روايات

رواية آسر قلبي الفصل الرابع عشر 14 بقلم ندى رأفت

رواية آسر قلبي الفصل الرابع عشر 14 بقلم ندى رأفت

رواية آسر قلبي الجزء الرابع عشر

رواية آسر قلبي البارت الرابع عشر

رواية آسر قلبي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم ندى رأفت
رواية آسر قلبي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم ندى رأفت

رواية آسر قلبي الحلقة الرابعة عشر

فجأه…
فارس : وتوريه ..ليه ..يا عمتي
والده بسنت وبسنت في بوق واحد : فارس ..
دخل فارس اوضه بسنت وقفل الباب وقال : هاا ..توريه ليه ..
والده بسنت بتوتر : لانه رجع ..ومخدش ..نغم ..يا حبيبي ..
فارس : غريبه مع انو قالي انك ..انتي الي قولتيله ..يرجع من غيرها ..
والده بسنت بتوتر : إيه الي انت بتقوله دا يا ابني ..بقا ..انا هعمل ..كدا بردو دا اكيد كداب …
فارس : كداب ..اه طب بالنسبه للستات الي لسه بسنت متكلمه عنهم ..بس الشوفير ..جه خدها …
انصدمت بسنت ..وكانت لسه هتتكلم ..
راح قال فارس بعصبيه : اهو دا الفرق بينك وبينها… علشان كدا يا بسنت أوعي تفتكري ..انك ..هتاخدي مكانها في قلبي ابداا ..ولو حاولتي تقربيلها ..او تعمليلها اي حاجه ..صدقيني ..انا مش هسكتلك ..وهتصرف تصرف مش هيعجبك يا بنت عمتي …وطلع فارس من اوضه بسنت وقفل الباب بهبد ..
عيطت بسنت جامد …وقالت : انا بكرهك يا نغم بكرهك …….

 

 

وبعد فتره..
تحت عند باب فله فارس دخلت هدير ..بتوتر ..وكانت هتطلع اوضتها …
فجأه…
فارس : كنتي فين يا هدير ..الشوفير قالي انك مرجعتيش معاه ..
هدير بخوف : اصل …انا …تعبت ….جامد ……وانا طالعه من المدرسه وصحبتي كانت معايا …فودتني المستشفى..
فارس : …..ااااه …طب ماشي يا حبيبتي ..الف سلامه اطلعي بقا علشان ترتاحي …
هدير : شكرا ..وقبل ما تطلع ..راحت قالت لفارس: عمو فارس انا بكرا مش محتاجه الشوفير يرجعني لاني هرجع مع صحبتي ..
فارس : عادي ..مفيش مشكله .. بس المره الجايه لما يحصل حاجه زي كدا ابقي قولي علشان منقلقش عليكي…ماشي ..
هدير : ماشي …..وطلعت اوضتها ….
الكاتبه :Miyano shiho(ندى رأفت )
الصبح ….
بعد خروج هدير من مدرستها ..بصت يمين وشمال ..وبعدها جت عربيه فركبتها علطول…..
وبعد فتره وصلت للمصنع المهجور ..
ودخلت ..
وانصدمت انها لقت سامح مر*مي على الارض ومربوط ومضر*وب..ووشه مليان د*م ..وقاعد ينهج ..وبعدها بص لهدير بعصبيه …
نبيل بعصبيه : هو دا …
هدير بخوف من بصه سامح : ااه ..هو ..

 

 

نبيل بعصبيه وزعيق : اسمع بقا يا بابا ….عايز تفضل عايش ..يبقا لازم ..تكتب عليها كدا زي الشاطر ….لغايه ..ما تولد..وتكتب في شهاده الميلاد كدا ان دا ابنك ..وبعد كدا تبقى تطلقها ..ومش عايزين حاجه منك …
سامح : والله يا باشا معملتش حاجه..دي كدابه ..وبتتبلى عليا ..
ضربه نبيل بالبو*كس بعصبيه وقال: اسمع يلا .. هتنفذ الكلام الي قولتهولك هتفضل عايش مش هتنفذ ..يبقى ..تعتبر نفسك من اللحظه الي هترفض فيها انك ميت ..هاا قولت إيه..
سامح : ماشي ..موافق …فكني بقاا
نبيل : لا يا بابا انت هتفضل هنا لغايه ..ما انا اقرر ..افكك امتى ..وبعدها خرج هو وهدير من المصنع ..
هدير بندم : انا اسفه اوي يا آسر ..لو كنت سمعت كلام نغم ..مكنش حصل كل دا ..
آسر : انا اسف ..يا هدير ..بس انا مش هقدر اسمحك دلوقتي …..ويلا روحي ….وبصي استني هاتي موبيلك ..وكتبلها آسر نمرته ..وقال : لو احتجتي اي حاجه اتصلي بيا ..
بصتله هدير ..وعنيها فيها الدموع ..وركبت العربيه الي هو محضرهلها ومشيت …..
بليل …
في اوضه مكتب فارس ..
اتصل بيه حد ..فرد وقال : هااا ..
الراجل : انا عملت الي قولتلي عليه ..يا فارس بيه ورقبتها..والحقيقه ..إنها مروحتش مع صحبتها ..بل انتظرت شويه قدام المدرسه وفجاه جت عربيه خدتها ..وانا مشيت وراهم ..ولقتها دخلت مصنع مهجور ..
فارس : عرفتلي ..بتاع مين ..
الراجل : ايوه يا باشا ..دي إحدى مصانع نبيل الريحاني ..
فارس : نبيل الريحاني ..ماشي اقفل انت دلوقتي ..وقفل .. وبعدها قال
فارس بعصبيه : يبقى كدا شكي كان في محله بقا …

 

 

وبعد فتره صغيره جه لفارس تليفون واول ما بص ..راح انبسط ورد وقال : حمد لله على السلامه يا بابا ..
والد فارس : الله يسلمك يا فارس ..العربيات الي انت بعتهم ..وصلولي ..عند المطار..وانا راجع الفله دلوقتي ..
فارس : طب ..كويس ..اوي علشان انا عايز اقولك على موضوع…يهمك تعرفه جداا

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية آسر قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى