رواية فتاه المافيا الفصل الرابع 4 بقلم ذات الخمار
رواية فتاه المافيا الجزء الرابع
رواية فتاه المافيا البارت الرابع

رواية فتاه المافيا الحلقة الرابعة
عندما رأت موسي ينظر لها وكانت بعض القطرات من الدموع تحت عيونه فكان سوف يبكي عندما ذهبت.وينظر لها و يقول بي صوت عالى: لو كنتي مش بتحبيني و هتشليني من دماغك مكنتيش جريتي عليا و نظره الخوف في عينك .
اسد بي عصبيه شديده: ايه الاستعباط ده ايه شغل العيال ده .
مهره : ياله يا اسد .
موسي : هتمشي دلوقت يا مهره و هسيبك تمشي و انا في عز غضبي وغيرتي هسيبك لان انا واثق فيكي يا نور عين موسى لأن قلبك ده مش بيقول غير اسمي و اسمعي كلام قلبك يا مهره
اسد لم يتمالك اعصابه و رقض علي موسى وأعطا له لكمه في وجه و من قوتها انفجرت شفتيه بالدماء . لم يتمالك نفسه ورد الضربه له يستمرون في الضرب و الشجار وفى لحظه سمعو صوت ارتطام على الارض فنظرو إلي مهره التي كانت قد أغمي عليها كانت مستلقيه علي الارض سار مسرعا فاحملها اسد بين كتفيه إلي السياره ..وركب السياره وتكون مهره مازالت مغمي عليها . وفى سرعه رهيبه كان اسد يسير بالسياره فكانت السياره مازال محركها مشتعل وموسي الذي كان يقبض على يده فهذا كان اسوء من كوبيسه أن مهره تكون مع أحد غيره لم يتملك اعصابه يخرج مضرب الهوكي من السياره و يضرب سيارته بقوه وهويتذكر شكل مهره بين ذراع هذا الرجل …. بعدما فض غضبه بنسبه قليله يمسك بهاتفه و يرن علي شخص مجهول .
موسي: يوسف باشا ايه يا عم فينك .
يوسف : اكيد بترن عليا بيقى في مصيبه في ايه يا موسى.
موسي: واحد سرق مني حاجه غاليه عليا اوي .
يوسف بقلق: حاجه ايه .
موسي: مش مهم عوزك تقول مين صاحب نمر العربيه الى هبعتها ليك .
يوسف : هتفضل غامض كده يا موسى ماشي يا صحبي براحتك تمام في خلال ٢٤ ساعه هتكون المعلومات عندك
موسي : معلش يا جو عاوزها بدري علي اد ما تقدر .
يوسف: شكلها حاجه غاليه اوي ماشي يا موسى هحاول اقفل بقي علشان الحق
موسي : ده العشم يا صحبي.
قفل موسي مع صديقه و ركب سيارته المحطمه و يذهب الي بيته و كان فرج ( والد موسى )في حديقه القصر يحتسي القهوه واثناء دخول موسي بسيرته المحطمه يفزع فرج و يذهب مسرعا الي موسي .
فرج بغضب شديد : ايه الى حصل فى العربيه انت عارف دي بكام .
موسي بابتسامه حزينه: مش تسأل علي ابنك الاول ممكن تكون حدثه.
فرج: وشك متخرشم شويه بس دي مش حدثه عربيه دي خناقه يا موسى لو حد صورك يقول ايه ابن فرج اكبر رجل أعمال بيتخانق شغل اولاد الشوراع اكبر شويه بقي.
موسي : تصبح علي خير يا بابا .
فرج : ده ردك عليا طيب انت الي هتدفع حقها .
موسي :من امتي وانت بتصرف عليا تمام يا بابا تصبح علي خير.
يذهب موسى وهو غير مهتم بأبيه ولا كلامه فهو يفكر في شئ اخر وهى مهره فقط من تشغل باله وقلبه المشتعل من الغيره ……
في حين اخر . يأتي اسد أمام البيت .
اسد: وصلنا وقفي تمثيل .
مهره تفتح عين و تغلق العين الاخره.: عرفت منين .
اسد بابتسامه : في حد يقع براحه .
مهره: لو كنت اتعورت ثانيا رجلي بتوجعني اصلا فالو وقعت بجد كنت هصوت من رجلي و هفضح نفسي .
اسد : للدرجادي خايفه عليه و بتحبيه يا مهره.
تقف مهره عن المزاح و تقلب وشها الي الحده.
مهره: بعد اذنك مش عوزه اتكلم في الموضوع ده .هو موضوع واتقفل اذاي اصلا جيت هنا .
اسد : هنتكلم في كل حاجه بس مش دلوقت نتطلع الاول .
مهره : و الراس بتاعي يا اسد .
اسد : ده الي همك . بعت حد من بدري يروح يخده .
مهره : شكرا .
تنزل مهره من السياره فهي تعلم من أخبر اسد على موضوع موسى تطلع مهره أمام باب الشقه و تفتحها بغضب وصوت الباب عالى كان نادر يجلس يمسك هاتفه وينظر إلي مهره بعدم فهم لماذا فعلت ذالك و لكن مهره تذهب الي المطبخ و معها سكين يقف نادر فوق الكنبه و هو يبلع ريقه ونظره مهره لا تحتوي علي اطمئنان فهي كانت نظره شر فقط.
نادر بخوف : مالك يا ميمو في ايه وأيه الى في ايدك ده .
مهره: تقريبا دي سكينه يا ابو عيون خضرا انا لما قولت عليك توكسيك مش كذبت انا قولت بردو محدش بعيون خضرا بييجي ورا خير المفروض كانو يسموك احمد علشان تبقى كملت بقي .
نادر : اهدي بس يا ميمو لو علي عيوني العلم اتحدث و بقي ممكن اغير لون عيني علشانك بس نزلي السلاح يطول يا ميمو.
مهره : وكانت فين ميمو لما قولت لأسد .
نادر : كنت خايف عليكي .
تقفز مهره فوق الكنبه فينزل نادر مسرعا .
مهره : خايف يا نادر بس هعملك جرح بسيط في وشك هخلولك مافيش ملامح خالص .
نادر : ماانا كده محدش هيحبني .
مهره بضحكه سخريه : يا بني افهم بقي حتي لو كنت شاروخان بنفسه محدش هيحبك انت نادر توكسيك افهم بقى خلتني قدام اسد كلاون يا توكسيك والله مش هسيبك .
تجري مهره وراءه و يجري نادر ويبحث علي اي سلاح يدافع به عن نفسه فمهره لم يظهر علي وجهها المزاح فيدخل اسد أثناء رقض مهره خلف نادر و معها سكينه يقف نادر خلف اسد .
نادر: احمييني من المجنونه دي مش عاوز أمد ايدي عليها علشانك .
اسد بي ضحكه : جرب مد ايدك و انا اوعدك اني مش هدخل بس اترحم علي ايدك الي هتبقي مش موجوده .
مهره: بالله يا اسد خليه يمد أيده عليا .
نادر : شوفتى علشان احميكي تبوظي وشي و دلوقت ايدي.
اسد: بقولك ايه يا نادر انا تعبان اوي تعالي يا مهره معايا البلكونه .
تذهب مهره مع اسد و تنظر إلي نادر و تعمل علامه الذبح علي رقبتها وتتوعد له
نادر : يااارب.
اسد : هتحكي و له هتشوفي مني وش وحش .
مهره: عوزه انام .
اسد بصوت عالي : مهره
مهره: عارف لو مكنتش تحلفت مكنتش قولت ( تقص له ما حدث ) .
في حين اخر .
كان يدخل موسي إلي مكتب والده فيرى صوره والدته على المكتب فتدمع عينه فهي متوفيه وعمره عشر سنوات فينظر مره اخره إلي المكتب ويبحث في الأوراق وبعد ذالك يفتح الخزينه ويبحث فيها ثم ينظره بفرح شديده و يتنهد تنهيده طويله ويخرج من المكتب ويذهب إلي غرفته مره آخره بهدوء..
في حين اخر.
اسد: مفروض تقوليلي يا مهره انا بعتبرك بنتي الي مخلفتهاش و اكتر و انتي عرفه ومكنتش عاوز انزلك لوحدك ثانيا مش قولتي نستيه
مهره بدموع: مقدرتش انساه يا اسد حب موسي ليا محسسني بقيمه نفسي الي انا مفتقداها من سنين انا مخترتش السكه دي ومخترتش اكون كدا وعلطول بسألك سؤال واحد وانت عمرك ما جوبتني .
اسد : كل حاجه في وقتها يا مهره ده قدرك محدش بيختار قدره .
مهره: كل مره الكلمه دي انا زهقت بقي ما تقولي و تريحني انا بموت و الله بموت ارحمني .
اسد : مينفعش دلوقت اهم حاجه انسي موسي و دوسي علي قلبك أما السكه الي انتي مش عوزاها خلاص رجلك بقت فيها فركزى علي ايامك الي جايه .
مهره ببكاء شديد : ايه الي جاي مفيش غير خوف وقتل ودم بنساعد ناس و محدش بيسعدنا . نظر لها أسد بعطف وانصرف
ذهبت مهره و كانت دموعها تسير علي خديها ولكنها تعبت كثيرا من كل شئ فالله وحده العالم بحالها دخلت الى غرفتها وبدلت ملابسها إلى بيجامه من الحرير بالون الازرق الغامق وتربط شعرها كحكه ورمت نفسها على سريرها وذهب فى نوم عميق من كثره التعب .
عند موسى
موسي : الو يا چو
يوسف بخضه : انت عارف العربيه دي بتاعت مين .
موسي بقلق : مين
يوسف : اكبر رجل مافيا يا موسى ايه الي دخلك السكه دي .
حين سمع موسى كلام يوسف فأصبح مثل الزجاج الذي سقط من الدور الأخير واصبح مئه قطعه يقف و يضرب يده علي الحائط ويحطم الغرفه بأكملها و كان يوسف يسمع ما يحدث وينادي عليه عبر الهاتف بصوت عالى وموسي لا يسمع شئ غير كلمه مهره له أمام البحر ( انت متعرفش عني حاجه ) فهي تقصد أنها اصبحت( فتاه المافيا ) موسي بصوت منخفض ليه يا مهره ليييييه.. نظر موسى على الهاتف فيوسف مازال علي الخط .
موسي بغضب: عرفت المكان فين .
يوسف : هعرف كلها سعات اهدا يا موسي في ايه انت خوفتنى عليك انا ممكن اتدخل .
موسي : لا سبني واوعا تتدخل في حاجه انت كدا ممكن تأذيها .
يوسف : حاضر يا موسي بس بردو مش عاوز تقول فيه ايه .
موسي : سبني علي راحتي .
بعد بعض من سعات .
موسي: ايه يا يوسف عرفت العنوان .
يوسف : خلي بالك يا صحبي المكان هناك هوس هوس لو عوزت حاجه ابق رن عليا هجيب القوات و اجيلك مش هسيبك لوحدك.
موسي : حاضر يا چو قول بقي العنوان .
يوسف : في ***** .
كان شخص يطرق علي الباب بغضب فنوم مهره خفيف تستيقظ وهي تفرك عينها فهي لا تحب أن تستيقظ باكرا تخرج للصاله فترى نادر خارجا بيده بيتزا .
مهره : مش تفتح الباب يابتاع انت !حاضر حاضر ايه هي القيامه هتقوم .
نادر بلا مبالاة: البيتزا كانت هتتحرق .
نظرت له مهره نظره ناريه؛ ثم فتحت الباب وهي لم تراه من علي الباب و لكن تتفاجئ بنادر عندما مسك مسدسه بسرعه فتنظر إلي الباب .فكان يقف موسي بدهشه مما كانت ترتديه ومن هذا الذي في الداخل و هي كيف تقف أمامه هكذا الف سؤال و سؤال . يذهب سريعا نادر و يأخذ مهره وراء ظهره
تفاجئت مهره بوجود موسي أمامها فكانت من الصدمه تفتح فمها .
نادر بعصبيه : ايه يا عم هتاخدها صوره .روحي يا مهره لأسد خليه يصحي يشوف مين عم المتفاجئ ده .
اسد خرج مسرعا عندما سمع صوت نادر العالي .يتفاجئ اسد بوجود موسي كان واقف بعصبيه و سكوته يدل علي عاصفه سوف تبدء .
اسد بعصبيه : ايه الي جابك هنا .
نادر : اخلص عليه يا اسد .
يدخل موسى إلي داخل الشقه وهو ينظر إلي مهره بغضب جنوني و كانت مهره تفرك كفيها فهى محرجه جدا مما يحدث فنظرات اسد ليست بي اطمئنان.
اسد : بقولك مش خلاص خلصنا ايه الى جابك تانى ورانا شكلى هقتلك .
موسى بغيره: بنسبالي الموت اهون عليا من الوضع ده.
ينظر اسد الى نظرات موسي الغاضبه !وعدم فهم مهره فهو لا يهمه موسي فنظرات مهره تتدل علي الكثير .
اسد : روحي يا مهره غيري هدومك و تعالي.
موسى : اول مره تقول حاجه علي كيفي .
اسد بستفزاز: ده مش علشانك يا روح بابا ده علشان مش بحب حد يشوف مهره.
موسى بغيره و قد بانت علي وجه : لا حمش اوي .
نادر : اسد بيه انت سيبه يغلط و انا مش قادر.
اسد : الوقت حان و موته قرب بس اصبر نتسله .
ينظر موسى الي نادر : مين الهلفوت ده .
نادر بجنون : خلاص بقي وقته حان .
اسد : بس سبني اتسلي بمذاج
تخرج مهره من غرفتها بعد ان بدلت ملابسها فا كانت تلبس بنطال و تيشرت اسود .
مهره: بقولك ايه يا نادر يا توكسيك انت تسكت خالص بدل الي مش خلص امبارح هكمله انهارده.
موسي بغيره وانتباه: الي حصل .
نادر باستفزاز : دي حاجه وبيني بين ميمو صح يا ميمو .
يقف موسى و كان سوف يضرب نادر فهو متسفز جدا تمسك مهره معصم يده .نظر موسى إلي يدها و إلي عينها التي كان مشتاق لها فكان البركان الثائر لقد ذاب فقط بملمس يدها .
مهره : اهدي يا موسى ده توكسيك كنت هقتله لولا اسد .
يجلس موسى مره آخره وهو ينظر لأسد ونظراته المحرقه لمهره .
موسى : و دى حاجه تفرحني . اذاي تقعدي مع رجلين في بيت واحد .
مهره تضحك بصوت عالي : انت متعرفش حاجه يا موسى .
موسى بجنون : قوليلي و انا والله متقبل كل حاجه أنا بس عوزك يامهره .
اسد : نادر انزل هات اتنين قررون من تحت بس هتهم كويسين علشان اركبهم .
مهره : متقولش كده يا اسد .
يغمض موسى عينه و يقبض علي يده و يجز علي أسنانه من قوتها يسمعو صوت الصرير فكان موسى يمسك نفسه كثيرا فكان كلما يسمع مهره تنطق اسم شخص غيره فكان يود أن يقتله فهو فقط الذي يموت الان من الغيره .
اسد : شوفي بقي يا قطتي بيكلمك وانا موجود بقا انا ابقي اكبر رجل مافيا و واد ابن انبارح يتهجم على بيتي .
يقوم موسي مثل البركان ويقول لأسد انا هوريك العيل ابن انبارح ده هيعمل فيك ايه تسرع مهره وتذهب إلي موسي و تقوله له اقعد اسمع الاول من اسد.
يجلس موسي مره اخر و كان اسد يبتسم و يقول بحب الشجاعه دي .متعرفش مهره جايه ليه وممكن تدخل السجن
موسي : عارف و حاسس بيها .بس مهره هتعمل الي عايزاه بدون ما يكون خطر عليها و لا علي مستقبلها و لا هتدخل السجن.
اسد وكان يسقف بيده: حلوه الثقه دى صباح الفل مهره هتقتل ابوك و عمك ايه مش هتدخل السجن بردو.
يقف موسي لقد نفذ صبره : شوف بقي يا عم شيرازي (علي اساس أنه اسمه اسد و كده استحملو خفه دمي شويه).انا معايا دليل يدخل ابويا و عمي السجن لسنين بالقانون ومهره هتاخد حقها هتشوف عمامها عنيهم مكسوره ومشرفين فى السجن و في نفس الوقت هتبقي معايا وفى حمايتى انا وانا هفضل معاها بقلبى وروحى مهره دى روحى الى لقتها بعد غياب طويل .
اسد بغضب اول مره يظهر عليه : اوعي تحني يا مهره مش معاه دليل عاوز يوقعك في غرامه علشان ينتقم وممكن اصلا يكون قال لأبوه .
ينظر موسي إلي عيون اسد بتحدي ويرمي أمامه عقود واوراق كثيره تدل علي تورط ابوه وعمه فى اعمال مشبوهه واوراق تدل على ميراث مهره وتورطهم فى موت والد ووالده مهر وطرد مهره فى الشارع واثبات حياه مهره وتزوير موتها واشياء كثيره تدينهم ….تنظر مهره إلي الورق بنظره امل بينما كان يقف اسد مشتعل عندما رآي نظره الامل في عيون مهره.
اسد: انسي ده كله كذب والورق ده مزور.
موسي: اكيد الورق حقيقى مش معقول هكذب وازور حقايق فوقي يا مهره اسد عمل فيكي ايه علشان تمشي وراه مهر انا موسي .
مهره: موسي انا.
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فتاه المافيا)