رواية آسيا والاسد الفصل الثاني عشر 12 بقلم الملكة المتوجة
رواية آسيا والاسد الجزء الثاني عشر
رواية آسيا والاسد البارت الثاني عشر
رواية آسيا والاسد الحلقة الثانية عشر
دخلت آسيا مكتبها وفوجئت بوجود انس دخلت وجلست على مقعدها الخاص بها وقالت : اهلا انس بيه
رفع أنس حاجبه باستغراب: أهلا آسيا هانم
وجهت آسيا كلامها لجنه الواقفه: جنه عايزاكي تجهيزى كل حاجه علشان اجتماعات انهارده
جنه: كل حاجه جاهزه يا آسيا هانم
آسيا: تمام يا جنه ووجهت كلامها أنس تشرب إيه يا أنس بيه
أنس: ممكن قهوه
آسيا لجنه : اتفضلي يا جنه وبعتي office boy بالقهوه
جنه باحترام: تمام يا آسيا هانم
خرجت جنه وتركت آسيا وانس بفردهما
آسيا برسميه : أهلا يا أنس بيه حضرتك عندك مشكلة ولا ايه
أنس باستغراب: بيه و حضرتك خير يا آسيا ياحبيبتي سخنه ولا حاجه
آسيا: خالص حضرتك انا مستغربه حضورك دلوقتي بس
أنس بضحك: اصل انا عرفت انك عايزه الملف بتاعي فجيت بنفسي علشان اعرف عايزه ايه يا حرمي المصون
آسيا بعملية: انس انا بحب النظام يعني هنا انا آسيا ريان سيده الأعمال وانت انس العطفي سيد الأعمال مش اكتر لكن انا مراتك وانت جوزى في البيت مش هنا انا بحترم التخصص جدا ياريت نتعامل علي اساس ده
أنس وهو يتجه إلى مقعدها : يعني المفروض انا دلوقتي انس بيه وانتي آسيا هانم
آسيا بتوتر من قربه : اي ايوه
أنس وهو يميل عليها بجذعه العلوى: متأكدة
آسيا بتوتر أكثر: أن أنس لو لو سم سمحت اب ابعد
أنس وهو يلمس وجهها بيده: متاك
قطع أنس ال office boy وهو يدق الباب ابتعد أنس عن آسيا وهو يتافف وجلس على مقعده مره اخرى تنفست آسيا بارتياح وقالت: علشان انت مش سالك بس
كاد انس ان يتحدث لكن قطعته صوت آسيا: ادخل
دخل ال office boy ووضع القهوه أمام أنس وأنس ينظر لآسيا بغيظ وآسيا تنظر له باستفزاز ثم خرج وتركهم واحدهم مره اخرى وكاد أنس يتحدث لكن سبقه هاتف آسيا أنس بزهق: لا كده كتير بقي
ضحكت آسيا وتناولت هاتفها وفتحته وقامت من مكانها لتتجه نحو النافذة ولكن قام أنس بسحبها إليه واجلسها علي قدمه وامسكها جيدا حتي لا تفلت منه حاولت ان تفلت لكن مهلا عزيزتي فانتي في عرين الاسد وفي قبضته واقترب منها حتي ضربت أنفاسه عنقها الطويل اغمضت عينيها وقالت للمتحدث: معلش هكلمك بعدين
وأغلقت هاتفها وقالت لانس الذي يحاصرها: أنس لو سمحت ابعد
أنس بتوهان: مش قادر ابعد عنك حاسس اني عايز اقرب اكتر
وكان أنس على وشك تقبيل آسيا ولكن دق الباب
فقال أنس بغضب : لا كده كتير وكتير اووي كمان بس همس لها وقال مصيرك تقعي في ايدي ونشوف مين هيبقذك من ايدي يا حرمي المصون
قامت آسيا وجلست على مقعدها ودخلت جنه
جنه بحرج : أسفه لو كنت قطعتكم بس في حاجه مهمه
آسيا: خير يا جنه
جنه : آسيا هانم في ميتنج كمان عشر دقائق ولازم تكوني في ال meeting room خلال خمس دقائق
آسيا بعملية: تمام يا جنه اتفضلي انتي
خرجت جنه من مكتب آسيا وقبل أن ينطق احد رن هاتف انس فقال انس : فكرني المره الجايه لما اجي اقرب منك اقفل الفون بتاعي وبتاعك علشان الموضوع كده باظ خالص
ضحكت آسيا وقالت : شوف مين بيرن بس الاول
اخرج أنس هاتفه فوجد العقيد
أنس: انا عارف انوا يوم اسود أصلا كل الكون بيقول متقربش منها بس هقرب برده غصب عن عين الكل
اكتفت آسيا بالضحك وقالت: رد يمكن في حاجه مهمه
فتح انس هاتفه فقال : الو
العقيد: لازم تيجي حالا وهات معاك آسيا
أنس : حاضر
آسيا: في ايه يا أنس
انس: معرفش بس طلب مني اجيبك ونروحله
آسيا: طب والاجتماع
أنس: لازم يتلغي
آسيا: تمام طلبت جنه وقالت مش هحضر كل الاجتماعات انهارده خالي النائب بتاعي يحضر لو حصل مشكله رني عليا
جنه بطاعه: تمام آسيا هانم
انطلق أنس وآسيا حتي وصل إلى المقر دخلوا ووجدوا العقيد جالس على مكتبه
أنس : خير سيادتك طلبت تشوفنا
العقيد: ………
انصدم آسيا وأنس
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية آسيا والاسد)