رواية لقاء العشاق الفصل السابع 7 بقلم إسراء بكار
رواية لقاء العشاق الجزء السابع
رواية لقاء العشاق البارت السابع

رواية لقاء العشاق الحلقة السابعة
ابرار بعد ما خلصت تنضيف مع والدتها واتغدوا دخلت تاخد شاور بعد المغرب وصلت وقعد تذاكر وتعمل ملخصات لكل ماجه ليوسف وبعد شويه كلمت نوران .
ابرار : اذيك ينوران عامله اي .
نوران بعياط : انا مش كويسه يا ابرار .
ابرار بقلق : مالك يحبيبتي بتعيطي ليه .
نوران حكت ليها علي الا حصل : انا بحبه من وانا صغيره بس هو دايما بيتريق عليا والمره دي بيشك فيا .
ابرار : نوران انتي لسه صغيره حب اي دلوقتي وكمان لسه حتكبري واحده واحده ومشاعرك تتغير .
نوران : معتقدش يا ابرار انا جيت الدنيا لقيت ماجد هو الامان بعد بابا بس معاكي حق انا حركز في مذاكرتي .
ابرار : يقلبي دا ابن عمك برده حقه يخاف عليكي واكيد هو بيحبك .
نوران بعياط اكتر : ايوا يا ابرار بس مش يزعقلي قدامهم ويتكلم كدا .
ابرار : والله يحبيبتي ممكن يكون بيحبك بس بيكابر وكمان انتي صغيره وحقه يخاف عليكي بس احنا في السن دا نلتزم بمذاكرتنا والصلاه بتاعتنا بس ويلا قومي علشان تصلي وتذاكري الامتحانات قربت .
نوران : حاضر انا بحبك اوي .
ابرار : وانا كمان يقلبي .
في بيت امل دخل رائد المطبخ وعمل عشاء لاخته وجاب ليها حلويات علشان هي بتذاكر خبط الباب .
امل : اتفضل يرائد .
رائد بحنيه :حبيبه قلب اخوها يلا انا عملتلك اكل .
امل بضحك : تسلملي يحبيبي اي رايك في الرسمه دي .
رائد : بصراحه يا امل معاكي حق تدخلي فنون انتي بترسمي حلو اوي .
امل : انا رسمك في رسمه .
رائد : بجد فين .
امل جابت الرسمه كانت الرسمه فعلا هو بالضبط رائد باعجااب : بجد انتي مبدعه الرسمه دي حلوه اوي اوي .
امل : تسلملي يحبيبي بس مالك اليومين دول متغير ليه .
رائد بتوتر : مالي منا كويس اهو .
امل بخبث : بدور بنت عمتك مش في بالك ولا اي .
رائد وهو بيقوم يطلع من الاوضه : انتي فايقه يا امل دي اختي .
امل : اعترفلها يرائد وانا واثقه انها بتحبك .
رائد بحيره : حصلي استخاره يا امل واشوف .
في فيلا عمر خصوصا مكتب عمر .
احمد : انا شوفت ابني او حاسس انو ابني .
كمال بصدمه : يمكن بتهيالك يا احمد ابنك مات من زمان .
احمد بدموع : صدقني احساسي بيقولي ان هو ابني لان ملامحه شبهي جدااا .
كمال : طب اهدي يا احمد انا ححاسس بيك قولي شوفته فين .
احمد بانهيار : شوفته بيشتغل في سوبر ماركت هو سنه صغير والله انا حاسس انو ابني كفايه نهال مراتي ماتت بحسرتها عليه .
عمر حضن احمد بقوه وحضن وشه بكف ايده : احمد احمد حبيبي شوف وراك اي الاسبوع الجاي ونروح سوا لكن متعملش في نفسك كدا مراتك ربنا يرحمها .
احمد بانهيار اكبر : انا حاسس اني حموت من الوجع يا عمر انا بقعد في البيت ذكرياتها في كل ركن في البيت مش قادر اتقبل الا انا فيه .
كمال : استهدي بالله يا احمد دا قضاء ربنا ولو ابنك عايش اكيد ربنا رايد في وقت انك تشوفه .
احمد مسح دموعه : حاضر انا حعمل زي ما عمر قال انا حمشي علشان انا تعبان وعاوز انام وكمان ورايا شغل الصبح .
عمر : لا يا احمد انت حتبات معانا في الفيلا انهارده مش حسيبك تمشي كدا .
احمد : مش حينفع يعمر علشان مراتك برده وولادك ياخدوا راحتهم .
عمر بحده خفيفه : وانت مالك بمراتي مهي ليها الجناح بتاعها فوق والولاد كل واحده ليه اوضته الجناح بتاعك فوق خد المفتاح اهو او روح نام مع مالك بس يا احمد انت مش غريب انت عمهم وكمان حالتك مينفعش اسيبك تمشي كدا اتكلم يكمال .
كمال بتاييد : عمر معاه حق يا احمد وكمان الفيلا واسعه اهي وعمر عاملك اخر جناح ليك وحالتك فعلا متسمحش انك تمشي كدا .
احمد : تسلمولي علي وجودكم تصبحوا علي خير .
عمر وكمال : وانت من اهل الخير .
احمد طلع الجناح بتاعه ونام حزين والدموع في عينه وبيفتكر ذكرياته مع مراته واتبقي عمر وكمال في المكتب .
كمال : انت مصدقه يعمر .
عمر بياس : انا مش عارف اعمل اي الا هو فيه مش قليل .
كمال بحزن : معاك حق احمد حالته صعبه بس لازم تخلي حد من الحراس يراقبه من بعيد .
عمر : انا حعمل كدا فعلا لان انا خايف يعمل حاجه في نفسه .
كمال : بس لو عرف اننا بنراقبه ممكن يزعل .
عمر بحده خفيفه: جرا اي يا كمال احمد حيزعل يزعل انا ميهمنيش زعله كل الا يهمني هو حالته دي مش عارف حيفوق منها امته انا مضمنش ممكن يعمل حاجه في نفسه .
كمال : معاك حق فعلا .
مالك كان في اوضته بيجيب هديه لبنت عمه راح المطبخ لقاها قاعده بتقرا وسرحانه .
مالك بحنيه : نوران تعالي عاوزك .
نوران : نعم يا بيه .
مالك بقلق : انتي كنتي فين دورت عليكي ملقتكيش .
نوران بحزن : كنت في اوضتي روحت صليت وجيت اقول لماما اني حروح لان ورايا مذاكره .
مالك بحنيه : طب ممكن متزعليش ماجد مش قصده والله حقك عليا انا انا جبتلك هديه .
نوران بدموع : يا ابيه انا معملتش حاجه علشان يزعقلي وكمان ابيه يزن اخويا الكبير زيه زيك بالضبط لكن ماجد دايما يزعقلي ويتريق عليا وعلي ضفايري .
مالك ويزن صالحوا نوران وكل واحد جاب ليها هديه كل دا تحت عيون ماجد بصلهم بغضب وراح اوضه الملاكمه وادم طلع لمالك ويزن في الجنينه .
ادم : شكرا علي الهدايا الا جبتوها لنوران .
يزن:عيب يا ادم نوران اختنا الصغيره تعتبر دلوعه العيله .
مالك: يلا نشوف ماجد .
ادم بغضب : انا مش طايقوا اصلا روحوا انتوا .
يزن : والله يا ادم باين ان ماجد بيحب نوران .
ادم بغيره مكتومه: بيحبها ازاي يعني نوران لسه صغيره .
يزن : يعم مقولناش حاجه هو حيتجوزها الصبح وكمان القلوب ملهاش سلطان .
ادم بغيره مكتومه : هو ابن عمها حقه يخاف عليها انما حب اي وكلام فارغ اي .
يزن بخنقه : اتكلم انت يمالك احسن .
مالك : اي يا ادم حتي لو بيحبها فيها اي اه هما لسه صغيرين بس مش حيتجوزا الصبح وانا متاكد ان نوران مش حتفكر في الكلام دا دلوقتي وحتغلب ماجد معاها .
ادم : احسن علشان يتربي .
حوريه راحت ناحيتهم تديهم العصير يزن بحب : تسلمي .
مالك : فين ماجد يحوريه .
حوريه : في اوضه الملاكمه والافضل تسبوه في حاله .
ادم بغضب: ليه ان شاء الله هو حد كلمه .
حوريه : لا مش قصدي بس هو غاضب جدااا وانا خوفت منه .
مالك : خلاص يحوريه روحي انتي .
حوريه دخلت جوه ومالك ويزن وادم راحوا لماجد لقوه بيضرب في كيس الملاكمه بغضب مالك : ماجد.
ماجد بصلهم وخصوصا يزن بصله بغضب مالك : مالك يماجد اهدي شويه .
ماجد بغضب مكتوم : مفيش يمالك .
يزن بهدوء : ماجد مفيش داعي للغضب نوران اختي الصغيره وبعدين انا خدت رقمها علشان اطمن عليه لو حصل حاجه .
ماجد بغضب اكبر: هي مش اختك ييزن انت مش من العيله اصلا انت ابن صاحب بابا وصاحب مالك يعني ملكش علاقه بيها اصلا .
ادم بغضب :لا انت زودتها اوي انت اتجننت ازاي تكلمه كداا طالما هو مش ملوش علاقه بيها يبقي انت مجرد ابن عمها فقط وانا الواصي عليها انا وبابا انما الكلام الاهبل الا قزلته كمان شويه انا مش ححاسبك عليه علشان بعتبرك اخويا الكبير لكن معملتش حساب لحاجه من هنا ورايح ملكش دعوه بنوران لانها لسه صغيره ملهاش في الحب والكلام الفارغ دا .
ماجد بغضب اكتر بدا يكسر في الاوضه وضرب ادم بالبوكس وقال : نوران دي بتاعتي انا فقط مش من حقوا ان انتوا تدخلوا حتي لو حكمت اخطفها انا بعشق نوران .
مالك بغضب : كفااايه بقه احترموا نفسكوا .
ادم بغضب : انت مش شاايف عمل اي ووجه كلامه لماجد والله يماجد لو قربت لاختي انا حزعلك حتي لو كبرت واتقدمت ليها انا مش حوافق وحقف في طريقك انت من انهارده ملكش دعوه بينا فااهم .
طلع ادم بغضب ويزن وراه لانو زعل من كلام ماجد ومالك بص لماجد بغضب وراح ناحيته وضربه بالقلم وماجد خاف جدااا لانو عارف غضب اخوه تحت عيون حوريه دخلت بسرعه وقالت : خلاص يا ابيه علشان خاطري سيبه .
مالك بغضب مكتوووم :كلمي تؤامك وعرفيه غلطه لانو غلط في اهم صديق في حياتي ومش بس كدا ضرب ابن عمه وغلط في بنت عمه الا هو المفروض بيعشقها بدل ما يحميها ويقف معاها في مذاكرتها لا بيهينها ويجرحها بكلامه اوعي تفكر انا حسكت نوران اه لسه في 6 ابتدائي بس هي بنتي حزعلك يماجد وانت عارف زعلي فاااهم .
مالك طالع من غرفه الملاكمه علشان يلحق يزن وادم وفضل حوريه وماجد :
حوريه بغضب ودموع : اي الا عملته دا يغبي ازاي تزعلهم كدا وازاي تقول كدا ليزن .
ماجد بدموع :من فضلك يحوريه سبيني لوحدي .
حوريه بحنيه : يحبيبي الحب مش كدا البنت بالذات عاوزه الحنيه وانت المفروض تاخد بالك من نوران واي يعني خدت رقم يزن يزن يعتبر اخوها الكبير وكمان مينفعش تقول كدا ليزن .
ماجد بدموع : اعمل اي يحوريه ساعديني .
حوريه مسحت دموعه : اولا مفيش رجاله بتعيط .ثانيا تشد حيلك في المذاكره علشان تدخل الشرطه .ثالثا اول ما نوران تتم 18 سنه تتقدم ليها .رابعا تعتذر من عمك ومنها ومن ادم ويزن وتصالح نوران وتخلي بالك منها وتتحكم بمشاعرك علشانها وعلشانك .
ماجد : تسلمي يحوري .
يلا هما في الجنينه روح اعتذر منهم واعتذر من عمك وانا حقولك تعمل اي مع نوري .
ماجد طلع فعلا اعتذر من عمه ومن ادم بس ادم رفض الاعتذار ومشي واعتذر من يزن وحضنوا بعض واليوم انتهي والكل روح بيته .
نرجع لنوران كانت في غرفتها صلت العشاء وقعدت تقرا وتذاكر لقت باب اوضتها بيخبط .
نوران : اتفضل .
ادم حاول يسيطر علي هدوءه :نوران .
نوران خافت من منظر اخوها لان باين عليه الغضب اتكلمت بشجاعه : في اي يا ادم .
ادم بغيره : انتي عارفه ان ماجد بيحبك .
نوران بشجاعه : لا .
ادم : وانتي بتحبيه .
نوران بتوتر : اي الا بتقوله دا يا ادم انا لسه صغيره .
ادم قرب منها وقال ………………………………..
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لقاء العشاق)