رواية لم أقتل زوجي الفصل الأول 1 بقلم روان السيسي
رواية لم أقتل زوجي الجزء الأول
رواية لم أقتل زوجي البارت الأول

رواية لم أقتل زوجي الحلقة الأولى
وانا بقولكو ان انا مش القااتل..!
الظابط: ازاي يعني انتي مش القاتل بصماتك علي السلاح احسنلك اعترفي الانكار مش هيفيدك بقولك
انا: اعترف ب اي وانا مش عامله حاجه مش انا اللي قتلتو بقولكو
«و فجأه لقيت المحكمه حكمت ب حبسي اربع ايام علي ذمة التحقيق!!)»
ازاي ازاي بجد مش انا اللي قتلتو مش انا مش انا والله ازاي كل دا يحصل!!! و فجأء سرحت كدا و بفتكر اي اللي حصل قبل ما الحادثه دي تحصل و تقلب حياتنا كلنا..
Flash back..
«انا روينا و كنت مستنيه جوزي عشان نحتفل ب عيد جوازنا و قالي ان هو هيجي الساعه 9بليل و قاعده مستنياه بس لقيت الباب خبط روحت افتح.. لقيتها صحبتي منار!»
منار: ازيك ي روينا عامله اي
انا: الحمدلله ي منار تعالي اتفضلي
«منار دخلت و قعدت و فضلت نتكلم شويه بس الغريب هي مكنتش طبيعيه نهائي… روحت و عملت كوبيتين عصير مانجاه و طلعتلها ب العصير لقيت الباب بيخبط.. روحت افتح لقيتو جوزي اجي بدري غريبه!!»
انا: اي ي حبيبي جيت بدري
جوزي: طلعونا متأخر ي حبيبتي قولت اجي بدري كمان عشان نحتفل سوا
«دخلنا انا و هو ل منار صحبتي و هو سلم علي منار صحبتي.. و انا بشرب من العصير بعد ما وصلت ل نص الكوبايه حسيت اني دايخه و بعدها…. و بعدها محستش ب حاجه غير وانا ف المستشفي و قدامي ظابط واني هتحبس بتهمة اني قتلت جوزي!!!!!
طب ازاي امتي و فين و ازاي كل دا حصل!!!!»
(نرجع للحاضرر…..)
«انا قاعده ف الزنزانه بعد ما خرجوني من المستشفي و المفروض خلاص كدا انا قتلتو لقيت عسكري جاي يقولي ان ف زياره ليا..»
«خرجت مع العسكري عشان اشةف مين ولما روحت لقيت جارتي اللي ساكنه ف الشقه اللي جمبي»
جارتي: عامله اي يارب تكوني كويسه
انا: كويسه ازاي انا عايزه اعرف ازاي كل دا يحصل انا اخر حاجه فكراها انا و صحبتي و جوزي كنا قاعدين ازاي كل دا يحصل ازااااي… و بدأت اعيط..
جارتي: انا جيالك عشان الحوار دا
انا: ازاي!!
جارتي: انا ابني كان ماسك الموبيل و بيلعب و كنا فاتحين باب الشقه و هو بيلعب قدام بيتك وانتو كنتو مواربين الباب ف هو كان فاتح الموبيل و بيصور اي حاجه ف لقيتو جاي و بيوريني و هو مصوركو و صحبتك لما انتي كنت واقفه مع جوزك عند باب الشقه صحبتك من وراكي كانت بتحطلك حاجه ف العصير و ف الفيديو باين ان لما انتي و جوزك دخلتو وانتي شربتي من العصير و اغمي عليكي جوزك قام جري عليكي و فجأه صحبتك قامت و فضلت تتكلم معاه بس الكلام مكنش واضح بيقولو اي بس شكلهم كانو بيتشاكلو و شدو جامد مع بعض و هي قامت اخده سكينه و قتلتو كذا طعنه من غير رحمه و راحت ماسكه ايدك و خلتك تمسكي السكينه و قامت اخده بعضها و فتحت باب الشقه وجرت!!
انا: كل دا حصل ازاي ازاي صحبتي تعمل كل دا ازاي و هي فين وليه تعمل كل دا
جارتي: انا معرفش اي حاجه بس انا هسلم الفيديو للحكومه و يجبوها و شوفو هيحصل اي و ربنا يخفف عنك.. و يصبرك يارب
«جارتي قامت و مشت وانا فضلت قاعده مش قادره استوعب ولا عارفه استوعب ازاي كل دا يحصل و من اقرب واحده ليا بجد ازاااااااي!!!!»
«و فعلا جارتي سلمت الفيديو للحكومه و الحكومه افرجت عني لغاية ما يلاقوها و انتشر ان الحكومه بدور عليها وانا رجعت بيتي حزينه علي جوزي و حبيب عيوني اللي مات من واحده دخلتها بيتي غدرت بيا و معرفش ليه عملت كل دا!!»
«و فجاه وانا قاعده و بفكر لقيت الباب بيخبط قومت افتح لقيت صحبتي منار!!!!!!!»
منار: اي مصدومه ليه مش انتي كنتي بدوري عليا اديني جتلك لغاية عندك اتفضلي
انا: انتي ازاي تيجي لغاية هنا ي بجاحتك وانتي دمرتي حياتي ازااااي
منار: عشان هو كان المفروض يبقي ليا انا جوزك بيحبك انتي حاولت اتفاهم واقولو اني هحبو اكتر منك بس هو كان بيصدني و عشان كدا قتلتو عشان انتي ديما كل حاجه ليكي اي انتي مش بتشبعي كل حاجه اخداها ليكي كلو بيحبك اي ف اي!!!
انا: انتي ازاي مقرفه اووي كدا!!
و فجأه لقيتها طلعت سكنه!!! و بتهجم عليا
منار: و عشان كدا هقتلك و اخلص منك و من وجودك نهاااااااائي
«و فجأه لقيتها قربت مني و ضربتني بالسكينه ضربه ف بطني و ضربه ف قلبي و بقت تضحك زي المجنونه ضحكه غريبه و اخر حاجه شوفتها و انا انفاسي بتطلع و ااحكومه بتكسر باب البيت……».
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لم أقتل زوجي)