اسكريبت بلوتي الفصل الثالث 3 بقلم سارة أبو سليم
اسكريبت بلوتي الجزء الثالث
اسكريبت بلوتي البارت الثالث
اسكريبت بلوتي الحلقة الثالثة
عمر : فاطمة
بطوط : مشيت ومن غير ما تديلو اي اهتمام
عمر : فاطمة عايز اكلم معاكي
بطوط : مشيت
عمر : استني يا فاطمه من فضلك
فاطمه دخلت البيت وعمر دخل وراها
صقر بهمس لزينة : هو انا مش قولتلك البت دي ملكيش كلام معاها
زينة : هي اللي بتيجي تسال عليا وبتضطر انزلها
صقر : خلي الخدم يقولو انك مش هنا
زينة : بعمل كده بس بتفضل تيجي
صقر بعصبيه : خلاص اقولها أنا
زينة : مينفعش مينفعش خالص ينفع صقر الزيني يتكلم مع ست ويقولها كده
صقر : ومينفعش زينة تمشي مع ناس زي دي يا زينة أنا لو مديها ريق كانت ارتبطت بيا دي بتريل ع اي راجل
زينة : بس انت مش هتديها ريق
صقر : ده اكيد أنا مينفعش ابص لدي
زينة : وبتبص لايه
صقر : ببص لحد زيك يا زينة ربنا يوعدني ببنت زيك
زينة بكسوف : ميرسي
صقر : ويوعدك بحد يصون الجمال ده يارب
زينة : يا روح ….
صقر : اي
زينة بارتباك : يا روحيم يارب ربنا يوعدنا
صقر : بخبث اه يارب بس رحيم مش روحيم
زينة بضيق : اتلغبط معلش
فاطمة دخلت متعصبه ومدمعة
صقر : اية يا ست البنات
فاطمة : اي يابن عمي
صقر : مالك
فاطمه : لا مفيش حاجه
عمر : فاطمه
صقر : مالك عينك مالها
فاطمة بصت لنغم : لا مفيش اصل عمر عمال يعاكسني وانا بكسف اوي
صقر ضحك بصوت عالي جدا : لا يا عمر بنتنا رقيقه وبص لنغم مش بجحه ومش بتختشي
عمر : أيوة بس هي خطيبتي وكنت بحب فيها
صقر : بكره تجوزه وتحب فيها ع طول
فاطمة : أن شاءالله بعد ازنكم هطلع اشوف فوني
نغم : وانا كمان هستاذن بقي امشي
عمر : اوك مع السلا…
فاطمة : لي يا روحي خدي راحتك لسه بدري
نغم : لاحسن عمر يكون عايز ينام ولا حاجه
صقر : ايوه فعلا عمر لزم ينام عشان بكره هيروح يشوف الشقة هو وفاطمة
نغم : طيب همشي أنا باي
فاطمة : يلا تصبحو ع خير
صقر وزينة : وانتي من اهله
عمر : فاطمة عايزك ثانية
فاطمة : اتفضل
عمر : ع جنب ثانية
فاطمة بصت لنغم : حاضر
عمر : أولا أنا آسف والله انا كنت برخم عليكي زي ما بترخمي عليا
فاطمة : بعد ازنك مش هنكلم في الموضوع ده
عمر : حاضر بكره أن شاءالله هنروح نشوف الشقة
فاطمة : عادي مش هتفرق كده كده هنجوز شهر او اتنين
عمر : بس انتي هتبقي عروسة بفستان بشقة كويسة لزم نكون عريس وعروسه بجد عشان الموضوع يكون مقنع
فاطمة : اللي تشوفه
عمر : تمام بكره بعد العصر
فاطمة : حاضر
عمر مستغرب من طريقة كلامها
وكل واحد راح اوضته
عند عمر
عمر : كان لزم يعني كان لزم ده انت غبي اوي .
لا بس ثانية وهي اصلا تضايق لي اكلم اللي أكلمه اهزر مع اللي اهزر معاه هي مالها تضايق لي .
بس اكيد اضايقت عشان هي في مقام خطيبتي منظرها اي قدام الناس وانا بكلم بنت واهزر معاها
لزم أوقفها عند حدها لانها بتحاول تضايق فاطمة بيا
صقر : اي يا باشا
عمر : اي ياحبيبي
صقر : بتفكر في اي
عمر : لا ولا حاجه
صقر : أنا عارف انك
عند فاطمة
زينة : مالك بقي يا ستي
فاطمة : مفيش حاجه عادي
زينة : مش باين خالص أنه عادي
فاطمة : لا انا تمام
زينة : نغم صح
فاطمة : بصي أنا مش غيرانه بس هو المفروض يحترمني قدامها
نغم : عندك حق خصوصا انها كانت بتحاول تضايقك
فاطمة : أنا معرفش انتي ازاي تعرفيها
زينة : هي والله اللي بتيجي وبعدين بتسليني
فاطمة : طيب خلي بالك عشان ممكن توقعك في مشاكل
زينة : لا خير ان شاء الله خلاص نامي ومش تفكري
فاطمة : بكره هروح اشوف الشقة وانا حقيقي مش طايقه ولا طايقة الشقة
زينة : استحملي كلها شهر وبعدين عمر كويس
فاطمة : ده كويس ده ده يا ويله مني يا ويله بكره
………
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الاسكريبت كامل اضغط على : (اسكريبت بلوتي)