رواية معجزتي الصغيرة الفصل الخامس 5 بقلم نوران أحمد
رواية معجزتي الصغيرة الجزء الخامس
رواية معجزتي الصغيرة البارت الخامس

رواية معجزتي الصغيرة الحلقة الخامسة
منه بدموع : انت انت مين وليه بتراقبني انا عملت فيك محضر علي فكرة بسبب تصرفاتك وكل يوم تيجي تبص ليا بس انت عايز اي مني
وائل : انا بحبك اوي يا منه وعارف انك بتحبيني كنتي بتبصيلي علي طول بردو يلا معايا لازم نتجوز ولسه بيقرب منها صرخت
ظهر محمود ونزل فيه ضرب مسكت منه أيده وهي بتترعش
محمود بغضب : انتي ازاي تسمحي للحيوان ده يلمسك ومين الحيوان ده اصلا ها … انتي كويسه مالك بتترعشي كدة ليه
منه وهي ماسكه أيده : خليك بس معايا شويه حاسه معاك بأمان غريب الشخص ده بيخوفني بقاله فتره كويس انك موجود كان ممكن اروح فيها حاسيت قلبي كان هيقف
بعد شويه سبها محمود ومشي ورجع بعد ساعتين وفجاه لقت بلالين في كل مكان وناس بتغني ونزل علي ركبته وقال
محمود : منه انا بحبك تقبلي تتجوزيني انتي اول حد يدخل حياتي بالشكل ده ويغيرها ويكون قريب كدا لقلبي
عند دنيا في الشركه
هدير : اي ده يا بيبي مش دي مراتك القديمه دي لوكل اوي ذوقك طلع وحش اوي
كريم : فكك منها احنا جايين في شغل متسمحيش بحثاله زي دي تبوظ مزاجك
هدير بابتسامه : لا ابدا يا روحي أنا بس عايزه اتسلي بيها شويه وراحت عندها ووقعت عصير
مديحه : اوبس وسخت الجزمه بتاعتي نضفي ده بسرعه والا هتطردي مسكينه اوي البنت دي مش كدا يا هدير
هدير : يي بصراحه يا طنط الأشكال ده مينفعش يكون ده مكانها اصلا
دنيا : مع احترامي لحضرتك بس انا مش خدامه ابدا عشان اعمل كدا
ضربتها هدير بالقلم ووقعتها علي الارض
هدير : انتي ازاي تتجرئي وتتكلمي بالاسلوب ده مع طنط شكلك لازم تتربي من جديد
زين : انتي ازاي تعملي كدا في امي لو معتذرتيش حالا انا اقدر دلوقتي اخلي شركاتكم كلها تتقفل لم مراتك يا كريم بيه ولا هما اللي بيتحكمو ومسيطرين
قرب منه كريم ولسه هيضربه مسكه فارس
فارس بغضب : من النهار ده اي تعاقد مع شركتهم يتلغي يا محمود وعايز اسمع بكرا اول خبر عن افلاسهم حالا عشان تتجرأ وتمد ايدك علي ابني ومراتي ولو متعرفش انا مين ف انا فارس الالفي واتفضلو بره ابعت للأمن يرمي الاشكال دي بره
كريم : ارجوك يا فارس بيه مكنتش اعرف سامحني ابوس رجلك ارجوك هخليهم يعتذرو من المدام حالا متخليش مشكله بين ستات تبوظ شغلنا ولا اي احنا اكبر من كدا
وضرب هدير بقوه
كريم بغضب : انتم مستنيين اي انزلو علي الارض حالا منك ليها واعتذري من الهانم
هدير : انا اكيد مش هعتذر للحثاله دي قدام الناس انت ازاي تضربني كدا مستحيل اعيش معاك بعد النهار ده
كريم : مش مهم المهم تعتذري وبعدين غوري في داهيه
مديحه بدموع وهدير : احنا اسفين لمدام حضرتك ممكن تسامحنا
فارس : محمود اطلب الأمن يطرد الحثاله دول بره شركتي حالا
دنيا : صاحب المكان أزاي وانا علي فكرة مش مراتك ازاي تقول كدا هو اي اللي بيحصل بالضبط
فارس : دنيا انتي هتبقي مراتي انا بحبك وزين ابنك بجد وهنعيش مع بعض فاكره ايام الثانويه كنت بهتم بيكي وبحميكي وانقذتك قبل كدا بصي مش مهم كل ده دلوقتي بس تقبلي تتجوزيني وردي بسرعه عشان نلحق الفرح
دنيا : احيه فرح اي اللي بتقول عليه يا جدع انت انت موافق يا زين هز رأسه مبتسم رن الفون ردت شوفتي يا منه بيقولي فرحي النهار ده انا مش فاهمه حاجه
منه : ما المجنون صاحبه قالي كدا بردو انا مش مصدقه بس مفيش وقت يلا يا اختي نجهز.
فارس : اظن كفايه تمثيل انك متعرفينيش لحد كدة ولا اي
دنيا : اه بحبك وفكراك بس مش هنسي ابدا يوم ما سبتني في اخر يوم امتحانات ليك واختفيت ومن وقتها مرجتش ابدا دورت عليك كتير لحد ما اتاكدت انك اتخليت عني زي اهلي
فارس : سامحيني يا حبيبتي انا عارف بس الظروف كانت اقوي مني اهلي راحو للي خلقهم بسبب حادثه واضطريت اشتغل وادرس في وقت واحد وعمري ما نسيتك رجعت دورت عليكي كتير بس مقدرتش اعرف غير انك سيبتي الدراسه ومحدش يعرف عنك حاجه
صدقيني دورت عليكي في كل مكان انتي مش بس كنتي حبيبتي انتي بنتي واختي وصاحبتي ومش هنبعد ابدا عن بعض هعوضك عن كل اللي فات صدقيني بحبك تتجوزيني
حضنته دنيا بدموع : اوعي تبعد عني مره تانيه
زين : احم احم نحن هنا الشركه كلها هنا
ابتسم فارس : اعملي حسابك مفيش شغل ليكي بعد النهار ده هترتاحي في البيت وهتكملي دراستك وهفضل معاكي لحد ما توصلي للي نفسك فيه بس قبل ده كله اي موافقه
هزت راسها فرح فارس وشالها ولف بيها
عدي الوقت وجه الفرح وكانو زي القمر وخلص الفرح وقدام البيت
منه : شيلني يا عبد المعطي بسرعه بسرعه مفيش وقت اخلص
محمود : ليه مزنوقه ولا اي لا لا اوعي تقنعيني أن ده دلع يبقا ليلتك سوده علي وشك الليله دي وبعدين اي مين عبد المعطي ده ده بدل ما تقوليلي كلمه حلوه ما تدخلي علي رجلك يا اختي اتكسحتي
منه : شيلني يا محمود بدل ما انكد عليك انا عروسه ومن حقي اتشال ولو محصلش هوقف اي حد يشيلني
اما عند فارس ودنيا
دخلو القصر
دنيا : انا لحد دلوقتي حاسه اني في حلم اكيد كل ده مش حقيقي صح مش مصدقه نفسي
فارس : لا يا قلبي حقيقي هنفضل مع بعض علي طول وهنعيش دايما في حب وسعاده مع ابننا
دنيا : قصدك معجزتي الصغنونه اللي غيرت حياتي ونورتها ربنا يخليكم ليا
وبعد 6 سنين
فارس بعصبيه : ايوه يعني اي يعني واحد يوصلك ولا وبروح أمه جاي يتقدملك اي الدبله مش باينه دنيا متحاوليش مفيش خروج من البيت مفهوم
حور بدموع : بابي بابي زين زعقلي وقالي مفيش خروج تاني بره البيت
زين بغضب : ازاي تسمحي لواحد يبوسك عشان شوكولاته مفيش خروج ولا لعب مع رامز ده تاني
محمود بغضب : انت ياض انت ضربت ابني انطق بدل ما اخلص عليك هنا
زين : لم ابنك عن اختي بدل ما ازعلك انت وهو وكلامي يتسمع يا حور ولو حصل العكس انتم عارفين هعمل اي
فارس : ده اي الواد ده
دنيا بابتسامه : شبهك يا حبيبي من شابه اباه فما ظلم معجزتي الصغيره
وعاشو بحب وسعاده وكدا تكون خلصت قصتنا استنونا في روايه جديده
باسمي نوران أحمد مليجي
تمت
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معجزتي الصغيرة)