روايات

روايات سيلا والنمر الفصل السابع عشر 17 بقلم منار مصطفى

روايات سيلا والنمر الفصل السابع عشر 17 بقلم منار مصطفى

روايات سيلا والنمر البارت السابع عشر

روايات سيلا والنمر الجزء السابع عشر

سيلا والنمر
سيلا والنمر

روايات سيلا والنمر الحلقة السابعة عشر

سيلا.. ماشي بس بردو مش هتمشي انهرده غير لما تشرب حاجه..
بدر.. مصممه يعني.
سيلا.. ايوه..
بدر.. اممم طيب قهوه مظبوط..
سيلا…🙄🙄🙄ماتشرب نسكافيه احلي.
بدر… ليه معندكيش بن..
سيلا.. لا عندي.. بس بصراحه مش بعرف اعمله روكا اللي بتعرف.
بدر.. ابتسم عبيطه كمان ومش بتعرفي تعملي..
سيلا.. ماهي روكا مش بترضي تعلمني..😔
بدر.. تحبي اعلمهالك…
سيلا.. بتعرف
بدر.. بعرف انا استاذ يابنتي..تعالي ومسكها من ايدها.. فين المطبخ…
سيلا.. تعالي هوريهولك…
بدر… علي فكره الڤيلا جميله..
سيلا.. بجدد.
بدر.. يعني مش بطاله..
سيلا.. رخم.. ودخلو مع بعض عشان يعملو القهوه..
سيلا… اتفضل مطبخي المتواضع..تحب اساعدك..
بدر.. طبعا….عايز الكنكه..والبن والسكر…
سيلا… طلعتلته الحاجه.. اتفضل..حاجه تاني.
بدر..بس الكنكه دي صغيره..
سيلا.. عايز واحده اكبر .
بدر.. ايوه دي مش هتقضينا احنا الاتنين.
سيلا.. ما انا مش عايزه..
بدر… ليه..متخافيش بعرف اعملها..
سيلا.. بضحك لا ولله مش عايزه اصل انا يعني..
بدر.. ايه مالك.
سيلا.. جعانه🙄
بدر…طيب ليه مقولتيش كنت جبتلك واحنا جايين
سيلا… ماهو الوقت اتأخر.. بقي.
بدر.. هو في حد بيقف..طب قوليلي عايزه تاكلي ايه وانا طلبهولك.
سيلا.. لا لا خلاص. وبعدين مش هينفع اكل حاجه تقيله بليل..
بدر….مسك الموبايل هتاكلي ايه اخلصي.
سيلا.. ولله مش هاكل خلاص..
بدر… انتي بتحلفي عليا انا صح.
سيلا… بابتسامه عبيطه.. لا مش قصدي ولله بس بجد خلاص مش عايزه…
بدر… طيب هاكل معاكي.انا كمان جعان ..
سيلا.. بجد..
بدر.. بجد…هتاكلي ايه..
سيلا… اطلب انت
بدر… ناكل بيتزا🙄
سيلا… كنت هقولك كده بس قولت بلاش.. عشان كلناها لما نوني كانت فالمستشفي.
بدر… انا عارف انك بتحبيها..
سيلا.. ماشي تمام..
مسك بدر.. الموبايل وطلب وبعد كده قفل .ووقف يعمل القهوه..
سيلا.. ايه ده انت بتخم زي روكا علي فكره.
بدر… انا ليه.
سيلا… مش قولت هتعلمني اعمل القهوه..
بدر…اه نسيت طب ايه هتتعلميها وانتي اعده عالكرسي عندك..
سيلا… اعمل ايه طيب مش انت اللي هتعملها..
بدر… ماهو انا هعملها بس هوريكي بتعمليها ازاي.. لفي يلا وتعالي…
سيلا… ماشي…
وقامت راحت وقفت جمبه…
بدر.. بصي ياستي..الاول هنحط مايه فالكنكه علي اد الفنجان كده..وبعدين… بدر وهو بيوصف ايده مرفوعه لفوق..
سيلا… هو انا كده هتعلم حاجه..
بدر… يعني ايه..
سيلا… يعني انا مش شايفه..انت طويل اوي.
بدر.. بابتسامه جذابه انا اللي طويل اوي ولا انتي اللي قصيره اوي..
سيلا.. انا قصيره..
بدر.. لا خالص…اطلعي اعدي عالرخامه عشان تشوفي..
سيلا… استني لحظه…وسابته ومشيت
بدر.. لسيلا.. راحه فين..
سيلا هجيب كرسي عشان اطلع عليه هنحط عالرخامه يعني..
بدر… صحك.. عليها.. طب تعالي اقولك..
سيلا.. رجعتله نعم…
مسكها بدر.. من وسطها من غير مقدمات وشالها اعدها عالرخامه.. سيلا برقت ومعرفتش تتكلم😳
بدر.. كمل كلام ومرضيش يبصلها عشان ميحرجهاش…
بصي.. بقي ياستي… ادي الكنكه جمبك اهي..وحطهالها عالرخامه..جمبها..
حطي معلقه بن..
سيلا… معلقه كبيره ولا صغيره..
بدر.. بصي دي بقي بعدين هتعرفيها انا عن نفسي بحب البن تقيل..في ناس بتحبه نص نص وفي ناس بتحبه خفيف..
.سيلا.. يعني احط واحده..
بدر.. ايوه..
حطت سيلا البن..طيب سكر اد ايه
بدر.. ..نص معلقه وخفيفه مش تقيله..
بدر.. قلبيهم بقي كويس…لحد ما السكر يدوب..
سيلا… حاضر وفضلت تقلب براحه..تمام كده.
بدر.. اه بس كفايه… نحطها عالنار بقي تكون هاديه..
سيلا.. ماشي حطها بقي..
بدر.. انزلي ولعي يلا النار..
سيلا.. طيب ابعد عشان انط..
بدر.. مسكها نزلها..انط ابه احنا هنلعب..
سيلا.. نزلتني ليه😡
بدر.. هبقي اطلعك تاني ..يلا اخلصي.
سيلا.. لا مش عايزه خلاص..
حطت سيلا القهوه عالنار وفنحت النار وهدت عليها.كده النار كويسه.
بدر.. اه تمام..
طلعت سيلا فنجان والصنيه.. وحطت كبايه مايه… وظبطت الصنيه…ووقفت تستني القهوه ثواني. وابتدت القهوه تخلص..
بدر… ارفعي بقي الكنكه براحه حطي شويه ورجعيها عالنار ثواني وارجعي حطي تاني.
سيلا.. ايه ده يعني ايه.. هي القهوه ليه صعبه كده.
بدر.. هي فيها حاجه اصلا ماهي خلصت خلاص.
سيلا.. مانا مش فهماك..
وقف بدر.. وراها..ومسك ايدها. هتمسكي الكنكه كده.. تحطي حبه فالفنجان كده…ورجعيها عالنار تاني…ثواني وترجعي تاني تحطي الباقي براحه..كانت سيلا.. سرحانه في قربه منها بالشكل ده.. في ريحته اللي ماليه المكان في نفسه اللي قريب من رقبتها وهو موطي عليها عشان يوصل لطولها.😍😍 يارب تكوني ارتاحتي يا نهال🤣🤣🤣… Nona Mohamed
بدر… سابها بس ياستي القهوه خلصت خلاص. وطلعتيها كمان بوش…
سيلا.. وشها جايب الوان.. ومش عارفه ترفع وشها في وشه..
بدر.. ايه رحتي فين..
سيلا… هه معاك..
بدر.. واضح.. تسلم ايدك..
سيلا.. بجد طلعت حلوه..
بدر… اه والله تحفه يمكن احلي فنجان شربته انهرده..
سيلا.. لا ولله 🤨
بدر… والله .
سيلا.. ماشي.. تعالي ناعد برا..
بدر… براحتك شوفي هناعد فين بس انا عايز طفايه..
سيلا… حاضر..جابتله طفايه وحطتها في الصنيه.. تحب تاعد فين..
بدر… اللي يريحك..
سيلا.. براحتك ..
بدر.. تعالي ناعد بره فالجنينه مع اني حبيت المطبخ اوي..😉😉
سيلا.. اشمعني..
بدر… معرفش بس حلو عجبني
سيلا.. انت رخم اوي علي فكره😡ومشيت وسابته
بدر.. بضحك.. طب تعالي طيب خدي الصنيه.
سيلا.. لا مليش دعوه..شيلها انت..
بدر.. شال الصنيه وفضل مبتسم مبسوط انه احرجها …
خرج. بدر. وراها واعد عالتربيزه…
سيلا.. هطلع اجيب حاجه من فوق وانزل..
بدر.. تمام…
سابته سيلا.. وطلعت اوضتها جابت منها فلوس وثواني ونزلت..
سيلا.. اتأخرت..
بدر.. لا خالص..
سيلا.. مدتله ايدها بالفلوس اتفضل…
بدر.. ايه دول..
سيلا…بتردد وتوتر من رد فعله دي .. دي فلوس اللبس.. اللي حاسبت عليه..انا معرفتش اسحب بالڤيزا لما مشينا يعني مكنش في وقت وبعد كده انت كنت بتفك القنبله دي.. وبعدين رجعتني.. يعني ملحقتش..
بدر.. بصلها باصه طويله وهي السيجاره في بوئه.. وبعدين شالها ونفخ الدخان وهو لسه باصصلها…
سيلا.. اتوترت🙄وحاولت تبعد عينها عنه طال السكوت رجعت بصتله
بدر… شيلي الفلوس دي.. لو مش عيزاني اتعصب..
سيلا.. وتتعصب ليه طيب.. دي فلوسك..علي فكره.
بدر.. لا مش فلوسي فلوسي انا جبتلك بيها اللبس..
سيلا.. بتحاول تلطف الجو… اه يعني انت عايز اللبس مش الفلوس.. طيب خلاص هدهولك..
بدر.. ماشي وانا موافق وعايزه الوقت حالا..
سيلا… بجد.
بدر….. اه بجد..
سيلا.. ماشي واقمت وقفت هقوم اقلعه واجبهولك…
بدر.. مسك ايدها..لا هاتيه حالا .
سيلا. مانا راحه اهو.
بدر.. لا من غير ماتروحي هاتيه هنا..يلا..اقلعيه وادهولي..
سيلا.. انت قليل الادب.. علي فكره..😡
بدر… ضحك بدر عليها..طب اعدي يامجنونه.
سيلا.. طيب خد الفلوس..
بدر… سيلا شيلي فلوسك.. ومينفعش تديني فلوس حاجه جبتهالك…
سيلا.. ايوه بس بردو مينفعش تجبلي حاجه انا اللي المفروض اجبها..
بدر.. ياستي اعتبريها هديه.. ولا مش عايزه مني حاجه.
سيلا.. مش كده ولله بس..
بدر.. مفيش بس.. شيلي فلوسك ومتزعلينيش منك..ولو مش عايزاني اتعصب بجد اي وقت اجبلك حاجه متعمليش الحركه دي تاني مش ماشيه مع بنت اختك انتي..
سيلا.. طيب. اخر حاجه هقولها ولله.
بدر.. ها قولي..
سيلا.. انا اللي هدفع فلوس البيتزا🙄🙄
بدر.. نعمممم.
سيلا.. ماهو مينفعش تبقي في بيتي وانت اللي تدفع فلوس الاكل..
بدر.. لا ينفع..اللي مينفعش انك تدفعي انتي الفلوس…وياستي لو مضايقه ابقي اعزميني في مره علي اكل من ايدك..
سيلا.. بضحك.. مابلاش🙈
بدر… اه صح نسيت انك فاشله✋
سيلا..😡انا فاشله.. طب علي فكره انا بعمل اكل حلو اوي..
بدر.. لا ياشيخه بأماره ايه القهوه.
سيلا.. ليه مش عملتهالك وقولت حلوه.
بدر.. هي حلوه بس متنكريش اني ساعدتك فيها عشان اقول انك اتعلمتي يبقي تعمليها لوحدك وانا مش معاكي.
سيلا.. ماشي وانا موافقه. بس بردو انا بعرف اعمل اكل والله انت نسيت اني اعده لوحدي.. اه ساعات كتير بجيب من بره بس ده عشان مش بيبقي في وقت…
بدر… صحيح.. انتي اعده لوحدك كده خالص..
سيلا.. اه..
بدر.. بس كده مينفعش ياسيلا..
سيلا.. اعمل ايه طيب .
بدر.. يعني ولا عندك حد يشتغل فالبيت ولا عندك بواب.. كده خطر..
سيلا.. انا مش بعرف حد.. كويس اجيبه يشتغل بواب.. وفنفس الوقت انا مش بحب حوار الشغاليين ده..عشان اوقات كتير بنسافر انا والبنات او انا بسافر لوحدي في شغل فا مش بحب بصراحه وبعدين بقلق. انا لوحدي كده احسن..
بدر.. بردو مينفعش.. عالاقل يكون في بواب.
سيلا.. انا معرفش حد…
بدر.. سبيلي موضوع البواب ده انا هجبلك حد علي ضمانتي..وفكري في موضوع الشغاله ده..
سيلا.. طيب خلينا فالبواب بلاش الشغاله..
بدر.. ماشي ياستي..
اتصل علي بدر.. الدليڤري.. ..
قام بدر.. راح ياخد منه الاوردر ورجع…
بدر… يلا ناكل..
سيلا.. لحظه اجيب اطباق وارجع…
بدر.. تمام..
راحت سيلا جابت اطباق.. وكبايات وبيبسي..ورجعت..
ابتدو ياكلو سيلا كانت جعانه اوي..كان مبسوط وهي بتاكل زي الاطفال..ومبسوطه بالبيتزا…
بعد شويه.. كلو وخلصو اكل…قامت سيلا عشان تشيل الاطباق..بدر.. ساعدها..ودخل معاها الحاجه المطبخ…
سيلا.. غريبه اوي نوني.
بدر.. مالها..
سيلا.. متصلتش بيك خالص..
بدر.. لا اتصلت لما كنتي انتي مع المصور..وعرفتها اني معاكي..قالتلي انها هتطلع تنام…وزمانها نامت…
سيلا… هو انتو خلاص اتفقتو علي بكره .
بدر.. اه في حاجه ولا ايه..
سيلا.. لا بس هي تقريبا كده مش فيها نوم..الساعه بقت 5والمفروض انا بصحي 7اصلا عشان علي بال ما اجهز وانزل..
بدر… طيب قومي نامي الساعتين دول عشان ترتاحي شويه..وانا هقوم اروح. بقي ويادوب اروح اخد شاور واغير هدومي وانزل عالشغل..
سيلا… مش هتنام.
بدر.. لا مفيهاش نوم.
سيلا.. لا خلاص وانا كمان مش هنام يعني انا اكون السبب وفالاخر انام.
بدر.. قولتلك انتي مش سبب في حاجه . وبعدين انا واخد علي كده وبطبق بالتلت ايام كمان…
سيلا.. بس انا مش عندي نوم..
بدر.. لازم ترتاحي عشان تقدري تيجي.. ولا عايزه نوني تيجي تقتلك دول أجلوها عشانك
سيلا.. لا هاجي بأذن الله .بس بجد مش عندي نوم..
بدر… طيب قومي ظبطي نفسك وارتاحي لحد معاد الشغل.. وانا هطير ..
سيلا.. انت زهقت ولا ايه مني.
بدر.. لا خالص ولله..بس عايزك ترتاحي..
سيلا.. وانا مش عايزه ياسيدي..
بدر.. عيزاني اعد يعني..
سيلا.. باحراج .. وفضلت تتلفت يمين وشمال..
بدر… بتفكري يبقي زهقتي شوفتي مين اللي زهق.
سيلا.. بسرعه.. لا والله مش زهقت.. بصراحه اول مره حد ياعد معايا كده.. ومش عيزاك تمشي.. اقصد يعني .. خليك. ادام مش هتنام وانا مش هنام…
بدر.. لو عيزاني اعد… يبقي تعمليلي قهوه ..
سيلا.. بفرحه.. ماشي.موافقه..
وقفت سيلا تعمل القهوه وهو اعد ادامها عالكرسي ومولع سيجراته…ومراقبها
سيلا.. كانت بتعمل القهوه وهي مركزه واللي يشوفها يقول بتخترع الذره…فضلت مركزه خالص.. وبتعمل زي ما قالها بالظبط…واخيرا طفت عليها.. وحطتها فالفنجان..
سيلا.. اتفضل…انت باصصلي كده ليه..
بدر.. بضحك.. مفيش.
سيلا. لا بجد.في ايه..
بدر… اصلك يجي منك..
سيلا.. اشمعني..
بدر… يعني شايفك ماشيه عالخطوات بالظبط…ومركزه.. وكمان عملتيها بوش..
سيلا.. يعني كده حلوه.
بدر.. شكلا تمام بس لسه مدوقتهاش..
سيلا.. طيب شوفها كده..
بدر.. مسك الفنجان ..وشرب منه..وكشر..
سيلا.. 🙄والله عملتها زي ماقولت.
بدر… ضحك… جميله..
سيلا.. امال كشرت ليه.
بدر.. رخامه.. بس والله تحفه..
سيلا.. ههاااا اخيرا هزل روكااااا وفضلت تتنطت زي الاطفال..
بدر… بس يامجنونه خرمتي ودني.. كل ده عشان عملتي قهوه..
سيلا.. انت مش فاهم دي زلاني…
بدر… اي خدمه..ادعيلي بقي..
سيلا.. اعدت جمبه…
بدر… بقولك ايه صحيح..
سيلا.. نعم.
بدر.. المصور اللي كلن معاكي.. نسي الكاميرا معايا فالعربيه.
سيلا.. نسي الماميرا وايه اللي خلاه يدهالك.وازاي نسيها دي عهده ده مستر مراد لو عرف هيطين عيشته.
بدر… مالما انتي اغم عليكي انا دخلتك العربيه وقولتله يروح ينادي دكتور من عربيات الاسعاف بسرعه فا ساب الكاميرا وجري ينادي للدكتور.. وبعد كده احنا مشينا وهو نسي ياخدها.
سيلا.. دكتور ايه..
بدر.. ده دكتور وخدتي حقنه وكانت ليله.
سيلا..😳😳انا خدت حقنه.فين
بدر.. نعم..
سيلا.. باحراج.. يعني اقصد..
بدر.. ابتسم لا في ايدك علي فكره..
سيلا…. انت رخم علي فكره..
بدر.. بضحك مش انتي اللي بتسألي.
سيلا. طب خلاص مش عايزه اعرف وبعدين انت خليته يدني ليه مش قولتلك قيل كده اني بخاف من الحقن.
بدر… يعني انتي كنتي دريانه وبعدين هي اللي ظبطتلك الضغط..
سيلا.. المهم الكاميرا تلاقيه.. فضل يتصل بيا…وانا تليفوني فالشنطه..تعالي ادهالي..
بدر.. تعالي..
خرجو مع بعض . جابو الكاميرا وجابو شنطتها..
سيلا.. ياخبر ده مستر.. مراد متصل بيا 10مرات وهو متصل بيا كذا مره..
بدر.. ومراد ده بيتصل بيكي ليه..
سيلا.. عادي يعني.
بدر.. هو ايه اللي عادي الوقت متأخر علي فكره.
سيلا.. ايوه ماهو اكيد عايز يعرف. عملت ايه.. ويمكن هو كلمه قاله علي حوار الكاميرا وقاله اني تعبت..
بدر.. ماشي🤨
فتحت سيلا الكاميرا…
وفضلت تتفرج علي الفديو… اللي المصور صوره..
ووشها كان زعلان لما شافت بدر من بعيد والكل مستخبي في اماكن متفرقه وهو لوحده.. لاحظ بدر. ده وعرف انها افتكرت…وثواني… وظهر صوتها وهي بتجري وبتنادي علي بدر..وهما بيمسكوها…
بدر… كان باصص معاها.. وشايف اد ايه هي كانت خايفه عليه.
واخر الفديو لما جريت عليه حضنته واغم علبها في ايده…
سيلا.. قفلت الكاميرا بسرعه وفضلت متنحه..
بدر… مالك..
سيلا.. ايه.. لا مفيش بس..
بدر.. هو ازاي يصور اي حاجه وخلاص كده.
سيلا.. مش عارفه. بس
بدر… هاتي الكاميرا دي..
سيلا… ليه انا هدهاله لما اشوفه ..
بدر.. الكاميرا هو سابها معايا يبقي يجي ياخدها مني..
سيلا.. ليه..
بدر..بعصبيه…عشان اللي صوره ده مينفعش يتاخد ده عبيط ده ولا ايه..
سيلا.. مش فاهمه
بدر… ايه اللي مش فهماه…سيلا الفديو ظه لازم يتقطع مينفعش توديه كده..
سيلا.. نعم لا مينفعش خالص . مستر مراد مش هيسكت..
بدر… بعصبيه ايه مستر مراد مراد مراد.. مين مراد ده اصلا عشان يسكت ولا ميسكتش..
سيلا.. ممكن طيب مش تعلي صوتك.. براحه.
بدر.. سيلا.. المتخلف اللي صور جايبك.. وانتي بتعيطي. وبتجري عليا وبتيجي في حضني.. وبيغم عليكي..تقدري تقوليلي لو حد شافو هيقول ايه.. طيب انا عارف ان كل ده مش هيتعرض. لانهم مش هيحتاجو. بس هما لما يشوفوه هيقولو ابه عليكي طب لو سألوكي ده مين هتقولي ايه…وطبعا ده الانا بقوله احتمال والفديو ده لو مقصود انه بصوره بالشكل ده.. يبقي التقطيع ده هيتسرب. وشكلك هيبقي مش حلو..فهمتي..
سيلا.. فهمت.. بس محدش ليه دعوه .
بدر.. هو ايه اللي محدش ليه دعوه… انتي عبيطه ياسيلا..
سيلا.. لا مش عبيطه.. بس طبيعي اني ابقي خايفه عليك..خصوصا ان انا اللي حطيتك في الموقف ده.
بدر.. تمام.. طيب هتقوليلهم انا مين..
سيلا.. بارتباك.. هقولهم.. يعني.. بص هما ملهمش دعوه اصلا.
بدر… سيلا.. خلصت الكاميرا دي انا هاخدها.. وهقطع الجزء اللي انتي فيه ولو عايزها يجي ياخدها مني ولو سالك قوليله معرفش عنها حاجه واديله رقمي قوليلي كلمه وروح خدها منه انت سبتها في عربيته مش في عربيتي.. تمام..
سيلا.. طيب خلاص بس بلاش تتعصب..
بدر.. ده انتي تعصبي بلد لهبلك ده.
سيلا.. بابتسامه.. خلاص بقي…
بدر.. الساعه كام…
سيلا.. خمسه ونص..
بدر… كل ده فات نص ساعه..
سيلا.. بعصبيه.. قوم امشي يابدر.. ادام زهقت اوي كده انا اصلا غلطانه اني منمتش وسبتك..
بدر… بتطرديني..🤨
سيلا.. 🙄لا😔
ومره واحده.. يانهار اسود..
بدر.. ايييه خضتيني في ايه..ياعملي الاسود..
سيلا.. العربيه..
بدر.. مالها..نسيتي فيها حاجه تاني
سيلا….. نسيت ايه بس يا بدر . انا اقصد عربيتي نسيت عربيتي..
بدر…🥴🥴هو يوم مش فايت انا عارف…
سيلا …🙄🙄🙄هاخد تاكسي عادي واروح اجيبها..
بدر.. ايوووه براڤو عليكي حلو الحل ده.
سيلا.😳😳😳
بدر.. متنحه ليه.. اكيد بهزر.. هوديكي تجيبيها.. مانا شكلي مبقاش ورايا غيرك..
سيلا.. عاجبك ولا لا..🙄
بدر… عاجبني يا اخرت صبري انت معادك امته..
سيلا.. انا 9..
بدر.. وانا كمان..بس انا لازم اقوم الوقت.
سيلا.. ليه😔
بدر.. هو ايه اللي ليه هه..لسه هروح اخد شاور واغير ولا اروح كده من امبارح بهدومي وهموت واغير وانتي كمان اطلعي خدي شاور وجهزي نفسك…
سيلا.. طيب خلاص. خليك.. وبعدين روح انت عالبيت وبعدين روح شغلك وانا هروح بتاكسي بس خليك شويه..
بدر.. بابتسامه هاديه.. مش هتأخر عليكي.هروح بسرعه ساعه واكون هنا…
سيلا.. بجد😔
بدر.. بجد⁦☺️⁩
سيلا.. ماشي…
قام.. بدر.. ومشيت جمبه سيلا.. توصله…
بدر… اقفلي ورايا علي طول وادخلي جوه متأعديش هنا. واقفلي عليكي الباب.
سيلا.. حاضر…
بدر.. بحب .. باين في عنيه . مش هتأخر عليكي..
سيلا… هستناك…
بس هسيبلك الباب مفتوح عشان لو جيت وانا فوق ولا باخد شاور.. تدخل تلعد فالجنينه لحد ما اجيلك..
بدر.. لا اقفلي عليكي . ولو جيت وانتي فوق ه‍فضل مستنيكي فالعربيه..
سيلا.. طيب خلي معاك الريموت ده.. واديته ريموت صغير بتاع باب الڤيلا.. كان باب اليكتروني بيتفتح عن طريق ريموت صغير..
بدر.. باستغراب . انتي بتدي الريموت لاي حد.كده.
سيلا… بتلقائيه.. لا انت اول حد ياخده حتي ميتهيأليش حد من صخابي خدو قبل كده..
بدر.. بجد..
سيلا.. حست باللي قالته..
اه يعني كل مره بيجو بكون موجوده وانا بفتحلهم عادي يعني.
بدر… اممممم ماشي.. يلا ادخلي..
سيلا.. اوك باي.
بدر… باي…
مشي بدر… وطلعت سيلا.. طلعت هدوم
طلعت فستان ابيض صيفي ضيق لحد الصدر.. ونازل واسع زي الاطفال لحد ركبتها..وكت.ولبست عليه كوتشي ابيض في سماوي..خدت شاور .. وخرجت لبست كانت شكل الملايكه نشفت شعرها وظبطتته.. وعملت ميكب خفيف.جدا وحطت البرفيوم بتاعها..وخدت شنطتها ااكروس البيضه..ونزلت تحت فالجنينه.. تستني بدر.. حست ان النوم بيغلبها.. راحت اعدت علي مرجيحه.. فالجنينه علي شكل كنبه.. اعدت فيها وابتدت المرجيحه تتهز براحه.. وثواني وراحت سيلا فالنوم…وهي اعده مستنيه بدر…ونسيت موبايلها فوق عالشحن…
بعد ما روح بدر.. طلع كانت نوني نايمه.. دخل خد شاور.. وغير هدومه.. لبس قميص اسود.. وبنطلون اسود.. كان فاتح اول كام زرار.. ورافع كم القميص لحد ايده من فوق…خلص وحط البرفيوم بتاعه… دخل لناهدد. باسها من دماغها..
نوني نوني…
ناهد… انت جيت يابدر.
بدر.. ده انا جيت..وخدت شاور وغيرت ورايح تاني عالشغل..
ناهددد. انت جيت نمت..
بدر.. لا انا لسه جاي..
ناهد..وايه اللي اخرك كده..
بدر.. هبقي احكيلك بقي انا بس جيت اصبح عليكي.
ناهد.. استني ياواد انت هنا الساعه لسه 7نازل بدري كده ليه..
بدر.. ماهو انا هعدي علي سيلا عشان عربيتها فالفندق من امبارح… هتروح تاخدها. وتروح شغلها..
ناهد… مش مرتحالك بقيت رايح جاي مع سيلا كده. اوعي تكون ياواد بتحبها ومقرطسني ومخبي عليا..
بدر.. هخبي عليكي ابه بس يانوني..
ناهد.. لا ياشيخ صدقتك انا كده.. ده انت عنيك فضحاك…
بدر… طب نامي يانوني انا غلطان اني جيت اصبح عليكي..
ناهد… هتحكيلي صح..
بدر.. وهو بيضحك وبيهز دماغه شمال ويمين.. مفيش فايده فيكي..
ناهد ..هتحكيلي ؟؟
بدر… بابتسامه بعدين يا نوني بقي..
ناهد… بفرحه… يبقي حصل…
بدر… لا لسه.. بس اهدي انتي كده وسيبي كل حاجه تمشي زي ماهي..
ناهد… ماشي ياحبيبي ربنا يفرحني بيك يارب ..
بدر… يلا كملي نوم.. عايزه حاجه..
ناهد.. لا ياحبيبي سلامتك..
بدر… طقم الحنيه ده انا مش واخد علبه عايزه تخلصي مني ياناهد🤨🤨
ناهد.. في عينك ياواطي.. امشي ياواد. من هنا..
بدر.. ايوه كده اهو كده تبقي نوني…
ناهد.. بضحك يلا يارخم بقي امشي عشان متتأخرش علي البنت.
بدر.. حاضر ياحنينه🤣سلام✋✋
مشي. بدر.. راح لسيلا…
نوني كانت حاسه انها مبسوطه وفرحانه باللمعه اللي في عيون بدر….
وصل بدر.. عند سيلا.. فضل يكلمها كتير طول الطريق مكنتش بترد…
وصل .. وركن.. نزل فتح الباب.. بالريموت اللي معاه…
دخل جوه.. لمحها من بعيد.. نايمه وشكلها بالفستان زي الاطفال… لمتدا راحت فالنوم فردت نفسها وضمت ركبتها علي صدرها وكانت زي الاطفال فالكنبه بتاعت المرجيحه..
وصل لحد عندها… اعد علي ركبته.. سيلا سيلا…
مكنتش بترد وراحه في سابع نومه…
بدر.. مشي ايده علي وشها براحه…سيلا..انا جيت.. اصحي.
سيلا….امممم..
بدر… بصوت.. اعلي شويه.سيلااااا.
سيلا.. اتنطرت من مكانها…. ومسكت في كتفه.. بدر. بدر..
بدر.. بس. اهدي.. انا اسف ولله بس انتي مش بتردي.. فقولت اعلي صوتي.. عشان اصحيكي..
سيلا.. حرام عليك خضتني..
بدر… ايه اللي منيمك كده مش قولتلك متنزليش..
سيلا.. مانا خوفت انام فوق…
بدر…ده علي اساس انك منمتيش هنا.صح..
سيلا.. بابتسامه مكنتش هعرف اني هانام هنا…
بدر… بس ايه الحلاوه دي..
سيلا.. وشها احمر..
بدر… هنمشي يلا…
سيلا… وهي بتتاوب… حاضر..
بدر…. ماتجربي تعتذري كده وتاخدي اجازه. انهرده شكلك تعبان..
سيلا.. مش هينفع…
بدر… طب.. يلا تعالي… هتاي ايدك…
مسكت.. سيلا ايده وكأنها اتعودت ومن غير احراج مسكت ايده…
قفلت الباب.. وركبت .. مع بدر… ومشيو..
نامت سيلا تاني فالعربيه.. وبعد شويه وصلو..
بدر… سيلا.. سيلا..يلا وصلنا..
سيلا.. حاضر .
بدر… سيلا مش هينفع تسوقي وانتي كده..
سيلا.. انت تمام.. متقلقش…
بدر.. مقلقش ايه بس..استني هنا اشوف العربيه بتاعتك..
نزل بدر. جاب عربيتها وطلع بيها..
بدر.. سيلا..سوقي براحه من فضلك انا همشي وراكي لحد ما توصلي…
سيلا… لا والله متقلقش.. انا تمام روح علي شغلك كفايه تأخير.
بدر… يلا بس ملكيش دعوه .
مشيت سيلا وبدر.. وراها ووصلو اخيرا…
بدر…حاولي تعرفي تستأذني بدري شويه عشان تروحي تنامي..حبه قبل ماتيجي بليل..
سيلا.. حاضر…
بدر… كنت بكلمك فالطريق مش بتردي ليه. تليوفنك شكله سايلنت..
سيلا.. ياخبر. موبايلي فالبيت..
بدر… نستيه شاطره….
ياريت .. تبقي تطمنيني عليكي من اي تليفون..
سيلا… بنوم طيب ..
بدر.. يلا سلام..
سيلا.. باي…سوق براحه.
بدر.. بابتسامه حاضر
طلعت سيلا شغلها… ووصل بدر. شغله…
بعد ماوصلت سيلا وابتدت شغل كانت بتقاوم النوم…
فجأه.. دخل عليها عبد الرحمن…
سيلا…ايه ياعبد الرحمن خضتني.
عبد الرحمن.. مستر مراد عايزك..
سيلا.. حاضر جايه.. اهو…
دقايق وخبطت سيلا علي الباب.
مراد.. ادخل..
دخلت سيلا.. صباح الخير يامستر مراد…
مراد.. صباح النور…وكان باين علي وشه انه مضايق..
مراد… كلمتك كذا مره ياسيلا امبارح مردتيش ليه..
سيلا.. مكنتش سمعاه..لما وصلت المكان عملته سايلنت حضرتك عارف ان بقف الصوت عشان اعرف اشتغل.
مراد.. اظن من كلام المصور اللي ؤاح معاكي انك مشيتي بدري. انا متصل بيكي الساعه 5
سيلا.. ايوه بس انا نسيت افتحه..
مراد.. بس المفروض انك بتخلصي اي شغل بتكلميني تبلغيني باللي حصل صح.
سيلا.. صح يامستر بس ادام المصور حكالك اكيد قال لحضرتك اني تعبت..واظن ان لسه باين عليا التعب
مراد… مين اللي كان معاكي ياسيلا…
سيلا.. ارتبكت ومعرفتش ترد..
مراد.. بصوت عالي فزع سيلا..
ماترددددي.
سيلا.. حضرتك اظن ده ملوش علاقه بالشغل…
مراد… والله انتي شايفه كده..
سيلا.. مكن اعرف حضرتك ليه متعصب.. اظن اني مأثرتش في شغلي.يعني
مراد… فين الكاميرا بتاعت المصور..
سيلا… والله دي حاجه تسأله فيها دي عهده معاه يعني متخصنيش.
مراد… ماهو نسيها مع الظابط اللي كنتي معاه.
سيلا.. حضرتك اهو بتقول نسيها معاه يعني ميخصنيش
مراد… يعني ايه ميخصكيش.. انا عايز الكاميرا دي حالا تكون علي مكتبي.. واظن ان لحد الوقت شغلك موصليش.. وشغلك اغلبه عالماميرا يعني انتي الوقت بالنسبالي معملتيش شغل..
سيلا… حضرتك انا كنت فاقده الوعي يعني دي مشكلته مش مشكلتي وهو اللي المفروض يجيبها عشان زي ماده شغلي هو شغله انا شغلي علي ورق التصوير الحي ده بقي تخصصه هو ولو حتي الكاميرا ضاعت هو ملزم يرجع اللي انا عملته وتعبت فيه مش انا يعني هو ميغلطش وحضرتك تحاسبني انا .
مراد.. بعصبيه.. انتي هتعرفيني مين اللي غلط ومين اللي
مغلطش ياسيلا انتي نسيتي نفسك ولا ايه.
سيلا.. لا منسيتش نفسي .. بس واضح ان حضرتك متعصب من حاجه انا مليش ذنب فيها انا شغلي اديته علي اكمل وجهه سيبت اللي ورايا ونفذت اوامر حضرتك واظن حضرتك قولت ان المل مشغول انا كمان كنت مشغوله وسبت اللي في ايدي وسبت صحبتي ورحت.. وشفت شغلي. هو بقي غلط دي مش مشكلتي انما تتعصب عليا من غير وجهه حق انا اسفه مش هقبل حتي لو ده هيكون اخر يوم ليا هنا…
بعد اذنك…
مراد.. استني عندك انا مقولتلكيش تمشي..
سيلا.. افندم حاجه تاني…
مراد… تتصلي بيه حالا تخليه يبعت الكاميرا..
سيلا.. اولا انا موبايلي فالبيت نسيته ثانيا زي ماقولت لحضرتك هو اللي ملزم يتصل بيه ويجيب منه الكاميرا…
مراد… ماشي ياسيلا..
هاتي رقمه انا هتصل بيه بنفسي..
سيلا راحت علي مكتبه ومسكت ورقه وقلم.. وكتبت رقم بدر.. اتفضل ده رقمه.. تقدر تكلمه…
مراد… اتفضلي علي مكتبك….
سيلا… انا هتفضل بس هكتب استقالتي حالا واجيبها لحضرتك.. انا مش هستني لحظه واحده…
مراد… سيلا بلاش تضايقيني اكتر قولت اتفضلي علي مكتبك بلاش لعب عيال.
سيلا.. اسفه يامستر مراد..
مراد.. حاول يهدي نفسه.. سيلا انا.. انا اسف صدقيني انا متعصب واظن مينفعش تبقي اول مره تشوفيني كده ومتستحملينيش..
سيلا.. ساكته..
مراد.. بعد اذنك اتفضلي علي مكتبك الوقت واكيد هنتكلم..
سيلا.. بعد اذنك..
وخرجت علي مكتبها…
مراد.. المصور حكاله علي كل حاجه وده اللي كان هيجننه..
مسك .. مراد الرقم.. واتصل علي بدر.✋✋✋✋✋

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سيلا والنمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى