روايات

رواية نار الانتقام الفصل السادس 6 بقلم همس مصطفى

رواية نار الانتقام الفصل السادس 6 بقلم همس مصطفى

رواية نار الانتقام الجزء السادس

رواية نار الانتقام البارت السادس

نار الانتقام
نار الانتقام

رواية نار الانتقام الحلقة السادسة

فتح عمر الباب و تفاجئ بمنظر همس .. كانت نائمة تستند علي الجدار و تضم جسدها بانكماش .. و ثعبان اصفر طويل يتحرك ناحيتها ببطئ

اسرع عمر باخراج مسدسه و اطلق علي الثعاب فانتفضت ريم برعب

ريم : اممم .. ايه .. ايييه في ايه ؟؟

نظرت للثعبان الميت امامها : ينهااار اسود هو كان جاي يعضني ؟؟

اجهشت في البكاء فاقترب عمر منها يهدأها

عمر : اهدي محصلش حاجة .. انا قتلته قبل ما يوصلك

ريم ببكاء : و الله حرام اللي بيحصل فيا ده .. انا عملتلك ايه بجد علشان تعمل فيا كل ده ؟؟

عمر بضيق : هو احنا الي هنقوله هنعيده و لا ايه ؟

امسكت ريم فيه بشدة تبكي : طب بالله عليك سيبني اروح هستحمي و اغير هدومي و اجي عندكم تاني .. انا بجد حسه اني ريحتي بقت معفنة و نفسي استحمي

عمر : انتي هتستعبطي يا بت و لا اي ؟

ريم ببكاء و هي تنهار : بستعبط ايه بس حرام عليكم .. انتو جايبيني هنا و عمالين تهينوني و تلقفوني لبعض و انا و الله ما عملت حاجة و لا جيت جمبكم .. و سكتلكم و قولت اكيد ليكم حق عن بابا زي ما بتقولو .. بس كده كتييير بجد كتييييير .. انا لا اعرف هو فين و لا اعرف عنه حاجه ، و امي عيانة و سايباها لوحدهاا بقالي بتاع يومين .. بجد حرام عليكم بقي خرجوني من هنا و الا و الله لاهرب و ابلغ عنكم البوليس

عمر بسخرية : تهربي ؟ .. ده نجوم السما اقربلك

ريم بغضب و اصرار : ايوة ههرب و اخرج من سجنكم ده

عمر : ابقي فكري اعمليها و انا اقطم رقبتك

ثم تركها و خرج صافعا الباب خلفه و اغلقه بالمفتاح

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

في المساء

ظلت ريم تدور حول نفسها تبحث عن شيئ تقف عليه حتي تصل لاحدي النوافذ العالية لتهرب منها

بحثت كثيرا الي ان وجدت احدي الحبال القديمة

ريم بتفكير : هيستحملني ده و لا هيتقطع علي طول ؟ .. عايزة طوبه

بحثت عن حجر ثقيل و ربطت به طرف الحبل و القته عدة مرات حتي خرج من النافذة و استقر في الارض

ريم : ايوووة كده .. ان شاء الله يستحمل وزني انا خفيفه

بدأت تتسلق الجدار مع الحبل الي ان وصلت و قفزت من النافذة

اخرجت لسانها : اديني هربت يا اللي اسمك عمر .. وريني هتجيبني تاني ازاي

ثم ركضت بعيدا عن المنزل .. في الاعلي كان عمر يتابعها ببرود و هو ينفس سيجاره

عمر : هتروحي مني فين يا *****

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

وصلت ريم لمنزلها ..اطمئنت علي والدتها المريضة اولا .. ثم دخلت للاستحمام

ريم : ياااااااه ده انا كنت حسه اني جسمي عفن و الله و ريحتي طلعت

خرجت من المرحاض و امسكت هاتفها تحادث صديقتها المقربة حور

حور : انتي يا جزمة بقالي يومين بتصل بيكي مش بتردي عليااا و الله لاضربك لما اشوفك

ريم : اسكتي يا بت ده انا كنت واقعة واقعة مهببه

حور : ايه اللي حصل

ريم : واحد اسمه عمر … عمر ايه و الله ما اعرف .. شكله واصل كده ف البلد جه الكباريه اللي كنت بشتغل فيه في الساحل .. و اول لما شافني راح خاطفني ليه حق هو و ابوه عند ابويا باين و كل شوية يقولولي يومك اسود يا بنت الجوهري و هندفعك التمن و معرفش ايه .. كلام غريب كده و فضلو حابسيني لحد ما عرفت اهرب

حور بقلق : طب الحمدلله انك عرفتي تهربي .. اوعي يكون باعت حد وراكي يا بت و تلاقيه طابب عليكي زي القضا المستعجل

ريم : لا متقلقيش اتاكدت محدش ورايا

حور : خلاص ماشي .. بكره هجيلك بقي و ابقي احكيلي ع كل حاجه بالتفاصيل

ريم : ماشي يا حبيبتي سلام

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

في اليوم التالي

جلست حور مع ريم تقص عليها ما حدث مع عمر

حور بشهقة : ايه الناس دي .. هما علشان معاهم فلوس هيدوسو علي خلق الله و لا ايه

ريم بتنهيدة : و الله يا بنتي ما اعرف .. و قعدت احلف لهم اني معرفش عن الراجل ده حاجة مصدقونيش

اتاها صوت امها تصرخ : ريييم بت يا رييييم

ريم : ايوة يا ماما جاية

ركضت ناحية والدتها لتري ماذا تريد .. رن جرس الباب ففتحت حور لتصدم بشخص طويل و عريض امامها

حور : ايوة حضرتك

يونس : مش ده بيت البت الرقاصة و لا اي

حور ببرود : اي البت الرقاصة دي متحترم نفسك

يونس : مهي رقاصة فعلا .. اوعي من وشي احسنلك

حور : لا مش هوعي .. انت غلطان في العنوان

اتي صوت عمر من خلفه : مين الحشرة اللي بتتكلم دي يا يونس

حور : حشرة في عينك يا بعيد انت مين انت

اقترب عمر و زجها بعنف لتسقط في الخلف

عمر : مش عمر الانصاري اللي واحده زيك هتقف في وشه .. هي فين ؟؟

استقامت حور تصرخ : هي مين يا جدع انت .. انت ازاي تقتحم بيوت الناس كده عيني عينك

عمر : بقولك ايه انا مش عايز صريخ ع الفاضي

ثم اشار ليونس : سكتها احسن لها

اقترب يونس منها و ضربها بضهر يده فوق رقبتها لتسقط فاقدة الوعي

يونس : سوري بس انتي صوتك عالي اووي فعلا

خرجت ريم علي اصوات الصراخ لتصدم بعمر و يونس امامها

ريم برعب : لا لااا مش ممكن .. انتو عرفتو طريق بيتي ازاي ؟

اتت امها علي صوتهم : مين الناس دي يا ريم

عمر بهدوء : انا يا حاجة عمر الانصاري .. و جاي اطلب ايد بنتك

ريم بصدمة : ………………………..!

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

ايه هيكون رد فعل ريم و امها ؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نار الانتقام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى