روايات

رواية لين الفصل الأول 1 بقلم لين ابراهيم

رواية لين الفصل الأول 1 بقلم لين ابراهيم

رواية لين الجزء الأول

رواية لين البارت الأول

لين
لين

رواية لين الحلقة الأولى

لين وولاد ة خالتها في الملاهي
لين /يمنى اي رايك نركب اللعبه دي
يمنى/الله تحفه اموت انا في المرتفعات
ادهم/يخربتكم هتقطعولي الخلف لا طبعا مش هنركبها
لما/ حنفي😂😂
ادهم/خلاص نعديها المرادي
والكل ضحك😂😂😂
لين /عمر روح هات التذاكر يلا
عمر/لا روحي انتي مش قادر انا
لين / هفف انا ريحه يعم ربنا ميحوجني لحد
عمر/ ماشي ياختي يلا من هنا
عند طابور التذاكر لقيته كبير
لين/احييه اي ده كله
لقيت حد بيرد عليها
البنت (ندى)/ مش عارفه اي الناس دي كلها حبكت يتفسحو انهارده يعني
لين / ع رايك يقمر والله 😂
ندى/ طب كده شكلنا مطولين نتعرف بقى انا ندى وانتي
لين/ لين
ندى/ اسمك حلو اوي
لين/ شكرا يندوش
ندى/طب هروح اجيب عصير واجي خلي بالك من مكاني
لين/ حاضر
ندى وهي رايحه تجيب العصير لقيت اخوها يوسف مستنيها
يوسف/فين التذاكر يبنتي
ندى/لسه الطابور طويل روح اقف مكاني لحد اما اجيب عصير
يوسف/ ماشي بس اخلصي
يوسف راح يوقف مكان ندى
لين/ حضرتك رايح فين فيه وحده هنا
يوسف/ هو بالحجز ولا اي روحي بعيد يشاطره
لين/ اي شاطره دي متتلم يزفت انت
يوسف/ زفت انتي عبيطه يبت ولا اي تعرفي انا مين
لين/ لا محصلناش القرف
يوسف/ قرف أما يبقى يقرفك مش عارف اي الاشكال الي بيدخلوها المكان دي
لين/ نعم يعنايا انت عبيط يلا ولا شكلك كده لا احترم نفسك انت متعرفنيش ممكن اولع فيك
يوسف/ والهي لا خوفت 😂
لين /بصتله بقرف وبصت قدامها
عند يمنى والعيال
يمنى/ عمر هي لين اتاخرت كده لي
عمر/ مش عارف والله شكلها ماتت هناك 😂😂
يمنى/ لا بجد انا خايفه حاسه انها في مشكله روح شوفها انت وادهم
عمر/ ماشي
عند الطابور كانت لين خلاص دورها جه
ادهم/ لين انتي بتعملي اي ده كله
لين/ خلاص قطعت اهو
عمر بيبص جنبه لقى يوسف
عمر/ جووو ازيك عامل اي يصاحبي
يوسف/ عمور وحشني والله انت بتعمل اي هنا
عمر/ جي مع ولاد خالتي وكده
لين من وراه
لين/ هو انت تعرف الكائن ده
يوسف/ انت مالك متخاليكي في حالك انتي
عمر/ في اي انتو تعرفوا بعض
يوسف/ انت تعرفها
عمر/ دي بنت خالتي وده يوسف صاحبي
لين/ صاحبك 🤨 انت مصاحبه ازاي ده
يوسف/ بت احترمي نفسك لولله انك بنت خالته كنت زعلتك
لين/ طب زعلني كده تك نيله في شكلك
يوسف/ عمر هي الي تبدأ اهي
عمر/ مبس بقى انا ماشي مع ولاد اختي وبعدين عيب كده يلين اعتذري
لين/ لا مش معتذره لحد هو الي غلطان
عمر مش بيحب حد يقوله لا/ ليييين متعنديش معايا قولت اعتذري انتي لسانك طويل
لين وهي ماسكه دموعها / متزعقليش انت مشوفتيش حاجه وخدت بعضها وجريت
ادهم/ ينفع كده يعني ع أساس انك اول مره تشوفها مانت عارفها يعمر هي عمرها متعتذر لي بقى تزعلها كده
عمر/ هي الي غلطانه فكك منها عما نروح نبقى نتكلم
يوسف/ مكنش لازم تعمل كده يعمر انا اصلا عما عرفت انها بنت خالتك سمحتها اصلا
عمر / فككو بقى يله ييوسف تعالى معانا
يوسف/ طب ندى معايا
ادهم/ بجد قصدي طب هاتها معانا ونروح سوا
يوسف/ ماشي
والكل راح عند يمنى والعيال
يمنى/ عمر فين لين
عمر/ احمم شديت معاها ومشيت
هنا/ لي كده يعمر ماما هتقعد تزعق أنها روحت لوحدها
عمر/ خلاص بقى يجماعه هنخلص من هنا ونروح
لما/ بتصصل عليها مش بترد
هنا/ احييه ماما بتتصل اقولها اي
ادهم/ اهدي وردي براحه
هنا / احمم الو يماما فيه حاجه ولا اي
سالي/انتو اتاخرتو كده لي يله تعالو
هنا/ هو محدش جه
سالي/ مين الي جه
هنا / خلاص يماما كنت بكلم لما سلام جيين اهو
هنا/ ليين مش في البيت وتلفونها مقفول هنعمل اي دلوقتي
ندى/ طب اهدوا ياجماعه هتكون راحت فين
هنا / احمم متعرفناش
ندى/ انا ندى صاحبه لما واخت يوسف
عمر/ وده يوسف صاحبي
يمنى/ اسفه ياجماعه ع المقابله دي بس نعوضها بعد كده أن شاء الله
يوسف/ ولا يهمك المهم تلقوها بسلامه
عمر / طب هندور كلنا ماشي يوسف وراك حاجه
يوسف/ لا معاكو
ادهم/ طب يله بينا
يوسف ولما وندى وادهم
في عربيه
عمر ويمنى وندى في عربيه
عمر/ الو يوسف معايا
يوسف/ معاك
عمر/ انت اطلع من هنا وانا من عكسك
يوسف/ اوكي
وبعد شويه محدش لقه حاجه
عمر/ لقيتها
يوسف/ لا
هنا استنو لين عما بتتضايق بتروح بيتنا القديم اكيد هي هناك
عمر / يوسف امشي وريا شكلنا لقيتها
في البيت القديم لين كانت قعده بتعيط ع زعيق عمر ليها بذات قصاد المسستفز يوسف
لين/ والله لوريك ييوسف انا يتزعقلي بسببك ماشي
الجرس رن
لين/ مين جي هنا وفتحت
لماحضنتها / احنا قالبين الدنيا عليكي وانتي هنا
لين/ محدش قالكو تدورو عليه
يمنى/ لين والله في اي لده كله واتخنقتي مع عمر لي
لين/ اساليه
عمر/ انتي الي غلطانه
يوسف/ خلاص ياجماعه المهم انها بخير
لين/ وانت بتعمل اي هنا
يوسف / احمم طب عن اذنكو
عمر/ استني ييوسف
يمنى/ اي قله الادب دي الولد مسبناش هو واخته وطول الوقت بيلف معانا وانتي تردي عليه كده
لين/ اخته مينن
ندى/ انا
لين/ ثانيه كده ينهار اسود عشان كده وقف في دورك احييه دانا عكيت الدنيا ونزلت وراه
يوسف واقف مع عمر/ مش هطلع يعمر ممكن تندهلي ندى عشان نمشي
لين / من وراه احمم
يوسف/ بصلها نسيتي تقولي حاجه ولا اي
لين/ صراحه اه احم انا اسفه
عمر/ ايوه كده
لين/ اسكت انت مش بكلمك
يوسف/ بتعتذري ع أي مش انتي مش غلطانه
لين/ كل الي حصل كان سوء تفاهم ندى كانت قيلالي اني احجز مكنها ومكنتيش اعرف انك اخوها فعشان كده زعقت معاك
يوسف/ ماشي ولا يهمك
لين/ والله
يوسف/ ماشي انا اسف انا كمان حلو كده
لين/ طب اي رايك نتعشى كلنا سوا
يوسف/ مره تانيه بجد مش قادر خالص
لين/ ماشي
عمر/ لين انا اسف اني لتعصبت عليكي بس انتي عارفه اني مش بحب حد يرفض كلامي
لين/ والله تقوم مزعقلي بالاسلوب ده وددمعت
عمر/ حققك عليه والله اسف
لين/ مسحت دموعها ماشي بعمر بس والله لو كررتها تاني ..
عمر/ من قلبك ابيض بقى خلاص والله
يوسف/ طب ممكن تنادي ندى عشان نمشي
لين/ متسيبها تبات معانا
يوسف/ مش هينفع
لين/ لي سيبها كلنا بنات وهنبات سوا
يوسف/ بس
لين/ من غير بس خلاص اعتبر انك موافق
يوسف/ ماشي طب ندليها اسلم عليها
ندى/ سلام يابيه
يوسف/ خلي بالك من نفسك
لما/ متقلقش عليها دي في حمايتي
الكل ضحك😂😂😂
باليل البنات كلها راحت باتت عند يمنى بعد محاولات كتير من لين أنها تقنع سالي
ندى / الله بجد انا فرحانه اوي معملتيش سهرت بنات قبل كده
لين/ دانتي هتنبسطي خالص يله بقى كله يلبس بيجامات ولما أدت لندى بيجامه
البنات كلها سهرانه مع بعض وقاعدين يتفرجوا ع فليم رعب فجاه تليفون ندى رن
الكل صوتتت
ندى/ اهدوا ده يوسف
لين/اخوكي ده فصيل وربنا
ندى/ اسكتي بقى عشان سمعك انا فتحت
لين/ ميسمع عادي م بيهمني
يوسف/ افتحي الاسبيكر يندى
ندى فتحته
يوسف/ والله مش همك
لين/اعععع انت بتطلع منين يخربيتك
يوسف/ مش مبطل ضحك 😂 😂 😂
والبنات كلها ضحكت
لين / بتضحكو ع اي وبعدين ياستاذ يوسف
يوسف/ انا مهندس مش استاذ
لين/ بجد هندسه زي عمر
يوسف/ انا ميكانيكا
لين/ كان نفسي والله ادخلها بس ماما موفقينش
يوسف/ انتي في اي اصلا
لين/ انا تالته علاج طبيعي
يوسف/ والله احسن من هندسه
لين/ مفيش حاجه احلى من هندسه ليك حق تتكبر اول أما شوفتك
يوسف/ شوفتي بقى
لين لاحظت البنات بتبصلها/ احمم طب تصبح ع خير ي
هندسه
يوسف/وانتي من أهله وقفل
البنات الله الله تعالينا بقى
لين/ في اي مفيش حاجه شيلوه في دماغكو
ندى/ والله انا فرحانه اني هيبقى عندي مرات اخ زيك عسل كده
لين / مرات اخ اي انتي هبله انا ريحه انام عيال مجانين والله
تاني يوم الصبح يمنى اتصلت ع عمر عشان يجيب يوسف والكل يفطر سوا
عمر/ وانتي مالك بيه
يمنى/ في اي يعمر عادي
عمر/ عارفه لو شوفتك بكلميه
يمنى/ انا قصدي أنه يفطر مع ندى وكده وبعدين مكلمنيش كده طب مهو الكل بيكلمو
عمر/ يمنى انا مالي بالكل انتي الي تهميني سامعه
يمنى/ انا اي
عمر/ مفيش حاجه هنفطر كلنا كمان شويه عندكو وملكيش دعوه بيوسف مش هنبه تاني سلام وقفل
يمنى/ قفل في وشي الحيوان ماشي انا هجننك لحد اما تعترف حاضر
البنات قامت عملت الفطار وعمر وادهم جم باقي يوسف الباب رن
لين/ فتحت الباب اعععع لقيت …

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى