Uncategorized

رواية هروب من نصيبي الفصل الخامس عشر 15 بقلم فاطمة محمد

 رواية هروب من نصيبي الفصل الخامس عشر 15 بقلم فاطمة محمد

رواية هروب من نصيبي الفصل الخامس عشر 15 بقلم فاطمة محمد

رواية هروب من نصيبي الفصل الخامس عشر 15 بقلم فاطمة محمد

تسنيم /هو انا كل مره هاجي فيها للبت دي ألقي انك قاعد معاها 
هند: أولا انا اسمي هند وحازم بيدلعني ب هندود 
تسنيم:. كمان بيدلعك 
هند: اه 
تسنيم: حازم 
حازم : اممم
تسنيم: انا ولا هند دي 
حازم : طبعا …
هند.: انتي هتقرني نفسك بيا انتي بجحه اوي 
تسنيم بتجاهل : رد انا ولا هي 
(هند كانت خايفه من اختيار حازم بس هي لازم تسمعه علشان تعرف تبعد ولا تقرب)
حازم: اي المقارنه دي هي بنت خالي واختي وأنتي حبيبتي وبنتي 
تسنيم معرفتش ترد تقول اي بس هند قامت مشيت من الزعل وكانت بتعرج بس مشيت 
تسنيم: مش قولتلك انها مش معتبراك اخوها هي بتحبك 
حازم بهدوء: مستحيل حتى لو هي بتحبني انا بحبك انتي وبس 
هند كانت واقفه بره وسمعت حازم هند عيطت ومشيت 
حازم خرج من الاوضه بتاعته تاني يوم ويدور علي هند بس مش موجوده 
اسلام : مش هنروح المعسكر بقا 
حازم : معرفش فين هند
اسلام : هربت تاني من البيت 
حازم: معرفش اي ده ولا تربيه ولا احترام المواعيد و كل شويه تهرب من البيت 
هند وهي واقفه علي الباب ومريم جنبها 
هند: لا والله في تربيه وفي احترام المواعيد
حازم : كنتي فين 
هند: حاجه تخصني انا وبس ومش تخصك 
حازم: فهمت.خلاص كنتي هربتي من بيتك تاني 
هند: ملكش دعوه
اسلام : طب يلا يا هند علشان اتاخرنا 
هند طلعت لبست لبس الجيش وقالت إنها لما تقرب توصل تبقا تغير شكلها 
هند : جهزت 
حازم : هموت واعرف ازاي شكلك كان متغير مش كده وكل حاجه اصلا كانت متغيره حتي صوتك
هند : اولا وشي كنت يستخدم كريم وشويه ميكب وعلشان انا رفيعه شويه جسمي مش باين وصوتي عادي اعرف اغير 
هند بتغير صوت؛ اهو عادي خالص 
حازم كان واقف مصدوم 
اسلام:  يلا يابني 
تسنيم من باب الاوضه : حااازم 
حازم بص ليها افتكرها هتسلم عليه علشان ماشي 
تسنيم: علفكره انت مش بتحبني 
حازم :لي 
تسنيم: مسبتش ليا فلوس اقعد في فندق
حازم :لا سبتلك فلوس فوق 
تسنيم : حبيبي وجريت علي الاوضه 
حازم : يلا بقا
مشيوا وبعد ما خرجوا من البيت في بنت وقفت حازم وبتقول: اهلا انت حازم صح 
حازم:اه 
البنت : انا رنا وبجد بحبك اوي انت حرفيا حبيبي 
حازم : عادي ما في بنات كتير بيحبوني
وبص لي هند
هند : بتبص ليا كده لي 
حازم : انا بصيت 
البنت : خازم ممكن صوره علشان صحابي كانوا بيقولوا اني عمري ما هشوفك
حازم : مين الي حدفك عليا 
رنا : صورك و اميل انستا 
حازم : يارب صبرني
هند: يلا يا ماما امشي من هنا مش فضين ورانا شغل 
رنا: انتي بقا خطيبته 
هند: اه خلصتي يلا براااا
هند و اسلام وسيف ركبوا العربيه وهند افتكرت الي حصل امبارح 
*# فلاش باك #*
هند بعد ما مشيت راحت لي مريم ومريم فتحت الباب
مريم بقلق : في اي جايه دلوقتي لي
هند حضنتها وهي بتعيط وقالت: انا زهقت حاسه اني باخد واحد من حبيبته وفي نفس الوقت بحبه انا مش فاهمه حاجه 
مريم : طب اهدي اي الي حصل 
هند قالت ليها علي كل حاجه 
مريم : ابعدي عنه ده مش نصيبك لو بتحبيه بجد ابعدي عنه 
هند حاضر اقومخ اروح بقا
مريم: تاني هنا انهارده وخلاص 
هند: حاضر 
حازم وهند واسلام راحوا المعسكر وهند عملت شكل سيف 
احمد: مالك يا سيف مش عارف تمشي لي 
هند بتغير صوت: تعبان شويه 
جورج اول ما شافهم جري علي هند وحضنها 
جورج: ليك واحشه ي أخويا 
هند بتغير صوت: اخوك ازاي بقا 
حازم بضيق : طب تعال في حضني انا كمان
جورج : ياااه أستاذ حازم بنفسه بيقول كده 
جروج حضن حازم وإسلام 
وقضوا يوم لطيف كان يوم مليئ ب الضحك والهزار (لكن ميعرفوش ان فاطمه لازم تنكد عليهم????)
كانوا قاعدين بليل وقاموا مشغلين اغاني وحازم قال لي هند تغني 
هند بتغير صوت: اكيد مش هعرف 
جورج : لي ما احنا بنغني عادي غني 
اسلام : طب بص يا سيف تغني بصوت بنت كده أصعب 
حازم: لا انا عايز سيف يغني كده
جورج بهمس لي اسلام  : من امته وحازم بيقعد معانا اصلا 
اسلام: اتغير اوي 
حازم: سامعك انت وهو يلا 
هند بتغير صوت : ونبي لا 
حازم : يلا خلصي اقصد خلص
هند بدأت تغني بصوت متغير : “أوقات كتيرة بسرح لما ببصلك وبقول ياسلام لو فيكي زرار أدوسه افصلك.. لما اسألك مالك ماتقوليليش مافيش والزن والشكوة يتلغوا من سيستمك”
حازم : بس خلاص صوتك يقرف
اسلام : يا سلام لو مريم هنا 
حازم ضحك وهند ضحكت هند: هيهيهيهيهي
جورج:الله يخرب بيتك يا سيف دي ضحكه برضو
اسلام : هموت 
جورج : رد مين مريم 
اسلام : حبيبتي وبنتي وحياتي 
هند بصوت متغير:لحقت تبقا بنتك ده انت لسه شايفها 
حازم بخبث: مريم تبقا معاك وجورج مع خطيبته وانا تسنيم تبقا معايا وهند نبقا نشتري ليها كلب
هند بتغير صوت وبغضب: والله هند بت قمر 
جورج بستغراب: مين هند دي
هند طلعت موبيلها وجابت صوره ليها وقالت: هي دي
جورج : لا هي قمر بس باين ان لسنها مترين 
هند بتغير صوت: حسبي الله فيكم البت قمر 
جورج : فيها شبه منك هي اختك 
حازم : لا هما الاتنين واحد 
جورج: ازاي 
هند بتغير صوت وبسرعه: حبيبتي الي مرتبط بيها 
اسلام : متوحد يعني 
هند بتغير صوت: والله انت حمار
اسلام وجورج راحوا اتكلموا بعيد شويه وهند جمعت كل الشجاعه وقالت لي حازم : حازم
حازم: اممم 
هند : بحبك 
حازم ملحقش يرد 
 وفجاه سمعوا صوت ضرب نار كله مسك سلاحه الا هند كانت واقفه خايفه 
حازم وقف جنبها وقال: امسكي ده واضربي متخافيش وخلي بالك من نفسك
هند بخوف: ح حاضر 
بس مكملش دقايق وهند شافت ……. واقع في الأرض وحوليه دم هند شافت ان لسه عايش ولا لا بس للاسف كان مات 
هند بصويت : لا مااااات لي ………… 
يتبع……
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية جوازة غصب للكاتب عمرو خالد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى