رواية فتاه المافيا الفصل الثالث 3 بقلم ذات الخمار
رواية فتاه المافيا الجزء الثالث
رواية فتاه المافيا البارت الثالث

رواية فتاه المافيا الحلقة الثالثة
تهبط الطائره و تذهب مهره الي وجهتها
كانت تقف مهره أمام قصر ضخم يحوطه بودي جارد و الكثير من الكاميرات كانت ترتدي لبس فضفاض تيشرت رجالي بأكمام طويله مع بنطلون اسود رجالي أيضا اسود لكي لا احد يعلم هوايتها و كاب يغطي شعرها مع كمامه سوداء تخفي واجهها باكمله معاد عينها .
بعد ما درست ماذا يحدث في القصر و معاد تغير شيفت البودي جارد فا كان الوقت المناسب للدخول فهي كانت تعلم جيدا المكان في الداخل فا هيا كانت تسكن فيه طوال ١٥ عاما تدخل من حديقه الخلفيه للقصر و تدخل بعد ذالك الي المطبخ في معاد تغير الشيفت و بعيد عن الكاميرات قليلا و تدخل الي المطبخ و تنظر إلي المطبخ و هيا تتذكر شئ و تتدمع عينها (لا اعلم اذا كان ذكره سعيده ام حزينه) تنسحب بخفه شديده للغرفه التي كانت تحلم أن تدخلها فالذي يسكن هذه الغرفه ليس بي انسان فهو قليل عليه بي اسم وحش تدخل مهره بخفه شديده و تمسك مسدس بيدها وكان رجل كبير في العمر في أواخر الخمسينات يجلس علي مكتب و يتفحص الاوراق و يشعر ان يوجد شئ خلف ظهره فيبتلع ريقه ويرمي الورق أرضا وينظر إلي مهره نظره خوف و يقول مين انت .. تبتسم مهره وتقول ملك الموت وتصوب المسدس الي قلبه و كانت سوف تضغط علي الزنات ولكن في هذه الحظه يأتي شخص مجهول يضرب ذالك الشخص الخمسيني في كتفه لكي يقع ارضا و تنظر له مهره و كانت سوف تطلق عليه النار لانه اوقف خطتها و من هو لكن يمسك بيدها و يقول بصوت واطي جدا انا تبع اسد عندما تسمع اسم اسد تذهب وراءه بفضول و في حيره انه أمامها تريد قتله ينظر له هذا المجهول و يقول ورايا و يقفز من نافذه المكتب و تقفزه ورائه لكن المسافه كانت ليست قريبه من الارض فؤصيبت مهره في قدمها و لكن لم تظهر ذالك خرجت وراء هذا الشخص المجهول .كانت تخرج مهره و يدخل شاب طويل عريض ذا جسد رياضي و عينه البنيه الخائفه من صوت الانذار …..
تقف مهره بي غضب جنوني و تنظر له
مهره : إذاي تعمل كده و تعرفني منين و انا اذاي اسمع كلامك .
كان يتنهج هذا الشخص من كثره الركض: انا نادر حجازي .
تغلق مهره عينها لأنها قد سمعت هذا الاسم من قبل ذالك و لكن أين فمن هو لكي يتسطيع اسد ان يأمن له و هذا شخص صغير لكي يثق اسد فيه .
نادر: عارفه انك في مليون سؤال اولا فرج الي انتي كنتي هتقتليه ذكي جدا و شغلك على انه خايف منك وفى نفس الوقت داس علي زرار مكتبه و خلا كل البودي جارد يجو ذي ما انتي كنتي شايفه ثانيه لو كنتي قتلتيه كنتي هتتمسكي بسهوله لأنك هتعرفي تقتلي عشره يا ستي عشرين مش ١٠٠ و اكتر يا مهره واسد كان مخليني ارقبك علشان لو حاجه ذي دي حصلت و كان قلبه حاسس .
مهره بي تردد : اسد مش بيثق في حد .
نادر: هتقولي ده شاب وانا مش صغير انا عندي ٢٨ سنه الدراع الشمال لي اسد بيه ممكن تكوني سمعتي اسمي في حته لأن اسد بيه بيخليني أرقب أعداءه .
في هذه اللحظه يرن هاتف مهره و ترد و هيا تنظر له و هيا تعلم أن لا تحب أحد أن ينقذها حتي لو كان بينها و بين الموت ثانيه.
اسد : حسيت و قولت بلاش .
مهره : مين ده يا اسد .
اسد : ده نادر يا مهره.يبقي ايدك اليمين في مصر عقبال ما اخلص حاجات في تركيا و هنزل مصر .
مهره: كان قدامي يا اسد كنت خلاص هقتله .
اسد : هتقتلي واحد مش هتعرفي تقتلي التاني .
مهره : بس كنت شفيت غليلي منه يا اسد .
اسد : هتشوفي و هتستريحي بس دلوقت الي هقوله هيحصل نادر الي واقف قدامك ده انا واثق فيه و هو هيوديكي مكان امان غير المكان الي كنتي فيه لان المكان اتعرف .
مهره بعصبيه : أنا امشي ورا حد. يا اسد انت بتهزر انا يا اسد من امتي بحتاج حد يساعدني حتي لما بنزل مهمه مش بهتم بحد بقوم بالمهمه لوحدي عاوز حد يكون جبني لا لا مستحيل.
اسد : لفتره علشان هيحميكي يعني هيحميكي سبتك تنزلي مصر لوحدك عوزاني دلوقت اوديكي للنار برجليكي يا مهره ،هيا كلمه واحده روحي معاه لو طلع منه غلط واحد ابقي كلميني معنديش اغلى منك يا مهره
مهره و هيا تعلم ان كلمه اسد لا تتغير : ماشي يا اسد هنشوف بقي مين عم نادر .سلام يا اسد .
اسد: سلام يا مهره .
قفلت مهره معه و تنظر لنادر بتقييم و احتقار و غيره شديده فلم يكن اسد يضع ثقته غير علي مهره فقط و كانت يده اليمين فمن يده اليسري التي تحتاج إلي بتر ..
مهره : اسمعني يا عم ألامور مش علشان عيونك خضره بقى تمشي كلامك عليا انا اصلا مش بحب الناس ام عيون خضره مش بيجي من وراهم غير وجع الدماغ .
نادر باستعجاب : وجع دماغ.
مهره: نبدء نعلق بقا و الشغل ده هتصل باسد وهخليك تمشي فاسمعني كويس بقي كلامي هيمشي هنا تمام .
نادر بنفخ و ضيق : بعد ما آشور اسد بيه الاول يا مهره .
مهره : اسد في تركيا احنا في مصر و أسدي عمره ما ينزل ليا كلمه .
نادر باستعجاب : اسدك.
مهره: اهو بداءنا اصورك و ابعتها لاسد وليه ابعتها لاسد اموتك و اخلص فكره حلوه .
نادر بنفاذ صبر : ممكن نكمل الكلام ده بعدين ممكن اي حد يجي علشان يلف حولين القصر .
تهز رأسها بتفهم و تركب الدرجه الناريه فعندما ركبت كانت رجليها أصيبت بسبب القفزه و كانت تشعر بالالم فا انتبه نادر لذالك .
نادر: بعرف اسوق ريس غريبه انى بنت تسوق ريس و ايه مش اي ريس لأ ده بتاع سباقات .
مهره : لا انا هسوقه ثانيا انت مالك أن شالله اركب عجله انا قولت الناس ام عيون خضرا ناس توكسك .
نادر : اممم توكسك يا ستي اركبي ورايا عوزين نمشي .
تركب وراءه مهره فاقدمها مصابه و لكن كان بينهم مسافه يقف نادر أمام عماره لا يسكن فيها أحد في هذه المنطقه يسكن فيها القليل هو أراد أن لا يبعد عن القصر لكي يعرف التحركات ينزل من الريس و يمد يده لمهره لكي تستند تنظر له نظره استحقار .
مهره : مبقاش غيرك يا ابو عيون خضرا يا توكسك صحيح ابعد خليني اطلع .
نادر: ما انتي عيونك زرقا ومشوفتش ذيها و له اتكلمت .
مهره تنظر له وتبتسم نظره شر : اممم اخدت بالك بقي نتصل باسد يشوف الموضوع ده
نادر : خلاص اسف اسف بقي هتوقعي بيني و بين اسد .
مهره : يبقي اوعا اشوفك تبص في عيني لحد ما اسد ينزل و نخلص من ام العمليه السودا دي.
تتطلع مهره و هيا تسند بالحائط تقف أمام الاسانسير و يدخل بجنبها نادر و يضغط علي الدور الخامس في سكوت تام فكانت قدميها من كثره الالم تشعر بدوار…ينظر نادر لها بقلق .
نادر : انتي كويسه احنا و صلنا اهو .
يفتح باب الشقه التي كانت جميله يشاور نادر باصبعه لغرفه كبيره بها حمام مخصص .
نادر: دي اوضتك .
لم ترد مهره عليه فهي من كثره الالم كانت تدمع عينيها تدخل الي الغرفه و تجلس و تنظر الي قدامها وتبكي ويذهب نادر وراءها بقلق و يجلس علي الارض و ينظر الي قدامها و يحاول يحركها فهيا كانت مستسلمه .
نادر: ده الي بيوجعك .
تهز رأسها بنعم .
نادر : طب خليكي ذي ما انتي هنزل اجيب العلاج بسرعه .
مهره : تحرك رأسها بنعم فقط
ينزل نادر مسرعآ و كانت مهره تستلقي علي الفراش وهيا تدمع فهي لم تبكي منذ ٦ سنوات
بعد مرور بعض من الوقت يطرق الباب و بعد ذالك يفتح نادر و معه شنطه ملابس مهره فقد اخذها من المكان التي تسكن فيه و مع شنطه من الادويه و يذهب إليها و عندما يدخل الي الغرفه تجلس
نادر : عارف ان المرهم هيوجعك بس اصبري .
تبستم بسخريه مهره: متخفش شوفت وجع اكبر من وجع رجلي شكرا ليك بس انا.
لم تكمل كلامها و كان نادر يضع لها المرهم فكانت تجز علي أسنانها و لكي لا يظهر وجعها .
يضع نادر الضماد
نادر : كده خلصنا .
مهره : شكرا ليك جدا بس عندي ليك طلب.
نادر: اتفضلي.
مهره : متقلش لاسد لأنه هيزعل جدا .
لم تكمل كلامها و كان تلفونها يرن فديو كول من اسد و يعمل نادر حركه بأكتافيه (معناها انى اسدعرف)و قفل الباب وراءه وترك مهره التي كان وجهها احمر من الغضب .
اسد بي غضب : وريني رجلك .
مهره : دي حاجه بسيطه انا اتخدت بس علي خوانه معرفش أنه عالي منك لله يا نادر .
اسد مازال غاضب: وريني رجلك.
مهره باستسلام: اهي.
اسد : انا غلطان و الله أن سيبتك لوحدك انا نازل مصر .
مهره : يعني اي اول مره اعمل حاجه لوحدي ما انا سفرت كتير وعملت حاجات اكتر من كدا
اسد : عيني كانت عليكى يا مهره و كنتي شغاله بعقلك النضيف مش بقلبك.
مهره : مين قالك أنا كنت عوزه اقتله يا اسد .
اسد : قولتلك هتقتليه بس مش دلوقت .
مهره: خايفه اموت و مخدش حقي .
اسد : حياتك عندي يا مهره انا المتحكم فيها . هتخدي حقكك بس ثواني عيونك حمرا كنتي بتعيطي يا مهره.
مهره : منك لله يا ابو عيون خضرا حسابك معايا بعدين
اسد : ردي عليا يا مهره.
مهره: اه عيطت طول عمري بعيط غلب يا اسد و بس المرادي يا اسد من ٦ سنين اعيط حزن علي نفسي .
اسد : يعني ايه .
مهره: انا يا اسد بوظت حياتك انا انا .
لم تكمل كلامها فكانت سوف تبكي .
اسد: و له بوظتي حاجه التفكير فيكي الدايم حب كبير ليكي ثانيا ده انتي جيتى والدنيا بايظه
مهره : اسد بس
لم تكمل كلامها مره آخره.
اسد: و بعدين بقي ريحي شويه و الصبح نبقي نتكلم نامى يا حبيبتي .
مهره : حاضر يا اسد .
اسد : شيلي الموضوع ده من دماغك خالص انا معنديش اغلي منك .
مهره: وانت اغلي من روحي يا اسد .
اسد : كفايه اوي عليا الكلام الحلو ده و خليني انام .
مهره : تصبح علي خير يا أسدي .
اسد : انت من اهل الخير يا حبيبتي .
تستلقي مهره علي الفراش من كثره التعب و تستيقظ في الصباح لأول مره فكانت لديها طاقه كبيره لكي تكمل خطتها و تقتلهم واحد واحد كانت ترتدي بجامه سوداء بنصف كم وبنطال لتحت الركبه وتخرج من غرفتها و تسند علي الحائط في هذه اللحظه كان يخرج نادر من الحمام ورأها فكان ينظر لها و لم يقدر أن ينزل عينه عنها من جمالها مهره سوف تذهب الي المطبخ و رأته نظرت له .
مهره : انت يا عم انت يا توكسك .
نادر: احم افندم .
مهره : بتعرف تعمل اكل و له ايه .
نادر : انا حراسه مش بيبي ستر .
مهره : طب انا جعانه هنعمل ايه.
نادر: مش بتعرفي تعملي اكل .
مهره: احم لا بعرف بس فكره رجلي مش قدره اقف ذي ما انت شايف .
نادر : تأكلي ايه.
مهره : بيتزا .
نادر : تمام هلبس و انزل اجيب.
نادر : تمام صحيح من دلوقت لازم نخطط في سهره عند فرج (عم مهره )ورجل اعمال لازم نكون موجودين علشان نعرف بيتعامل اذاي و بيمشي معاه بودي جارد اد ايه علشان نعرف الوقت المناسب و لازم نعرف اخوه يونس (عم مهره التانى)فين فلازم تلبسي لبس سهره عقبال ما اجيب اكل تمام .
مهره : تمام .
يذهب نادر و تدخل مهره و تبحث في حقيبتها و رفعت أحد فساتين لونه اسود قصير لفوق الركبه بقليل و ليس لديه حمالات وترتدي ثيابها و تطرق شعرها الغاجري و تضع روج بالون الاحمر القانى وبعض المكياج الذي يظهر لون عينها .
يأتي نادر وفي يده البيتزا و عندما يراها يبرق بعينهى ويضرب علي خديه من الصدمه .
نادر : نهار ابوكي اسود انتي هتروحي بقميص النوم ده.
ترفع مهره حاجبها : و انت مالك و متجبش سيره ابويا بدل ما اخلي نهارك اسود .
نادر : لازم اتصل بأسد يشوف الموضوع ده .
مهره : بالله سبني البس الي نفسي فيه ما انا معاك محدش هيعرف أنك البودي جارد بتاعي هيقولو من الواد الي وشه يقطع الخميره من البيت ومين القمر إلى معاه دى.
نادر: لما اركب القرون نبقي نشوف الموضوع ده .
مهره : خلاص بقي يا ندوره بالله خلاص.
لقد ذاب باسمه من خلال شفتيها : موافق بس بشرط .
مهره : اشرط.
نادر : تمسكى فى ايدى واحنا داخلين علشان رجلك .
مهره: انا شكه فيك بس تمام .
لا يعلم لماذا هو بتلك السعاده من قربه من مهره وهم يتناولون البيتزا وبعد ذالك يذهبون الى تلك الحفله بالسياره وليس بالدراجه الناريه بسبب هذا اللبس الذى ترتديه مهره.
في احد الملاهي الليله كان يجلس فرج و بجانبه ابنه موسي ( الشاب الطويل و العريض المنكبين و ذو العيون البنيه ) ..وفي هذا الصخب تدخل مهره بصوت كعبها العالى المسموع فى المكان باكمله والجميع ينظرون لها و من منهم من يفتح فمه من جمالها و كانت تمسك بيد نادر كما وعدته و ينظر لها موسي في عينيها فهو رآه هذه العيون لكن أين . تدخل مهره تحت نظرات موسي الذي يعلم أنه يعرفها ولكن اين وكان يشعر بالغيره ولا يعلم سببها فهو رآه بنات جميلات كثيرات فمن هيا لكي تخطفت نظره و قلبه .. تجلس مهره ونادر في طاوله قريبه من موسي الذي كان يصاب بالجنون فقلبه يقول انني اعرفها ولكن العقل توقف عن العمل ٠٠يمسك فرج كتف ابنه لكي يرجع إلي الاجتماع فكان موسي يتحدث في العمل و لكن عينه مع مهره . تنظر مهره الي فرج لكي تعرف ماذا يقول ولكن خطف عينيها من يجلس بجانبه وكان موسي ..تدمع عيون مهره ويستغرب نادر وتمسح دموعها قبل ما تهبط .
نادر : مهره مالك في ايه .
مهره : عوزه اروح معلش يا نادر نشوف بكرا الموضوع ده .
نادر : اكلم اسد في حاجه .
مهره: بالله عليك متشغلهوش .
يقف نادر و يمسك بيد مهره و لكن مهره لم تشعر بمن يمسك يدها فهي كانت تنظر الي موسي الذي رأي نظراتها اتجاهه مباشره تخرج مهره ونادر و لكن قبل ان تركب السياره يأتي صوت كانت لا تريد أن تسمعه مره اخره .
موسي : ثواني انا عرفك
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فتاه المافيا)