روايات

رواية حل إجباري الفصل الرابع 4 بقلم هاجر العفيفي

رواية حل إجباري الفصل الرابع 4 بقلم هاجر العفيفي

رواية حل إجباري الجزء الرابع

رواية حل إجباري البارت الرابع

رواية حل إجباري الحلقة الرابعة

تالين بخوف : عرفت ايه بالظبط
ريان : انك بتحبيني ياتالين
تالين اتصدمت من كلامه واتوترت اكتر وكتمت دموعها
ريان بعصبيه : عرفت انك انتي ال بتحبيني مش هيا انتي ال ضحيتي بسعادتك مش هيا وكمان داست على قلبك ومش بس كده لاء دي كمان كانت بتخو”نى
تالين بإنفعال : ريتاچ عمرها ماخا”نتك
ريان بوجع : للأسف شوفت كل الشات ال كان بينها وبين زميلها فى الجامعه زمان الخيا”نه مش بس زي مانتي فاكره مجرد ماهي تفكر فى واحد غير جوزها دي خيا”نه
تالين بتنهيده قويه : انت عايز ايه دلوقتى ياريان
ريان : اعرف انتي لسه بتحبيني ولا لاء ؟
تالين بسخريه : هتفرق
ريان بعصبيه : ايوه هتفرق ماتقولى بقا
تالين بعصبيه اكتر : ايوه بحبك ياريان بس عرفت انك متستاهلش الحب ده ابدا انت اكتر حد جر”حتني اكتر واحد كنت بتكسر”ني بكلامك انت حبك ده بالنسبالي مرض للأسف نفسي أتعافى منه
ريان كان مصدوم من كلامها وقلبه وجعه عشانها وقال بحزن : مقولتليش ليه ياتالين من زمان
تالين ضحكت بسخريه وقالت : اقولك ايه اشوفك بتطلب ايد اختي اروح اقولك انا بحبك ؟؟ هيكون شكلى ايه قدام أهلى اخسر أهلي عشان مين طب اختي عمرها ماحبتني بس عمرى مافكر اكسر فرحتها هو انت فاكر. كسر الخواطر ده سهل ياريان شغل العربيه ياريان ويلا نروح انا تعبت من الكلام
ريان بصلها بغموض وشغل العربيه وراحوا البيت
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹استغفرووا
سيف بضيق : هي دي العروسه يا امي ال انتي جيباها هو مش انتي عارفه انا عايز مواصفات ايه كويس
عزه بامتعاض : مالها يابني متتعيبش انت بس ال فاكر نفسك شيخ
قاطعها سيف وقال بهدوء : هو عشان طالب عروسه ملتزمه وعارفه أمور دينها كويس عروسه لابسه الزي الشرعي وعارفه يعني ايه أمور دينها وحدود كل شئ يبقا عامل فيها شيخ ؟؟ هو مش ده الطبيعي ولا ايه بالظبط ليه المجتمع بقا تفكيره سلبي كده انا عايز أم لأولادي وزوجه صالحه مش واحده كل همها لبس وميكب وتهريج ازاى عايزاني أقبل عن أذنك يا امي انا داخل انام
سابها ودخل واقفه متغاظه من كلامه
راضي : كفايه تجبرى العيال على كل حاجه كده مش كفايه تالين
عزه : يوووه كل شويه بقا هتسمعني الكلمتين دول ماخلاص اتجوزت وخلصنا فيه ايه بقا
راضي : ليه بتعاملى بنتك كده ياعزه هي مش زي ريتاچ الله يرحمها وسيف دايما تفضليهم عليها رغم انهم كلهم ولادك ليه بتفرقي
عزه بصدمه : انا بفرق
راضي بسخريه : هو انتي مش واخده بالك من ال بتعمليه ده كله مش واخده بالك انك جوزتي ريتاچ لريان اول ماعرفتي ان تالين بتحبه يبقا ده معناه ايه
عزه : انا عارفه مصلحتهم اكتر منهم
راضي : ولما تظلمي تالين بجوازها من أرمل وكمان عنده بنت
عزه : بس دي بنت أختها
راضي : مش واجب عليها تربى بنت أختها دفنتي شبابها بدرى ياعزه وكل شويه تعايريها انها عانس بنتك مكانتش عانس ابدا دي كان بيجيلها عرسان كتير اوى وانا ال كنت برفض برغبتها هي كفايه ظلم ليها لحد كده هتندمي اوى بعد كده
قال كلامه وسابها ودخل الأوضه
عزه دموعها نزلت بندم بعد كلام راضي ليها وحست بالذنب ناحية تالين
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أذكروا الله
سيف كان بيكلم تالين فى التلفون وهو بيضحك وبيقول : يابنتي بقولك هحصلك عايزين يجوزوني بالإجبار
تالين بصدمه : انت كمان
سيف بضحك : اه وحياتك
تالين : طب انت عملت ايه
سيف بهدوؤ : طبعا رفضت البنت ال روحتلها النهارده دي مش هتنسابني نهائي انتي عارفه أخوكي
تالين بمرح : طبعا يابني انت فاكر أن هخلى اي واحده تاخدك مني ده انت الغالي
سيف بضحك : والله يابنتي محدش بيجبر بخاطرى غيرك ربنا يديمك ليا ويحفظك ياست البنات
تالين : ويخليك ليا ياحبيبي
سيف : عامله ايه مع ريان اوعي يكون بيضايقك
تالين بحزن حاولت أخفاؤه : عادي مفيش تعامل بينا كتير متقلقش انا بخير
سيف بقلق : بس صوتك مش بيقول انك بخير ياتالين
تالين بابتسامه : صدقني لو حصل حاجه اول واحد هكلمه انت خليك واثق فيا
سيف بابتسامه : وانا واثق فيكي ياتالين
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹صلوا على شفيعكم
فى المساء
تالين نيمت رقيه وخرجت اخدت كوفى ميكس ودخلت البلكونه وكان الجو برد ضمت الكوبايه بشرود ولقت ريان بيحط على كتفها چاكيت
ريان : الجو برد ايه ال خرجك البلكونه
تالين بهدوء : ده مكاني المفضل حتي وانا عند بابا
ريان : سامحيني ياتالين
تالين بصتله باستغراب : على ايه
ريان بندم : على كل حاجه انى أذيتك وزعلتك ودايما كنت بجرحك بكلام انتي مالكيش ذنب فيه انا اتصدمت فى اكتر واحده كنت فاكر أنها بتحبني صدقيني انا مكانش قصدي أكسرك بجوازى منها انا كنت فاكر حبك ليا أن زي اخوكي بس مش اكتر عشان خاطرى وخاطر رقيه سامحيني عايزين نعيش زي اي زوجين حياه طبيعيه بالله ونربي رقيه ونجيباها اخوات تعالي ننسي ونعيش ياتالين
تالين بصتله بهدوء وقالت : انا على فكره مسمحاك وكمان سامحت ريتاچ الله يرحمها وسامحت أمي على ظلمها ليا سامحتكم كلكم بس الوحيده ال مش عارفه أسامحها هي نفسى حاسه ان انا عايشه فى مكان مش مكاني حياه مش حياتي انا مدمره نفسيا بس الحل الوحيد أن أبعد عن ده كله
ريان بخوف : قصدك ايه ؟؟؟
تالين اتنفست بصوت عالي وقالت : هتطلقني وهسافر بعيد عنكم كلكم يمكن الاقى نفسي واسامحها
ريان بعصبيه : بس مش هطلقك ياتالين مش هطلقك انا بحبك
تالين بصتله وقالت بسخريه : ..

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حل إجباري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!