روايات

اسكريبت بلوتي الفصل الثاني 2 بقلم سارة أبو سليم

اسكريبت بلوتي الفصل الثاني 2 بقلم سارة أبو سليم

اسكريبت بلوتي الجزء الثاني

اسكريبت بلوتي البارت الثاني

اسكريبت بلوتي
اسكريبت بلوتي

اسكريبت بلوتي الحلقة الثانية

عمر : خدي يا بت هنا
بطوط : اسمي فاطمة
عمر : خدي يا زفته
بطوط : مش جايه خلي الزفته تيجي
عمر : يا والي الصابرين خدي يا ست هانم
ط ببرود : اسمي فاطمة
عمر بنفاذ صبر : خدي يا فاطمة
بطوط ببرود : دلوقتي أنا عايز اتكلم معاكي في حاجه بالعقل كده موافقه
بطوط : امممم اتفضل
عمر : بصي يا ستي احنا ولاد عم قبل اي حاجه وهنكون فترة في حياة بعض هنجوز شويه نرجع العائلتين لبعض وبعدين فركش هنطلق صح
بطوط : امممم صح
عمر : انتي عارفه أننا مجبورين ع بعض و هنجوز صح
بطوط : امممم صح
عمر : يبقي هي فترة هتعدي اتخانقنا هتعدي مش اتخانقنا هتعدي فتعالي نتصالح ونخليها تعدي من غير خناق
بطوط : امممم اوك موافقه

 

 

 

 

عمر : وانا اوعدك مش هضايقك وهنعيش مع بعض ولاد عم لحد ما نطلق
بطوط : اوك وانا بردو مش هضايقك
عمر : تمام يلا نخرج نشوفهم
بطوط : اوك يلا
ها ياولاد ازاي الحال
عمر : اتفقنا يا عمي خلاص
عم احمد : ماشي يا حبيبي ع البركة يا ولاد انتو هتكونو سبب اني البيت ده يرجع كويس تاني حاولوا تكونو كويسين
عمر : أن شاءالله يا عمي
عم احمد : هتبقي عروسه يا بطوط
بطوط : كده وكده يا عمو
عم احمد : بس هتلبسي فستان ابيض وتبقي زي القمر
بطوط اكسفت وطلعت ع فوق
عمر : امال جدي فين يا عمي
عم احمد : فوق يا حبيبي بيصالح ابوك وعمك
عمر : خير ان شاء الله أنا خارج حبه في الجنينة
عم احمد : ماشي يا حبيبي
عند بطوط
مريم :ها عملتي اي
بطوط : اتفقت أنا وهو أننا نحاول مش نضايق بعض لحد ما السجن ده يخلص

 

 

 

مريم : سجن سجن اي ده الواد قمر
بطوط : خدي ياختي خدي
مريم : هيييح ياريت
بطوط : اتلمي
مريم : وانتي مضايقه ليه
بطوط : مش مضايقه اضايق لي انتي هبلة
مريم : امال تضايقني ليه لما قولت ياريت
بطوط : عشان مينفعش تقولي كده
مريم : اي اللي منفعوش مش انتي مش عايزه
بطوط : اه بس مينفعش تقولي كده
مريم بخبث : ليه 🙄
بطوط : يوووه أنا قايمة اقف في البلكونة
مريم بخبث : اممم اوك براحتك
بطوط : واقفه بصه وبتابع
عند عمر تحت قاعد ع المرجيحة بيشرب نسكافيه وفي عيون بعيد واقفه بتبص عليه
مين الوحش ده
ده عمر ابن عمي حسن
اول مره اشوفه
أصله قاعد في مصر
امممم مصر فيها حلويات اهي
والصعيد كمان يا بت
امممم بس بتوع مصر حلوين اوي
زينة : اهو لو جبولي كل الحلوين دول ما يملئ عيني غير صقر بجلابيتة بهيبته حتي في قسوتة عمري ما لاقي قسوة احلي من كده
نغم : اه ياختي صقر بردو وحش

 

 

 

زينة : نعممممم لا كلو الا كده اللي تبص لصقر بعين اخلع لها الاتنين
نغم : أنا بوصف بس
زينة : لا شكرا متوصفيش
نغم : خلينا في القمر ده
زينة : راحه فين
نغم : استني بس
نغم : هاي انت جديد هنا
عمر باستغراب : اه لسه بالتكت بتاعي
نغم بمرقعه : هيهيهيهييييي
بطوط : يا بين الكلب انتي
عمر : اي ده في اي
نغم : يعني قمر وكمان دمك خفيف كده كتير
عمر : ايوه ما أنا بكدج كده ع بعضي
نغم : اممم اول مره اشوفك هنا
عمر : ايوه انا قاعد في مصر مع اهلي
نغم : أنا نغم
عمر : اهلا وسهلا
نغم : اهلا بيك يا قمر
عمر : عمر
نغم : الله كمان الاسم
عمر : في اي مالك
نغم : لا ابدا أنا بس عشرية وباخد ع الناس بسرعه

 

 

 

عمر : اه واضح كل الناس
نغم بكسفه : لا لا ده بس عشان انت قريب زينة وكده
عمر : اه اوك معلش ثواني عم عبده
عم عبده : نعم يا بيه
عمر : اسمي عمر يا عم عبده
عم عبده : مينفعش يا بيه
عمر : خلاص قولي يابني
عم عبده : يا بيه أنا اتشرف
عمر : متقولش كده يا عم عبده انت اولادك فوق راسي
عم عبده : تعيش يابني ربنا يفرح قلبك يارب
عمر : حبيبي يا عم عبده ممكن مانجا
عم عبده : عنيه يا حبيبي
عمر : تسلم عنيك يا عم عبده
اممممم بقي انتي واقفه
عمر : اي يا قمر اتاخرت
نغم : ايوه جدا
عمر : حقك عليا أما جيت اهو
نغم : نورت هيهيههي
بطوط : يا واطييييه يا واطيه احم وانا مالي ما يعمل اللي يعملو أنا نازله اصلا كده كده اقعد في جنينة جدي
زينة : اي يا نغم اندمجتي اوي كده ليه
نغم : أصله ظريف اوي
زينة : ايوه بطوط حبيبتي
بطوط : اي يا زينه عامله اي
عمر بص ليها بخبث 🙄
زينة : بطوط خطيبة عمر
نغم : اي ده هو خاطب
عمر بستفزاز : لسه يا لولو
بطوط : لولك اممم اوك
عمر : اي
بطوط بستهزاء : ولا حاجه

 

 

 

عمر بخجل : اوك
نغم : وانتو مخطوبين عن حب ولا تقليدي
بطوط : تقليدي يا روحي
نغم : امممم باين
بطوط : ايوه احنا معندناش الحب ده ابن عمي وانا بعزه وبحترمه اكيد هنحب بعض بعد الجواز
عمر واقف مستغرب من ردها
نغم : ولو محبتوش بعض
بطوط : عمر يتحب وانا هعرف اخلي يحبني
نغم : ولو مش حبك
عمر : نغم
نغم : يا قلب نغم
عمر : هيحبني هو اصلا حبني من قبل الجواز لو مش عجباه مكنش اداني اسمه وشرفه لكن عندنا البنت بتحب بعد الجواز يعني مينفعش اقف مع راجل معرفوش وعمر لو كان شافني سهله كده مكنش اجوزني
زينة : حبت تغير الموضوع ومين ميحبش بطوط
بطوط بدموع بتحاول تداريها بالضحك : حبيبتي ❤️
صقر : زينة
زينة : نعم
صقر : واقفه ليه كده
زينة : واقفه مع عمر و بطوط شويه ونغم
صقر : داري شعرك مش قولتلك مفيش حاجه منه تبان
زينة : الطرحه بتتزحلق
صقر : نثبتها
زينة : لا لا شكرا أنا هثبتها
صقر : ازيك يا عمر
بطوط بصوت مهموس : شوفتي الرجاله عندنا بتحب اي
عمر : بخير يا ابن عمي عامل اي
صقر : بخير طول ما انتو بخير عامله اي يا بطوط
بطوط : بخير طول ما انت وسطنا يابن عمي
صقر : تفرحي يا عروسه يارب يا بختك يا عمر هتاخد زينة البيت وبهجته

 

 

 

بطوط : ربنا يبارك فيك يا ابن عمي
صقر : استاذن أنا عشان عايز جدي في موضوع
زينة : جايه معاك تعالي يا نغم اقولك
نغم : حاضر
وبصت لعمر بمياصه هاجي ع طول
عمر : اوك
عمر فضل يبص لبطوط وخايف يكلمها لانه غلط فيها جامد بس بطوط سبقته ومشيت
عمر : فاطمة ….

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الاسكريبت كامل اضغط على : (اسكريبت بلوتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!