رواية آسيا والاسد الفصل الثالث 3 بقلم الملكة المتوجة
رواية آسيا والاسد الجزء الثالث
رواية آسيا والاسد البارت الثالث
رواية آسيا والاسد الحلقة الثالثة
الاسد : انا موافق اتجوزها علشان مش بعد موصلت لكل ده في الشغل الي بحبه اقدم استقالتي بسبب مهمه
العقرب: وانا موافقة بس بشرط
قطعها الأسد بسخرية: وكمان عايزه تشرطي
نظر العقرب للأسد نظره قاتله واكمل حديثه: بعد المهمه دي هيطلقني وكل واحد يرجع حياته الطبيعية
لا يعلم لما المه قلبه بعد هذه الجمله ولكن قال
الاسد : العقرب معه حق
العقيد: وانا موافق بكره انس العطفي هيتقدم لآسيا ريان ويطلب ايدها من والدتها
العقرب: بسرعه دي
العقيد: لازم نبدأ علطول علشان تلحقوا تنضموا المافيا قبل العملية الجديدة خاصه ان الدراع اليمين هنا في مصر
العقرب والاسد في صوت واحد : تمام يافندم
العقيد: تقدروا تتفضلوا
ادي كلا من العقرب والاسد التحيه واتدوا الاقنعه وذهبوا
العقيد لنفسه: مش عارف ليه حاسس انكوا مش هتبقوا الأسد والعقرب في الاخر جوى مهمه انتوا فعلا هتقبلوا بعض وهتكملوا سوى علي انكم انس وآسيا انتوا فعلاً ليقين اووي علي بعض اما نشوف هيحصل ايه في الاخر
عند آسيا
وصلت إلى قصرها ودخلت من الباب السري في هي المصممه لهذا القصر وتعلم كل ركن به جيدا وصلت إلى جناحها فسمعت اذان الفجر قامت وتوضأت وادت فريضتها فإنها رغم أنها غير محجبه الي أنها متمسكه جدا بدينها وتؤدي جميع فرئضها انتهت من الصلاه ولم تستطيع النوم اخذت تفكر فى مستقبلها ومستقبل عائلتها وكيف ستخبر والدتها عن الاسد لم تصل لاجابه ولكن وصلت أنها لن تخبر امها عن المهمه فلا أحد يعلم أنها تعمل بالمخابرات ظهر نور الصباح واخذت تؤدي تمارينها اليومية فوصلت لها رساله من الأسد
الاسد : هاجي اطلب ايديكي انهارده حسب الاتفاق
العقرب: جبت رقمي منين
الاسد : متنسيش اني الاسد واقدر اعمل اي حاجه انا عايزها
العقرب : ماشي بس في حاجه مش عايزه والدتي تعرف بالمهمه لانها متعرفش اني بشتغل في المخابرات
الاسد : وهو كذالك لأن والدي نفس الشيء واصلا شغلنا في المخابرات بيخلينا منقولش لحد حتي لعلتنا
العقرب : تمام
الاسد : انهارده الساعه 9 هاجي اطلب ايديكي
العقرب : تمام وانا هقول لوالدتي انك جاي
الاسد: سلام
العقرب: سلام
نزلت آسيا بعد أن ارتدت ملابس العمل الرسمية فهي ترتدي البدل الرسمية لكن بطريقة نسائيه وصلت إلى الأسفل حين تجلس والدتها
آسيا: صباح الخير يا نور عامله ايه
نوران: صباح النور يا حبيبتي انا بخير طول ما انتي واخواتك بخير
آسيا بعدم اهتمام: انهارده في واحد اسمه انس العطفي جاي يتقدملي الساعه 9
نوران بذهول من عدم اهتمامها: انتي هبله يابت في واحده يكون واحد جاي يخطبها تقول بالبرود ده
آسيا بسخرية: امال اعمل ايه اقوم ارقص يعني ولا ايه
نوران بسخرية هي الأخري: لا روحي الشغل عادي
آسيا: ما هو ده اللي هيحصل
نوران بحزن علي ابنتها في هي تعلم أنها لا تطيق الزواج وتكره الرجال لكن تود الآن أن تتزوج شئ مريب ولكن طردت هذه الفكرة بأن ابنتها تغيرت وقبلت الموضوع بدليل أنها من أخبرتها بالعريس ولم تود أن تضغط عليها فتغير رأيها: خلاص يحبيبتي روحي الشغل وتعالي بدرى علشان تلحقي تظبطي نفسك قبل العريس ما يجي
ادم الذي تفاجأ من هذه الكلمه: مين الي جيله عريس يانور اكيد مش هتجوزي ليان دلوقتي دي لسه 19 سنه
نوران بابتسامة: لا ما هي مش ليان دي آسيا
فرح ادم بهذا الخبر فكم تمني أن يري اخته الكبرى عروس فقال بفرح : بجد ياسيلو اخيرا هشوفك عروسه
آسيا: ايوه يادومي اجهز بقي علشان تتشرط براحتك بليل
خرجت آسيا وتركت ادم ونوران يفكران ماذا سوف يفعلوا في المساء وقفت آسيا علي باب الغرفة تنظر اليهم بالم وتحدث نفسه : هما فرحانين علشان هتجوز يا ترى هيعملوا ايه لما يعرفوا أن ده تمثيل وانوا جواز مؤقت علشان المهمه
خرجت آسيا وتركتهم واتجهت الي الشركة بسيارتها الفخمه ووصلت إلى الشركه وركبت الاسانسير واتجه الي مكتبها فتحت الباب وتفاجأت حين وجدت أكثر شخص تبغضه
آسيا بنبرة غاضبه حاولت أن تجعلها هادئه: ايه الي فكرك بيا رجعت تاني ليه
قاااااط
ياترى مين اللي في المكتب بتاع اسيا وليه تفاجأت وليه بتكرهه وليه مشي من الاول ده هنعرفه بعدين
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية آسيا والاسد)