روايات

رواية آسيا والاسد الفصل السابع 7 بقلم الملكة المتوجة

رواية آسيا والاسد الفصل السابع 7 بقلم الملكة المتوجة

رواية آسيا والاسد الجزء السابع

رواية آسيا والاسد البارت السابع

رواية آسيا والاسد الحلقة السابعة

دخل انس وآسيا قصر آسيا بعد أن احضروا كل ما يريدون ودخلوا الاثنين القصر فوجدوا راغب جالس على الأريكة
آسيا بغضب وهي مازالت واقفه بجوار انس: ايه الي جابك يا راغب باشا ومين اللي سمحلك تدخل هنا
انس همس لها : اهدي يا آسيا وافتكري كلام العقيد
هزت راسها بمعني اعرف افعل
ردت نوران الخارجه من المطبخ وكان روحها عدت إليها : انا اللي سمحتله وهيفضل هنا وانتي هتحترميه علشان ابوكي وهتقولي يابابا سمعتي
آسيا بغضب شديد: انا ابويا مات لما سبني انا وامي واخواتي وهاجر انا ابويا من وقت مكرهت كلمه بابا انا ابويا مات لما كرهت صنفه انا ابويا مات من 12 سنه لكن الي قدامك ده راغب باشا
ضر”بت نوران آسيا بالقلم : اظاهر اني قويتك زياده لدرجه انك بتقلي ادبك علي ابوكي دلوقتي هتعتزرى ليه وهتقولي يابابا سمعتي ياما تقبلي ابوكي ياما همشي انا وهو من البيت ده

 

 

آسيا باستسلام غريب: حاضر ياماما انا اسف يا بابا وحمد لله على السلامه انا طلعه اوضتي تصبحوا علي خير
نوران وكانها لم تلاحظ وجود انس من البداية: تعالي يابني مخدتش بالي منك
انس باحترام: معلش يا امي انا همشي انا كنت بوصل آسيا علشان متروحش لوحدها وأصرت اني ادخل تصبحي علي قَبَلَ يدها وخرج
راغب: هي آسيا كانت بتعمل ايه مع انس العطفي
نوران بفرح : كان بيتسوقوا علشان خطوبتهم بكره صمت ثم قالت اطلع ياراغب جناحك استريح انت وأما العشاء يجهز هنادي عليك
راغب بانتصار وخبث: ماشي ياحبيبتي
في جناح آسيا كانت غاضبه ودمائها تغ”لي من الغضب فسمعت صوت قادم من النافذة نظرت من النافذه وجددت انس واقف اسفلها فأشار لها بالقدوم فهزت رأسها بمعنى قادمه نزلت آسيا الي حيث يقف انس وقالت بنبرة غاضبه خرجت دون اردتها: في حاجه يا انس
انس بنبرة حنونه: كنت حابب اطمن عليكي وقولك اهدي وجوده هنا فترة مؤقته
آسيا بهدوء : ولازم الفترة تخلص بسرعه علشان والدتي مش عايزه يحصلها حاجه
أنس: هتخلص بسرعه إنشاءالله الله ولمس وجنتها المحمره نتيجة صفعت والدتها وقال بنبرة حنونه بتوجعك
هزت آسيا رأسها بدون وعي بمنعي نعم فتقدم انس كالمخدر وقبل وجنتها وقال بنبرة مليئه بالمشاعر آسف على القلم بس معلش اعذرى والدتك ماصدقت والدك رجع معلش يا آسيا
آسيا لتنهي الحوار خوفا أن يرها انس وهي ضعيفه: محصلش حاجه عادي هي امي ولها حق تعمل الي هيا عايزاه انا مش زعلانه منها يلا روح انت ونتقابل في المقر

 

 

انس: ماشي سلام انا وعملي والدك كويس علشان المهمه تخلص بسرعه
في جناح راغب كان يتحدث علي الهاتف
الحديث مترجم
راغب : اهلا سيدي لدي خبرين سعيدين
أندريه: قل ما عندك
راغب : الخبر لقد رجعت الي عائلتي وتقبلت آسيا رجوعي وساضمها لنا قريبا
أندريه بابتسامة شريره مرعبه: والثاني آسيا وانس العطفي ستقام خطبتهم غدا
أندريه: انتظر حد يتزوج واحضرهم معاك الي قصري
راغب بطاعه: لك ذالك ياسيدي
أندريه لـ الرايق: راغب نفذ نصف الخطه والباقي سيتم هنا قريبا
الرايق : ماذا ستفعل بهم هنا
أندريه بعدم وعي فهو يثق في الرايق: راغب سياتي بـ آسيا ريان وانس العطفي واجعلهم من رجالي في مصر فهم رجال الأعمال اذكياء ولهم سلطتهم
الرايق: افعل ذالك
في الجناح آسيا بعد ذهاب انس

 

 

آسيا لنفسها: ازاى سمحتله يقرب مني كده وكمان خليته يبوسني كان عقلي فين وهو بيعمل كده ليه بحب اشوفه قدامي ليه بديله مبرر ليه خايفه علي صورتي قدامه ما يو”لع هو مش شريكي انا اعمل الي انا عايزه ياربي بقي لازم المهمه تخلص بسرعه علشان نطلق كده هيبقي خطر عليا هو ده الحل ولحد ما نطلق مش لازم اسمحله يقرب مني كده صح
اقنعت آسيا نفسها بهذا الكلام فالمرأة أن خافت من شئ تبني حصون منيعه لكن شئ وحيد يستطيع تحطيم هذه الحصون هو قلبها فعندما يدق قلب المرأة يخرج عن السيطرة ويهدم جميع الحصون
مرت الساعات وجاء وقت الذهاب إلى المقر ذهبت آسيا وهي متوتره ولا تعرف ماسبب وصلت إلى المقر ودخلت وجدت العقيد وانس حاولت الا تنظر إلى انس فاستغرب انس منها واخذ يتسال لما تتجاهلني هل هي غاضبه لاني قبلتها سوف نقوم بحل هذا لاحقا يجب التركيز على المهمه حاليا
العقيد: دلوقتي انتوا هتسالوا عرفت منين ان راغب هيروح لآسيا وليه قولت لآسيا صالحي والدك دلوقتي اكمل العقيد وقال بصوت عالي اتفضل دخل أحد من الباب وكان يرتدي بذله من الجلد وجلس وخلع القناع الخاص به فأكمل العقيد وهو شير للرجل وقال ده يبقي ……….
مين ده وايه علاقته بالمهمه هنعرف البارت الجاي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية آسيا والاسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى