رواية آسر قلبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم ندى رأفت
رواية آسر قلبي الجزء الثالث عشر
رواية آسر قلبي البارت الثالث عشر
رواية آسر قلبي الحلقة الثالثة عشر
آسر : ها يا دكتور هي كويسه ..
الدكتور : حضرتك ..مين ..
آسر : انا اخوها ..
الدكتور : اومال جوزها فين ..؟!!
آسر بستغراب : جوزها ايه يا دكتور ..دي لسه..عيله صغيره ..؟!!
الدكتور بأستغراب : ازاي يا استاذ ..اخت حضرتك حامل
آسر بصدمه : حا ..حامل
الدكتور : اه حامل في الشهر الأول..
آسر بيحاول يتمالك عصبيته ..قال : انت متأكد..من الي انت بتقوله دا .. ..لأنك لو بتكدب ..هيبقى ليا تصرف تاني معاك ..
الدكتور : إيه الكلام الي حضرتك بتقوله دا يا استاذ ..اتفضل تحاليل الحمل اهي لو مش ..مصدقني ..مسكهم آسر بسرعه وبص..وكانت الصدمه ان كل حاجه قالها الدكتور كانت صح …
وبعد فتره …
عند نغم ..
كانت واقفه خايفه و مش عارفه تعمل ايه ….والستات كانت واقفه بتراقبها من بعيد ..راحت واحده فيهم طلعت منديل وحطت فيه ماده مخدره ..وابتدت تتجه لنغم ..ببطء راح رن تليفون نغم ..
نغم بخوف : دا فارس ..وردت علطول ..
نغم في عنيها الدموع: فارس ..
فارس : متخافيش يا نغم الشوفير في الطريق ..خليكي معايا لغايه ما يجي ….وفي الاثناء دي ..
.قربت منها الست وكانت هترفع المنديل..فجأه..جت عربيه وقفت قدام نغم ..
نغم : اهو الشوفير جه يا فارس ..
فارس : طب كويس …سلام بقا ..وقفل
الشوفير : اركبي يا انسه نغم …
نغم بخوف ركبت بسرعه وقالت : انت كنت فين ..انا قعدت ادور عليك كتير ..
الشوفير : معلش ..اصل الهانم ..تعبت ..جامد ..فأنا اضطريت اوصلها ورجعتلك علطول …
نغم : دا انا كنت خايفه اوي ….
وبعدها اتحرك الشوفير ..ومشي ..
فلاش باك ….
(رجع الشوفير الفله ..وأول ما نزلت والده بسنت علطول من العربيه ..اتصل بفارس …
فارس : الو ..يا محمد ..
الشوفير : ألو يا فارس بيه ..كنت عايز اقولك على حاجه عملتها الست هانم ..عمه حضرتك ..
فارس : إيه في إيه ..
الشوفير حكاله كل حاجه ..عملتها والده بسنت ..وانها طلبت منه يسب نغم لوحدها ..
فارس : هي طلبت منك تمشي ..وتسبها ..
الشوفير : ايوه يا فارس بيه ..
فارس : هي اصلا المفروض متنزلش وهي في الحاله دي ارجعلها ..بسرعه ..وانا هكلمها دلوقتي اطمنها ..انك ..جاي …
الشوفير : حاضر يا باشا..) …….
الكاتبه :Miyano shiho(ندى رأفت )
في المستشفى …
صحيت هدير ..لقت آسر قاعد قدمها ..وبيبصلها بعصبيه …
هدير بخوف : انا هنا ..ليه …
آسر بيحاول يتمالك عصبيته : تعبتي ..فجبتك هنا ..الا قوليلي ..يا هدير..انتي متجوزه ..
هدير اترعبت من السؤال وقالت بسرعه : لا ..لا طبعا ..
آسر ابتدت عصبيته تبان وقال : غريبه ..اومال تفتكري التحاليل..دي بتقول انك حامل ليه ..هتكوني حامل من الهواء يعني ….انطقي …
اتخضت هدير لما آسر زعق وقالت بصدمه : حااا..مل ازاي ..
آسر بعصبيه وحاول يتكلم بهدوء علشان المستشفى وميفضحش اخته : ما هو دا الي انا عايز أفهمه…
هدير بخوف : انا …انا …مش فاهمه حاجه …
آسر بعصبيه : ااه ..مش فاهمه حاجه ..راح كور إيده بعصبيه ..وقال : طب الدكتور قال إنك كويسه ..اتفضلي ..تعالي معايا ..
هدير بخوف : انا مش هاجي ..مع حد ..
آسر خبط إيده في الحيطه بعصبيه وقال : تعالي ..معايا بالذوق ..بدل ما اجيبك بطريقتي..
قامت هدير بخوف …وراحت مع آسر ..
وبعد فتره دخل بيها آسر المصنع المهجور ..وكان ماسكها من إيدها جامد ..وبعدها سابها بعصبيه وقال : اتفضلي قوليلي الي في بطنك دا يبقا ابن مين ..
هدير بخوف : انا مش هقول حاجه ..انا عايزه امشي …وكانت هتمشي ..راح لط*شها آسر بالقلم ..وقال بزعيق : انطقي ..مين الي عملتي معاه العمله السودا دي …انطقي ..
هدير بعياط وخوف: انت …مين اصلا ..علشان ..تسألني..وقولتك ..انا معملتش حاجه…..
مسكها آسر من كتفها جامد وقال بعصبيه : بقولك انطقي ..الولد الي في بطنك دا يبقى ابن مين
هدير بزعيق وألم وعياط جامد : سبني …انت مين …اصلا علشان اقولك..
آسر بزعيق : انا آسر اخوكي ….
هدير بصدمه : آس…آسر..
ساب آسر هدير وحاول يتكلم بهدوء وقال : قوليلي ..علشان اعرف هو مين ..علشان اعرف اتصرف معاه ..قبل ما الفضيحه ..دي تبان ….اسمعي الكلام انا خايف عليكي ..قولي …
وفجأه..حض*نت هدير …آسر جامد وقعدت تعيط بشهتفه انصدم آسر من رده فعلها وكان عايزها تبعد لانه متعصب .منها جداا فجأه قالت هدير : ارجوك ..متخلنيش.. ابعد ..انا محتاجه .. حض*ن زي دا حض*ن احس..احس .. فيه ..بالأمان..احس.. فيه ..إن.. الي.. قدامي ..دا بيح*بني… بجد..وخايف ع…ليا …بجد ..انت …كنت…فين …كل ..الوقت ..دا …انا …كنت ..كنت ..محتاجلك…اوي …..كنت فين ..انا كنت محتاجه …حد يخاف ..عليا ..ويحب*ني ..بجد ..وإتسند عليه ..كل ..الي عايشه معاهم ..مبيحبونيش ..لا انا ..ولا نغم .. حتى الي انا حبيت*ه..استغلني ..يا آسر الي انا عايشه معاهم دول بيهددوني ..كتير اوي ..انا بقيت خايفه اوي …انا تعبت …تعبت ..اوي …يا آسر ….حط آسر إيده على شعر هدير ..وقعد يحركها بهدوء ..وبعدها حض*ن هدير ..جامد ..
هدير زادت في العياط اكتر …وقعدت تترعش ..
آسر بهدوء : اهدي ..يا هدير ..اهدي ..انا معاكي ..أهو متخافيش…اهدي……محدش ..هيقدر ..يقربلك …طول ما انا جنبك ..
هديت هدير ..راح بعدها آسر عنه بهدوء ومسح دموعها وقال : كفايه عياط ..وعلشان خاطر اخوكي قوليلي ..مين الك*لب..الي عمل معاكي كدا .. ومين الي بيهددك ..وبيهددك.. بأيه ..وكان عايز ..منك ايه …
هدير بخوف : حا..حا..ضر …هقولك …..
في فله فارس ..
بسنت في اوضتها ..قاعده تعيط ..
والده بسنت اهدي يا بنتي ..بقا …
بسنت : أهدى ازاي يا ماما دا خلاص الفرح فضله ..ثلاث ايام ..وانا معملتش ..حاجه ..الستات قلولي ..إن الشوفير ..خدها بالعربيه …ليه كدا يا ربي ..ليه …
والده بسنت بعصبيه : انا هجيب الشوفير ..دا ووريه ..
فجأه…
فارس : وتوريه ..ليه ..يا عمتي …………………
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية آسر قلبي)