روايات

اسكريبت بلوتي الفصل الرابع 4 بقلم سارة أبو سليم

اسكريبت بلوتي الفصل الرابع 4 بقلم سارة أبو سليم

اسكريبت بلوتي الجزء الرابع

اسكريبت بلوتي البارت الرابع

اسكريبت بلوتي
اسكريبت بلوتي

اسكريبت بلوتي الحلقة الرابعة

عمر يا عمر قوم كلم جدك
عمر : حاضر قوله نازل
صقر : ماشي اوعه تنام تاني
عمر : متقلقش
صقر : طيب فتح عينك الاول قوم
عمر : حاضر شوية
صقر : فاطمة
عمر : بفزع مالها مالها
صقر بسخرية : ملهاش قوم بقي 😂
عمر ضربه بالمخده : يا جدع يا جدع يا رخم
صقر : خلاص خلاص هنزل مش تتاخر بس
عمر : حاضر
عند فاطمة
زينة : فاطمة فاطمة يلا قومي
فاطمة : حاضر
زينة : يلا عشان جدك مستنيكي ع الفطار
فاطمة : حاضر هاخد شور بس

 

 

زينة : ماشي
فاطمة : هو انتي لي حاطة الطرحة واحنا في البيت
زينة : عادي
فاطمة : انتي قاعده وسط اهلك لي لابسه الطرحه
زينة : عادي صقر بيضايق
فاطمة : بس انتي كده كده مسيبه شعرك وحاطه الطرحه كده بس وكل شويه تقع فلي بتحطيها
زينة : مجاش في مالي كده
فاطمة : امممم ع راحتك يلا هقوم
عند الجد
الجد : تعالي يا عمر
عمر : نعم يا جدي
الجد : اقفل الباب وراك
عمر : حاضر خير في حاجه ولا اي
الجد : انهارده هتروح تشوف الشقة انت وفاطمة صح
عمر : ايوه يا جدي
الجد : أنا عارف انك مكنتش عايزها ومكنتش تعرفها بس انا خليتكم تجوزو عشان العيلة تتوحد وترجع تاني ويتفض الخلاف اللي بينك وبين ابوها عايز اطمن عليهم قبل ما اموت
عمر : بعد الشر عليك يا جدي
الجد : دي الحقيقة يابني وبما اني عايز افض الخلاف مش هفضه اني اديك وحده وحشه تزود الخلاف ويبقي في خلاف بينك وبينها وبين ابوك وأبوها
عمر : لا يا جدي فاطمة مش وحشة
الجد : مش قصدي الشكل يا بني مفيش وحده وحشة كل ست بتعرف تكون حلوة بطريقتها والراحة هي اللي بتحلي الست اياك يا عمر تزعل فاطمة فاطمة غالية عندي اوي وانت لو مش راجل عمري ما كنت اخليك تاخدها ولو مليون خلاف
عمر : حاضر يا جدي
الجد : مسالتش نفسك لي البيت كله بيحب فاطمة
عمر بتفكير : لي يا جدي
الجد : عشان لسانها 😂
عمر : لسانها ده عليها لسان 😂
الجد : لا لا 😂 الكل عارف اني اللسان ده وراه قلب عظيم قلب بيحب الشخص عشان ذاته مش عشان فلوسه أو مركزه ومع الوقت هتشوف فاطمة وتعرفها
عمر : أن شاءالله يا جدي
الجد : انتو عايزين تعيشو هنا ولا في مصر
عمر : اللي تشوفه يا جدي
الجد : في بيت هنا كتبته باسمك انت وفاطمة بجنينة كبيرة هتقعد فيه انت وهي حوليا لحد ما اموت وبعد ما اموت في شقة في مصر باسمك انت وهي بردو
عمر : بس يا جدي أنا معايا فلوس اشتري
الجد : دي هدية جوازكم يابني وانا هعمل كده مع كل احفادي
عمر : حاضر شكرا يا جدي

 

 

الجد : هبعت معاكم السواق تشوفو البيت وتشوفو هتفرشو ازاي
عمر : تمام يا جدي
الجد : يلا يا حبيبي اسبقني ع السفرة عشان نفطر والعصر تكون جاهز
عمر : حاضر
ع السلم
زينة بخجل : صباح الخير يا صقر
صقر : صباح النور يا زينة عاملة اي
زينة : الحمدلله وانت
صقر : الحمدلله حلوه العباية دي
زينة : بجد
صقر : ايوه اللون ده بيكون حلو عليكي
زينة بكسوف : بجد
صقر : ايوه بجد 😂
زينة : ربنا يخليك 🤭
صقر : يلا عشان تفطري
زينة : حاضر
ع السفرة
فاطمة : صباح الخير
صباح النور
فاطمة : صباح الخير يا جدي
الجد : صباح النور يا حبيبة جدك
صقر : هتروحو انهارده تشوفو البيت
عمر : لحقت تعرف 😂
صقر : أنا اللي مخلص الورق 😂
عمر : تسلملي يا حبيبي

 

 

الجد : صقر ده سندي في الدنيا بثق في وبعتمد عليه وانا مطمن
صقر : ربنا يديك الصحة وطول العمر يا جدي
الجد : ربنا يخليكم ليا يارب
الجد : جبتلك بيت بالجنينة عشان تزرعي فيها ورد وريحان براحتك يا ست البنات
فاطمة : شكرا يا جدي
الجد : ومنستش المرجيحه
فاطمة بطفولة : بجد يا جدي
الجد : بجد يا قلب جدك
زينة : بعبد عننا البيت يا جدي
الجد : لا يا قلب جدك
فاطمة : أنا هجيلك ع طول وانتي هتجيلي ع طول
زينة : مش عارفه ازاي هنام لوحدي
فاطمة : يا روحي ❤️❤️
زينة : ما تخلي اوضة ليكم هنا تقعدو هنا شوية وفي بيتكم شوية
الجد : فكره حلوه واهو تبقو حوليا لو مش عندكم مانع
فاطمة : ياريت يا جدي
عمر : معنديش مشكلة
زينة : هييييييييي
فاطمة : بحبك اوي 🤗🤗
عمر : يلا يا فطوم قومي اجهزي
فاطمة : حاضر
بعد ساعة
عمر : خلصتي
فاطمة : ايوه
عمر : طيب يلا
فاطمة : يلا
عمر : اتفضل يا عم محمد

 

 

عم محمد : حاضر
عمر : هي نغم صحبتك
فاطمة : اكيد لا
عمر : اشمعنا يعني
فاطمة : عادي كل واحد مع اللي شبهه
عمر : وهي مش شبهك
فاطمة اكتفت أنها تسكت
عمر : اي
فاطمة : اي
عمر : ليه مش شبهك
فاطمة بعصبية : عشان أنا محترمة مش بريل ع اي راجل ومش بقرب من اي راجل وزي ما انت قولت الطيور ع اشكالها تقع عشان كده هي عجباك
عمر : يعني هي شبهي
فاطمة : معرفش
عمر : طيب اهدي
فاطمة ببرود : أنا هادية بس مينفعش تشبهني بيها هي عجباك ع كيفك بس مش تشبهني بيها
عمر : اسف
فاطمة : اوك
عم محمد : وصلنا يا بيه
عمر : شكرا يا عم محمد اتفضلي
فاطمة نزلت في صمت
عمر : جميل اوي اي رايك
فاطمة : كويسة
عمر : تحبي نعمل اي هنا
فاطمة : عادي اللي انت عايزه مش هتفرق
عمر : تمام

 

 

فاطمة : تمام
عمر : شوفي اللي فوق
فاطمة : اوك
عمر شاف اوضة الضيوف وطلع فوق لاقي فاطمة بتمسح دموعها
عمر : فاطمة في اي
فاطمة : …..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الاسكريبت كامل اضغط على : (اسكريبت بلوتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى