روايات

رواية مرادي وفلكي الفصل الثالث عشر 13 بقلم ملك فتحي

رواية مرادي وفلكي الفصل الثالث عشر 13 بقلم ملك فتحي

رواية مرادي وفلكي الجزء الثالث عشر

رواية مرادي وفلكي البارت الثالث عشر

مرادي وفلكي
مرادي وفلكي

رواية مرادي وفلكي الحلقة الثالثة عشر

في المستشفى
الجد: بصي ي ليلي انا مش قاسي معاكي انا بعمل كده عشان خايف عليكي انتي البنت الوحيدة في احفادي يعني بحبك زي عيوني والتحكمات ده اللي انتي بتتكلمي فيها لزم اعمل كده عشان انا كبير العيله وعشان انتي بنت بس متنكريش اني اديتك الثقه وخليتك تسافري القاهره لوحدك بس انتي خذلتيني
ليلى بدموع:انا اسف ي جدو انا ندمانه وهصلح غلطتي انا اسفه
الجد:متتكلميش ي بنتي انتي تعبانه وانا عارف ده شيطان نتكلم بعدين
بره الغرفه
فلك:انا كده اطمنت على ليلى انا ماشيه
مراد:رايحه فين بس وانتي فكراني هسيبك كده
فلك: مراد انا لزم انقذ امي من الحيوان ده انا متاكده انو ممكن يعمل فيها حاجه وانا مش هسمحلو ينهي حياه عيلتي كله كفايه اللي راحو وتعيط
مراد وهو بياخده بي الحضن:ولله ي فلك هجبلك حق وحق كل وجع حسيتي بيه
وتيجي مكالمة تليفون لي مراد من تميم
وتخلص المكالمه
مراد:عرفنا فين مكان امك ي فلك
فلك:يلا نروح
مراد:انتي مش هتيجي
فلك: هاجي ي مراد ده مش عند ده انا عايزه اشوف وهو بيموت قدامي
ويودع الجد ويركبه العربيه ويمشوا علي سقاره
ومراد يقابل تميم والرجاله
مراد:عملت اللي قلتلك عليه
تميم:كله جاهز والرجاله مستنيه كلمه
مراد:يلا بينا
ويخشو المصنع بهدوء ويقابلو رجاله الشاذلي وضرب النار يشتغل والشاذلي كان اعد مع ملك في غرفه في االمصنع ويبص على الشباك ويشوف رجاله مراد وتميم ويشوف فلك ويخلي واحد من الحراس بتوعو يخبطو فلك على دماغه ويجيبوها عنده
وينزل واحد من رجالته ويضرب فلك على دماغه تفقد الوعي ويشيلها ويطلع على الغرفه تاني
عند مراد يلحظ أن فلك مش موجوده ويدور عليها لحد ما يلقو الشاذلي واقف على سلم حديد قديم وفلك واقفه قدامه وحاطط مسدس على دماغه
الشاذلي: مراد
مراد يبص نحيته ويشوف فلك وجي يقرب
الشاذلي:هتقرب تاني يبقا بتقولي ضحي بيها
مراد:سيبها وملكش دعوه بيها
الشاذلي: ازاي ده هي أساس الموضوع ولا اي ي فلكتي
فلك: ابعد عني اووعا انت حيوان شخص قذر
الشاذلي: عشان من فلكتي هسامح ويمشي السلاح على صدره ورقبتها ولا اي ي عمري
مراد: يرفع المسدس نحيته لو قربت منها تاني هكون مخلص عليك انت فاهم
الشاذلي:خليك اد كلامك واعملها
مراد:لا هقولك حاجه هتخليك تموت بي البطئ
الشاذلي بتريق:سمعني
مراد :انت دلوقتي محلتكش اي حاجه كل املاك بقت بتاعتي انا وتميم وفلك
الشاذلي:كدب كل ده كدب
مراد:مكنتش عامل حسابي ان اجبلك الورق فرصه تانيه هههه
الشاذلي: يولاد الكلب يولاد الكلب وجي يضغط على المسدس نحيت فلك وتيجي طلقه في التانيه في الثلاثه من ضهرو وبتظهر ملك وهي ماسكه المسدس بتاع الحارس اللي مرمى في الأرض وسايح في دمه وهي ماسكه المسدس وبتقتل الشاذلي
ملك بانهيار:موووووووت بقا موت اااه انت السبب في اللي انا في انت السبب منك لله انا موت اعز الناس عشان انت السبب سامحيني يا فلك سااااامحيني عشان خاطر باباكي
فلك بدموع:مسمحاكي ي ماما وتروح حضنها
وبتيجي الحكومه وتاخد كل اللي موجودين
وتعترف ملك بي كل حاجه من اول موت جوزها وابنها لحد دلوقتي وتتحول لي مستشفى الامراض العقليه لانه كانت فيها واتخطفت ورجعت تاني
وفلك بقت تزورها من الوقت لي التاني
عند تميم وفريده عرفت اللي حصل لي ولدها
وكانت منهاره هي واختها
ناديه بتجمع الابنتين
ناديه:انا هقولكم على كل حاجه وتحكلهم على كل حاجه وهما كانوا في صدمه من كل اللي بيحصل
ويعدي الوقت وهما بيحاولو يسامحوا ابوهم على اللي عملو
بعد سنه
تميم:يلا يا فريده هنتاخر
فريده: حاضر ي تميم بلبس ايمي
تميم: العريس عمال يستعجل فيه
فريده :عنده حق ده طلعت عينه عقبال ما وقفت
في مكان تاني في فندق جميل جدا
واقف عريس وعروسه جميله بيعملو الفريست لوك
مراد: فلك قبل ما تلفي وأشوفك عايز اقولك حاجه انا بحبك وبحب كل لحظه عشتها معاكي حبيتك في اايام قليله لانك ملفته ولفتي نظري لي كل حاجه اوعدك هعيشك ايام سعيد وكلها فرح وحب وسعاده هنسيكي اي حاجه وحشه وهكون الصاحب والاب والاخ والحبيب بحبك يا فلكي
فلك بتلف وهي بتعيط: بحبك يا مرادي
ويحضنوا بعض ويخشوا الفرح وكان جميل وكله صحافه وناس مهمه
ويعدو على الكوشه ويبداو الناس يسلموا عليهم
ويجي تميم وفريده
تميم:مبروك يا عريس
مراد:الله يبارك فيك يا حبيب اخوك
فريده:مبروك يا عروسه مبروك يا عريس
الاتنين:الله يبارك فيكي
تميم:لو محتاج اي نصايح انا موجود
مراد:عيب عليك اخوك اسد ويضحكو
وينزلو وتيجي ناس ويسلمو عليهم
ويجي الدكتور سليم وفي ايده ليلي
سليم:الف مبروك يا صحبي
مراد الله يبارك فيك
ليلى:الف مبروك يا فلك
فلك:الله يبارك فيكي يا ليلي يلا بقا شدي حيلك وفرحينا انتي ودكتور سليم
سليم: قريب اهو
وتبدا رقصت السلو
والكل يرقص عليها
تميم:قمر ي اخواتي بطنك المنفوخه هتاكل منك حته
فريده: بجد ي تميم شكلي حلو وانا حامل
تميم:شكلك قمر ده انا بفكر اخلي ايمي عند ماما ونقضي الليله ده مع بعض
فريده بكسوف:مش هينفع ي تميم انت عارف ان اختي لسه جايه هي وجوزها من السفر واعدين عند ماما نوديها فين بقا وبعدين انا حامل اي قله ادب ده
ويضحكو
سليم:اي العسل ده حد كان يصدق ان احبك وانتي مفكيش حته سليمه حب غريب هههه
ليلى بضحك: انت بتتريق بقا حظك بقا
سليم:احلي حظ ي ليلي امتا بقا نتجوز بقا
مراد:انا مش مصدق اخير بعد سنه ي شيخه عذاب انتي خلاص بقيتي بتاعتي
فلك: معلش يا مراد انت عارف كنت بحاول اتجمع كده وبعدين انت كنت عارف ان انا بحبك وكنت عايزاك
مراد: خلاص عايزين ننساه اللي راح وخلينا في الجديد وبس
مراد: بحبك بحبك يا فلكي ❤️‍🔥
فلك: بحبك بحبك يا مرادي ❤️‍🔥
وانتهت القصه

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مرادي وفلكي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى