روايات

رواية آسر قلبي الفصل السابع عشر 17 بقلم ندى رأفت

رواية آسر قلبي الفصل السابع عشر 17 بقلم ندى رأفت

رواية آسر قلبي الجزء السابع عشر

رواية آسر قلبي البارت السابع عشر

رواية آسر قلبي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم ندى رأفت
رواية آسر قلبي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم ندى رأفت

رواية آسر قلبي الحلقة السابعة عشر

الصبح ……..
وقف فارس قدام المصنع بنتصار ..هو ووالده ..وعم آسر …وكانوا شايفينه ..وهو بيد*مر ….
فارس بيغي*ظ: مع السلامه يا آسر …
وبعدها ركب كل واحد عربيته وراح على فلته ..
بعد فتره..
وصل عم آسر الفله …
ونزل واول ما دخل ..
نور بخوف : بابا مشفتش آسر..من امبارح بكلمه على تليفونه مبيردش ..
عم آسر ببرود : لا أصله مش هيرد تاني خلاص ..
نور بعدم فهم : يعني إيه..
عم آسر ببرود : لانه ما”ت خلاص ..
نور بصدمه : انت بتقول إيه مين الي ق”تله …
عم آسر : فارس وابوه ..
نور بانهيار : إيه دا هما عرفوا حقيقته ..طب مسعدتوش ليه ..ليه …
عم آسر : لان انا عايزه يمو”ت
نور من كتر الصدمه فقدت الوعي …

 

 

والده نور صوت”ت : بنتي ..بنتي ..
بص عم آسر عليها ببرود ..ودخل مكتبه …
بعد فتره في فله فارس ..
في اوضه نغم ..
كانت قاعده بتترعش ..وبتعيط ..جامد ..وضمه ركبتها لبعضها…
دخل فارس عليها وقال : إيه دا ..إيه دا ..بقا في عروسه يوم كتب كتبها ..تبقى بالشكل دا ..
نغم بصت عليه بترجي ودموع وقالت : طب ..سيب آسر وهدير ..وانا هوافق اتجوزك ..
فارس : كان بودي والله يا حبيبتي ..بس خلاص آسر وهدير..سابوا الدنيا دي وبقوا في مكان احسن …
نغم مش قادره تستوعب : لا ..انت ..كداب ..آسر مش هيسبني تاني…وهينتقم..منكم ..لا ..لا وابتدت تعيط جامد ..ومبقتش حاسه بالدنيا ..
فارس قومها وقال : عيطي بعدين يا حبيبتي …المأذون ..تحت يلا علشان نكتب كتابنا …وخدها من إيدها ونزل بيها تحت …
ونغم كانت بصه قدام ..والدموع بتنزل من عينها من غير وقوف ..قعدها ..فارس ..وقعد جنب المأذون ..
المأذون : تقبلي ..يا بنتي ..إن يكون فارس ..السيوفي جوزك ..
الكاتبه :Miyano shiho(ندى رأفت )
نغم : ………..
المأذون : يا بنتي …..
فارس : انا قابل ..وهمضي على القسيمه مش مهم هي ..
المأذون : ازاي يا بني ..مينفعش ..
فارس فتح قلمه ..ومضي ……
فارس : يلا يا حبيبتي ..امضي..بدل ما اعمل فيكي ..زي الي عملته في آسر وهدير ..او تروحي رحله مترجعيش منها …زي ابوكي..وامك ….
فجأه…..صوت شخص قال : طول عمرك متسرع يا فارس ..طب مضيت ..ليه ..
فجأه طلع آسر ومعاه رجلته والبوليس ..
فارس بصدمه : آ..آسر …ازاي ..
نغم بفرحه ودموع اكتر : آسر ….
فجأه نزلت بسنت وقالت بعصبيه: بس احنا متفقناش على كدا يا آسر …
فلاش باااك …
(في المصنع المهجور ..
آسر كان مربوط هو وهدير ..
وهدير كانت قعده تعيط ..
آسر بينهج : متعيطيش ..انا واثق ..إن احنا هنخرج ..من هنا …
فجأه…
بسنت : انا ممكن أخرجكم ..بس بشرط …
هدير بصدمه بسنت ..
نزل آسر راسه لتحت وابتسم وقال : وايه هو الشرط دا بقا ..وانتي دخلتي ..ازاي …وعرفتي مكنا ازاي
بسنت : انا ليا طرقي بقا ..المهم ..شرطي ..انك لما تخرج …تاخد نغم ..دي …وتبعدها عن فارس ..وكمان مش عيزاك ..تأذي فارس …او باباه ..إنت تاخد نغم وهدير وتهرب …

 

 

هدير بعصبيه : انتي ..بتقولي ..فجأه قطعها آسر برده الصادم وقال : موافق ……..
بسنت : وانا علشان كدا راحت طلعت فلاشه من جيبها وقالت : خد دي ..دا فديو سامح وهدير ومتقلقش مش معايا غيرها .و.مش عايزاه..
اتوترت هدير ….
آسر : بتعملي كل دا ليه ..
بسنت : علشان انا عايزه آسر يبقا بتاعي انا بس ..)
آسر : وانتي فاكره اني كنت هسيبه كدا عادي …ااه يا فارس كنت عايز اقولك ..ان ال الورق الي انت مضيت عليه ..دي مش القسيمه …دا ..عقد تنازلك ..عن كل أملاكك ليا ..انا …آسر السيوطي …
فارس بصدمه: ايه ازاي ..
وقف قدامه آسر ..ومسك الورقه ..وفجأه بدأ
يفصل ورقتين عن بعض …
وقال : شفت …وعموما الماذون دا جي في الأصل علشاني انا ونغم ..وانا الي متفق معاه كمان ..
واحد من البوليس : اتفضل معايا ..يا آستاذ فارس بهدوء ..
فارس بعصبيه : بتهمه إيه بقاا ..
آسر : إيه دا ..هو انت مش لسه قايل لنغم دلوقتي..عموما بتهمه ..تسترك على مجرم كل الفتره دي دي تاخدلك فيها كام سنه كدا.. ..ومتقلقش ..والدك يمكن تلاقيه هناك مستنيك كمان ..وعمي معاكم ..وبعدها قعد آسر جنب المأذون …
ومسك البوليس فارس وحطه في إيده الكلبشات ….
وفارس بيحاول يقاوم ..لكن فجأه..سمع المأذون وهو بيقول : بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير ….
انصدم فارس …
وقال : لاااا مستحيل ..نغم بتاعتي…لا وخدوه البوليس وخرجوا …
نغم بفرحه ودموع: آسر ….
مسح آسر دموعها وقال : ..كفايه عياط بقاا …
بعد كدا قام بيها وبص لبسنت ووالدتها ..الي كانوا واقفين بصدمه ..هما ووالده فارس الي كانت منهاره في العياط لدرجه انها فقدت الوعي ..
آسر : انتوا ملكمش ذنب في الي حصل وانا واثق ..انكم مكنتوش تعرفوا ..علشان كدا انتم هتفضلو قعدين في الفله عادي ..وممكن لوالد بسنت انه يشتغل عندي في الشركه..وتصرفوا على نفسكم …وبعدها خرج بنغم
وركب عربيته واول ما نغم ركبت لقت هدير وهدير اول ما شفتها قعدت تعيط ..وقالت : سمحيني . يا نغم على الي عملته ..
نغم : طب عملتي كدا ليه ..دا انتي مكنتيش تعرفي غلوتك عندي ..عمله ازاي ..
آسر : انا هبقى احكيلك كل حاجه يا نغم ..

 

 

وبعد فتره …
وصلوا الفله ..
وأول ما دخل …
لقى ..والده نور واقفه بتعيط وقالت بفرحه ممزوجه بحزن : آسر ..يا ابني ..انت عايش ..شوفت الي حصل لعمك ……..
آسر بحزن با”س إيد عمته ..وحض”نها وعمته قعدت تعيط …..
وفجأه طلعت نور من الاوضه ..
وأول ما شافت …آسر ..كانت هتروحله ..لكنها وقفت وقالت: ايه الي جاب دي هنا ..
آسر بعصبيه : مسمهاش دي ..دي اسمها مدام آسر السيوطي…دلوقتي ..
نور بصدمه : انت اتجوزتها يا آسر ..
نغم مقدرتش ..تستحمل ..وكانت هتخرج ..مس”ك آسر إيدها ..وخدها على مكتبه وشرحلها ..إن جوازه من نور دا لانه كان عايز يرد فضل عمه الكبير عليه وبعدها قال لنغم : لكن دلوقتي يا نغم ..هو ملوش فضل عليا ..ولو عيزاني أطلقها انا معنديش مشكله ..انا اصلا مبح”بهاش..
وكان هيقوم ..
نغم بحزن : لا ..مطلقهاش …
آسر : ليه ..
نغم : هي وعمتك ..ملهمش غيرك دلوقتي ..خليها على ذمتك ….
آسر : الي تشوفيه يا حبيبت”ي ….
وبعد اربع سنين …….
في مستشفى …
والده نور : اهو ربنا رزقك بولد اهو يا حبيبي …بعد الفتره دي كلها ..احمده بقاا
آسر بفرحه وصلت للدموع : الحمد لله ..
هدير وهي ماسكه ..بنتها رغد ..الي عندها ثلاث سنين وشويه ..في إيدها قالت بحزن بتحاول تخفيه : هاا هتسميه ايه ..
(نسيت اقولكم ان هدير كتبت كتابها على سامح ..وانه مكنش عايز يطلقها ..لأن مشاعره اتغيرت ناحيتها لكن هدير مش مصدقاه….وعايزه تتطلق بردو )
آسر بفرحه : هسميه مراد ….مراد آسر السيوطي ..
وقعد آسر يحركه بسعاده .. ونور كانت بصه على الطفل بح:قد كبير فجأه..جت ..ممرضه وقالت : لو سمحت يا استاذ آسر عايزين الولد ..

 

 

آسر بخوف : ليه …..
الممرضه : متخفش ..هو بس محتاج يقعد في الحضانه شويه …..
وفي مكان آخر
كان فارس خرج من السجن من عشر ايام وقاعد في ..الفله (لكن ابوه وعم آسر اتعدمو لكثرة الناس الي قتلوها لكن فارس اتسجن اربع سنين لانه كان مشارك )
فارس بابتسامه غريبه : بقولك إيه يا عمتي ..انا عايزك انتي وبسنت في مشوار كدا ..
بسنت بفرحه : فين ..
فارس هتعرفوا ..يلا اجهزوا ..
وبعد فتره ..
نزلوا ..من الفله
فجأه..وقفت عربيه ..قدام بسنت ووالدتها..
فارس : يلا اركبوا ..
بسنت : إيه دا يا فارس ..
فارس : هنروح نحتفل في حته ..كدة..
بسنت : انت جبتها منين دي ..
فارس : انا ليا طرقي بقا اركبوا ..
ركبت بسنت ووالدتها وبعد فتره ..نزلوا ..لمصنع مهجور في الصحراء ….
والده بسنت بخوف : احنا فين يا بني .
فجأه اتجمع رجاله حولين فارس ..ومد إيده وقال : تجوزيني .. يا بسنت ..رحتله بسنت وحض”نته بفرحه فجأه..حست بألم كبير جدا في بطنها..بعدت بسنت بصدمه ..لقت نفسها مطع”ونه بسكينه في بطنها ..
بسنت وهي مش عارفه تاخد نفسها : لي..ه يا فا..رس ..
….
والده بسنت بصر”يخ : بنتي ..فجأه..اط”لق عليها ..فارس طل”قه في قلبها ..وفوقعت ما”تت علطول ..
نزلت بسنت على ركبتها ..ومكنتش عارفه تتنفس ..وبتن”زف جامد
وقالت : ما..ماما …
فارس وهو موجه المسدس عليها ..قال ببرود : علشان تبقى ..تتصرفي من ورايا بعد كدا ..وبعدها ضر”بها طلقه ..في قل”بها ..ودخل مسدسه وقال : تخفولي اثرهم خالص ..انتوا فهمين ..
رجاله فارس : ماشي يا باشا ….
وبعد فتره صغيره…اتصل ..حد بفارس ..راح رد وقال : ها كل شئ جاهز …
الراجل : ايوه يا باشا ..الطفل معايا ..وهروح بيه على المطار …
قفل فارس وقال

 

 

بنتقام : رجعلك يا آسر …بس ..المره دي ..مش هوجهك ..لوحدي ..هوجهك ..مع اعز ما ليك في المستشفى..
فجأه..جت ممرضه وقالت لأسر بخوف : أستاذ آسر ..
آسر بخوف : فيه ايه ..
الممرضه : ابن حضرتك مش موجود في الحضانه…

………………تمت ………

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية آسر قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى