روايات

رواية قتل عمد الفصل الثالث 3 بقلم رحمة العواني

موقع كتابك في سطور

رواية قتل عمد الفصل الثالث 3 بقلم رحمة العواني

رواية قتل عمد الجزء الثالث

رواية قتل عمد البارت الثالث

قتل عمد
قتل عمد

رواية قتل عمد الحلقة الثالثة

ام فارس بعصبيه…… انو عايزين تضحه علينا ولا ايه ولا انتو فكرنا مش هنعرف ناخد حقنا منكم بنتك الكبيره تهرب يوم فرحها من ابني وعايز تجوزه الصغيره
سالم بأجراج……. لا ابدا الموضوع مش كده بس عايز انقذ الدنيا من الفضيحه
ام فارس……. عايز تنقذها من الفضيحه تقوم تلبسها لابني
فارس ساكت وجوه غضب جحيمي قرب من نرمين بكل ثبات عكس اللي جواه ومسك اديها بقوه وطلعه من الاوضه الكل بصلهم بستغراب ومحدش فاهم اللي بيحصل
————————-
في مكان تاني
زهره بعياط……..هو انا عملتلك ايه علشان تعمل ده كله
قرب منها اكتر وهي بترجع لورا بخوف
مجهول بخبث……..من ناحيه عملتي ف انتي عملتي كتير
زهره بخوف…… ابعد عني
قرب منها اكتر حط ايده ع شعرها
مجهول…….هو حد يشوف القمر ده ويبعد عنه برده
زهره بعدت ايده بصريح……..متقربش مني انت مبتفهمش انا مبحبكش
هنا اتعصب جدا ومسك درعها بعصبيه اتألمت زهره وعينها كلها دموع
مجهول……..هندمك ع اللي عملتي وبتعملي
وسبها وطلع برا الاوضه وهي عيطت بهستريا
زهره بنهيار…….يارب مكنتش غلطه عملتها زمان تضمرلي حياتي كلها
——————————-
نرجع تاني ل فارس ونرمين
فارس ماسك اديها بعصبيه وعينيه كلها شر…… فين مكان اختك انتي الوحديده اللي كانت بتحكيلك كل حاجه
نرمين بألم…….. سيب ايدي
فارس ضغط اكتر ع اديها بعصبيه اكتر………بقولك فين اختك
نرمين بدموع……. معرفش
فارس بسخريه………. ومن امتي وانتي متعرفيش عنها حاجه ما هي ديما بتحكيلك كل حاجه
نرمين بعياط……. قولتلك معرفش
بص ف عنيها وشاف الكذب وانها مخبيه حاجه
فارس بخبث…… تمام احنا نتجوز وبعدين نشوف موضوع عرفه او مش عارفه ده
نرمين برعب من كلامه……. لا انا مش عايزه اتجوزك
فارس بسخريه……..انا اللي ميت فيكي اوي بس ملحوقه ليكي يوم انتي واختك يا بنت سالم
وقبض اكتر ع اديها وهي بتتألم ودخل عندهم
فارس….. انا موافق اتجوزها
نرمين بخوف وعياط……. لا لا يا بابا انا مش موافقه
سالم وهو بيقوم من الكرسي…… مقدمناش حل تاني يا بنتي
نرمين بعياط وهي بتستعطفه…….بابا بلاش ارجوك انا مذنبيش حاجه
فارس قرب منها بشر وقال بصوت سمعته هي بس……. ذنبك انك اختها ومخبيه الحقيقه
بصتله نرمين بدموع ومكنتش عارفه تقوله حاجه
نزله كلهم ع تحت علشان كتب الكتاب تحت نظرات ام فارس اللي مش رضيه عن اللي بيحصل وعمتها اللي زعلانه ع بنات اخوها
وتحت نظرات البعض اللي مستغربين انها نرمينمش اختها والبعض الاخر طلع كلام مش حقيقي عليها وعلي اختها
وتمت كل حاجه وسالها المأذون….. هل توافقين ع الجوز منه
هنا اتوترت اكتر وعنيها اتملت دموع بصت ل ببها لقت ف عينه تحزير من انها تفرض او تكسفهم قدام الناس وبعدها نظرت لفارس لتري الشماته ف عينه وعصبيه مكتومه وكانه يقل لها هتشوفي معايا ايام سوده
بتقول ف نفسها ده كله يحصل ف يوم وليله فاجه كده اتجوز والبس ف مشكله مش بتعتي ازاي ١٨ سنه وعايزني اتجوز من ده حرام بجد انا تعبت هو ايه بيحصل
فاقت من شرودها ع صوت المأذون….. ها يا بنتي موافقه ولا لا
نرمين بتردد موافقه وسرحت تاني في كل اللي بيحصل وخوفها ع اختها اللي مش عارفه هي راحت فين وايه حصلها وفاقت من شرودها ع صوت المأذون بجملته الشهيره بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم ف خير
هنا نزلت منها دمعه تعلن استسلمها وسط كل اللي بيحصل بصلها فارس بشماته وقرب منها…… لسه الجي احسن اما دفعتك انتي واختك اللي حصل مبقاش فارس
نرمين بألم……..هي فتره وهطلقني
فارس ضحك بسخريه ع سذاجتها…….بتحلمي
نرمين بصتله بغضب…….. هنشوف
ومشيت وسبته
دخل خالد صاحب فارس وراح سلم عليه
خالد بفرحه…… الف مبروك يا عريس معلش اتأخرت شويه عليك
فارس بلا مبالاه…… عادي
خالد بستغراب……. مالك يابني وفين العروسه علشان اباركلها
فارس بص بعينه ناحيه نرمين
خالد بعدم فاهم……. دي اختها
فارس……. ما هي دي العروسه
خالد بصدمه……. نعم
فارس بألم……. كان عندك حق لما قولتلي بلاش تثق ف حد اوي كده
وتنهد بتعب وساب كل حاجه وطلع يقعد ف العربيه قعد ع كرسي العربيه ورجع بالكرسي لورا وحط ايده ع وشه بتحب وبيحاول يستوعب اللي حصل مش قادر يصدق ان بعد كل الحب ده حببته تهرب وتسيبه يوم الفرح حس بتعب من اللي حصله رفع ايده قدام وشه وبيتأمل ف الدبله اللي لبسها وكل عنيه الم نزلت منه دمعه حارقه بحزن واشتعلت جواه النيران وعصبيه وخبط ع دركسيون العربيه بعصبيه وغضب وصاح بعصبيه ليه تعملي فيا كده ليه شويه وهدي ورجع مكانه تاني ف الكرسي وحط ايده ع وشه مره تانيه وقفل عينه بتعب وفاجه رن فونه رنه منتبهش ليها
رن رنه تاني شال ايده من ع وشه بتعب ومسك الفون لقي رقم غريب بيرن عليه اتنهد بتعب وقرر يرد علشان لو فون شغل
فارس بصوت متعب……. الو
……………..
فارس بصدمه……. زهره

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قتل عمد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى