؤء: اد اي الدنيا حلوة اوي بعيدا عن المشاكل مع شخص يحبك.
نزار بحب: تؤ عاشقك.
بقلم ميرا ابوالخير.
بليل.
اية لابست فستان اسود طويل ومنفوش لحد الركبه و سابت شعرها وصندل اسود
نزار لبس بدلة سودة من غير كرفته و جزمة سودة.
اية خارجة من الاوضة لاقت ورد مفروش وسهم بيشاور ع الطريق.
مشيت لاقت هدية فتحتها لاقت عقد من اللؤلؤ و ورقة (كملي الطريق وتعاليلي).
مشيت لاقت هدية فتحتها لاقت شوكولاته ع شكل قلب و ورقة(يلا كملي).
كملت الطريق وخرجت برا السويت لاقته ع الشط و ف تربيزة و بلونات حمراء بتطير و شمع ف العلب زي كرتون روبانزل طاير حولين منهم وهو واقع قرب منها وقعد ع ركبته: تقبلي تكملي باقي حياتك مع نزار.
اية دموعها نزلت بفرحه: اقبل.
باس ايديها وشغل اغنيه رومانسية وعاشوا اجمل اربع ايام ف حياتهم.
عند محمد…
قمر بجمود: انا هرجع بيتي و ابني هبقا اجي اشوفه.
سهير ببرود: خاليكي ابنك سافر يومين وجاي.
قمر بغضب: لو مكنتيش خدتيه مني مكنش دا كله حصل.
سهير بسخرية: هتكدبي وتصدقي الكدبة اي ناسية انك بعتيه ليا وخدتي التمن.
قمر بندم: كنت غبية.
سهير ببرود: مفيش ست محترمة تبيع ابنها لابن ضرتها وتيجي تفتكره بعد العمر دا كله انا جبنك وسمحت لك بس تكوني موجودة لاجل عيون نزار.
تمارا بغضب: جرا اي يا ست انتي ما تحترمي نفسك.
سهير بسخرية: هستنا اي من عوالم.
محمد بزعيق: بسسس خلاص تقدروا ترجعوا بيتكم ولما يرجع نزار يحلها ربنا.
قمر مشيت هو تمارا.
رجعوا بيتهم.
تمارا بنسيان: انا نسيت اجيب حاجه مهمة من تحت مش هتاخر.
قمر: تمم.
نزلت عربية جت خطفتها ومشيت.
عند محمد.
فجاءة الباب بيتكسر بيتخضوا.
محمد بغضب: انتو مين.
رجالة بتدخل: هنعرفك احنا مين دلوقتي..
بعد شوي العمارة بتكون بتو”لع و السكان بيهربوا بالعافية.
بقلم ميرا ابوالخير.
محمد مربوط هو وسهير.
محمد حل نفسه بالعافية والنا”ر حولين منهم بيجري ع سهير يحلها بيقومها و لسه هيخرجوا خشبه بتقع ع دماغه و رجله بتعجز حركته.
سهير بتحاول تشيلها مبتعرفش والنا”ر بتزيد.
سهير بتصوت: محمددد.
محمد بضعف: اجري انتي بسرعه.
سهير بدموع: لا مش هسيبك لا.
محمد بالم: امشيي وحياة ولادنا لتمشي دا جزء كل يلي عملته زمان ارجوكي العيال محدش هيجمعهم غيرك..فزع فيها… يلاااااااااا.
اتخضت و خرجت والناس بتجري والاسعاف والمطافئ جت.
سهير بصرخ: محمد والنبي محمد فوق.
المطفي بتطفي المكان و الاسعاف بتدور ع الناس وبينزلوا معاهم جـ. ـثة محمد ف الكيس الاسود ومتشو”هه خلاص.
سهير بفزع و صدمة:لا يامحمد لاااا قوممم.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند تمارا.
ياسين كان قاعد ببرود وهي قدمه بتفتح عنيها بدوخه: ازيك.
تمارا بفزع: ا انت.
ياسين بخبث: معاكي خمس دقايق تمضي هنا وتتجوزيني عرفي وايلا هعمل يلي قولتي عليه ف الشركة بس لايڤ.
تمارا بصدمة: ايهههه عرفي مستحيل انا اصلا مطلقة.
ياسين ببرود: عارف وهتجوزك عرفي مش انتي كنتي بتشتغلي ف كبارية انا هعمل فيكي معروف.
تمارا بتوتر وكذب: طليقي مش هيسيبك.
ياسين ببرود: ومين هو طليقك.
تمارا بكذب: نزار بن خالتي اه هو طليقي واحنا مش قايلين لحد.
ياسين…….
عند اية.
كانت بتاخد علاجها وحست بدوخه واحساس غريب قعدت ع طرف السرير بدوخه.
عند يارا.
يارا بخبث: شكرا اوي يا دكتور ع يلي عملته.
الدكتور: مش عاوز حد يعرف.
يارا بمكر: متخافش المهم انك تكون حطيت ليها المخد”رات ف علاجها عاوزها تكون مد”منه.
الدكتور بخبث: حصل ف اقرب وقت هتكون مد”منه.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الروية كاملة اضغط على : (رواية آيتي العاشقة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى