رواية آسر قلبي الفصل السادس 6 بقلم ندى رأفت
رواية آسر قلبي الجزء السادس
رواية آسر قلبي البارت السادس
رواية آسر قلبي الحلقة السادسة
وفي الاثناء دي كان في حد واقف على باب الفله برا …
وبيقول : استاذ فارس موجود …
الخادمه : ايوه موجود ..اتفضل يا باشا …اقوله مين …
الراجل : قوليله نبيل الريحاني عايز حضرتك..
في اوضه المكتب ..
فارس: ها يا نغم ..موافقه ..
نغم بتوتر :بص يا فارس انا هجوبك بصراحه .. انا طول… عمري… ما فكرت… فيك بالاسلوب… دا ..
قام فارس وقال : مش ..فاهم ..
نغم بتوتر : يعني انا طول عمري بأعتبرك ..زي اخويا .صديقي المقرب …لكن مش اكتر من كدا …
فارس لف الناحيه التانيه وقال بعصبيه : بس الي انتي كنتي بعتبريه اكتر.. من ..كدا ..مات ..خلاص ..
نغم وهي بتحاول تمسك دموعها لما افتكرت آسر : ايوه …عارفه …بس انا …
حس فارس من نبرتها انها بتعيط ..فبص وقال بغي*ظ: لغايه دلوقتي …لما تفتكريه بتعيطي عليه ..
نغم : انا اسفه يا فارس ..وقبل ما تكمل كلامها راح باب المكتب خبط…
فتح فارس وقال : نعم ..
الخادمه : اسفه على الازعاج يا استاذ فارس ..بس واحد بره اسمه نبيل الريحاني عايز يقابل حضرتك ..
فارس باستغراب : نبيل …طيب ماشي ..انا جاي دلوقتي …
الخادمه : ماشي يا باشا ..ومشيت ..
نغم مسحت دموعها وقالت: عن إذنك ..يا فارس ..
فارس حاول يتمالك عصبيته وقال : اتفضلي ..وقبل ما تخرج نغم .. فارس بخبث : استني يا نغم ..
نغم : نعم يا فارس.. عايز ايه ..
فارس بخبث : مش انتي كنتي عايزه تشوفي راجل الأعمال الكبير الي عملت شراكه بيني وبينه ..وكنتي بتقوليلي ..انك هتعرفي هو كبير فعلا ولا لأ ..
نغم : مش وقته يا فارس مره تانيه …
فارس : لأ ..انا عايز دلوقتي ..وبعدها قال بمرح : هو انتي مش قولتي قبل كدا عندك حس مخبراتي . وكدا ..وبتعرفي الناس ..انا بقى عايزك تعرفيني مين دا ..
وبعدها م*سك إيدها وقال : يلا بقا تعالي دا احنا أتاخرنا على الراجل اوي ….وخرجوا من المكتب…
عند نبيل …
فجأه سمع صوت فارس من وراه بيقول : ازي حضرتك يا استاذ نبيل…فاستنى نبيل لغايه ما فارس جه وكان هيقوم يسلم عليه لكن الي صدمه هو أن نغم معاه …
ومع ذلك حاول نبيل انه يتصرف بطبيعيه وقام وسلم على فارس وبعدها سلم على نغم وقعدوا ..
فارس : اهو هو دا راجل الأعمال الكبير الي انا بتعامل معاه يا نغم …
نغم في الوقت دا كانت بصه لنبيل بص*دمه ..ومركزه عليه جامد ..
فارس : في ايه نغم مالك سراحنه في اي ..
نغم بتوتر : لا مفيش …
فجأه قام نبيل وقال : انا كنت جاي اطمن إن كل الأمور تمام ….وانك لقيت الانسه الصغيره …
فارس بشك : وانت عرفت منين انها صغيره ..
نبيل : ما اكيد مفيش واحده هتوه وكبيره يعني ولا إيه…
قام فارس وقال : شكرا ..جداا لاهتمام حضرتك …الحمد لله الانسه الصغيره بخير ..
نبيل : عن إذنك ….وبعدها مشي
فارس : في ايه يا نغم ..متكلمتيش يعني ولا كلمه لما كنا قاعدين ..
نغم :اصل نبيل .. دا شبه أسر اوي ..يا فارس ..وبعدها قالت بفرحه : يمكن أسر عايش …
فارس بنبره غريبه : ازاي .. يعني يا نغم في واحد هيرجع من الموت بردوا ….
وفي فله نبيل …
عم نبيل على التليفون : بتقول إيه..وإيه الي ودا نبيل هناك …طيب خلاص ماشي سلام …..وقفل ..
وبعد فتره وصل أسر الفله بتاعته ..
وأول ما دخل ..
الخادم : نبيل بيه ..عم حضرتك عايزك في مكتبه ..
نبيل : ماشي ..
ودخل نبيل على عمه وقال : حضرتك عيزني ..
عم نبيل : تعالى اقعد يا أسر ..
أسر : خير يا عمي ..
عم آسر: انت إيه الي خلاك ..تروح لفله السيوفي ..
نبيل : رايح اطمن على اختي ..الي هناك ..
عم أسر : اختك ..
أسر بغضب : ايوه اختي هناك..اختي عايشه هي ونغم يا عمي ..
وقاعده في فله سيوفي الكل*ب وانا مش هرتاح غير لما اجبهم هما الاتنين من هناك …
عم أسر : وتعرف اكبر أعدائك انك عايش ..صح ..وكل الي كنا عايزين نعمله ينتهي في لحظه …
أسر بغضب : يعني اسبهم هناك عادي كدا …اسبهم مع الي قتل أهلهم هما الاتنين ..
عم نبيل : طول ما هما هناك هما في امان ..لو بقو معاك وعرفوا انك عايش ..اصلا محدش فيهم هيبقى في امان يا أسر …
أسر بيحاول يتمالك اعصابه : والعمل ..
عم أسر : خلينا ماشين زي ما احنا …..لغايه ما ننفذ انتقمنا…
الكاتبه:Miyano shiho (ندى رأفت )
في فله فارس..في اوضه بسنت ..
بتكلم حد في التليفون …
بسنت بعصبيه : بتقول إيه..فارس طلب إيدها للجواز …طب وهي قالت ايه ..
الراجل : قالت إنها مش موافقه وبتعتبره صديق ..مش اكتر…
بسنت بعصبيه : طيب ماشي ..سلام ..وبعدها رمت الموبيل على السرير بعصبيه وقالت : مش هسمحلك تاخديه مني يا نغم …فارس بتاعي …انا بس ..
وبعدها مسكت موبايلهااتصلت بحد وقالت : نتقابل في كافيه **بعد نص ساعه …سلام …وقفلت …
وبعد فتره …
في الكافيه …
بسنت : كل دا عقبال ما تيجي….
هدير بخوف : عايزه ايه ……………..
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية آسر قلبي)